Gå til innhold

Therese Lien


supermamz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Maggidada
Bellabellee skrev (8 timer siden):

Tror Therese er veldig glad i beige 🙄

F213C64F-5F8F-4759-A0D4-67ABAC796A1A.jpeg

Beige er veldig fint og behagelig da 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggidada
pep skrev (17 timer siden):

Den hunden må vel strengt talt ikke lære å være alene hvis eier ikke ønsker å lære den det. Tungvint for dem,ja,men tror ikke det har så mye å si for deg og ditt liv akkurat.... 

For mitt liv betyr det overhode ingenting! Men en hund bør lære seg å være litt alene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggidada skrev (1 time siden):

For mitt liv betyr det overhode ingenting! Men en hund bør lære seg å være litt alene! 

Ja,selvfølgelig blir det lettere for alle om den kan det. Men det er jo opp til enhver eier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggidada
pep skrev (14 minutter siden):

Ja,selvfølgelig blir det lettere for alle om den kan det. Men det er jo opp til enhver eier.

Om det blir lettere for noen er irrelevant. Poenget mitt er at alle hunder bør trenes til å være litt alene, for det kan oppstå situasjoner der de blir tvungne til å sette igjen hunden hjemme alene. Og da må hunden takle nettopp dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maggidada skrev (3 minutter siden):

Om det blir lettere for noen er irrelevant. Poenget mitt er at alle hunder bør trenes til å være litt alene, for det kan oppstå situasjoner der de blir tvungne til å sette igjen hunden hjemme alene. Og da må hunden takle nettopp dette! 

Det er jeg helt enig i,men du skrev at hunden MÅ bli trent til å være alene,og det er jo ikke du som bestemmer over hennes hund.... Man trenger ikke legge seg borti alt...

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggidada
pep skrev (3 minutter siden):

Det er jeg helt enig i,men du skrev at hunden MÅ bli trent til å være alene,og det er jo ikke du som bestemmer over hennes hund.... Man trenger ikke legge seg borti alt...

Må/bør… what ever… Kanskje du heller ikke trenger å legge deg borti alt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggidada skrev (25 minutter siden):

Må/bør… what ever… Kanskje du heller ikke trenger å legge deg borti alt…

👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G

Hun går jo også rundt i SE sine kjoler/pysj uten å merke som reklame. Ang det med hund og opplæring. Har hun sluttet på kurs? Ser bare innom nå og da og det går stort sett i camping, så trykker meg raskt videre. Husk å pust blir liksom litt sånn, gjør som jeg sier ikke som jeg gjør opplegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ennå en dings med husk å puste på. Mye skrot som kommer fra den kanten. Lurer på når hun skal begynne å puste selv. Hun tåler jo ikke noe og blir oppkavet og stresset over den minste lille ting. Må være utrolig slitsomt å bli så stresset over dager som involverer å gjøre—— ingenting. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hun sliter med å svelge , derfor går hun ikke ut å spiser. Så har hun gjort det 2 ganger i løpet av 1 døgn?! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (24 minutter siden):

Å hun sliter med å svelge , derfor går hun ikke ut å spiser. Så har hun gjort det 2 ganger i løpet av 1 døgn?! 

Hun sliter _periodevis_ med å svelge. Det er en form for angst hvis jeg har forstått henne riktig. Og som alle andre kan man ha bedre og verre perioder. 

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru G
Nussepus skrev (1 time siden):

Nå ennå en dings med husk å puste på. Mye skrot som kommer fra den kanten. Lurer på når hun skal begynne å puste selv. Hun tåler jo ikke noe og blir oppkavet og stresset over den minste lille ting. Må være utrolig slitsomt å bli så stresset over dager som involverer å gjøre—— ingenting. 

Jepp. Blir stresset av hennes snapper😅 Likevel trykker jeg på de (av og til)🙈😂 Er det mulig å skrive kommentarer til seg selv? Jeg lurer for hver gang noe blir kommentert så dukker det opp kommentarer om det tema som er kommentert. Alle slutter med - anonym om du deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (55 minutter siden):

Å hun sliter med å svelge , derfor går hun ikke ut å spiser. Så har hun gjort det 2 ganger i løpet av 1 døgn?! 

Hun går ikke ut og spiser pga det🙄🙄 disse influencere er jo ute på noe støtt og spiser

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (8 timer siden):

Å hun sliter med å svelge , derfor går hun ikke ut å spiser. Så har hun gjort det 2 ganger i løpet av 1 døgn?! 

