Gå til innhold

Den tøffe veien til nr.2 ❤️


Frøken_lurepave

Anbefalte innlegg

Frøken_lurepave skrev (På 6.4.2022 den 11.49):

Det kan jeg skjønne! Veldig positivt at du kan bli gravid ja, selvom det kanskje ikke føles sånn ut etter å ha opplevd noe så fælt.. 

Så spennende! Er det noe spesiell grunn til at du evt. vil vente til mai? 😊

Ja, jeg holder på å gå ned i vekt.. Har for høy bmi til å få henvisning til IVF... Så det tar jo tid, noe jeg egentlig føler jeg ikke har.. Stresser med vekta også i i tillegg til alt det andre 😕 Er liksom ikke i 20-årene lengere.. Vi også har tenkt tanken å gå privat. Kan jeg spørre hvor dere går og åssen det er med pris? Vet det er svindyrt ifht. det offentlige. Men der er det jo så langt ventetid. 

Ja eggløsning krasjer med påsken, så neste innsett blir i mai:) vi skal også reise bort i mai, så jeg tenkte det kunne være godt å legge prøvingen på hylla og bare nyte ferien. 
 

Jeg angrer ikke på at jeg gikk privat. Vi går til medicus i Trondheim, men jeg skal bytte til medicus Oslo om neste fryseforsøk ikke sitter. Mye pga reisevei. Veldig fornøyd med Medicus Trondheim ellers! Det er svindyrt og jeg har ikke regnet så nøye på det, men med medisiner, uttak og 2 FER er vi over 100.000,- men det er det verdt om vi ender opp med baby 🥰 jeg er 35 så føler klokken tikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høydepunkt1234 skrev (9 timer siden):

Ja eggløsning krasjer med påsken, så neste innsett blir i mai:) vi skal også reise bort i mai, så jeg tenkte det kunne være godt å legge prøvingen på hylla og bare nyte ferien. 
 

Jeg angrer ikke på at jeg gikk privat. Vi går til medicus i Trondheim, men jeg skal bytte til medicus Oslo om neste fryseforsøk ikke sitter. Mye pga reisevei. Veldig fornøyd med Medicus Trondheim ellers! Det er svindyrt og jeg har ikke regnet så nøye på det, men med medisiner, uttak og 2 FER er vi over 100.000,- men det er det verdt om vi ender opp med baby 🥰 jeg er 35 så føler klokken tikker

Okei, da skjønner jeg. Hadde kanskje nyta ferien og tatt innsett etter det, ja😊

Så bra dere er fornøyd med klinikken i Trondheim. Håper dere får samme gode behandlingen i Oslo også. 

Ja, det er svindyrt da. Men om det resulterer i en baby, er det så verdt det! 

Er selv 34, så kjenner til klokka som tikker.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (13 timer siden):

Okei, da skjønner jeg. Hadde kanskje nyta ferien og tatt innsett etter det, ja😊

Så bra dere er fornøyd med klinikken i Trondheim. Håper dere får samme gode behandlingen i Oslo også. 

Ja, det er svindyrt da. Men om det resulterer i en baby, er det så verdt det! 

Er selv 34, så kjenner til klokka som tikker.. 

Ja, tror det er greit å få tankene over på noe annet etter 1,5 år med skuffelser. Om det i det hele tatt er mulig. 

Har du gått en grundig sjekk av GU? Du kan jo eventuelt ta utredningen i det private og se om di kanskje kan gi deg noe medisiner til å starte med? Jeg fikk prøve Letrozol og Ovitrelle noen sykluser (det hjalp ikke for min del, men kanskje det hjelper deg?) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (9 timer siden):

Ja, tror det er greit å få tankene over på noe annet etter 1,5 år med skuffelser. Om det i det hele tatt er mulig. 

Har du gått en grundig sjekk av GU? Du kan jo eventuelt ta utredningen i det private og se om di kanskje kan gi deg noe medisiner til å starte med? Jeg fikk prøve Letrozol og Ovitrelle noen sykluser (det hjalp ikke for min del, men kanskje det hjelper deg?) 

 

 

 

Ja, det er nettopp det som ikke er lett, synes jeg. Får det i hvert fall ikke til. 

