Gå til innhold

Farmen Kjendis 2022 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Ctrl skrev (6 minutter siden):

Fin måte å romantisere tyveri på ;) 

Farmen Kjendis er også kun underholdning for meg, selv om jeg ikke føler meg underholdt i år. Men at det er et underholdningsprogram betyr ikke at jeg støtter at folk skal oppføre seg som om de var rebeller på en konfirmasjonsleir. Det har noe med verdi og budskap å gjøre ettersom det er voksne folk som ser på. Og det er 1000 bedre måter å underholde disse på. 

Tyveri fra en "teater"-marknad.. med skuespillere... Ikke selgere...

Jeg er voksen og ble først og fremst imponert over hvor bra han Niklas jobba med ukesoppdraget... Han jobba hardt for at storbonden skulle få en "kniv"... For den belønningen han selv fikk (noen knoker og noen gulrøtter på deling) var heller laber... Syns det er meget urettferdig at han blir så dårlig fremstilt bare fordi han kjefta litt.. Er det så mye bedre å stjele egg fra gruppa slik som Kjersti gjorde?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

allesote skrev (Akkurat nå):

Kan også sitere Kjersti selv i saken fra TV2:

 

"

Hun var redd for at dette skulle bli den nye «normalen» på gården, men siden det ikke ble det, klarte hun å legge saken død ganske kjapt.

Grini synes det er gøy at deres liv inne på Bøensætre gård engasjerer. Hun minner likevel om at ikke alt der inne bør tolkes like bokstavelig.

– Det er ikke så alvorlig. Det er Farmen. Og litt ung naivitet og positivitet er ikke det verste i verden det, altså, sier hun og humrer."

Virker som Kjersti endra mening etter hver også... godt de ikke stjal flere ganger. Er sikker på at ingen barn og unge har blitt skadet av dette...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (2 minutter siden):

Nå har de stjålet da. Og det er ikke imot reglene til tv2 visstnok, så da er det ikke noe mer å gjøre med det. 

Jeg kommer ikke til å heie på noen av tyvene i hvert fall fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

allesote skrev (2 minutter siden):

Kan også sitere Kjersti selv i saken fra TV2:

 

"

Hun var redd for at dette skulle bli den nye «normalen» på gården, men siden det ikke ble det, klarte hun å legge saken død ganske kjapt.

Grini synes det er gøy at deres liv inne på Bøensætre gård engasjerer. Hun minner likevel om at ikke alt der inne bør tolkes like bokstavelig.

– Det er ikke så alvorlig. Det er Farmen. Og litt ung naivitet og positivitet er ikke det verste i verden det, altså, sier hun og humrer."

Den uthevede setningen burde man ta med seg når man ser på farmen... tror ikke vi skal ta alt bokstavelig og male fanden på veggen hver gang. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Jeg kommer ikke til å heie på noen av tyvene i hvert fall fremover

Du må jo bare heie, der har ikke noe å si for hvem som vinner...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ltfutt skrev (1 minutt siden):

Tyveri fra en "teater"-marknad.. med skuespillere... Ikke selgere...

Jeg er voksen og ble først og fremst imponert over hvor bra han Niklas jobba med ukesoppdraget... Han jobba hardt for at storbonden skulle få en "kniv"... For den belønningen han selv fikk (noen knoker og noen gulrøtter på deling) var heller laber... Syns det er meget urettferdig at han blir så dårlig fremstilt bare fordi han kjefta litt.. Er det så mye bedre å stjele egg fra gruppa slik som Kjersti gjorde?

Nå var ikke Niklas alene om å jobbe med ukesoppdraget, så hvorvidt han fortjener særlig mer enn andre er jeg heller usikker på. Og jeg synes kritikken Niklas får for kjeftinga mot Kjersti er helt fortjent. 

Angående Kjersti så forsvarer jeg ikke hennes eggstjeling, men jeg føler å stjele ett egg fra fellesskapet på gården er en bagatell i forhold til å "rundstjele" bodene på markedet nesten bare for å gjøre det. Føler alvorlighetsgraden til storbondetrioen ligger mange hakk over Kjersti. 

Men vi får enes om å være uenige. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (1 minutt siden):

Kjersti inkludert?

Hun stjal ett egg, det er noe de fleste på begge farmen programmene gjør. Jeg likte hvordan hun sto opp og sa i fra. Hun har fått min respekt :)

Maydis8 skrev (1 minutt siden):

Du må jo bare heie, der har ikke noe å si for hvem som vinner...

Det hadde jeg aldri trodd heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (Akkurat nå):

Nå var ikke Niklas alene om å jobbe med ukesoppdraget, så hvorvidt han fortjener særlig mer enn andre er jeg heller usikker på. Og jeg synes kritikken Niklas får for kjeftinga mot Kjersti er helt fortjent. 

Angående Kjersti så forsvarer jeg ikke hennes eggstjeling, men jeg føler å stjele ett egg fra fellesskapet på gården er en bagatell i forhold til å "rundstjele" bodene på markedet nesten bare for å gjøre det. Føler alvorlighetsgraden til storbondetrioen ligger mange hakk over Kjersti. 

Men vi får enes om å være uenige. 

Synes ikke stjeling av fellesskapet hvor man allerede har lite ikke er noe bedre. Da går hun jo imot det hun sitter og sier selv om hva hun ønsket av oppholdet. Stjeling er stjeling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Hun stjal ett egg, det er noe de fleste på begge farmen programmene gjør. Jeg likte hvordan hun sto opp og sa i fra. Hun har fått min respekt :)

Det hadde jeg aldri trodd heller :P 

Stjeling er stjeling. Så hvis Kari stjeler 100 000 og Truls 20 000, så er det ikke så ille at Truls stjal, fordi det var bare 20 000? Dobbeltmoralen lenge leve. Men, som Sophie Elise sier: "Det er bedre med dobbeltmoral, enn ingen moral".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Hun stjal ett egg, det er noe de fleste på begge farmen programmene gjør. Jeg likte hvordan hun sto opp og sa i fra. Hun har fått min respekt :)

Det hadde jeg aldri trodd heller :P 

Da forstår jeg heller ikke behove for å opplyse  om hvem man skal heie på og ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 minutt siden):

Angående Kjersti så forsvarer jeg ikke hennes eggstjeling, men jeg føler å stjele ett egg fra fellesskapet på gården er en bagatell i forhold til å "rundstjele" bodene på markedet nesten bare for å gjøre det. Føler alvorlighetsgraden til storbondetrioen ligger mange hakk over Kjersti. 

dette er teater boder... Denne marknaden er bare SKUESPILL... Det var ingen som tapte en dritt på at Niklas stjal noe av maten som tv2 selv har kjøpt inn... Egget som Kjersti tok derimot... Det gikk jo faktisk ut over gruppen, i motsetning til det Niklas og co. gjorde

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maydis8 skrev (Akkurat nå):

Da forstår jeg heller ikke behove for å opplyse  om hvem man skal heie på og ikke. 

Fordi jeg har lyst til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (3 minutter siden):

Synes ikke stjeling av fellesskapet hvor man allerede har lite ikke er noe bedre. Da går hun jo imot det hun sitter og sier selv om hva hun ønsket av oppholdet. Stjeling er stjeling. 

Nå skal det sies at de har ikke akkurat hatt lite mat på Farmen Kjendis i år. Faktisk tvert imot. Det ser ikke ut til at noen sulter særlig. Så at det mangler ett egg eller to kan ikke sidestilles opp mot hva som skjedde på markedet. 

ltfutt skrev (1 minutt siden):

dette er teater boder... Denne marknaden er bare SKUESPILL... Det var ingen som tapte en dritt på at Niklas stjal noe av maten som tv2 selv har kjøpt inn... Egget som Kjersti tok derimot... Det gikk jo faktisk ut over gruppen, i motsetning til det Niklas og co. gjorde

Se innlegget over. 

Ja, det er visst skuespill. Det er særlig nytt av året. Men i teorien skal det ikke være det. Det skal være kampen om heder, ære og en bil til 600 000,-. Farmen Kjendis er ikke Hotel Cæsar. Hvis ikke det å klare ukesoppdrag er nødvendig for å tjene penger til å ha med på markedet, fordi de kan stjele, så er jo konseptet helt utvasket. Hvorfor gidde å jobbe neste uke? De stjeler jo lett for 20 kr på markedet hvis de går inn for det. Kanskje får de neste gang kappet huet av en kylling eller to som de kan koke suppe på ;) Jaja. Men skjønner at jeg ikke kan se på Farmen Kjendis som en konkurranse lenger. TV2 har tydelig endret premissene i år. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri vært fan av Niklas, har alltid hatt et inntrykk av at han er nedlatende. Det at han har en svarteliste er jo bare trist, kan ikke være godt å gå rundt og hate folk i åresvis. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gidde å jobbe neste uke? De stjeler jo lett for 20 kr på markedet hvis de går inn for det. Kanskje får de neste gang kappet huet av en kylling eller to som de kan koke suppe på ;) Jaja. Men skjønner at jeg ikke kan se på Farmen Kjendis som en konkurranse lenger. TV2 har tydelig endret premissene i år. 

Jeg ville heller snudd på det.

Hvorfor skal de gidde å jobbe for å gi storbonden en stor fordel(kniv), mens de selv bare får noen lusne gulrøtter på deling da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (Akkurat nå):

Jeg ville heller snudd på det.

Hvorfor skal de gidde å jobbe for å gi storbonden en stor fordel(kniv), mens de selv bare får noen lusne gulrøtter på deling da?

Nei det skjønner ikke jeg heller nå når de kan stjele så mye de klarer fra markedet :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 er slappe med reglene i år, fordi det er flere TV2-profiler involvert i produksjonen. Når GKN-mobben trenger snus og børst, så står så klart produkssjonen på pinne. Det er da forskjell på folk.

Endret av Tipponull
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...