 

elskersommer skrev (7 timer siden):

Hun går ikke ut og spiser pga det🙄🙄 disse influencere er jo ute på noe støtt og spiser

Hun sliter mer med det når hun er ute alene å spiser.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting er i allefall sikkert; Therese er ikke redd for å ta i et tak! Ikke en av de som lar ting skure å gå og venter på at noen andre skal fikse for henne

Mannen er borte i lange perioder, men Therese lar ikke det stoppe seg. Var vel hun selv, uten hjelp, som var på campingen og ryddet ned til vinteren helt alene i fjor, samtidig som hun tar seg av datteren. Hvis jeg ikke husker feil så var det også Therese som var i Sverige sammen med datteren og gjorde klar vogna til påske/sesongstart i fjor. Vasket og beiset platting.

I tillegg så heiv hun seg rundt, kjørte langt, og hjalp venninna Sara Emilie med å pakke ned det gamle huset og komme seg inn i det nye da Sara ble hengende bakpå og kom i tidsnød før overtagelse av huset hun solgte.

Ikke redd for å brette opp ermene, hun stiller opp for andre og er ikke navlebeskuende, og det fortjener hun skryt for.

Det er faktisk ikke bare bare å være mye alene og ta seg av hus, barn (med barn kommer mye organisering og mye man må huske) og i tillegg en valp (har hund selv og valpetiden var mildt sagt utfordrende siden det er da man danner grunnlaget for en trygg og stødig voksen hund, i tillegg til at valper får skikkelige raptuser der de kan bite i stykker ting, og man må øve på å få de til å ikke gjøre fra seg inne, passe på at de ikke lager seg unoter som er vanskelig å trene av igjen, pluss de skal sosialiseres for andre hunder, mennesker, folk som sykler/jogger/barnevogner sånn at de ikke får en hang up på et eller annet….pluss være rolig inne).. I tillegg så sliter Therese med sitt etter at søsteren døde og har sine traumer.

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (9 minutter siden):

En ting er i allefall sikkert; Therese er ikke redd for å ta i et tak! Ikke en av de som lar ting skure å gå og venter på at noen andre skal fikse for henne

Mannen er borte i lange perioder, men Therese lar ikke det stoppe seg. Var vel hun selv, uten hjelp, som var på campingen og ryddet ned til vinteren helt alene i fjor, samtidig som hun tar seg av datteren. Hvis jeg ikke husker feil så var det også Therese som var i Sverige sammen med datteren og gjorde klar vogna til påske/sesongstart i fjor. Vasket og beiset platting.

I tillegg så heiv hun seg rundt, kjørte langt, og hjalp venninna Sara Emilie med å pakke ned det gamle huset og komme seg inn i det nye da Sara ble hengende bakpå og kom i tidsnød før overtagelse av huset hun solgte.

Ikke redd for å brette opp ermene, hun stiller opp for andre og er ikke navlebeskuende, og det fortjener hun skryt for.

Det er faktisk ikke bare bare å være mye alene og ta seg av hus, barn (med barn kommer mye organisering og mye man må huske) og i tillegg en valp (har hund selv og valpetiden var mildt sagt utfordrende siden det er da man danner grunnlaget for en trygg og stødig voksen hund, i tillegg til at valper får skikkelige raptuser der de kan bite i stykker ting, og man må øve på å få de til å ikke gjøre fra seg inne, passe på at de ikke lager seg unoter som er vanskelig å trene av igjen, pluss de skal sosialiseres for andre hunder, mennesker, folk som sykler/jogger/barnevogner sånn at de ikke får en hang up på et eller annet….pluss være rolig inne).. I tillegg så sliter Therese med sitt etter at søsteren døde og har sine traumer.

Hun har 1 barn og går hjemme stort sett hele dagen og gjør 10% av det andre gjør på jobb. Så vanskelig kan det jo ikke være. Du vet at det finnes alenemødre med 3-4 barn IG full jobb som får det til hekt fint? 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (44 minutter siden):

Hun har 1 barn og går hjemme stort sett hele dagen og gjør 10% av det andre gjør på jobb. Så vanskelig kan det jo ikke være. Du vet at det finnes alenemødre med 3-4 barn IG full jobb som får det til hekt fint? 

