Gå til innhold

Therese Lien


supermamz

Anbefalte innlegg

Isola2 skrev (3 timer siden):

Man er jo ikke utbrent til evig tid, man blir bedre..jeg har vært utbrent selv og etter en pause med gradvis tilbakevending til jobb er jeg ikke utbrent lengre. Therese bruker enormt mye tid på ting andre ikke har tid til fordi vi står i vanlige jobber. Å være influenser er nok stressende i seg selv på en hent annen måte enn for oss i vanlig jobb..jeg hadde aldri orket å pushe totalt ubrukelige ting på folk og kalle meg «designer», sminke meg foran kamera hver dag og dokumentere hver minste ting i hverdagen. Hun er ikke utbrent lengre, men der ser ut til at hun håndterer stress veldig dårlig og ofte tar det ut på sosiale media. F.eks. raseriutbruddet over å ikke finne ledig lader i rushtiden på harryhandling eller når postnord ikke kommer når de skal. Hun lever ikke etter alt dette rælet med «pust» som hun selger! Hadde hun i det minste gjort det, hadde det vært litt troverdig.

Og det er et vesentlig poeng ift. det å jobbe som influenser, med god inntekt, kontra å ha uføretrygd fra NAV. Den er jo heller ikke tenkt på noe som nødvendigvis skal vare evig. Kommer funksjonen gradvis tilbake, skal det også være mulig å gradere arbeidsevnen en har. 

Sara Emilie har vel sagt at hun har sagt fra seg ytelsen fra NAV, pga hun tjener så godt som influenser(om jeg ikke huser feil). Hvordan er det da med Therese? 

Jeg tenker uansett at det er en debatt som burde tas. Velferdssamfunnet vil ikke vare evig, og det meldes om at flere og flere får innvilget ufør. Så handler det jo litt om hvilket grunnlag ytelsen innvilges på. I jobb har jeg flere som innvilges med psykiske lidelser, der det vurderes at behandling kun er vurdert til å kunne opprettholde og øke livskvalitet for å klare hverdagen. Nå skal jeg ikke spekulere, men det er jo naturlig at det vil stilles spørsmålstegn ved influenser som Therese da, over i hvor stor grad arbeidsevnen er påvirket og over hvilken tid.  Kan det da være gradert ytelse fra staten og selvhjulpen til en viss del? Som sagt, jeg vet ikke hvordan det er med Therese, annet enn at hun har sagt hun er ufør. Hadde ønsket meg mer åpenhet rundt ufør kontra arbeidsevne, nettopp fordi jeg tenker det er viktig for samfunnsutviklingen. Tenker da også på debatten rundt Benedicte Haugaard og denne ene personen som fikk innvilget influenser kurs av NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bulsara skrev (27 minutter siden):

Og det er et vesentlig poeng ift. det å jobbe som influenser, med god inntekt, kontra å ha uføretrygd fra NAV. Den er jo heller ikke tenkt på noe som nødvendigvis skal vare evig. Kommer funksjonen gradvis tilbake, skal det også være mulig å gradere arbeidsevnen en har. 

Sara Emilie har vel sagt at hun har sagt fra seg ytelsen fra NAV, pga hun tjener så godt som influenser(om jeg ikke huser feil). Hvordan er det da med Therese? 

Jeg tenker uansett at det er en debatt som burde tas. Velferdssamfunnet vil ikke vare evig, og det meldes om at flere og flere får innvilget ufør. Så handler det jo litt om hvilket grunnlag ytelsen innvilges på. I jobb har jeg flere som innvilges med psykiske lidelser, der det vurderes at behandling kun er vurdert til å kunne opprettholde og øke livskvalitet for å klare hverdagen. Nå skal jeg ikke spekulere, men det er jo naturlig at det vil stilles spørsmålstegn ved influenser som Therese da, over i hvor stor grad arbeidsevnen er påvirket og over hvilken tid.  Kan det da være gradert ytelse fra staten og selvhjulpen til en viss del? Som sagt, jeg vet ikke hvordan det er med Therese, annet enn at hun har sagt hun er ufør. Hadde ønsket meg mer åpenhet rundt ufør kontra arbeidsevne, nettopp fordi jeg tenker det er viktig for samfunnsutviklingen. Tenker da også på debatten rundt Benedicte Haugaard og denne ene personen som fikk innvilget influenser kurs av NAV.

Therese har da aldri vært ufør??

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (10 minutter siden):

Therese har da aldri vært ufør??

Er hun ikke ufør? Beklager, da har jeg misforstått om det ikke er tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (59 minutter siden):

Og det er et vesentlig poeng ift. det å jobbe som influenser, med god inntekt, kontra å ha uføretrygd fra NAV. Den er jo heller ikke tenkt på noe som nødvendigvis skal vare evig. Kommer funksjonen gradvis tilbake, skal det også være mulig å gradere arbeidsevnen en har. 

Sara Emilie har vel sagt at hun har sagt fra seg ytelsen fra NAV, pga hun tjener så godt som influenser(om jeg ikke huser feil). Hvordan er det da med Therese? 

Jeg tenker uansett at det er en debatt som burde tas. Velferdssamfunnet vil ikke vare evig, og det meldes om at flere og flere får innvilget ufør. Så handler det jo litt om hvilket grunnlag ytelsen innvilges på. I jobb har jeg flere som innvilges med psykiske lidelser, der det vurderes at behandling kun er vurdert til å kunne opprettholde og øke livskvalitet for å klare hverdagen. Nå skal jeg ikke spekulere, men det er jo naturlig at det vil stilles spørsmålstegn ved influenser som Therese da, over i hvor stor grad arbeidsevnen er påvirket og over hvilken tid.  Kan det da være gradert ytelse fra staten og selvhjulpen til en viss del? Som sagt, jeg vet ikke hvordan det er med Therese, annet enn at hun har sagt hun er ufør. Hadde ønsket meg mer åpenhet rundt ufør kontra arbeidsevne, nettopp fordi jeg tenker det er viktig for samfunnsutviklingen. Tenker da også på debatten rundt Benedicte Haugaard og denne ene personen som fikk innvilget influenser kurs av NAV.

Therese er ikke ufør, men da hun møtte veggen så sa hun opp jobben sin og bygget videre på Instagram. Jeg trodde først hun var ufør, men leste en artikkel som jeg linket til for noen sider siden

Så sånn sett var Therese heldig som allerede hadde en IG-konto som var begynt å bli kjent sånn at hun kunne satse videre på den og skape seg et bra levebrød og inntekt der hun bestemmer arbeidstiden selv, 

Uføretrygd pga psykisk sykdom er vanskelig å få innvilget, det tar gjerne mange år der man først er på AAP og må gjennom tiltak og arbeidsutprøving for å finne restarbeidsevne. Så sånn sett, hvis man først blir syk og ikke klarer å stå i jobb lengre så er det «bedre» med fysisk sykdom, for det er det ikke noe stigma rundt. Da jeg fikk kreft så tok det under 2mnd før ufør var innvilget. Har hørt om de med psykisk sykdom som gjerne holder på i 6-7 år før der innvilges.

Influencer er et yrke som er kommet for å bli. Så for den del så er det bedre at sånne som Therese videreutvikler egen bedrift  og drar inn ei bra månedsinntekt som hun igjen skatter bra av

Der «safet» Sara Emilie mere-, uføretrygd til hun så at hun kunne leve av å være influencer. Deretter si fra seg trygden da pengene begynte å rulle inn

Men mesteparten av de som er uføretrygdet i Norge har ikke et sånt valg.  De må gjennom mølla og  ender opp på ei uføretrygd som er den samme hver måned og rundt ca 65%av  tidlige inntekt . 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (7 timer siden):

De klærne er ikke bra i det hele tatt og har fått mye kritikk.  
Juks angående kommentarer er også blitt avslørt. Det er ikke imponerende med noe som minner om svindel. De fleste kvinner i dag er i full jobb og sjonglerer flere roller i løpet av en dag uten å dokumentere det på IG. 

Har du selv forsøkt produktene hennes? Og er juks med kommentarer bevist, eller er det antakelser?

De fleste, både kvinner og menn forsåvidt, har ikke IG som arbeidsplass. Det har Lien, så kanskje ikke rart hun legger det ut der.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (8 timer siden):

V

Helt enig!

Det var vel også hjerte-problemer som gjorde at søsteren døde?

 

Ja, det har jeg forstått.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (7 timer siden):

Jeg er litt ambivalent til hele greia med Therese.

Ut fra hva jeg har forstått så har hun tidligere vært utbrent?