Ja, jeg går til privat gynekolog. Har gjort det helt siden vi skulle prøve med vår datter. Vi hadde prøvd i 1.5 år, og fant endelig en gynekolog som var billig til å hjelpe oss selvom jeg hadde høy bmi. Fikk metformin for å få regelmessig mensen og par mnder etterpå fikk jeg første hormonkur (clomifen) og Ovitrelle. Satt på første forsøk! 

Har nå med nr. 2 gjort det samme med hormonkur og Ovitrelle, men skjer ingenting! Blir gal av dette.. Ba derfor om å ta blodprøver igjen for å sjekke igjen, og fikk tatt det på tirsdag. Gynekologen ringte i dag og sa at det ene hormonverdiet var veldig forhøyet.. Det kunne være forårsaket av 1. Eggstokkreft 2. Infeksjon i eggstokkene, eller 3. Endometriose. 

 Sistnevnte har jeg nok ikke da jeg ikke har de symptomene som er vanlig.. 

Så jeg er veldig forstyrret i dag.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nok her om dagen og ba gyn om å være så snill å ta blodprøver igjen for å sjekke, og fikk tatt det på tirsdag. Gynekologen ringte i dag og sa at den ene hormonverdien var veldig forhøyet.. Det kunne være forårsaket av 1. Eggstokkreft 2. Infeksjon i eggstokkene, eller 3. Endometriose. 

Sistnevnte har jeg nok ikke da jeg ikke har de symptomene som er vanlig.. Men hvem vet.. Jeg vet ikke lengere.. Er så sliten.. 

Jeg er veldig forstyrret i dag.. 

Endret av Frøken_lurepave
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (1 time siden):

Fikk nok her om dagen og ba gyn om å være så snill å ta blodprøver igjen for å sjekke, og fikk tatt det på tirsdag. Gynekologen ringte i dag og sa at det ene hormonverdiet var veldig forhøyet.. Det kunne være forårsaket av 1. Eggstokkreft 2. Infeksjon i eggstokkene, eller 3. Endometriose. 

Sistnevnte har jeg nok ikke da jeg ikke har de symptomene som er vanlig.. Men hvem vet.. Jeg vet ikke lengere.. Er så sliten.. 

Så jeg er veldig forstyrret i dag.. 

Leste dagboken din nå❤️ Veldig leit å høre at du fikk den beskjeden du fikk i dag. Håper du raskt får undersøkt hva som er grunnen til høye verdier og at det ikke er alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minlilleflokk<3 skrev (1 time siden):

Leste dagboken din nå❤️ Veldig leit å høre at du fikk den beskjeden du fikk i dag. Håper du raskt får undersøkt hva som er grunnen til høye verdier og at det ikke er alvorlig. 

Takk for at du legger igjen spor❤️

Ja, er veldig bekymret og lei meg nå.. Gynekologen sa at det ikke er mulig å bli gravid når verdien er så høy.. Så vi har prøvd å over 2 år for ingenting? Eller.. Hva skal jeg tenke😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (11 timer siden):

Fikk nok her om dagen og ba gyn om å være så snill å ta blodprøver igjen for å sjekke, og fikk tatt det på tirsdag. Gynekologen ringte i dag og sa at den ene hormonverdien var veldig forhøyet.. Det kunne være forårsaket av 1. Eggstokkreft 2. Infeksjon i eggstokkene, eller 3. Endometriose. 

Sistnevnte har jeg nok ikke da jeg ikke har de symptomene som er vanlig.. Men hvem vet.. Jeg vet ikke lengere.. Er så sliten.. 

Jeg er veldig forstyrret i dag.. 

Ånei, så lei beskjed! 😢 Håper du får undersøkt det raskt altså! Hvis det kan være noe alvorlig må de jo det?! Men hvorfor har de ikke fanget opp det tidligere, regner med at du har tatt blodprøver før også 🤔 

Kan jeg spørre hva slags hormon det er snakk om? 

Tenker på deg, god klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (51 minutter siden):

Ånei, så lei beskjed! 😢 Håper du får undersøkt det raskt altså! Hvis det kan være noe alvorlig må de jo det?! Men hvorfor har de ikke fanget opp det tidligere, regner med at du har tatt blodprøver før også 🤔 

Kan jeg spørre hva slags hormon det er snakk om? 

