Gå til innhold

Forstår ikke kvinner som ikke bruker sminke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sminker meg for at jeg skal føle meg bra, ikke for at menn eller andre skal synes jeg er fin. Skjønner?? 

Anonymkode: 97d15...38a

Spørsmålet er vel om du sminker deg også om du bare skal være alene hjemme. Det gjør de færreste. 
 

Personlig så erfarer jeg at mange menn liker en kombinasjon. Det å kle seg pent og ordne håret litt når man skal noe, og bedhair, ingen sminke og en oversized skjorte når man bare er hjemme. Det å ta vare på seg selv, men samtidig være komfortabel nok til å gi litt blaffen i blant. Ikke at dette betyr noe, men jeg har fått positive kommentarer på dette. Jeg har langt hår, en fin kropp og en jevn og fin hud, så jeg synes det er litt vilt av noen her å anta at man ikke bryr seg om hvordan man ser ut bare fordi man lar maskaraen ligge. Jeg går i fine strømper, og disse variasjonene mottas med mer engasjement av menn enn sminken min. 

 

 

 

Anonymkode: 52137...353

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker sminke. Det er en hobby og interesse. En rolig stund for meg selv hver morgen.

Har etterhvert blitt 40, og har vært godt gift i mange år. Jobber nå stort sett hjemmefra. Men sminker meg 6 av 7 dager for det. For meg er det velvære og kos. Men dropper gjerne foundation og pudder når jeg bare er hjemme, for hudens skyld. Om noe er jeg litt lei meg fordi jeg ikke kan kjøre full-face, fargerike øyeskygger, og alt det der lenger. 

Hva andre gjør bryr jeg meg lite med. Men generelt mener jeg kvinner skal gjøre det de ønsker for egen del, ikke for en mann, ikke for hva samfunnet forventer. 

Anonymkode: 033dc...ecd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Elsker sminke. Det er en hobby og interesse. En rolig stund for meg selv hver morgen.

Har etterhvert blitt 40, og har vært godt gift i mange år. Jobber nå stort sett hjemmefra. Men sminker meg 6 av 7 dager for det. For meg er det velvære og kos. Men dropper gjerne foundation og pudder når jeg bare er hjemme, for hudens skyld. Om noe er jeg litt lei meg fordi jeg ikke kan kjøre full-face, fargerike øyeskygger, og alt det der lenger. 

Hva andre gjør bryr jeg meg lite med. Men generelt mener jeg kvinner skal gjøre det de ønsker for egen del, ikke for en mann, ikke for hva samfunnet forventer. 

Anonymkode: 033dc...ecd

Hvorfor kan du ikke bruke fargerike øyeskygger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet er vel om du sminker deg også om du bare skal være alene hjemme. Det gjør de færreste. 

 

Anonymkode: 52137...353

Det er da jeg virkelig koser meg - for da kan jeg forsøke å gjenskape dramatisk øyeskygge ut fra youtubevideoer 😅

Er som nevnt i forrige innlegg 40, i et konservativt yrke, så hverdagssminken må være mer nøytral enn jeg egentlig liker det. 

Men sitter jo her usminket nå, så er ikke noe jeg må. Men tusler nok inn i garderoben og fikser hud, bryn og øyne i løpet av formiddagen, selv om eneste planen er å være hjemme i dag. 

Anonymkode: 033dc...ecd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kan du ikke bruke fargerike øyeskygger? 

Jeg kjører jo litt glitter og farge på julebord og lignende.

Men generelt er jeg, særlig gitt alder og omgangskrets, opptatt av å ikke skille meg ut for mye. Det må jo også være et personlig valg, tenker jeg :)

Anonymkode: 033dc...ecd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste sminken jeg bruker daglig, er mascara. Ingen vits i å kjøre på med så mye annet når sminken uansett vil sitte igjen i munnbindet jeg skifter mellom hver pasient. Det ville føles svært forfengelig å friske opp sminken hver gang, og ikke har jeg tid til det heller. 

Anonymkode: d52b6...b73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjører jo litt glitter og farge på julebord og lignende.

