lillevill Skrevet 1. desember 2021 #61 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det var så ille at det gikk ikke an å kose,ha på fanget ect,og bare hun sto i nærheten lukta det grusomt Dette er så utrolig trist. Tenk at det er slik i noen barnehager der barn skal ha det bra. Se for deg barnet som bare står i nærheten av de voksne og ser på at noen får kos, og så forstår hen ikke hvorfor hen ikke får det samme. Det er jo faktisk et problem om det er sånn. Og da synes jeg det er leder som skal ta tak i det. Og at TS ikke ser ut til å ha noe særlig lyst å snakke med sin leder er jo bare skikkelig leit. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #62 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vil si du er ung og umoden når du legger ut om det her, istedetfor å ta det opp der det hører hjemme, hos din leder. Anonymkode: ccd54...057 Hva du synes jeg er bryr jeg meg lite om.. kg er nettopp for å lufte problemstillinger og spørre hva andre hadde gjort. Hva skal jeg si til lederen? At hun må tvinge de ansatte til å kose barnet? Nei! For jeg skjønner godt at de ikke vil! Anonymkode: 5f695...a12 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #63 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du leser ikke noe av det jeg skriver. Barnet blir ivaretatt som alle andre, men får kanskje ikke den ekstra oppmerksomheten. For eks når man plitselig tar tak i et barn og gir en liten kos helt random.. det er det folk ikke tar initiativ til. Jammen så gjør det da, så kan du holde pusten samtidig om det er så ille, slik at barnet opplever samme godhet som alle andre barn. 😡😤 Anonymkode: 9fc18...33c 1
lillevill Skrevet 1. desember 2021 #64 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jammen så gjør det da, så kan du holde pusten samtidig om det er så ille, slik at barnet opplever samme godhet som alle andre barn. 😡😤 Anonymkode: 9fc18...33c det var altså meg, kom borti anonym.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #65 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da jeg jobba i bhg hadde vi et lite barn på avd som luktet helt forferdelig. Hun stakkar var bare ett år og trengte mye nærhet men hun luktet så surt, uvaska og stramt. Minner litt om fisk og søppel pluss sikkel,snørr og sovesvette. Det var så ille at det gikk ikke an å kose,ha på fanget ect,og bare hun sto i nærheten lukta det grusomt. Hun ble da dessverre gitt mindre oppmerksomhet. Det er veldig trist. Hendte ofte at jeg brakk meg. Jeg var bare ringevikar så var ikke i posisjon til å ta det opp med foreldrene. Så hvis du kan ta det videre så burde du Anonymkode: 64277...390 Dette er akkurat samme som skjer her. Men vet nettopp ikke hvordan man tar opp noe sånt med foreldrene, derfor jeg spør her. Føler det blir feil å klage på at de ansatte ikke vil kose barnet, for jeg skjønner at de ikke klarer en sånn lukt. Det må skje en evt endring hos den familien, for man kan ikke tvinge folk til å kose på barn som lukter så ekkelt Anonymkode: 5f695...a12 2
Vera Vinge Skrevet 1. desember 2021 #66 Skrevet 1. desember 2021 Hvis det virkelig lukter så ille som du sier, må man jo spørre seg om det er pga matlaging hjemme eller faktisk manglende hygiene. Man skal selvsagt bare tåle det dersom det lukter litt annerledes pga mat og andre vaner. Men det er jo klart det fins omsorgssvikt også i familier som lager krydret mat, for å si det sånn. Om bhg mistenker at det er grunnleggende mangler i hygienen hjemme, bør man jo innkalle foreldrene til et møte (og bruk tolk). Manglende hygiene, om det er det det er, kan ofte være et symptom på foreldre som sliter og/eller ikke klarer å ivareta barna ordentlig. 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #67 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jammen så gjør det da, så kan du holde pusten samtidig om det er så ille, slik at barnet opplever samme godhet som alle andre barn. 😡😤 Anonymkode: 9fc18...33c Nei det gjør jeg ikke. Jeg skal ikke tvinges til å nesten kaste opp Anonymkode: 5f695...a12 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #68 Skrevet 1. desember 2021 Det er virkelig i barnets og foreldrenes interesse å få rettledning på dette snarest mulig. Om dere voksne i bgh merker det merker også de andre barna det, og veien til utestengning når barnet blir eldre blir kort. Jeg synes det er en fin jobb for barnevernet som kan veilede foreldrene på dette hjemme. Anonymkode: daa0b...00c 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #69 Skrevet 1. desember 2021 Vera Vinge skrev (Akkurat nå): Hvis det virkelig lukter så ille som du sier, må man jo spørre seg om det er pga matlaging hjemme eller faktisk manglende hygiene. Man skal selvsagt bare tåle det dersom det lukter litt annerledes pga mat og andre vaner. Men det er jo klart det fins omsorgssvikt også i familier som lager krydret mat, for å si det sånn. Om bhg mistenker at det er grunnleggende mangler i hygienen hjemme, bør man jo innkalle foreldrene til et møte (og bruk tolk). Manglende hygiene, om det er det det er, kan ofte være et symptom på foreldre som sliter og/eller ikke klarer å ivareta barna ordentlig. Selbfølgelig må man tåle annerledes lukter. Men dette er ikke litt bare. Det er så intenst sy det sitter igjen lenge og at folk får lyst til å kaste opp. tingen er at barnet er ikke møkkete, så kan ikke ta dem på hygiene. Er de voksne som lukter svette men kan ikke tvinge sem i dusjen Anonymkode: 5f695...a12 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #70 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er virkelig i barnets og foreldrenes interesse å få rettledning på dette snarest mulig. Om dere voksne i bgh merker det merker også de andre barna det, og veien til utestengning når barnet blir eldre blir kort. Jeg synes det er en fin jobb for barnevernet som kan veilede foreldrene på dette hjemme. Anonymkode: daa0b...00c Det er det jeg også tenker. Hadde andre syntes jeg luktet ekkelt ville jeg vite det for å endre det Anonymkode: 5f695...a12 4
Vera Vinge Skrevet 1. desember 2021 #71 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selbfølgelig må man tåle annerledes lukter. Men dette er ikke litt bare. Det er så intenst sy det sitter igjen lenge og at folk får lyst til å kaste opp. tingen er at barnet er ikke møkkete, så kan ikke ta dem på hygiene. Er de voksne som lukter svette men kan ikke tvinge sem i dusjen Anonymkode: 5f695...a12 Nei, ser den. Men her er det også sånn at barnet kanskje har så sterk lukt pga foreldrenes manglende hygiene(?). Og da syns jeg det er rimelig å ta det opp, når det høres ut som det ikke bare er pga matlaging med sterke krydder. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #72 Skrevet 1. desember 2021 Vera Vinge skrev (1 minutt siden): Nei, ser den. Men her er det også sånn at barnet kanskje har så sterk lukt pga foreldrenes manglende hygiene(?). Og da syns jeg det er rimelig å ta det opp, når det høres ut som det ikke bare er pga matlaging med sterke krydder. Ja regner med at barnets lukt er en blanding sv foreldrenes pluss evt krydder og sånne røkelser de har i huset. Men spørsmålet er hvordan man tat det opp uten åvære respektløs eller bli stemplet som rasist ts Anonymkode: 5f695...a12 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #73 Skrevet 1. desember 2021 Denne tråden gjør meg trist.. Tanken på at barn i barnehage får mindre oppmerksomhet, kos og nærhet mens de ansatte mener det ikke er "å være stygge" er bare hjerteskjærende i mitt hode.. kanskje en annen jobb hadde passet bedre for de som ikke klarer jobben sin? Anonymkode: cfc24...701 1
Carrot Skrevet 1. desember 2021 #74 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja regner med at barnets lukt er en blanding sv foreldrenes pluss evt krydder og sånne røkelser de har i huset. Men spørsmålet er hvordan man tat det opp uten åvære respektløs eller bli stemplet som rasist ts Anonymkode: 5f695...a12 Du tar det ikke opp med foreldrene - du tar det opp med leder som et problem hos de ansatte. Og så skjerper dere inn hvordan dere som jobber der behandler barnet. Selvsagt vil barnet skjønne at dere ikke er like omsorgsfulle mot dette barnet som de andre! 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #75 Skrevet 1. desember 2021 lillevill skrev (19 timer siden): Jeg har jo sagt at du kan si det til leder. si at du merker at dette barnet ikke får like mye oppmerksomhet. Antageligvis kommer lukten fra deres hjem, så du kommer nok ingen vei med å si noe. Det vil nok bare såre folkene. fra google ; "When your body breaks down garlic, onions and herbs and spices like curry and cumin, sulfur-like compounds are produced. These compounds are pretty evident on your breath. They can also react with sweat on your skin to produce body odor. ... The odor will appear within a few hours." Så det er litt som at vi nordmenn stinker sur melk for andre. fordi vi drikker mye melk. Faen så krenka du blir da! Jeg tror jeg vet akkurat hvilke type lukt du sikter til ts, og den er helt jævlig! Anonymkode: 868dd...03b 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #76 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne tråden gjør meg trist.. Tanken på at barn i barnehage får mindre oppmerksomhet, kos og nærhet mens de ansatte mener det ikke er "å være stygge" er bare hjerteskjærende i mitt hode.. kanskje en annen jobb hadde passet bedre for de som ikke klarer jobben sin? Anonymkode: cfc24...701 Torr du det er hyggelig for barnet å få kos men se at de ansatte nesten spyr av det?? Eller hva tenker du er løsningen her? Klype over nesa? Man kan ikke bare holde pusten for lukten sitter igjen på de ansatte etterpå. Anonymkode: 5f695...a12 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #77 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Denne tråden gjør meg trist.. Tanken på at barn i barnehage får mindre oppmerksomhet, kos og nærhet mens de ansatte mener det ikke er "å være stygge" er bare hjerteskjærende i mitt hode.. kanskje en annen jobb hadde passet bedre for de som ikke klarer jobben sin? Anonymkode: cfc24...701 Skaff deg et liv Anonymkode: 868dd...03b 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #78 Skrevet 1. desember 2021 Carrot skrev (1 minutt siden): Du tar det ikke opp med foreldrene - du tar det opp med leder som et problem hos de ansatte. Og så skjerper dere inn hvordan dere som jobber der behandler barnet. Selvsagt vil barnet skjønne at dere ikke er like omsorgsfulle mot dette barnet som de andre! tingen er at TS ikke virker så gira på å ta det opp med leder. evt er hun leder selv. Anonymkode: 9fc18...33c
lillevill Skrevet 1. desember 2021 #79 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Faen så krenka du blir da! Jeg tror jeg vet akkurat hvilke type lukt du sikter til ts, og den er helt jævlig! Anonymkode: 868dd...03b Krenket og krenket! jeg synes dette var utrolig trist. 2
lillevill Skrevet 1. desember 2021 #80 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skaff deg et liv Anonymkode: 868dd...03b Ja, for et liv det må være å ha empati. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå