Thaila Skrevet 26. januar 2022 #1021 Del Skrevet 26. januar 2022 Tipponull skrev (3 minutter siden): Ser at Adam er født og oppvokst i Norge, med en norsk mor og marrokansk far. Er sikker på at han må beherske det norske språk mye bedre enn det han viser. Aldri om han har snakket sånn med sin mor når han var yngre. Han høres jo ut som om han har bodd i Norge kun en 4-5 år. Virker som om han har tatt på seg en slags personlighet som en religiøs gangsterrapper fra Marokko, der gebrokkent språk og religion er en del av image. For meg blir det lite troverdig. Har du noen gang vært på Hauketo da? Alle snakker jo sånn der. Jeg veit flere med norske mødre som gjør det deriblant Omer Bhatti som er i slutten av 30 åra nå. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipponull Skrevet 26. januar 2022 #1022 Del Skrevet 26. januar 2022 Thaila skrev (1 minutt siden): Har du noen gang vært på Hauketo da? Alle snakker jo sånn der. Jeg veit flere med norske mødre som gjør det deriblant Omer Bhatti som er i slutten av 30 åra nå. Nå er jeg ikke kjent i Oslo, men ser på kartet at Hauketo, der han er fra, er like ved Holmlia. Situasjonen i Holmlia er jeg kjent med (niesen min har bodd der). Da skjønner jeg mer av mekanismene bak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauv Skrevet 26. januar 2022 #1023 Del Skrevet 26. januar 2022 shab skrev (1 time siden): Men dere.. Legger dette i spoiler, fordi jeg har sett onsdagens episode. Skjul innhold For første gang i farmen-historien viser de at en deltager ber... Hvorfor viser de Adam be? Hva prøver de på? Jeg synes det var litt ubehagelig. Vi har jo hatt med mange ekstremt religiøse, f.eks Andreas. Og i år har vi jo selveste Vebjørn. Jeg forstår ikke helt hva de prøver på. Da husker du dårlig. Det har vært gjennomført både gudstjenester, bønn og delvis omvendelser. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 26. januar 2022 #1024 Del Skrevet 26. januar 2022 shab skrev (1 time siden): I og med at de hevder at smuglingen ikke startet forrige uke så tror jeg den startet denne uken - siden Adam helte ut. Tror at hvis man shotter den karaffelen ville både Isak, Niklas og spesielt SE blitt brisen. Bare se f.eks Isak som ligger som et slakt på en solstol (Det har han ikke gjort før), Niklas klager over hvor sliten/trøtt han er (Etter å ha sovet lenge), mange ser ganske bleike ut inkludert Sophie Elise som bare "Ja, e e litt slitæn". Sikkert etter deres første hangover. Var vel fra dagens episode så legger det i spoiler for å ikke få kjeft Skjul innhold I tillegg ble Niklas sååå glad når en av jentene, kom opp til rommet å vekket ham? Var det SE? som sa "Kom skal vi gå ned å ta nokka kaffi". Han bare: "Jaaaa jippi jeg har aldri hørt et så godt forslag i mitt liv". Jeg tolker det som om at det var sprit i den kaffen jeg! Karsk? Er det ikke kaffi og sprit? Noe må de jo ha blandet 6l sprit med liksom. Hahaha.... Leste et sted at spriten ble blanda med melken der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopard Skrevet 26. januar 2022 #1025 Del Skrevet 26. januar 2022 Fram til ankomsten til Harket, hadde deltakerne allerede rukket å smugle varer inn på gården. Dette merket sangeren tidlig. – Det skjedde fort. Med en gang jeg kom dit, så var det plutselig noen som sto utenfor og kastet over sjokolade og masse greier. Også skulle man løpe og finne det og de klikket jo i vinkel, avslører hun. Grunnet den sene entréen, skjønte hun ikke hva som foregikk. – Jeg hadde jo ikke rukket å bli sinnsyk, så jeg var bare sånn: «Hallo, det er jo bare en sjokolade, kan vi slappe av?», sier Harket. Hun beskriver situasjonen som desperat og