Tenker på deg, god klem ❤️ 

Takk for gode ord❤️

Ja, jeg har tatt blodprøver før, men så vidt jeg klarer å se og sammenligne svarene med tidligere svar, finner jeg ikke samme hormonet på de andre blodprøvene.. Så det er kanskje ikke tatt da.. Det er skikkelig nedtur. Sier ikke at det er noe veldig galt med meg, men det kan være. Og det verste er at jeg har hatt dårlig magefølelse hele veien og jeg har sagt til både mannen og gyn ofte at jeg ikke skjønner hvorfor det ikke klaffer, gått 2 år. Så mange hormonbehandlinger og Ovitrelle.. Derfor jeg ba gyn om enda en blodprøve.. 

Selvfølgelig, det står følgende på blodprøva "CA125". Vært borti det før? 

Klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært borti den før, kan ikke se at jeg tok den heller sist jeg tok blodprøver. Du får vel oppfølging mtp på at den var utenfor referansenivået regner jeg med? Krysser alt jeg har for at det ikke er noe alvorlig ❤️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig vanskelig beskjed å få rett før helgen. Håper du har noen rundt deg du kan snakke med og at du får oppfølging snarest ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 9.4.2022 den 10.23):

Ikke vært borti den før, kan ikke se at jeg tok den heller sist jeg tok blodprøver. Du får vel oppfølging mtp på at den var utenfor referansenivået regner jeg med? Krysser alt jeg har for at det ikke er noe alvorlig ❤️🤞

Takk💜 Jeg skal ta blodprøver igjen rett etter påske. Kjenner at jeg er bekymret😔

Endret av Frøken_lurepave
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 9.4.2022 den 10.42):

Så utrolig vanskelig beskjed å få rett før helgen. Håper du har noen rundt deg du kan snakke med og at du får oppfølging snarest ❤️

Takk for det💜 Jeg skal ta nye blodprøver rett etter påske... 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken_lurepave skrev (På 8.4.2022 den 20.37):

Ja, det er nettopp det som ikke er lett, synes jeg. Får det i hvert fall ikke til. 

Ja, jeg går til privat gynekolog. Har gjort det helt siden vi skulle prøve med vår datter. Vi hadde prøvd i 1.5 år, og fant endelig en gynekolog som var billig til å hjelpe oss selvom jeg hadde høy bmi. Fikk metformin for å få regelmessig mensen og par mnder etterpå fikk jeg første hormonkur (clomifen) og Ovitrelle. Satt på første forsøk! 

Har nå med nr. 2 gjort det samme med hormonkur og Ovitrelle, men skjer ingenting! Blir gal av dette.. Ba derfor om å ta blodprøver igjen for å sjekke igjen, og fikk tatt det på tirsdag. Gynekologen ringte i dag og sa at det ene hormonverdiet var veldig forhøyet.. Det kunne være forårsaket av 1. Eggstokkreft 2. Infeksjon i eggstokkene, eller 3. Endometriose. 

 Sistnevnte har jeg nok ikke da jeg ikke har de symptomene som er vanlig.. 

Så jeg er veldig forstyrret i dag.. 

 

 

Nei, det er det aller vanskligeste med det :( Men nå har jeg bestemt meg for en pause, og jeg sjansen for å bli gravid på egenhånd er veldig liten (mtp at det ikke har klaffet til nå), så det er liksom ikke noe mer å tenke på, før jeg skal ha innsett igjen i mai :)

Jeg så under her at det var snakk om CA125, kan ikke det være tegn på cyster også? Om den er forhøyet? Håper det ikke er noe farlig og at det er lett å fikse ❤️ Selv om du ikke har hatt tegn på endometriose før, så kan man ha det likevell.. Jeg har lest myyyyye om endometriose i løpet av de siste årene, og det er mange som har fått påvist dette uten at de har hatt hverken store blødninger eller smerter. Den eneste måten å få bekreftet dette på er via laproskopi. 

