Gå til innhold

Den tøffe veien til nr.2 ❤️


Frøken_lurepave

Anbefalte innlegg

Elise93 skrev (15 timer siden):

Så bra at prøvene var fine! ❤️ Alltid deilig å få bekreftet det. Hva med progesteron, skal du sjekke det også? 😊

Ja, det er det💜 

Jeg skal høre med gyn angående progesteron når jeg skal til henne til neste syklus. Jeg spotter jo alltid i ca. 5dager før mensen kommer🤷‍♀️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøken_lurepave skrev (3 timer siden):

Ja, det er det💜 

Jeg skal høre med gyn angående progesteron når jeg skal til henne til neste syklus. Jeg spotter jo alltid i ca. 5dager før mensen kommer🤷‍♀️

Høres lurt ut å sjekke det mtp spottingen! Så at du var ferdig med mensen for et par dager siden. Er det lenge til du har EL? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (15 timer siden):

Høres lurt ut å sjekke det mtp spottingen! Så at du var ferdig med mensen for et par dager siden. Er det lenge til du har EL? 😊

Ja, var ferdig på fredag (har kommet bittelitt lyserosa/brunt etter tørk til og med i dag morgen), da slutta det å blø rødt. Så da regner jeg med at mensen var ferdig da?? Blir ikke klok av denne spottingrn før og etter🙊 

Iflg appen så har jeg EL i løpet av neste helg! Gyn ville jeg skulle ta pause denne syklusen, og så få hormonbehandling og Ovitrelle igjen til neste. Så denne pp regner jeg som null sjanse, sidene jeg ikke får modning av egg uten disse pillene😪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (7 minutter siden):

Ja, var ferdig på fredag (har kommet bittelitt lyserosa/brunt etter tørk til og med i dag morgen), da slutta det å blø rødt. Så da regner jeg med at mensen var ferdig da?? Blir ikke klok av denne spottingrn før og etter🙊 

Iflg appen så har jeg EL i løpet av neste helg! Gyn ville jeg skulle ta pause denne syklusen, og så få hormonbehandling og Ovitrelle igjen til neste. Så denne pp regner jeg som null sjanse, sidene jeg ikke får modning av egg uten disse pillene😪 

Det høres ut som mensen er ferdig 😄 Irriterende med en spottingen etter, jeg pleier også å ha det. 

Åå, skjønner. Er det noe spesiell grunn til at hun ville at du skulle ha pause? 😊 Håper ikke denne syklusen blir så lang da, sånn at du får startet opp igjen raskt! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (2 timer siden):

Det høres ut som mensen er ferdig 😄 Irriterende med en spottingen etter, jeg pleier også å ha det. 

Åå, skjønner. Er det noe spesiell grunn til at hun ville at du skulle ha pause? 😊 Håper ikke denne syklusen blir så lang da, sånn at du får startet opp igjen raskt! ❤️

Ja, veldig irriterende! Ikke tid til sånt tull😅

Vi ha prøvd mange pp med kurer, så hun anbefalte å ha en pause for både psyken og det fysiske. Håper denne syklusen går rakketfart👏

Åssen går det med deg? Ikke lenge til testing nå vel? Følger dagboka di og💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (21 timer siden):

Ja, veldig irriterende! Ikke tid til sånt tull😅

Vi ha prøvd mange pp med kurer, så hun anbefalte å ha en pause for både psyken og det fysiske. Håper denne syklusen går rakketfart👏

Åssen går det med deg? Ikke lenge til testing nå vel? Følger dagboka di og💜

Ja, det er nok lurt ❤️😊 Håper du får tankene litt vekk fra prøvingen nå i pausemåneden. Nei, er 9 dpo idag. Har starta testingen for å sjekke om Ovitrelle er ute av kroppen, noe det virker som den er siden det er 11 dager siden idag. Føler jeg kan se svake skygger osv på alle testene så blir ikke helt klok. Så nå blir det spennende å se framover ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (14 timer siden):

Ja, det er nok lurt ❤️😊 Håper du får tankene litt vekk fra prøvingen nå i pausemåneden. Nei, er 9 dpo idag. Har starta testingen for å sjekke om Ovitrelle er ute av kroppen, noe det virker som den er siden det er 11 dager siden idag. Føler jeg kan se svake skygger osv på alle testene så blir ikke helt klok. Så nå blir det spennende å se framover ❤️

Prøver, men ikke så lett vettu🙊

Åh, har du fått flere svake streker?? Så spennende, håper virkelig det er babystreker💜🤞 når skal du teste igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (På 14.2.2022 den 22.27):

Prøver, men ikke så lett vettu🙊

Åh, har du fått flere svake streker?? Så spennende, håper virkelig det er babystreker💜🤞 når skal du teste igjen? 

Var nok bare rester etter sprøyta 😔😔 føler jeg burde sett noe idag siden jeg er 11 dpo. Bare å forberede seg på ny runde ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (9 timer siden):

Var nok bare rester etter sprøyta 😔😔 føler jeg burde sett noe idag siden jeg er 11 dpo. Bare å forberede seg på ny runde ❤️

Åh, det var synd å høre!😪 Burde kanskje sett noe nå ja, men er vel noen som ikke ser noe før 12-14dpo? Kan være ørliten håp?🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vært stille fra meg på en god stund. Mye følelser. Nettopp ferdig med pp24. IKM meldte sitt ankomst i dag og den ble tatt i mot med veldig mange tårer på do.. Er så sliten, lei, oppgitt og frustrert. Hvorfor går det ikke? Hvorfor skal det være så vanskelig? I løpet av en mnd har jeg fått vite at tre av mine nærmeste venter baby. Den siste fikk jeg beskjed om i går. Er glad på deres vegne, men samtidig ikke.. Misforstå meg rett, det er veldig fin nyhet å få, men samtidig veldig sårt når man har vært prøver såpass lenge.. Klarer jeg å skjule at jeg ikke er helt i hundre av glede? Eller hører man at jeg ikke er helt der? Og når du får spørsmålet om det det snart blir vår tur å få baby nr. 2, hva svarer man da? Joda, vi holder på liksom, du skulle bare ha visst!! Skulle ønske man kunne være litt mer forsiktig på hvordan man spør om slikt. Man vet jo aldri hva den man spør om, har med seg i bagasjen! 

Har i tillegg til metformin x 2, Clomifen og Ovitrelle, gått ned en del i vekt. Begynt på lavkarbo og det fungerer greit. Må ha bmi på rundt 33 for ivf og vi innser vel nå at det er veien å gå.. Veldig sårt, men... 

Gjør mitt beste for å gå ned i vekt i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre at det ikke har gått for dere enda 😕 skjønner veldig godt de følelsene du sitter med. Alle andre klarer det liksom utenom deg selv.. Det er veldig vondt. Jeg håper det går for dere snart!! ❤️ Uansett om det går naturlig eller blir gjennom ivf. Heier på dere 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord❤️ 

Har hatt en lang pause fra KG.. Åssen går det med deg? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ❤️ 

Ville bare legge igjen et lite spor. Jeg er i samme situasjon som deg - bare uten PCO. Min mann og jeg har også prøvd på nummer 2 i 1 år og 7 mnd nå. Startet med IVF i høst, og ble gravid på 1 fryseforsøk, men mistet i uke 12. 

Første barn satt som et skudd på første forsøk så jeg trodde at nummer 2 skulle bli lett å få til. :( Håper dere lykkes med IVF og at spiren sitter snart. Det er utrolig tungt å stå i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken_lurepave skrev (19 timer siden):

Tusen takk for gode ord❤️ 

Har hatt en lang pause fra KG.. Åssen går det med deg? ❤️

Nei, det går ikke bedre her. Siste forsøk med letrozol nå så blir det ivf. Kan visst ikke gå på mer enn 6 kurer med letrozol for da øker faren for eggstokkkreft eller lignende.. 

Jeg håper virkelig på denne pp, er 4 dpo idag 🥺❤️ går på både progesteron og østrogen for å styrke slimhinna, da den er litt tynn. Så har hvertfall gjort alt for å optimalisere sjansene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (8 timer siden):

Hei ❤️ 

Ville bare legge igjen et lite spor. Jeg er i samme situasjon som deg - bare uten PCO. Min mann og jeg har også prøvd på nummer 2 i 1 år og 7 mnd nå. Startet med IVF i høst, og ble gravid på 1 fryseforsøk, men mistet i uke 12. 

Første barn satt som et skudd på første forsøk så jeg trodde at nummer 2 skulle bli lett å få til. :( Håper dere lykkes med IVF og at spiren sitter snart. Det er utrolig tungt å stå i. 

Heisann❤️ 

Så koselig at du ville legge igjen spor❤️ 

Trist å høre at dere er i samme situasjon og at dere mistet i uke 12😔 Det er sårt! Hva er planen videre, når skal dere evt. ha neste forsøk? 

Ja, første barn satt første forsøk her også, med hormonkur og Ovitrelle, så vi tenkte at nr. 2 kunne jo ikke bli noe verre.. Tok virkelig feil der. Tusen takk, det håper jeg for dere også🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

Nei, det går ikke bedre her. Siste forsøk med letrozol nå så blir det ivf. Kan visst ikke gå på mer enn 6 kurer med letrozol for da øker faren for eggstokkkreft eller lignende.. 

Jeg håper virkelig på denne pp, er 4 dpo idag 🥺❤️ går på både progesteron og østrogen for å styrke slimhinna, da den er litt tynn. Så har hvertfall gjort alt for å optimalisere sjansene 😊

Huff, det var triste nyheter😔 MEN, krysser alt jeg har for at det sitter denne pp🤞❤️ 

Hva tenker du rundt ivf da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frøken_lurepave skrev (4 minutter siden):

Heisann❤️ 

Så koselig at du ville legge igjen spor❤️ 

Trist å høre at dere er i samme situasjon og at dere mistet i uke 12😔 Det er sårt! Hva er planen videre, når skal dere evt. ha neste forsøk? 

Ja, første barn satt første forsøk her også, med hormonkur og Ovitrelle, så vi tenkte at nr. 2 kunne jo ikke bli noe verre.. Tok virkelig feil der. Tusen takk, det håper jeg for dere også🤞🤞

Ja det var kanskje noe av det verste jeg har opplevd. Det positive er at jeg vet jeg kan bli gravid, selv om det er en mager trøst. 
Vi har fortsatt 1 egg på frys, klarer ikke bestemme meg om jeg skal sette det inn i april eller vente til mai. Om det egget ikke sitter, blir det nytt uttak. :) 
 

Skal dere i gang med ivf? Vi ble henvist til det offentlige, men vi droppet det og gikk rett privat. Orket ikke all ventetid og ville bare komme i gang. Håper det klaffer for dere snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (20 timer siden):

Huff, det var triste nyheter😔 MEN, krysser alt jeg har for at det sitter denne pp🤞❤️ 

Hva tenker du rundt ivf da? 

Ville jo helst sluppet det, men hvis det er det som må til for at vi skal få barn gjør vi gledelig det 🥰 så prøver jeg heller å ikke tenke så mye på selve prosessen med alle hormonene osv man må dytte i seg. Dytter i meg piller nok som det er om dagen uansett 😂 men håper virkelig at det går denne gangen så vi slipper ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (På 4.4.2022 den 20.14):

Ja det var kanskje noe av det verste jeg har opplevd. Det positive er at jeg vet jeg kan bli gravid, selv om det er en mager trøst. 
Vi har fortsatt 1 egg på frys, klarer ikke bestemme meg om jeg skal sette det inn i april eller vente til mai. Om det egget ikke sitter, blir det nytt uttak. :) 
 

Skal dere i gang med ivf? Vi ble henvist til det offentlige, men vi droppet det og gikk rett privat. Orket ikke all ventetid og ville bare komme i gang. Håper det klaffer for dere snart ❤️

Det kan jeg skjønne! Veldig positivt at du kan bli gravid ja, selvom det kanskje ikke føles sånn ut etter å ha opplevd noe så fælt.. 

Så spennende! Er det noe spesiell grunn til at du evt. vil vente til mai? 😊

Ja, jeg holder på å gå ned i vekt.. Har for høy bmi til å få henvisning til IVF... Så det tar jo tid, noe jeg egentlig føler jeg ikke har.. Stresser med vekta også i i tillegg til alt det andre 😕 Er liksom ikke i 20-årene lengere.. Vi også har tenkt tanken å gå privat. Kan jeg spørre hvor dere går og åssen det er med pris? Vet det er svindyrt ifht. det offentlige. Men der er det jo så langt ventetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (19 timer siden):

Ville jo helst sluppet det, men hvis det er det som må til for at vi skal få barn gjør vi gledelig det 🥰 så prøver jeg heller å ikke tenke så mye på selve prosessen med alle hormonene osv man må dytte i seg. Dytter i meg piller nok som det er om dagen uansett 😂 men håper virkelig at det går denne gangen så vi slipper ❤️❤️

Ja, det forstår jeg veldig godt at dere gjør😊❤️ 
Hehe, det gjør vi jo. Pillebruken burde vi ha blitt sponset på😅 
Håper virkelig jeg også🤞❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...