Gå til innhold

Forstår ikke kvinner som ikke bruker sminke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på sykehus. Sminken vil uansett ikke vare lenge fordi jeg ikke rekker p freshe meg opp iløpet av dagen, fordi sminken forsvinner når emne tar meg i ansiktet fordi jeg f.eks svetter etter å hatt på meg smittevernutstyr. Sminken vil også fort forsvinne når jeg bruker munnbind store deler av dagen

Anonymkode: 089a3...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes bare det er litt pussig å klage over skrivemåten til de som ikke sminker seg. Når du selv går til personangrep og kaller folk for bitre, grå mus. Du høres ikke så hyggelig ut selv akkurat

Anonymkode: 48e4d...229

Hun høres egentlig akkurat ut som en person som er så opphengt i utseendet at hun må lage tråder på KG om at venninnene hennes ikke gidder å bruke mascara 😂

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De 4 mennene sier det for å glede deg. 

Anonymkode: a9404...a35

Neppe.

Anonymkode: 6064a...917

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På jobb bruker jeg maskara og en øyenskygge som nesten er hudfarget, for å dekke litt over ujevnhet og blodårer. Skulle gjerne brukt både concealer under øynene, foundation, blush(?) og sånn mørkt pudder for å fremheve kinnbena. 

Dessverre får jeg utslett eller kviser av alt sammen. Både billig og dyrt. Concealer under øynene gir såre øyne, og jeg får behov for å gni meg i øynene. Dette ødelegger naturligvis maskaraen og jeg ser ut som en allergisk panda. 

Jeg har for øvrig aldri tenkt at noen ville sett bedre ut med sminke. 

 

Anonymkode: 5d7c2...a8f

Godt poeng. Hvordan klarer folk å la være å ta seg til ansiktet/øynene? Man må passe på hele tiden at man ikke kliner sminken utover. I disse smitteverntider burde man jo klare å la være, men så flink er ikke jeg. Klør jeg i øyet, så klør jeg meg i øyet. Jeg er ganske allergisk og klør av alt, parfymefritt også. Måtte trolig ha gått med sminkespeil på meg heh

Anonymkode: 48e4d...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig, for en kjedelig gjeng her inne! Men det er typisk norske kvinner. De steller seg minimalt, og tror at det å ha rene klær og bruke dagkrem er å pynte seg. 

Vel..... sammenlignet med kvinner fra mange andre land, så regnes derfor ikke norske kvinner som noe særlig feminine eller vakre... 

Moteskapere som har vært i Norge har mange ganger uttalt seg om hvor kjedelige og gråe norske kvinner er. Ikke sminker de seg, og ikke kler de seg pent heller. Og de ser heller ikke noen grunn for å gjøre det. Ser de andre kvinner som har sminket seg, synes de det er stygt og unødvendig.. 

Jeg selv sminker meg daglig, og det gjør jeg fordi jeg ser mye vakrere ut, og føler meg bedre. 

Anonymkode: 93b12...aee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Les tråden, så ser du at "angrep" kom på meg først fordi jeg hadde en mening om maskara😂

Anonymkode: d4104...d89

Okey, men ikke skjer alle oss sminkefrie over en kam da. Jeg blir trolig sett på som en grå mus, men tror ikke jeg er spesielt bitter eller sur. Jeg framstår nok sikkert som sur nå da. 😄

Anonymkode: 48e4d...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt lat. Liker å sove lengst mulig om morgenen og da er sminke siste prioritet i hverdagen. Hender jeg rekker å ta på litt mascara eneste. Jeg er imidlertid enig med deg. Jeg ser litt friskere og penere ut med sminke 

Anonymkode: af794...041

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt poeng. Hvordan klarer folk å la være å ta seg til ansiktet/øynene? Man må passe på hele tiden at man ikke kliner sminken utover. I disse smitteverntider burde man jo klare å la være, men så flink er ikke jeg. Klør jeg i øyet, så klør jeg meg i øyet. Jeg er ganske allergisk og klør av alt, parfymefritt også. Måtte trolig ha gått med sminkespeil på meg heh

Anonymkode: 48e4d...229

Jeg forsøkte en eller annen allergivennlig hudpleieserie. De mente den var allergivennlig (de dristet seg til å si allergifri i butikken) siden den var laget av kun naturlige ingredienser. Øynene hovnet opp så mye at jeg nesten ikke klarte å se. I ettertid har jeg undret meg over denne "naturlige ingredienser strategien". Folk er allergisk mot masse som er naturlig, som peanøtter, skalldyr og hunder....