Men generelt er jeg, særlig gitt alder og omgangskrets, opptatt av å ikke skille meg ut for mye. Det må jo også være et personlig valg, tenker jeg :)

Anonymkode: 033dc...ecd

Oki. Syns bare man kan kjøre på om man vil. Men skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er da jeg virkelig koser meg - for da kan jeg forsøke å gjenskape dramatisk øyeskygge ut fra youtubevideoer 😅

Er som nevnt i forrige innlegg 40, i et konservativt yrke, så hverdagssminken må være mer nøytral enn jeg egentlig liker det. 

Men sitter jo her usminket nå, så er ikke noe jeg må. Men tusler nok inn i garderoben og fikser hud, bryn og øyne i løpet av formiddagen, selv om eneste planen er å være hjemme i dag. 

Anonymkode: 033dc...ecd

Skjønner. Så artig, og kos deg videre med hobbyen. 

Anonymkode: 52137...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er 38 år og veldig glad i sminke. Jeg bruker ikke mye og mener selv jeg er flink til å sminke meg. 

Jeg har flere bekjente som aldri bruker sminke, og jeg synes det er så rart. Litt maskara og litt pudder gjør jo milevis forskjell på kvinner. To av disse er single og naturlig vakre, men jeg klør i fingrene å prøve litt make up på de. Jeg tror men tiltrekkes av kvinner som er opptatt av egenpleie.

Jeg har selfølgelig aldri foreslått dette, men blitt spurt hvis noen skal i bryllup osv. 

Jeg bruker nøyaktig 6 min på sminke hver morgen. 

Anonymkode: a9404...a35

Huff, vil ikke ha det griseriet i ansiktet. Sminke kan umulig være bra for huden. Jobber i tillegg mye utendørs og da er ikke akkurat sminke i hverdagen førsteprioritet. Samme alder som deg. 

Anonymkode: b9ad4...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Huff, vil ikke ha det griseriet i ansiktet. Sminke kan umulig være bra for huden. Jobber i tillegg mye utendørs og da er ikke akkurat sminke i hverdagen førsteprioritet. Samme alder som deg. 

Anonymkode: b9ad4...41b

Jeg har brukt sminke nesten daglig i 25 år, og er veldig fornøyd med egen hud gitt alder. Sammen med interesse for sminke kommer gjerne interessen for hudpleie, behandlinger og alt det der.

Enig i dette med fysisk arbeid, og være utendørs. jeg kan finne på å fikse bryn og vipper raskt også før en fjelltur. Men stort sett dropper jeg sminke fullstendig om jeg skal gjøre noe fysisk. Men når det gjelder jobb går jeg ned i garasjen, kjører til garasjen på jobb, tar trapp eller heis opp til kontoret. 

Men du - Jeg ser ikke helt hensikten med å bruke begrep som "griseriet" på den måten? 

Anonymkode: 033dc...ecd

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temmelig tåpelig ting å være opptatt av. 

Lurer på om du er like lite reflektert ellers også.. 

Når alt kommer til alt, hvor viktig er maskara liksom!?! 🤐

Anonymkode: fde88...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har brukt sminke nesten daglig i 25 år, og er veldig fornøyd med egen hud gitt alder. Sammen med interesse for sminke kommer gjerne interessen for hudpleie, behandlinger og alt det der.

Enig i dette med fysisk arbeid, og være utendørs. jeg kan finne på å fikse bryn og vipper raskt også før en fjelltur. Men stort sett dropper jeg sminke fullstendig om jeg skal gjøre noe fysisk. Men når det gjelder jobb går jeg ned i garasjen, kjører til garasjen på jobb, tar trapp eller heis opp til kontoret. 

Men du - Jeg ser ikke helt hensikten med å bruke begrep som "griseriet" på den måten? 

Anonymkode: 033dc...ecd

Tja, mye sminke er jo full av gift stoffer (bare å Google) så ikke helt urimelig å kalle det griseri. 

Så klart best for huden uten. 

Hva du syns er fint, er noe annet

Anonymkode: fde88...149

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var helt ung brukte jeg maskara hver dag,  men nå er jeg godt voksen og bruker ikke noe annet enn fuktighetskrem i ansiktet. Jeg kan godt være enig med dem som sier at alle blir litt penere med maskara, men det er lenge siden jeg syntes det var så viktig å bli litt penere 😉 

Jeg legger sjelden merke til hvorvidt andre er sminket eller ikke, med mindre det er veldig overdrevet da.  Jeg har noen kollegaer i 20-åra som har limt på enorme øyenvipper som får meg til å tenke på drag show.  Det er i alle fall ikke pent til hverdags, og jeg håper de tar bilder som de kan le av om ti år 😂

Anonymkode: 6e7f0...ce7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

4 av 5 av kjærestene jeg har hatt har foretrukket meg uten noen sminke overhodet, også mascara. 

Jeg liker å bruke sminke hvis jeg skal ut fordi jeg synes det er gøy å eksperimentere med forskjellige uttrykk, men på dagen går jeg fullstendig uten fordi det er mest komfortabelt og bedre for huden. 

Jeg synes for øvrig også at det er trist å høre at du tenker slikt om dem du ser rundt deg, men jeg føler det sier mer om deg enn om dem..

Anonymkode: bb564...7fb

Menn flest er vel ikke i stand til å se om noen har diskret sminke. Så menn som sier det er finest uten sminke, tenker vel ofte på sminke som mye sminke/ser kunstig ut.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tja, mye sminke er jo full av gift stoffer (bare å Google) så ikke helt urimelig å kalle det griseri. 

Så klart best for huden uten. 

Hva du syns er fint, er noe annet

Anonymkode: fde88...149

Det er ganske strenge krav for hva man får selge i Norge. Hadde det vært sammenheng mellom sykdom og sminke ville det vært strenge reguleringer :)

Anonymkode: 033dc...ecd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (Akkurat nå):

Menn flest er vel ikke i stand til å se om noen har diskret sminke. Så menn som sier det er finest uten sminke, tenker vel ofte på sminke som mye sminke/ser kunstig ut.

Det er akkurat det. Mannen sier han ikke ser forskjell. Selv dager der jeg har brukt 15+ produkter. 

Når han tenker sminke er det "instagramsminke". Med løsvipper, sterke farger, ekstremt markerte bryn. 

Anonymkode: 033dc...ecd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er over 50 og sminker meg hver dag. Har vel gjort det siden jeg var 15. Huden har holdt seg pen da sminke beskytter huden. Sminken i dag er pustende og beskyttende, ikke sparkel. 

Jeg trives best med sminke og får ofte komplimenter på utseende, så såå grusomt tror jeg ikke hverken menn eller kvinner synes det er. 😉

Jeg derimot synes kvinner i Bergansjakker (utenom til turbruk) er dørgende kjedelige. Norske kvinner er jo kjent for å se maskuline ut, med turtøy til hverdags, og lite stelte generelt. I de fleste andre land er kvinner langt mer feminine, både når det kommer til klær, sminke, manikyr m.m. 
 

Anonymkode: 4926e...329

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke og hudpleie har vært min store interesse siden tenårene. Jeg sminker meg modereat nesten hver dag og trives bra med det. Jeg er utrolig blass og fargeløs, så litt innsats gjør veldig mye. Huden blir virkelig ikke noen dårligere av det jeg bruker av sminke. Jeg gjør det for min egen del, men vet at samboeren min liker at jeg bruker litt sminke. Han sier ofte når jeg kommer ut fra badet: " nå var du fin".  Så noen mannfolk liker det.

Jeg har en svigemor i åttiårene, flott dame. Hun sminker seg når hun skal ut av huset og hun ser virkelig helt smashing ut!

Men alle må da få gjøre som de vil. Folk gjør vel det de er komfortable med, tenker jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke sminke, ser ikke poenget med det. Og synes ikke jeg ser forskjell. Jeg har tykke svarte vipper. Og har ingen problemer med interesse fra menn.

Anonymkode: 7f318...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker innimellom, men ikke mer enn mascara og fikser brynene litt. Ser litt mer våken ut da.  Men kan gå uten i dagesvis også- null problem.  Har egentlig aldri brukt særlig med sminke. Verste jeg ser er foundation på innsiden av krager . 🤢🤭  Mannen min foretrekker meg som jeg er. Jeg synes det er deilig å bruke minimalt med penger på sminkestæsj og prioriterer heller en god krem hos hudpleier. Jeg elsker å være low maintenance. ☺️

Anonymkode: 11c34...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...