På den ene siden forstår jeg da godt hvorfor hun viser mye av det hun gjør og at det fremstår som om hun gjør så lite på så lang tid sammenlignet med mange andre. Det er en veldig vanlig konsekvens av at man har møtt veggen. Arbeidskapasiteten er ikke lenger slik den var, og "normale" eller "enkle" oppgaver kan virke umulige eller ta mer tid sammenlignet med andre. Som for eks tidsbruken på å velge kjøkkeninnredning på 5 skap. Tidsbruken kunne jo vært sammenlignet med noen som skulle bygget et fullverdig kjøkken til 400k.

På den andre siden så synes jeg det livet hun fronter er et svært dårlig eksempel til etterlevelese for andre for å nettopp unngå veggen (dvs å bli utbrent).

Som du selv skriver så er det jo ikke rent lite hun får til og samtidig klarer hun å stille opp for andre. Men hvor lenge?

Samfunnet i dag krever ekstremt mye av folk flest. Og der hvor en tidligere har kunnet hente seg inn og samle overskudd så blir en i dag møtt med mer arbeidspress og enda større forventninger både til å stille opp og levere. Og det er selve premieeksempelet på hvordan man sikter seg inn på å møte veggen.

Vi har nok av dette i samfunnet i dag. Noe Therese burde vite. Og burde vært en motvekt til.

I stede vil jeg påstå at hun bidrar til presset.

For som @Japp skriver i det ene innlegget, når Therese har vært utbrent og allikevel klarer å tjene såpass mye at de kan donere 300k til et veldedig formål - hvorfor klarer ikke flere det?

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg syns det er mer inspirerende å se folk lykkes enn å tenke at det er negativ 🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (1 minutt siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg syns det er mer inspirerende å se folk lykkes enn å tenke at det er negativ 🙂

Enig. Har aldri sagt noe om at det er negativt å lykkes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (12 minutter siden):

Har du selv forsøkt produktene hennes? Og er juks med kommentarer bevist, eller er det antakelser?

De fleste, både kvinner og menn forsåvidt, har ikke IG som arbeidsplass. Det har Lien, så kanskje ikke rart hun legger det ut der.

Jeg har fått med meg negative omtaler angående klær og håndklær samt kommentarjuks. Snikreklame for pysj og kjoler. Dette er ikke et virke noen bør bruke penger på. 

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (4 minutter siden):

Jeg har fått med meg negativ omtaler angående klær og håndklær samt kommentarjuks. Snikreklame for pysj og kjoler. Dette er ikke et virke noen bør bruke penger på. 

Og SE reklamerte (dog uten merking) for By Lien på Snapchat i går. Det er faktisk By Lien som har ansvar for at innlegg merkes riktig. Som Careless har ansvar for at TL og Nyhus merker riktig.

Endret av Lill :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (Akkurat nå):

Og SE reklamerte (dog uten merking) for By Lien på Snapchat i går. 

Ja, de er like useriøse begge to.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (6 minutter siden):

Jeg har fått med meg negative omtaler angående klær og håndklær samt kommentarjuks. Snikreklame for pysj og kjoler. Dette er ikke et virke noen bør bruke penger på. 

Negative omtaler fra noen betyr ikke at det er negativt for alle, så å konkludere med at det er dårlig på bakgrunn av det er jo på relativt tynt grunnlag. Jeg har ikke noen av produktene, men kjenner flere som har de, og de er fornøyd.

Enig i at reklameringen er mangelfull og dette bør tas tak i. Kanskje det må komme en skal regel og ikke bare en bør regel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (Akkurat nå):

Negative omtaler fra noen betyr ikke at det er negativt for alle, så å konkludere med at det er dårlig på bakgrunn av det er jo på relativt tynt grunnlag. Jeg har ikke noen av produktene, men kjenner flere som har de, og de er fornøyd.

Enig i at reklameringen er mangelfull og dette bør tas tak i. Kanskje det må komme en skal regel og ikke bare en bør regel.

Fra noen? Kommentarjuks er blitt avslørt og dama driver med snikreklame i kanalene sine. Hun er ikke til å stole på denne dama her. Like useriøse som venninnen, Sara. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharpa VinterBerg skrev (2 minutter siden):

Fra noen? Kommentarjuks er blitt avslørt og dama driver med snikreklame i kanalene sine. Hun er ikke til å stole på denne dama her. Like useriøse som venninnen, Sara. 