Anonymkode: 5d7c2...a8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg mer attraktiv uten sminke. Det blir heller ingen overraskelse på mannen, om jeg skulle ta av en maske😅

De gangene jeg sminker meg, er det kun å bruke rød leppestift. Det holder i massevis. Og det har aldri vært et problem å få oppmerksomhet fra menn og kvinner. 

Anonymkode: d68a6...b57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi du synes at du ser penere ut med sminke, så blir du ikke penere av den grunn. Det er jo falskt, og jeg forstår at man kanskje får en følelse av falsk selvtillit, men det kan nok ikke måle seg med selvtilliten til noen som ikke føler at de trenger sminke.

Anonymkode: e9ec5...dbd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Virkelig, for en kjedelig gjeng her inne! Men det er typisk norske kvinner. De steller seg minimalt, og tror at det å ha rene klær og bruke dagkrem er å pynte seg. 

Vel..... sammenlignet med kvinner fra mange andre land, så regnes derfor ikke norske kvinner som noe særlig feminine eller vakre... 

Moteskapere som har vært i Norge har mange ganger uttalt seg om hvor kjedelige og gråe norske kvinner er. Ikke sminker de seg, og ikke kler de seg pent heller. Og de ser heller ikke noen grunn for å gjøre det. Ser de andre kvinner som har sminket seg, synes de det er stygt og unødvendig.. 

Jeg selv sminker meg daglig, og det gjør jeg fordi jeg ser mye vakrere ut, og føler meg bedre. 

Anonymkode: 93b12...aee

Gjør det noe om utenlandske moteskapere oppfatter oss som kjedelige da? Er det ikke viktigst at vi er fornøyd med oss selv? I mange land er det vanlig å pynte seg mer, som du skriver. Hvis jeg skulle ha sminket meg hver dag eller gått med høye hæler eller fancy klær, så ville jeg ha følt at jeg hadde vært på utkledningsfest. Det er bare ikke meg. I mange land er også gjennomsnittshøyden godt under norsk høyde. Jeg er 1,76 og får stadig kommentarer på at jeg er høy og tynn. Det frister så visst ikke å gå med hæler og rage enda høyere over de andre. Det får bare være at utlendinger ikke ser på meg som spesielt feminin eller vakker.  😋

Anonymkode: 48e4d...229

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ditto! Utrolig hvor provosert dere blir av min mening om at jeg syns de fleste ser bedre ut med litt maskara. Men det er helt ok å rakke ned på de som bruker sminke, som forresten de fleste kvinner gjør. Hvorfor tror du markedet er så stort? Skulle tro dere ikke var helt riktig skrudd sammen. 

Anonymkode: d4104...d89

Hvor har jeg rakket ned på kvinner som bruker sminke? Og hvorfor i all verden skulle jeg rakke ned på kvinner som bruker sminke når jeg allerede har skrevet i tråden at jeg bruker sminke.

Å påpeke at du bruker hersketeknikk er ikke hersketeknikk.

Anonymkode: 52a3a...1d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Unnskyld meg, men det du nevner her er jo helt elementær hygiene! Regner ikke det som å legge en innsats i utseende.... 

Anonymkode: 93b12...aee

Da er vel elementær hygiene er nok til at jeg føler meg bra da, ingenting som er bedre enn å være komfortabel med seg selv. 

Anonymkode: d0482...930

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg ikke. Men det hender en gang eller to i året at jeg farger vipper og bryn. Mannen ser ikke forskjell anyway 😅

 

Eller jeg er veldig glad i fargerike neglelakker 😁

Anonymkode: e9cbc...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Virkelig, for en kjedelig gjeng her inne! Men det er typisk norske kvinner. De steller seg minimalt, og tror at det å ha rene klær og bruke dagkrem er å pynte seg. 