teit, men innrømmer at hun fikk en sjokoladebit under den nøyaktige utdelingen av smuglevarene. – Sophie (Elise Isachsen, journ.anm.) satt der på rommet med sjokoladen og hadde gitt ut én og én, også var det noen som hadde fått to og folk var helt sånn: «Åå, men han har fått to!». Og jeg bare: «Herregud, det her er så jævlig nerd», avslutter Harket 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 26. januar 2022 #1026 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) Dagens episode: Spoiler Niklas får altfor mye fokus. Han er i intervjuboksen konstant og får kommentere alt som skjer underveis. Farmen Niklas. Jeg klarer ikke å la meg begeistre av det han sier eller holder på med. Heller ikke den latterintroen som aldri tok slutt. Jeg har fått nok av fyren. For øvrig interessant at han fremstiller seg selv som en som lever og ånder mellom seng og sofa hele dagen, og må brødføes på alkohol. Det passet ukesoppdraget perfekt at Ole Martin var kommet inn. Snakk om å levere god mat! Det var dog neppe tilfeldig at ukesprosjektet var å lage et herremåltid når han var der. Veldig synd at han ble stemt ut. Men skjønner godt at de frykter han. Artig at han ble sendt videre til Torpet. Adam fjaset rundt på gården i dag også, og tar på seg oppgaver han vet han ikke mestrer. Han kunne f.eks beiset stabburet foran å starte med utkikkstårn. Og når han setter lederskap parallelt med autoritet så er det en grunn til at han ikke fungerer godt som leder. Han virker umoden og uviten for alderen. Førstekjempe ble Tomine. Det er så ufattelig feigt. Her skal det velges det trygge fordi man er redd for mulig motstand. Helt i Adams ånd. Konkurranseånden er lav på Farmen Kjendis. Adam burde selvfølgelig valgt Isak, men frykt for å gjøre seg upopulært trumfer lysten på å vinne Farmen og bil. Spent på hvem Tomine velger. Med tanke på at hun har en privat relasjon med Sophie Elise og har kommet godt overens med Ingrid, så er det vel vidåpent mellom hvem hun velger av alle kvinnene. Bortsett fra Kjersti. For hvem går i kamp mot Kjersti frivillig? Det hadde iallefall jeg unngått. Endret 26. januar 2022 av Ctrl 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 26. januar 2022 #1027 Del Skrevet 26. januar 2022 Leopard skrev (35 minutter siden): Fram til ankomsten til Harket, hadde deltakerne allerede rukket å smugle varer inn på gården. Dette merket sangeren tidlig. – Det skjedde fort. Med en gang jeg kom dit, så var det plutselig noen som sto utenfor og kastet over sjokolade og masse greier. Også skulle man løpe og finne det og de klikket jo i vinkel, avslører hun. Grunnet den sene entréen, skjønte hun ikke hva som foregikk. – Jeg hadde jo ikke rukket å bli sinnsyk, så jeg var bare sånn: «Hallo, det er jo bare en sjokolade, kan vi slappe av?», sier Harket. Hun beskriver situasjonen som desperat og teit, men innrømmer at hun fikk en sjokoladebit under den nøyaktige utdelingen av smuglevarene. – Sophie (Elise Isachsen, journ.anm.) satt der på rommet med sjokoladen og hadde gitt ut én og én, også var det noen som hadde fått to og folk var helt sånn: «Åå, men han har fått to!». Og jeg bare: «Herregud, det her er så jævlig nerd», avslutter Harket Det står i linken at dette ble oppdaget tidlig i produksjonen. Det kan jo passe med at noen ikke har virket helt edru 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 26. januar 2022 #1028 Del Skrevet 26. januar 2022 keops skrev (19 timer siden): Som bymenneske er det en god del av livet på landsbygda jeg ikke skjønner, forstår at Adam som ung mann ikke henger med på riktig alt. Når det er sagt så synes jeg han virker krampaktig opptatt av å demonstrere hvor lite han forstår av det mentor sier, har han så tungt for det så stakkars. Synes det også kan virke som at språket radbrekkes for å høres mest mulig unorsk ut-han om det. Dette er jo en person oppvokst i Norge- velger å bli muslim på ungdomsskolen men ønsker tydeligvis å fremstå som Mulla Krekar. Når han i tillegg tar en Taliban light ved å helle ut drinken til en voksen dame, for etterpå å forsøke å fremstille de andres rettmessige negative reaksjon på denne handlingen som at de er alt for opptatte av alkohol, da mister jeg interessen for denne sesongen av farmen kjenner jeg. Er åte og tjære fremmedord?? Og vet ikke de fleste forskjellen på omkrets og diameter? Pensum i flere år på barne og ungdomskolen. Har han i det hele tatt gått på norsk skole? Så flaut å være nordmann og kunne så lite. Ble flau i sofaen her jeg satt. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 26. januar 2022 #1029 Del Skrevet 26. januar 2022 loveli skrev (18 timer siden): Og så har han ikke selvinnsikt nok til å forstå at det er HAN som har gjort alkoholen til et stort problem! Sitter i sync og snakker ned de andre og er skuffet over at alkoholen betyr så mye for dem... Vel, det var ikke et problem før du oppførte deg som en drittsekk. Det ble en prinsippsak fordi DU gjorde det til et prinsipp! Dessverre tror jeg endel seere vil få et dårlig inntrykk av muslimer pga Adams oppførsel. Jeg er fra byen og hver gang jeg er ute på byen så drikker jeg sammen med mine muslimske venner, så jeg vet at ikke alle er "sånn". Men veldig mange nordmenn er rasister og dette bidrar ikke til å gjøre dem mindre rasistiske. Dersom en idiot sitter hjemme og tror at muslimene vil ta over Norge og kontrollere oss vil han få masse vann på mølla av dette opplegget. Adam takler ikke makt og tvinger sitt livssyn på andre. Det verste er at han er totalt blind for egen rolle i konflikten. Å fremstille muslimer slik som Adam gjør kan gjøre stor skade. Som medmenneske er det også ekstremt lite tolerant å ikke godta at alle er forskjellige og har sin måte å leve på. Som minoritet burde han forstå bedre. Ingen tvang Adam til å drikke de andre ukene og han har ingen rett til å nekte andre å drikke denne uken. Han hever seg over andre og er maktsyk. Minner meg om Koranbrenningen til SIAN, og man så jo hvordan muslimene reagerte på dét. Bare fordi du kan betyr ikke at du burde... Respekt må gå begge veier ellers funker det ikke. Hva gjør han i matsituasjonene? Spiser bare grøt, grønnsaker og potet? Rart ikke det var flere protester mot all kjøtthandlinga så lenge det var 3 stykker der som ikke spiser kjøtt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 26. januar 2022 #1030 Del Skrevet 26. januar 2022 3 hours ago, shab said: Men dere.. Legger dette i spoiler, fordi jeg har sett onsdagens episode. Hide contents For første gang i farmen-historien viser de at en deltager ber... Hvorfor viser de Adam be? Hva prøver de på? Jeg synes det var litt ubehagelig. Vi har jo hatt med mange ekstremt religiøse, f.eks Andreas. Og i år har vi jo selveste Vebjørn. Jeg forstår ikke helt hva de prøver på. Spoiler Nå legger du altfor mye i ting 🙈 Det er ikke rart at de viser en muslim be, det er jo noe de gjør flere ganger om dagen og noe som er viktig for de. Ikke alle kristne ber og kristendom har ikke noe ritualer rundt bønn - en bønn inni seg kan man ta uten at det syntes utenpå. Utenom lovsang og nattverd i kirka er kristendommen en ganske personlig religion. Mens i islam er bønn og ritualet rundt dette mer synlig og en av de fem søyler. Legger i spoiler siden du gjorde de, men det er virkelig ikke å spoiler noe som helst