Du fikk ikke med deg poenget mitt. Mange kan være fornøyd med produktene hennes selv om noen (ja noen, det er ikke på langt nær alle som har kommentert negativt) ikke er det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

Therese er ikke ufør, men da hun møtte veggen så sa hun opp jobben sin og bygget videre på Instagram. Jeg trodde først hun var ufør, men leste en artikkel som jeg linket til for noen sider siden

Så sånn sett var Therese heldig som allerede hadde en IG-konto som var begynt å bli kjent sånn at hun kunne satse videre på den og skape seg et bra levebrød og inntekt der hun bestemmer arbeidstiden selv, 

Uføretrygd pga psykisk sykdom er vanskelig å få innvilget, det tar gjerne mange år der man først er på AAP og må gjennom tiltak og arbeidsutprøving for å finne restarbeidsevne. Så sånn sett, hvis man først blir syk og ikke klarer å stå i jobb lengre så er det «bedre» med fysisk sykdom, for det er det ikke noe stigma rundt. Da jeg fikk kreft så tok det under 2mnd før ufør var innvilget. Har hørt om de med psykisk sykdom som gjerne holder på i 6-7 år før der innvilges.

Influencer er et yrke som er kommet for å bli. Så for den del så er det bedre at sånne som Therese videreutvikler egen bedrift  og drar inn ei bra månedsinntekt som hun igjen skatter bra av

Der «safet» Sara Emilie mere-, uføretrygd til hun så at hun kunne leve av å være influencer. Deretter si fra seg trygden da pengene begynte å rulle inn

Men mesteparten av de som er uføretrygdet i Norge har ikke et sånt valg.  De må gjennom mølla og  ender opp på ei uføretrygd som er den samme hver måned og rundt ca 65%av  tidlige inntekt . 

Takk for oppklaring rundt Therese. 

Ja, jeg jobber med psykisk helse, derfor stusset jeg litt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (9 minutter siden):

Du fikk ikke med deg poenget mitt. Mange kan være fornøyd med produktene hennes selv om noen (ja noen, det er ikke på langt nær alle som har kommentert negativt) ikke er det.

Poenget er at du kan ikke stole på en influenser som Lien. Hun driver med snikreklame for pysj og kjoler. Håndklærne som var så fantastiske gikk i oppløsning etter vask. Kommentarer av negativ informativ karakter blir slettet. Stjerner som er angitt i kommentarfelt stemmer ikke med kritikken. Når det lages overdeler med lange orangutang ermer og underdeler som går under armene til folk, er dette noe  jeg ikke vil bruke mine penger på. Ingen burde legge igjen penger hos influensere som dette. Lien klarer jo åpenbart ikke å stå i kritikken når kommentarer slettes.
Kjolene som nå er lansert er ren skjær kopi og det pushes ræl.

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sharpa VinterBerg skrev (4 timer siden):

Poenget er at du kan ikke stole på en influenser som Lien. Hun driver med snikreklame for pysj og kjoler. Håndklærne som var så fantastiske gikk i oppløsning etter vask. Kommentarer av negativ informativ karakter blir slettet. Stjerner som er angitt i kommentarfelt stemmer ikke med kritikken. Når det lages overdeler med lange orangutang ermer og underdeler som går under armene til folk, er dette noe  jeg ikke vil bruke mine penger på. Ingen burde legge igjen penger hos influensere som dette. Lien klarer jo åpenbart ikke å stå i kritikken når kommentarer slettes.
Kjolene som nå er lansert er ren skjær kopi og det pushes ræl.

Helt greit at du ikke vil bruke dine penger på det, og like greit er det om andre folk ønsker å bruke sine på det.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (6 minutter siden):

Helt greit at du ikke vil bruke dine penger på det, og like greit er det om andre folk ønsker å bruke sine på det.

Helt enig, og slik vil det alltid være. Det vil aldri komme produkter som vil tilfredsstille alle, verken fra influencere, store kjente produsenter eller designere. Misnøyde kunder vil det alltid være i stor eller liten grad. Så vil det være opp til hver enkel om man vil kjøpe produktet eller ikke. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (22 minutter siden):

Helt greit at du ikke vil bruke dine penger på det, og like greit er det om andre folk ønsker å bruke sine på det.

Å bruke pengene dine på noe Lien har kopiert må du bare gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...