Jeg vet det, har vært alenemor til 1 barn mens jeg studerte+jobbet mens barnet var på samvær. Og jeg har vært alene med 2 barn+hund i nesten 2 år mens mannen min tok etterutdanning i en annen by og bare var hjemme av og til. Ja, det var slitsomt, men jeg var frisk og hadde et godt utgangspunkt

Therese er vel heller ikke hjemmeværende etter eget valg heller, har forstått det sånn at hun ble ufør, ergo så kan man ikke sammenligne henne med en som har valgt å gå hjemme. Er man frisk og selvvalgt hjemmeværende husmor så er det en helt annen sak, da har man et bedre utgangspunkt. Therese har ei fortid innen forsvaret, Flyforsvaret hvis jeg ikke husker feil, og hun har bl.a vært i Afghanistan på jobboppdrag med Flyforsvaret. Og det er ikke noe for hvem som helst. 

Selv om de bare har 1 barn så krever det barnet likevel oppfølging ift skole, lekser, fritidsaktiviteter….i tillegg så nærmer datteren seg den alderen at skolearbeid og mengde blir mere krevende, ofte drama blant jentegjenger, både det fysiske, mentale og psykososiale miljøet på skole og fritid må følges opp

Dessuten så tok jeg utgangspunkt i Influencer-verdenen, og blant de så synes jeg Therese er en av de som står på. Selv om hun er ufør så har hun klart å skape sin egen arbeidsplass. Hun ligger ikke på latsiden og venter på at andre skal fikse ting for henne eller lar der skure og gå til mannen kommer hjem. Jeg synes i allefall at Therese er ei av de som er mest likandes der ute. Selv om jeg ikke ville kjøpt håndduker som ikke kan vaskes på mere enn 40g eller tromles. Eller ei drikkeflaske med beskjed om å huske å puste. Eller en kjole til 3000kr (ang den kjolen så er det tydelig at Therese sin falt i smak hos mange; Sara Emilie reklamerte nettopp for salg på de kjolene, dvs hennes og Monica sin, Therese sin kjole var utsolgt. Før det ble salg)

Jeg synes det er viktig å dra frem det som er positivt også, ikke bare på det negative, på hva som kunne vært bedre. Og hun er mye alene i lengre perioder. Kan ikke huske at Therese har ligget på sofaen og ventet på at «pappa-fikser» sånn som venninnen Sara Emilie. Og som nevnt; hun stiller også opp for venninner og tar i et tak når det behøves der også. Sånn som da Sara skulle flytte og var havnet bakpå, eller da Monica skulle re-gifte seg med mannen sin.

edit; og hva mener du med at hun gjør 10% av det andre som er i jobb gjør? Sånn som jeg ser det så vasker hun hus og holder huset i orden, lager middag, vasker klær, følger opp barnet, har en valp, ordner ut med campingen selv om mannen ikke er hjemme, tar med barnet på ferier alene når mannen er på jobb, følger opp bedriften sin uten at det går utover hus/barn/mann/valp/camping/ting som må fikses osv osv. Hva er de 90% hun ikke gjør?

edit2; jeg tok feil ang at hun gikk via Nav og ble uføretrygdet, men hun møtte veggen og ble utbrent og da hun jobbet som senterleder på et treningssenter hun var med å bygde opp selv så hadde hun også en Instagram-konto som var begynt å vokse, så hun sa opp jobben for å kunne styre sin egen arbeidsplass

https://www.dagsavisen.no/moss/nyheter/2020/02/07/viser-livet-bak-fasaden/

Å møte veggen og bli utbrent er ikke bare bare, så jeg står for det jeg mener at hun ikke er redd for å brette opp ermene og ta tak i ting og ikke vente på at andre skal gjøre det for seg. Og man kan heller ikke sammenligne arbeidskapasiteten til en som er frisk mot en som har møtt veggen og er utbrent. Hun kunne valgt en annen vei ved å søke uføretrygd, men valgte heller å skape sin egen arbeidsplass der hun kan styre dagene sine selv etter formen. 

Endret av skruf
  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (34 minutter siden):

Hun har 1 barn og går hjemme stort sett hele dagen og gjør 10% av det andre gjør på jobb. Så vanskelig kan det jo ikke være. Du vet at det finnes alenemødre med 3-4 barn IG full jobb som får det til hekt fint? 

Enig. Det er ikke noe særlig imponerende. Dama er ikke i jobb som flertallet av befolkningen i dette landet da hun går og tråkker hjemme hele dagen. 

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...