å si at en muslim ber, hehe. 2 hours ago, Tipponull said: Ser at Adam er født og oppvokst i Norge, med en norsk mor og marrokansk far. Er sikker på at han må beherske det norske språk mye bedre enn det han viser. Aldri om han har snakket sånn med sin mor når han var yngre. Han høres jo ut som om han har bodd i Norge kun en 4-5 år. Virker som om han har tatt på seg en slags personlighet som en gangsterrapper fra farens hjemland Marokko, der gebrokkent språk og religion er en del av image. Sorry, for meg blir det lite troverdig. Får bare Ola Haldorsen-vibber av dette. Det er jo helt tydelig at du ikke henger mye med unge gutter på østlandet ihvertfall! Det som nettopp er så morsomt med karakteren Ola Halvorsen er at det er spot on - veldig mange gutter, spesielt fra østkanten, ER sånn. De er helnorske men prater kebabnorsk og omfavner andre kulturer. Det er ikke noe galt i å prate sånn som Adam gjør, det sier ingenting om personen er smart eller dum, slem eller snill. Kjenner mange smarte, snille, kule, flink gutter som prater sånn, og selvfølgelig noen som er helt på tryne idioter også 😆 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 26. januar 2022 #1031 Del Skrevet 26. januar 2022 34 minutter siden, Djungelvrål said: Er åte og tjære fremmedord?? Og vet ikke de fleste forskjellen på omkrets og diameter? Pensum i flere år på barne og ungdomskolen. Har han i det hele tatt gått på norsk skole? Så flaut å være nordmann og kunne så lite. Ble flau i sofaen her jeg satt. Det kunne nok like greit vært Sophie Elise eller Tomine som gikk rundt der og ikke ante hva noe av dette er 😆 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 26. januar 2022 #1032 Del Skrevet 26. januar 2022 Så Niklas påstår han aldri var dritings foran kameraet? Er han bare så ufin og barnslig til vanlig? Da er han virkelig enda verre enn jeg trodde. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 26. januar 2022 #1033 Del Skrevet 26. januar 2022 Djungelvrål skrev (34 minutter siden): Er åte og tjære fremmedord?? Og vet ikke de fleste forskjellen på omkrets og diameter? Pensum i flere år på barne og ungdomskolen. Har han i det hele tatt gått på norsk skole? Så flaut å være nordmann og kunne så lite. Ble flau i sofaen her jeg satt. Ja, utrolig. Virker nesten utenkelig å ha så dårlig allmennkunnskap. Litt mer fokus på lekselesing og litt mindre på hvordan fremstå mest mulig ghetto hadde kanskje hjulpet. 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 26. januar 2022 #1034 Del Skrevet 26. januar 2022 Trotwood skrev (12 minutter siden): Vis skjult innhold Nå legger du altfor mye i ting 🙈 Det er ikke rart at de viser en muslim be, det er jo noe de gjør flere ganger om dagen og noe som er viktig for de. Ikke alle kristne ber og kristendom har ikke noe ritualer rundt bønn - en bønn inni seg kan man ta uten at det syntes utenpå. Utenom lovsang og nattverd i kirka er kristendommen en ganske personlig religion. Mens i islam er bønn og ritualet rundt dette mer synlig og en av de fem søyler. Legger i spoiler siden du gjorde de, men det er virkelig ikke å spoiler noe som helst å si at en muslim ber, hehe. Det er jo helt tydelig at du ikke henger mye med unge gutter på østlandet ihvertfall! Det som nettopp er så morsomt med karakteren Ola Halvorsen er at det er spot on - veldig mange gutter, spesielt fra østkanten, ER sånn. De er helnorske men prater kebabnorsk og omfavner andre kulturer. Det er ikke noe galt i å prate sånn som Adam gjør, det sier ingenting om personen er smart eller dum, slem eller snill. Kjenner mange smarte, snille, kule, flink gutter som prater sånn, og selvfølgelig noen som er helt på tryne idioter også 😆 Ola Halvorsen sin kebabnorsk er jo veldig dempet i forhold til hvordan Adam snakker da. Men det verste er jo innholdet i det han sier, blir ikke så gøy når vi får innsikt i hvor lite han faktisk vet og kan. Hjelper lite å belære andre om alkoholens skadevirkninger når du selv falt av pensumforståelsen rundt tredje klasse på barneskolen. Forstår heller ikke behovet for å brette ut alt om seksuell status- hvor kult er det for ektefellen å få dette kringkastet? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 26. januar 2022 #1035 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) Henger litt bak på torpet, men synes Martine Lunde gjør et veldig godt inntrykk! 😁 Virker utrolig hyggelig og sjarmerende. Kjenner henne ikke fra TV eller media fra før av. Endret 26. januar 2022 av h/k 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 26. januar 2022 #1036 Del Skrevet 26. januar 2022 Må ha vært den kleineste uken noensinne i farmen kjendis før 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 26. januar 2022 #1037 Del Skrevet 26. januar 2022 shab skrev (3 timer siden): Men dere.. Legger dette i spoiler, fordi jeg har sett onsdagens episode. Skjul innhold For første gang i farmen-historien viser de at en deltager ber... Hvorfor viser de Adam be? Hva prøver de på? Jeg synes det var litt ubehagelig. Vi har jo hatt med mange ekstremt religiøse, f.eks Andreas. Og i år har vi jo selveste Vebjørn. Jeg forstår ikke helt hva de prøver på. Spoiler Men kjære vene! Det var både bordbønn og salmevers 7 min senere! Blir dere aldri lei av å se rasisme i ALT hver gang en muslim er i ruta?? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 26. januar 2022 #1038 Del Skrevet 26. januar 2022 Utrolig døll cast i år... skjer jo ingenting der inne... ikke rart Niklas får tv-tid, de andre byr ikke på seg i det hele tatt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 26. januar 2022 #1039 Del Skrevet 26. januar 2022 34 minutter siden, keops said: Ola Halvorsen sin kebabnorsk er jo veldig dempet i forhold til hvordan Adam snakker da. Men det verste er jo innholdet i det han sier, blir ikke så gøy når vi får innsikt i hvor lite han faktisk vet og kan. Hjelper lite å belære andre om alkoholens skadevirkninger når du selv falt av pensumforståelsen rundt tredje klasse på barneskolen. Forstår heller ikke behovet for å brette ut alt om seksuell status- hvor kult er det for ektefellen å få dette kringkastet? Veeel, han er nok ikke noe verre kunnskapsmessig enn mange andre kjendiser, spesielt de som kun har jobbet som influenser/blogger eller i underholdningsbransjen. 😆 Når man jobber i sånne bransjer er det først og fremst viktig å være utadvendt og by på seg selv (og helst ha noe talent innenfor sang/dans/standup da), og det er mange kjendiser som ikke akkurat er noe forbilde når det kommer til allmennkunnskap. Adam er ikke redd for å stille dumme spørsmål og jeg syntes det er morsomt at han er så naiv og åpen om det han ikke kan. I stedet for å nikke og smile, også fortelle kamera etterpå at han ikke skjønte noe, som nok mange andre ville gjort, bare spør han rett ut. Han lærer seg nok å ikke legge seg så til for hogg snart. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 26. januar 2022 #1040 Del Skrevet 26. januar 2022 Maydis8 skrev (6 minutter siden): Utrolig døll cast i år... skjer jo ingenting der inne... ikke rart Niklas får tv-tid, de andre byr ikke på seg i det hele tatt. Det positive er at hver sesong varierer i kvalitet så forhåpentligvis så blir neste sesong bra med en bra gjeng kjendiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå