Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Takk for barneskoleleksjonen :roll: 

Anonymkode: 3f3c3...8b6

Du trengte den, jo. 

Anonymkode: 256ec...b2f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi satte opp og pyntet treet i dag, sånn at vi kan nyte stemningen hele desember. 1 januar rydder vi bort alt igjen. 

Anonymkode: 27e2c...236

Skrevet

Oooyes.etparukersiden,hehe.

har kunstig tre.

Det tas ned rett over nyttår.

• Liker 1
Skrevet

Har man plast tre er det ganske vanlig å pynte tidlig ☺️ Vi pyntet i går. Har man ekte blir det ofte lille juleaften, ett sånn tre holder jo bare 7 dager +\-. 

Skrevet

Nei, det er for tidlig. Setter det opp et par dager før jul, så ikke lille julaften skal bli så hektisk. Vi tenkte å ut og kjøpe i dag da og bare la det avklimatisere seg litt, så på nett de hadde billige og fine på Byggmax, så da prøver vi der 🙂 vil ha ett på over 2 meter!

Skrevet

Juletreet mitt kommer opp 16. des. Altså snart! Tiden flyr ;) 

Anonymkode: c1c8c...780

Skrevet

Ja jeg synes det er koselig med lys og pynt på treet i hele desember🎄rydder alt vekk 1 januar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 14.02):

Jeg tenker de som pynter nå er litt enkle. Det er ikke jul før julaften... 

Anonymkode: 32ef3...684

Enkle? Det er vel heller snakk om et generasjonsskifte. Jeg er i midten av 20-årene og ingen i min omgangskrets venter til 23. De fleste setter opp juletreet i starten av desember. Er bare tradisjonene som endrer seg.

Anonymkode: d9236...19a

• Liker 2
Skrevet

Ja, vi pyntet til første søndag i advent. Synes førjulstida er det kjekkeste med jul. Vi reiser hjem til slekta og pynter der på lillejulaften og så begynner kranglinga, tradisjon tro. Så ja, førjulsroen er deilig og jeg lager meg min egen tradisjon så noe av jula blir bra.

Anonymkode: 3652c...c0b

Skrevet

Jeg må ha en adventstid, en ventetid.. Jeg må ha lilla før rødt og grønt.. Jeg må ha lys i alle lysene i adventstaken før julen kommer opp! Jeg må ha en forbredelsetid, og når jeg ser julen oppe i oktober er det som chilisaus i øynene mine, og når jeg hører Mariah Carey skrike ørene ut av meg hva hu ønsker seg til jul allerede i november på dagligvarebutikker tenker jeg at folk har mistet sanns og samling aldeles.

Hos meg er det ikke snakk om at noe tre kommer innomhus før lillejulaften! Hva andre gjør får jo være opp til de.. Men jeg må også få lov til å si at jaggu er jeg glad for at jeg holder på den tradisjonelle julen.

Anonymkode: c7bf4...5d4

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Enkle? Det er vel heller snakk om et generasjonsskifte. Jeg er i midten av 20-årene og ingen i min omgangskrets venter til 23. De fleste setter opp juletreet i starten av desember. Er bare tradisjonene som endrer seg.

Tja, pynter ikke Jenny Jensen til jul fra sånn midten av september da? Du får slå deg sammen med hun, hun et vel bare noen å 50

Anonymkode: c7bf4...5d4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mine foreldre på 70 endret seg faktisk for noen år siden når de så hvordan jeg gjorde dette. 

De innså galskapen i å stress, armer og bein 23/12, og så sitte og se på et nedstøvet juletre langt inn i januar.

Så nå pynter de tidligere, har den der når julestemningen er der, og fjerner pynten når jula er over. 

Anonymkode: 9e8b8...7ea

• Liker 2
Skrevet

Dolk har tatt helt av. Bruker ekle, falske juletrær selv om de ikke er allergiske, har gjerne 4-6 trær i huset pyntet med farger som "passer interiøret" men som ikke har med jul å gjøre, pynter første søndag i advent, og har masse ræl som ikke betyr noe. Julen er i ferd med å bli ødelagt. Her holder vi oss til tradisjoner og det som betyr noe. 

Anonymkode: f74b6...08f

• Liker 5
Skrevet

Kunne like gjerne satt opp selv, men har ikke gjort det. Jeg syns uansett at det er råkoselig at folk setter opp juletreet sitt nå, det er så koselig å gå forbi vinduer og se hvor fint det lyser. Dessuten forstår jeg godt at folk setter det opp nå, særlig de med falsk tre, for da får det jo stått lengre enn en ukes tid.

Anonymkode: 746a7...1c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dolk har tatt helt av. Bruker ekle, falske juletrær selv om de ikke er allergiske, har gjerne 4-6 trær i huset pyntet med farger som "passer interiøret" men som ikke har med jul å gjøre, pynter første søndag i advent, og har masse ræl som ikke betyr noe. Julen er i ferd med å bli ødelagt. Her holder vi oss til tradisjoner og det som betyr noe. 

Hvordan ødelegger det dine tradisjoner at folk velger annerledes? Du gjør jo som du ønsker uansett. 

Du har heller ikke enerett til å bestemme hva som betyr noe. For mange betyr det mye å få pyntet opp tidlig i desember, og gjøre det fint og koselig rundt i denne mørketiden. Dessuten er det mange falske juletrær som er skikkelig fine. Hvordan påvirker det det og ditt liv hva folk velger?

Skjønner meg ikke på folk som skal bry seg med alt andre gjør og snakke negativt om valgene deres, til tross for at det overhodet ikke skader noen. Om noe så er det positivt for mange at de pynter tidlig. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan ødelegger det dine tradisjoner at folk velger annerledes? Du gjør jo som du ønsker uansett. 

Du har heller ikke enerett til å bestemme hva som betyr noe. For mange betyr det mye å få pyntet opp tidlig i desember, og gjøre det fint og koselig rundt i denne mørketiden. Dessuten er det mange falske juletrær som er skikkelig fine. Hvordan påvirker det det og ditt liv hva folk velger?

Skjønner meg ikke på folk som skal bry seg med alt andre gjør og snakke negativt om valgene deres, til tross for at det overhodet ikke skader noen. Om noe så er det positivt for mange at de pynter tidlig. 

Nei, hvordan påvirker det samfunnet tenker du? La oss se. Hva med at julepynten kommer i butikkene før Halloween, hva med kjøpepresset man viderefører til de neste generasjoner, hva med miljøet? Hva med at folk ønsker å avskaffe julen fordi det tar helt av? 6 juletrær i hus er overkill og vitner lite om julestemning, men kast og kjøp samfunn. Folk sitter der etter julen og kan ikke annet enn å klage over de føle menneskene og de føle gavene som ikke var dyre nok. Og nei, finnes ikke et eneste fint plastikk juletre!

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Juletreet skal pyntes lille julaften og ut av huset første nyttårsdag. Ferdig snakka.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, hvordan påvirker det samfunnet tenker du? La oss se. Hva med at julepynten kommer i butikkene før Halloween, hva med kjøpepresset man viderefører til de neste generasjoner, hva med miljøet? Hva med at folk ønsker å avskaffe julen fordi det tar helt av? 6 juletrær i hus er overkill og vitner lite om julestemning, men kast og kjøp samfunn. Folk sitter der etter julen og kan ikke annet enn å klage over de føle menneskene og de føle gavene som ikke var dyre nok. Og nei, finnes ikke et eneste fint plastikk juletre!

Hva andre har av tradisjoner, og hvordan andre velger er da ikke noe som går utover deg? Du kan ha de tradisjonene du vil. 

Anonymkode: f901c...e7f

Skrevet

Jeg vil ha jul når jula faktisk begynner. Orker ikke et støvete tre som har stått i stua i ukesvis. Alt skal være skinnende rent og friskt når julefreden senker seg. Og den senker seg ikke før lillejulaften her i huset. 

Så er vi ikke lei juletre og pynt heller i romjula, lysene og pynten får skinne et stykke uti mørke, kalde januar. 

Anonymkode: 7fa11...4da

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 14.11):

Stor forskjell på å være gammeldags, og å faktisk vite når det er jul. Det er ikke jul 1. desember selv om du pynter treet.

Anonymkode: 3f3c3...8b6

Enig. Er ingenting gammeldags med å feire jul når den faktisk er her. 

Anonymkode: ddfa5...600

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...