Vel..... sammenlignet med kvinner fra mange andre land, så regnes derfor ikke norske kvinner som noe særlig feminine eller vakre... 

Moteskapere som har vært i Norge har mange ganger uttalt seg om hvor kjedelige og gråe norske kvinner er. Ikke sminker de seg, og ikke kler de seg pent heller. Og de ser heller ikke noen grunn for å gjøre det. Ser de andre kvinner som har sminket seg, synes de det er stygt og unødvendig.. 

Jeg selv sminker meg daglig, og det gjør jeg fordi jeg ser mye vakrere ut, og føler meg bedre. 

Anonymkode: 93b12...aee

Men det er helt greit🙂 Egentlig bare bra for deg for da stråler du sikkert sammenlignet med resten av oss. Dere trenger jo noen som viser den nitriste kontrasten:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Virkelig, for en kjedelig gjeng her inne! Men det er typisk norske kvinner. De steller seg minimalt, og tror at det å ha rene klær og bruke dagkrem er å pynte seg. 

Vel..... sammenlignet med kvinner fra mange andre land, så regnes derfor ikke norske kvinner som noe særlig feminine eller vakre... 

Moteskapere som har vært i Norge har mange ganger uttalt seg om hvor kjedelige og gråe norske kvinner er. Ikke sminker de seg, og ikke kler de seg pent heller. Og de ser heller ikke noen grunn for å gjøre det. Ser de andre kvinner som har sminket seg, synes de det er stygt og unødvendig.. 

Jeg selv sminker meg daglig, og det gjør jeg fordi jeg ser mye vakrere ut, og føler meg bedre. 

Anonymkode: 93b12...aee

Jeg møter mange forskjellige mennesker hver dag og et fåtall av de jeg ser med sminke er noe særlig pent å se på. Slik sminketrenden er nå, blir det for mye sparkel etter min smak. 
 

Jeg sminker meg sjeldent, men det betyr ikke at jeg ikke er oppdatert på motefronten. 

Anonymkode: d68a6...b57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg forstår ikke de som skal skjule alt som er.

Helt ærlig hater jeg hvordan huden min ser ut når jeg har på sminke. Har vært til proff i forbindelse med bryllup, og det ser så sinnsykt stygt ut med det der fondation og pudder og hva enn de har på huden. Føler alt som er av porer virkelig bare utheves av det. Og det er ikke bare på meg, er noe jeg legger merke til med de fleste kvinner som har på seg sminke.

Jeg har hudkremer, siden jeg har tørr hud. Men sminke for meg er eyeliner til daglig, maskara i tillegg når jeg skal ut på noe. Alt annet har jeg ikke behov for. Jeg er den jeg er, og om det er grunnen til at jeg enda er singel, da er jeg heller singel resten av livet mitt altså 😂

Anonymkode: 55bec...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor har jeg rakket ned på kvinner som bruker sminke? Og hvorfor i all verden skulle jeg rakke ned på kvinner som bruker sminke når jeg allerede har skrevet i tråden at jeg bruker sminke.

Å påpeke at du bruker hersketeknikk er ikke hersketeknikk.

Anonymkode: 52a3a...1d4

Å beklager. Du er  vel en sånn som må ha det inn med teskje fordi du ikke gidder å lese tråden. Eller er et likes du jakter? Å slutte med å dra hersketeknikk-kortet. Oppbrukt og gjennomskuelig.

Anonymkode: d4104...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 48 år og bruker 15 forskjellige sminkeprodukter i ansiktet hver dag    men er moderat og ser ikke så sminket ut.  Bruker kanskje 10 min på det.  Har selvsagt sminkefrie dager om jeg bare skal være hjemme en dag.  Føler meg mye mer vel med sminke.   Alle kvinner ser bedre ut med sminke.

Anonymkode: fb2be...9ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som bruker en del sminke. Hun ser nydelig ut og jeg skulle ønske jeg var like flink. Jeg tror sminke gir henne mye glede. Morsomt å gå på shopping med henne i byen, som en unge i en godtebutikk.

Anonymkode: a9404...a35

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...