Frøken_lurepave Skrevet 8. desember 2021 #1 Del Skrevet 8. desember 2021 (endret) Hei, jeg heter Frøken_lurepave og er 34 år. Har vært medlem her i mange år, men aldri hatt min egen dagbok. Leser igjennom og fulger mange dagbøker her, så tenkte at det kanskje er på tide å lage min egen🙌 Håper det er noen som vil følge min også og legge igjen spor🥰 Jeg og mannen min har et barn fra før på 3 år og vi har i 1,5 år prøvd på nr.2. På første brukte vi også 1,5 år på. Jeg ble gravid ved første forsøk med clomifen, og ovitrelle sprøyte for å få eggløsning. Gikk også på Metformin 500mg x 3/dag. Gleden var da ekstremt stor da det endelig klaffet ved hjelp av kun en hormonkur (Clomifen) og et eggløsningssprøyte❤️ Veien til nr.2 skulle visst også bli tøff.. Jeg selv trodde at det kanskje skulle bli enklere å få nr. 2, men det var helt feil gitt. Det er faktisk enda vanskeligere for oss å få nr.2, har jeg innsett. Jeg har hittil gått på Clomifen og Ovitrelle 3 ganger i tillegg til Metformin x 3/dag nå også, og skal snart i gang med den 4. Ikke klaffet enda....hvorfor? Hva er annerledes nå enn med den første? Hva gjør at det er ENDA vanskeligere å bli gravid med nr.2? Hva gjør jeg feil? Hva gjør vi feil? Er det ikke ment 2 be med en til? For to dager siden fikk jeg time hos gynekologen min for å sjekke hva som skjer der nede. Mensen hadde fortsatt ikke dukket opp, den var 5 dager for sen. Negativ test fikk jeg også. Gynekologen tok en undersøkelse og på skjermen dukket det opp noe som lignet en "pose" som kunne se ut som fostersekk. Men jeg var jo ikke så mange dagene over IKM, så gyn sa at enten så var jeg gravid (men veldig tidlig til å se noe som helst), eller så var det en stor blødning som var på vei. Jeg fikk jo selvfølgelig et bitte lite håp om at jeg kanskje hadde blitt gravid, akkurat den måneden vi valgte å ta en pause fra all hormonbehandlingen. Gyn ville for sikkerhetsskyld ta blodprøve av meg for å sjekke HCG.. Mens jeg venta på svar på den, venta jeg også på mensen. For en berg og dalbane av følelser. Den kom ikke, så jeg fikk jo enda bittelite håp, bare litt mer.. Så detter det inn en mail i dag morges: "Graviditetsprøven jeg tok av deg, viste negativ....". Akkurat da kjente det ut som hele meg ble helt svett..kald..varm..prikkete... litt svarte flekker der jeg satt på toget. Jeg hadde egentlig ikke noe tro på at det hadde gått, men dere vet..man får et så forbaska LITE håp i all denne prøvingen, ventingen.. Videre i mailen stod det "ta kontakt med meg når du får mensen, så får du resept på ny runde med hormonbehandling, men denne gangen i sprøyteform.." Jah, da var vi i gang igjen da. I kveld, kl. 20.00 har jeg da hatt mensen i ca. 1 time.. Jupp, den kom til slutt.. HELE 8 dager på etterskudd.. Det har ikke skjedd meg siden før jeg ble gravid med førstemann.. da var mensen helt på bærtur, men ble regelmessig etter at jeg begynte med metformin. Men kroppen er kroppen, den liker visst å lure oss og sette oss på pinebenken😞 (som dere vet altfor godt fra før av). Glemte helt å nevne at jeg hadde pcos før jeg ble gravid med første, men jeg har heldigvis ikke mer cyster på eggstokkene nå etter fødsel, men hormonene er vel fortsatt litt på skogstur enda🤔 Jeg er veldig sliten, men vil heller ikke gi opp håpet om nr.2 heller❤️ I tillegg til en 3 åring har jeg en 100% jobb som er veldig krevende og stressende. Godt å ha dere damene her å snakke med, få ut frustrasjon, tårer og tanker med. Vet at vi er veldig mange som er i samme situasjon og (mange som har det enda vanskeligere enn meg), og jeg unner egentlig ingen å gå igjennom det vi går igjennom, men dessverre er det mange av oss som må det😞❤️ Endret 12. desember 2021 av Frøken_lurepave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 8. desember 2021 #2 Del Skrevet 8. desember 2021 Så fint med egen dagbok. Jeg ser frem til å følge deg. Litt av en prosess dere har vært gjennom. Håper det hjelper med hormonene du skal få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 8. desember 2021 Prøver2021 skrev (57 minutter siden): Så fint med egen dagbok. Jeg ser frem til å følge deg. Litt av en prosess dere har vært gjennom. Håper det hjelper med hormonene du skal få! Så koselig at du la igjen spor fra deg😊 Tusen takk. Det håper jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 9. desember 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 9. desember 2021 Dag 2 av mensen, PP 22 I dag var jeg på apoteket og henta hormonkur I sprøyte form for største gang. Hittil har jeg gått på Clomifen, men denne gangen ville gyn prøve ut en annen kur som heter Gonal-F 450IE/0.75ML. Jeg skal ta det fra i morgen kveld i 5 dager, en sprøyte pr. kveld. Er det noen andre som har erfaring med denne? Ellers så har jeg kraftig menstruasjon som vanlig. Helt utrolig hvor mye delikatesse som kan komme ut av en kropp(beklager detaljer) 🥴 Neste undersøkelse hos gyn er da den 17.12 for å se hvordan eggene har respondert på den Gonal-F kuren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 10. desember 2021 #5 Del Skrevet 10. desember 2021 Spennende med ny medisin! Håper du får god effekt 💫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 10. desember 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 10. desember 2021 Prøver2021 skrev (12 timer siden): Spennende med ny medisin! Håper du får god effekt 💫 Veldig spennende!🤞🤞 Hvordan går det med deg? Har lest dagboka di en stund nå🌺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 10. desember 2021 #7 Del Skrevet 10. desember 2021 Frøken_lurepave skrev (5 timer siden): Veldig spennende!🤞🤞 Hvordan går det med deg? Har lest dagboka di en stund nå🌺 Er i PP7. Venter på eggløsning. Håper den kommer i helgen og at vi får den beste julegaven i år 💫 Satser på det gjelder oss begge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 11. desember 2021 Prøver2021 skrev (23 timer siden): Er i PP7. Venter på eggløsning. Håper den kommer i helgen og at vi får den beste julegaven i år 💫 Satser på det gjelder oss begge!! Åh! Har den kommet i helga? Det håper jeg også at vi får🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) Dag 4 av mensen I kveld satt jeg den Gonal-F sprøyta for andre dag. Hittil ikke kjent noe særlig symptomer av sprøyta og håper det holder seg sånn. Kan kanskje kjenne litt mer tretthet bare og så vidt noe murringer nederst i magen.. Men jeg har jo mensen så kan likså godt være derfor🤐 Skal ta disse sprøytene til og med dag sju av mensen som da blir på tirsdag. Kjenner av følelser at jeg er veldig sliten.. Vi er i pp 22 og jeg vet ikke hvor jeg skal få styrke, tålmodighet og energi fra. Endret 11. desember 2021 av Frøken_lurepave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 14. desember 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 14. desember 2021 Dag 7 av mens Siste Gonal-F sprøyta ble satt i kveld. Da er det bare å vente til gyn på fredag😬 kjenner jeg gruer meg veldig på å høre hvordan eggene har respondert på denne hormonkuren med sprøyte. De andre gangene i pilleform har jeg fått egg i str. 14mm-19mm, stort sett 2-3 på hver side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 15. desember 2021 #11 Del Skrevet 15. desember 2021 Krysser fingrene for deg!! 🤞🏻❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 15. desember 2021 Prøver2021 skrev (9 timer siden): Krysser fingrene for deg!! 🤞🏻❤️ Tusen takk. Veldig hyggelig at du vil følge meg💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 17. desember 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Var hos gyn i dag. Ingen gode nyheter da jeg kun hadde et egg som var 11mm. Det har aldri skjedd før. Har alltid respondert bra på hormonbehandling hittil, da med clomifen. Denne syklusen prøvde vi med Gonal-F sprøyte i fem dager, 75IE hver kveld, men hjalp ingenting. Gynekologen forstod ikke hvorfor sprøyta ikke hadde virka noe særlig og mente at vi måtte øke dosen til neste syklus, helt til jeg sa at syklusen min plutselig begynte å tulle etter jeg ble fullvaksinert i september. DA sa hun at det er veldig stor sjanse for at det er vaksina som har gjort at behandlingen ble som det ble og at mensen sist ble forsinket med 8 dager. Det er ikke normalt for meg etter mitt første barn. Hun sa også at hun har mange henvendelser og pasienter daglig som har fått sine utfordringer etter vaksina.. I tillegg sa hun at jeg har veldig tykk slimhinne til å nettopp være ferdig med mensen (slutt tirsdag) og mente at neste mensen allerede kunne være i gang om 2 uker!! Er veldig nedfor og kjenner at dette var prikken over i'en for å velte alle følelsene jeg har inni meg. Så tusen takk til deg covid-19!! Endret 17. desember 2021 av Frøken_lurepave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 17. desember 2021 #14 Del Skrevet 17. desember 2021 Så kjedelig å høre! Det er skummelt at vaksinen kan ha så mye å si. Forstår godt at du er nedfor. Håper mensen kommer raskt, slik at du kan komme i gang med ny syklus 🤞🏻❤️ I tillegg håper jeg at du klarer å ha fokus på å være god mot deg selv i julen. Allerede om 6 uker kan du ha en positiv test i hånden 💫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 17. desember 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 17. desember 2021 Prøver2021 skrev (1 time siden): Så kjedelig å høre! Det er skummelt at vaksinen kan ha så mye å si. Forstår godt at du er nedfor. Håper mensen kommer raskt, slik at du kan komme i gang med ny syklus 🤞🏻❤️ I tillegg håper jeg at du klarer å ha fokus på å være god mot deg selv i julen. Allerede om 6 uker kan du ha en positiv test i hånden 💫 Ja, jeg synes det er veldig skummelt og leit at den skal ha så stor innvirkning. Har hørt flere som jeg kjenner som har sliti etter vaksina også, eller fått merkelige og uregelmessige mensen. Var ingen god nyhet på en fredag, med en del på planen i helga. Og en del ting å gjøre før jul, hadde håpet på bedre nyheter😔 Huff. Åssen går det med deg? Følger dagboka di også❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 21. januar 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 21. januar 2022 Litt stille fra meg på en stund. Føler meg veldig nedstemt og sliten av å ha vært prøver i snart 2 år i mars. Det var mars 2020 at vi slutta med kondomer. Jeg valgte å ikke begynne med p-piller igjen etter vårt første, da jeg tenkte det kom til å klusse mer til syklusen og gjøre det enda vanskeligere å bli gravide på nytt. Jeg vet jeg ikke er alene om dette og at det er mange som ha prøvd enda lengere enn meg, men følelsene er der likevel. Jeg har nå i disse dager eggløsning forhåpentligvis. Satte Ovitrelle på onsdag kveld. Ikke mye å gjøre nå enn å vente og vente. Gynekologen fant 3 fine egg på høyre side, omtrent 15mm-17mm hver, på UL på mandag. Har ingen håp denne syklusen heller😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 25. januar 2022 Forventet mensen er om ca. 10 dager, rundt den 04.02. Har allerede fra i dag begynt å kjenne mensmurringer og litt menssmerter.. Så dette lover absolutt ikke godt.. Ovitrelle ble satt onsdag forrige uke den 19.01. Gynekologen har begynt å lufte tankene rundt IVF og tenker at vi kanskje må prøve den veien etter hvert. Sitter ekstra langt inne siden vi har klart å få en unge på egenhånd, med kun en hormonkur og ovitrelle, selvom vi brukte 1.5år på h*n.. Men dette kalles vel for sekundær infertilitet..eller noe slikt.. Noen gode ord fra dere som har gått igjen/går igjennom det samme? Jeg har høy bmi og må gå ned ganske mye i vekt for å få bmi som er grensa for IVF. Har allerede gått ned en del på 1 års tid, men det holder ikke. Dette gjør også at verden rakner litt mer til, med mindre håp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #18 Del Skrevet 1. februar 2022 (endret) Første mensdag. Gikk ikke denne gangen heller.. Neste runde blir pp 23 😭 Begynte å spotte i går mandag. Mensen kom allerede i dag tidlig. Pleier å spotte i noen dager før mensen kommer, så litt rart at den kom etter kun 1 dag. IKM var egentlig tors/fre.. Så aner ikke. Satte ovitrelle den 19.01. Har jeg ikke hatt El etter sprøyta siden IKM kom så tidlig? Skal til gyn å ta noen blodprøver mellom dag 1-3 av mens. Endret 1. februar 2022 av Frøken_lurepave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 1. februar 2022 (endret) Da har gyn laget rekvisisjon på blodprøvene, så da er det bare å komme seg dit i løpet av uka og ta de🙈 Veldig spent på hva verdiene viser! Nervepirrende dette. Har vært prøvere i snart 2 år😳 Endret 1. februar 2022 av Frøken_lurepave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 2. februar 2022 #20 Del Skrevet 2. februar 2022 Hei. Har sniklest litt og vil bare si hei 2 år er lenge, skjønner godt du må være fortvilet! Har hørt om flere som sliter med å få til nr 2. Men veldig bra at dere kan få IVF selv om dere allerede har et barn ♥️ Heier på deg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå