Gå til innhold

barn med veldig sterk lukt

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo bare lukta av krydder eller hjemmelaget spicy mat, barnet har jo en lukt som gjør at de rundt seg til og med barna får lyst til å brekke seg? selvfølgelig er det noe som må tas tak i, når det i tillegg går utover barna!🤦‍♀️ Som voksen er det bare noen ting man må ta altså, stå litt i.

Anonymkode: bc924...f5f

Det er jo ikke bare lukta av* skulle det stå

Anonymkode: bc924...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
lillevill skrev (Akkurat nå):

Jeg og flere har jo sagt at man kan ta det med lederen. Men da sier TS at barnet får jo omsorgen det skal ha,  men at det "bare" ikke får den kosen alle andre får, som spontane klemmer.

Og vil heller diskutere hva hun skal si til foreldrene? som ikke en gang kan snakke norsk. 

Det er fordi lukten må endres eller så kommer ikke situasjonen til å endre seg. Jeg skal ikke be lederen tvinge de ansatte til å brekke seg daglig fordi foreldrene ikke vil dusje. Det er foreldrene som må snakkes med ikke de ansatte

ts

Anonymkode: 5f695...a12

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnet får den omsorgen den trenger når den er lei seg eller vil sitte på fanget. Det at man ikke tar initiativ til kos er ikke omgsorgssvikt. Barnet får den det har krav på. 

Alle barn har krav på identisk omsorg, og du skriver jo at dette barnet ikke får dette i dine tidligere innlegg? Du brukte for eksempel det at du "gruer deg" som et argument.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fordi lukten må endres eller så kommer ikke situasjonen til å endre seg. Jeg skal ikke be lederen tvinge de ansatte til å brekke seg daglig fordi foreldrene ikke vil dusje. Det er foreldrene som må snakkes med ikke de ansatte

ts

Nei det er dere som må skjerpe dere. 

Anonymkode: cfc24...701

• Liker 2
Skrevet
Carrot skrev (4 minutter siden):

TS skriver at dette barnet får mindre oppmerksomhet, kos osv enn de andre barna - det er et problem, både pedagogisk og følelsemessig for barnet. JEg forholder meg kun til det TS skriver. Hun sier de er flere som sliter med dette barnet pga dette, hvordan kan dere da si og mene at barnet får det samme av omsorg som alle andre?

Nei, barnet får jo ikke det. Barnet får ikke spontan kos og oppmerksomhet som de andre men blir behandlet annerledes. Det synes jeg de ansatte skal ta tak i. Det er en lederjobb. Alt TS trenger å si er at hun er bekymret for at barnet ikke blir behandlet likt som de andre. Men det er kanskje en ubehagelig tanke å "kritisere" dette da det går utover hennes kollegaer. Hun er vel redd for å bli upopulær? Jeg skal ikke spekulere. Men jeg forstår jo at det blir kjipt for hennes kollegaer, og henne selv, om de plutselig blir pålagt å kose med dette barnet som lukter vondt, stakkars.

• Liker 2
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Er det noen av barna som har reagert uten at det er påført dem av dere voksne da?  Grunnen til at jeg spør er at barn ikke legger merke til slikt, og hvis de gjør det så sier de det som regel ganske rett frem i form av "hva lukter du" 😄 Jeg mener fortsatt du bør ta dette med pedleder og skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig for deg? Som forelder og besteforelder ville jeg nok som ab over reagert med å gå til leder om du kom med en slik tilbakemelding til meg.. 
Og så må du bestemme deg om det er svette, krydder eller hva som lukter ikke "fjase" slik frem og tilbake med poengene dine. Dersom barnet er skittent er det i samtale med foreldrene leder tar opp dette, og da må du via leder uansett. Så hva er problemet ditt sånn egentlig, er det du som har dialogen i foreldresamtalene? Og du er redd for å si at det er du som reagerer på lukt og ønsker en form for kamuflasje? Hva er greien? 

Har sagt gang på gang t jeg ikke kan forklare lukten. For p beskrive den med et ord uten å overdrive «JÆVLIG». Barnet er ikke skittent for tusende gang. Lukten sitter på huden, klærne og alle tingene. Barna kan jo såvidy snakke så aner ikke om de reagerer på lukta. Og nei er ikke «jeg». Er alle. Alle synes det er ekkelt. Problemet mitt er at folk er uhygeniske og ikke dusjer.

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Det er nå ikke det du skal si heller da. Det er jo feil vinkling. Poenget er at BARNET ikke får samme kos og oppmerksomhet. Det er jo DET som er naturlig å bekymre seg for her. Du kan absolutt ikke be lederen tvinge noen som helst. 

Men du kan si at du er bekymret for at et barn ikke får samme kos som de andre får. og så kan lederen ta det videre. 

• Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

Alle barn har krav på identisk omsorg, og du skriver jo at dette barnet ikke får dette i dine tidligere innlegg? Du brukte for eksempel det at du "gruer deg" som et argument.. 

ja keg gruer meg til å skfte barnet men betyr ikke at jeg ikke skifter på det barnwt. Må jo bare gjlre det

• Liker 1
Skrevet

Altså.. spørsmålet mitt var om noen hadde tips til hvordan man tar opp dette så dette endres. Ikke hvorvidt dere mener de ansatte må tolerere sette. For det er ikke jeg enig i og kommer ikke til å svare mer til de som

mener de voksene er problemet og ikke de uhygeniske foewldrene

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og nei er ikke «jeg». Er alle. Alle synes det er ekkelt.

Uff....tenker da barnet merker at dere brekker dere? Du må jo ta tak i det med leder TS. 

• Liker 1
Skrevet

Altså.. spørsmålet mitt var om noen hadde tips til hvordan man tar opp dette så dette endres.

TA DET MED LEDER. MEGA TIPS.

• Liker 1
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Uff....tenker da barnet merker at dere brekker dere? Du må jo ta tak i det med leder TS. 

ER JO DET JEG SIER. Løsningen er ikke at de ansatte bare skal stå i det , NETTOPP for det er akkurat like uhyggelig om barnet får den ekstra kosen men legger merke til at de ansatte er ekstremt ukomfortable og synes det er ubehagelig. Barn legger merke til sånt også. Så hva mener du er løsningen på det? Man kan nesten ikke styre hva slags lukter man reagerer på så er ikke bare å skjerpe seg. Jeg klarer ikke å styre brekningene det bare skjer.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har sagt gang på gang t jeg ikke kan forklare lukten. For p beskrive den med et ord uten å overdrive «JÆVLIG». Barnet er ikke skittent for tusende gang. Lukten sitter på huden, klærne og alle tingene. Barna kan jo såvidy snakke så aner ikke om de reagerer på lukta. Og nei er ikke «jeg». Er alle. Alle synes det er ekkelt. Problemet mitt er at folk er uhygeniske og ikke dusjer.

ts

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ja keg gruer meg til å skfte barnet men betyr ikke at jeg ikke skifter på det barnwt. Må jo bare gjlre det

Hvis barnet er rent er det vel ikke uhygienisk? - tror du virkelig ikke barnet merker din holdning? Ta det opp med leder at du har ett problem! 

Skrevet

Så hva mener du er løsningen på det?

I alle dager da? Å SNAKKE MED DIN LEDER. Ser for meg samtalen hadde gått sånn her.

"du jeg merker at det barnet ikke får like mye kos som de andre barna. tror du hen merker det?" 

"Åja. Hvorfor får hen ikke det?"

"Vel det er noen som synes at det lukter ganske sterkt og vegrer seg for å gi barnet kos" 

"Det er ikke bra. Det må vi gjøre noe med. Jeg skal tenke på det." 

• Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

Hvis barnet er rent er det vel ikke uhygienisk? - tror du virkelig ikke barnet merker din holdning? Ta det opp med leder at du har ett problem! 

Jo er ganske uhygenisk npr foreldre komemr inn på avdeling og det stinker svette i en time etter at de har dratt. Det er ekkelt for alle parter, ganske sikker på at barna ikke setter pris på lukten heller

men barnet merker også om vi «tvinges» til å kose, er det noe hyggeligere da?

• Liker 1
Skrevet
lillevill skrev (Akkurat nå):

I alle dager da? Å SNAKKE MED DIN LEDER. Ser for meg samtalen hadde gått sånn her.

"du jeg merker at det barnet ikke får like mye kos som de andre barna. tror du hen merker det?" 

"Åja. Hvorfor får hen ikke det?"

"Vel det er noen som synes at det lukter ganske sterkt og vegrer seg for å gi barnet kos" 

"Det er ikke bra. Det må vi gjøre noe med. Jeg skal tenke på det." 

Jeg mener hva er løsningen praktisk talt. Hva skal leder gjøre med den saken? Enten snakke med foreldre eller be ansatte finne seg i det. Med sistnevnte vlir situasjonen akkurat like lite hyggelig. Nettopp fordi barnet vil få klem men sikkert legge merke til at de ansatte synes det er ekkelt

• Liker 1
Skrevet

Jo er ganske uhygenisk npr foreldre komemr inn på avdeling og det stinker svette i en time etter at de har dratt. Det er ekkelt for alle parter, ganske sikker på at barna ikke setter pris på lukten heller

Tror du må sjekke hva hygiene er..
- dessuten svarer du ikke på hvorfor du ikke kan ta dette den rette veien, via leder? Hva leder gjør er ikke ditt problem, ditt problem er at du vil ha forståelse og empati for en sak der du møter motstand. 

• Liker 2
Skrevet

Suck it up og pust gjennom munnen, dette venner du deg til. Jeg jobber med ressurssvake voksne, som mangler bosted, har dårlige hygienerutiner, voksne menn som lukter sur svette og gammel søppelcontainer, og lukta henger igjen i rommet en time etter at de har gått. Og det var ekkelt i starten, men jeg bestrebet meg på å behandle alle med samme respekt, og nå plager det meg ikke lengre. Jeg registrerer det, men det endrer ikke adferden min. Dette kan du også gjøre, og du bør være motivert for det, siden du jobber med barn, og dersom kollegaene dine ikke skjerper seg bør de rapporteres til leder. For du kan faktisk ikke fikse dette på noen annen måte, uten å tråkke på andre. Gjør jobben din og vis omsorg for barnet, for svarte helvete!

Anonymkode: 446b4...cbb

• Liker 4
Skrevet

🙈 uff..Altså...

Greier dere ikke behandle barnet på lik måte som de andre barna, så må dere jo ta tak i måten dere behandler alle på. Men det er opp til din leder å bestemme. 

Det som bør skje er jo at lederen din tar tak i det. Evt snakker med foreldrene. Tingen er at det vil nok ikke kunne fikses. Men det kan jo være at de da vil ta tak i personlig hygiene, og at lukten blir litt bedre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva skal leder gjøre med den saken?

Hvordan skal vi vite hva din leder bestemmer seg for da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...