Når har du time med legen igjen? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (På 11.4.2022 den 9.34):

Nei, det er det aller vanskligeste med det :( Men nå har jeg bestemt meg for en pause, og jeg sjansen for å bli gravid på egenhånd er veldig liten (mtp at det ikke har klaffet til nå), så det er liksom ikke noe mer å tenke på, før jeg skal ha innsett igjen i mai :)

Jeg så under her at det var snakk om CA125, kan ikke det være tegn på cyster også? Om den er forhøyet? Håper det ikke er noe farlig og at det er lett å fikse ❤️ Selv om du ikke har hatt tegn på endometriose før, så kan man ha det likevell.. Jeg har lest myyyyye om endometriose i løpet av de siste årene, og det er mange som har fått påvist dette uten at de har hatt hverken store blødninger eller smerter. Den eneste måten å få bekreftet dette på er via laproskopi. 

Når har du time med legen igjen? 

 

 

Det er nok godt å ta en pause. Både for kroppen og psyken. Denne prøvingen gjør jo en hver og en mann gærn😔 

Jo, kan være tegn på cyster eller endometriose. Jeg har jo pco, men gyn sier at jeg ikke har så store cyster lengere etter svangerskapet med vår første.. Fult mulig at jeg har endometriose selvom det ikke har vært mistanke om det før. 

Ikke fått time hos gyn enda, men skal ta nye blodprøver den 19.04. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke skjedd mye siden sist jeg skrev. Fikk tatt nye blodprøver for å se om den "CA125" hadde økt eller sunket, men ikle hørt noe fra gyn enda. 

Mensen forventes rundt den 02.05. Bestilt time hos gyn den dagen for å snakke litt om hva som skjer videre. Skal jeg igjen gå på hormonkur og Ovitrelle, eller er ikke det noe vits lengere? Hun skal henvise oss for ivf, men da må bmi min være nærmere 33..jobber med saken.. Så vi får se hva hu sier vi kan gjøre frme mot henvisning. Jeg kjenner jeg er ganske oppgitt og frustrert over at det fortsatt ikke har klaffet. Jenta vår begynner å bli stor også og synes ikke det er så greit å få mange år aldersforskjell heller.. Planen var aldri det, men vet at det sjeldent går som man planlegger!! 

Flere gravide i vennekretsen og familien. Glad for deres vegne og prøver å ikke vise at jeg er skuffet, såret og misunnelig.. Men vet ikke helt om jeg klarer det. Holder heller meg unna dem, dessverre.. Men sant. Orker rett og slett ikke å se gravide mer nå. Sånn er det bare. 

Endret av Frøken_lurepave
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Elise93 skrev (4 timer siden):

Hei @Frøken_lurepave 💕 hvordan går det med deg? Har du hørt noe fra gyn angående den prøven? 

Hei @Elise93, så koselig at du sender mld❤️

Har det ikke så bra om dagen. Sliter mye med nedforhet og at ting aldri blir bedre.. 

Blodprøven måtte tas igjen for par uker siden, da blodprøvesvaret igjen hadde økt. Gyn forstår ikke helt hvorfor og hae henvist meg til sykehuset her for videre oppfølging med tanke på det blodprøvesvaret. Kjenner jeg er livredd for at vi får dårlig beskjed på en eller annen måte. Da er det bare å vente til timen i juni og høre hva de sier og skal gjøre av undersøkelser. Gyn nevnte noe om vaginal undersøkelse, CT og blodprøver. 

Ellers holder jeg fortsatt på å gå ned i vekt for å få en bmi på ca. 33 mtp henvisning til IVF. 

Åssen går det med deg og ivf-verden?❤️

Endret av Frøken_lurepave
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å lese at du er mye nedfor 😔 skal ikke være lett dette her altså. Huff, så kjedelig med prøvesvaret også, håper ikke det er noe alvorlig og at du får god hjelp på sykehuset ❤️ man trenger liksom ikke sånne ting i tillegg til prøvingen ☹️ den er tøff nok i seg selv! Sender gode tanker 💕

Det går bra her, skal ha egguttak på onsdag og er veldig spent 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (19 timer siden):

Så leit å lese at du er mye nedfor 😔 skal ikke være lett dette her altså. Huff, så kjedelig med prøvesvaret også, håper ikke det er noe alvorlig og at du får god hjelp på sykehuset ❤️ man trenger liksom ikke sånne ting i tillegg til prøvingen ☹️ den er tøff nok i seg selv! Sender gode tanker 💕

Det går bra her, skal ha egguttak på onsdag og er veldig spent 🥰❤️

Så spennende med egguttak I morgen! Hvordan er nervene dine? Masse lykke til🤞🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...