AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #41 Skrevet 30. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Barnet er rent og det er ikke løk eller spisskummen.. lukter liksom ikke helt krydre jeg er kjent med🤣 er så sykt vandkelig å forklare lukten, men den er skikkelig stram. Vil heller lukte på melk som alle nevner her barney er som sagt rent men foreldre har dårlig hygiene kanskje deres lukt sitter igjen på barnet. Far går jo med samme genser hver eneste dag og lukter helt jævlig ts Anonymkode: 5f695...a12 Jeg er nesten sikker på at det er naboens unge du snakker om! Hen lukter en merkelig krydra såpeblanding. Er gravid så blir skikkelig kvalm av når hen er på besøk. Anonymkode: 16230...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #42 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet er rent og det er ikke løk eller spisskummen.. lukter liksom ikke helt krydre jeg er kjent med🤣 er så sykt vandkelig å forklare lukten, men den er skikkelig stram. Vil heller lukte på melk som alle nevner her barney er som sagt rent men foreldre har dårlig hygiene kanskje deres lukt sitter igjen på barnet. Far går jo med samme genser hver eneste dag og lukter helt jævlig ts Anonymkode: 5f695...a12 Det er vel indisk krydder og hvitløk som blir svettet ut av mann som skifter, og vasker seg en gang i uka sikkert. Det er vel arbesklærne han kommer i. Anonymkode: 9fc18...33c 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #43 Skrevet 30. november 2021 Driver de kansje restaurant? Anonymkode: 9fc18...33c
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #44 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): jobber i bhg, og er et barn som nettopp har startet. Tingen er at dette lille barnet lukter utrolig vondt! Når foreldrene kommer lukter hele avdelingen svette, og lukta sitter igjen i lang stund etter. Barnet lukter ikke svette, men en veldig intens krydderlukt. Vet ikke hvordan jeg kan forklare det, men er så ille at jeg kryr meg til jeg må skifte på barnet. Hvordan går man frem i en slik situasjon? Synes faktisk lukten er uutholdelig. Men vil ikke fornærme dem, eller være frekk. Synes det er skikkelig vanskelig. Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Er det dumt å si noe? Anonymkode: 5f695...a12 Det er vel gjerne noen som bruker masse krydderurter og spicy food da? Da kommer jo luktene i luften hjemme og setter seg i rom og vegger og klær pluss ut gjennom svetteporer og urin.. Anonymkode: 8c823...8d5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #45 Skrevet 30. november 2021 Tenker at dere voksne bør lukke nesen og la det fare. Ikke deres kamp. Stakkars unge. Anonymkode: df90d...b5c 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #46 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet er rent og det er ikke løk eller spisskummen.. lukter liksom ikke helt krydre jeg er kjent med🤣 er så sykt vandkelig å forklare lukten, men den er skikkelig stram. Vil heller lukte på melk som alle nevner her barney er som sagt rent men foreldre har dårlig hygiene kanskje deres lukt sitter igjen på barnet. Far går jo med samme genser hver eneste dag og lukter helt jævlig ts Anonymkode: 5f695...a12 Bra barnet ikke er skittent. Men det er jo litt bekymringsfullt at foreldrene ikke har hygienen på stell, de burde kanskje fått veiledning? Det går ut over barnet. Men det er jo skikkelig vanskelig.. Jeg vet at bukkehornskløverfrø kan gi spesiell kroppslukt også. Kanskje det kan hjelpe deg å tåle lukten bedre hvis du klarer å plassere den? Anonymkode: 56c0b...37e 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #47 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk endelig noen som skjønte, og ikke mener vi bare er slemme mot barnet!! Men så er spørsmålet, hvordan man tar opp dette eller om vi bare må finne oss i det😖 Anonymkode: 5f695...a12 Selvfølgelig må dere «finne dere i dette»! Du jobber med mennesker. Du skal i hvert fall ikke ta det opp med foreldrene «I think you and your baby smell disgusting, and I’m struggling not to puke and it makes me and the others avoid to hug her. Please change your diet, open your windows and shower everyday, otherwise she can’t come”. Ærlig talt, dette må du ta med din leder, og sjekke hva han/hun anbefaler. Det er du og de andre som må venne dere til dette. Er det så ille som du beskriver, dere brekker dere i nærheten av barnet og unngår han/henne, er det åpenbart at noen snakker med dem (og dere!), men det er ikke deg. Interessant problemstilling forresten, som dere absolutt bør diskutere på personalmøte, hvordan unngå at slikt (lukt, utseende, annet) påvirker relasjonen til enkeltbarn, og hvordan (og ikke minst HVEM) skal ta opp sensitive problemstillinger med foreldre (og hvorfor). Anonymkode: ccd54...057 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #48 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig må dere «finne dere i dette»! Du jobber med mennesker. Du skal i hvert fall ikke ta det opp med foreldrene «I think you and your baby smell disgusting, and I’m struggling not to puke and it makes me and the others avoid to hug her. Please change your diet, open your windows and shower everyday, otherwise she can’t come”. Ærlig talt, dette må du ta med din leder, og sjekke hva han/hun anbefaler. Det er du og de andre som må venne dere til dette. Er det så ille som du beskriver, dere brekker dere i nærheten av barnet og unngår han/henne, er det åpenbart at noen snakker med dem (og dere!), men det er ikke deg. Interessant problemstilling forresten, som dere absolutt bør diskutere på personalmøte, hvordan unngå at slikt (lukt, utseende, annet) påvirker relasjonen til enkeltbarn, og hvordan (og ikke minst HVEM) skal ta opp sensitive problemstillinger med foreldre (og hvorfor). Anonymkode: ccd54...057 Håper ingen unngår barn pga utseende… lukt er noe som direkte påvirker de rundt deg. Jeg kan jo ikke noe for at kroppen min reagerer med å brekke seg når barnet kommer nært meg. Er jo heller ikke greit at barnet kan legge merke til at vi er ukomfortable rundt den. Er ikke sånn at jeg holder på å spy med vilje, den brekningen kan jeg ikke styre. Anonymkode: 5f695...a12 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #49 Skrevet 1. desember 2021 Noen metabolske sykdommer gir sterk lukt, feks fiskeluktsyndrom. Det kan jo være arvelig. https://www.dagbladet.no/nyheter/tusenvis-mobbes-blir-ikke-kvitt-fiskelukta/65426044 Anonymkode: 48ff5...c5d
lillevill Skrevet 1. desember 2021 #50 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Håper ingen unngår barn pga utseende… lukt er noe som direkte påvirker de rundt deg. Jeg kan jo ikke noe for at kroppen min reagerer med å brekke seg når barnet kommer nært meg. Er jo heller ikke greit at barnet kan legge merke til at vi er ukomfortable rundt den. Er ikke sånn at jeg holder på å spy med vilje, den brekningen kan jeg ikke styre. Anonymkode: 5f695...a12 Er det så ille som du skriver her snakk med leder. Sorry, men Synes du virker ung og umoden uten særlig vilje til å handle, og du har ikke sagt en eneste gang at du skal gjøre det du kan for at folk slutter å unngå barnet. Du virker nesten bare intressert i å høre at du og kollegaer har lov til å unngå / brekke dere/ pga dette barnet pga lukt. 3
Ze.Xhx Skrevet 1. desember 2021 #51 Skrevet 1. desember 2021 Jeg har samme erfaring med en del indere på jobb. De er vant til å spare på vannet og bruker derfor lite vann. De trekker ofte ikke ned når de er på do heller, og vi har måtte foreta voksenopplæring på en del ansatte. Kanskje foreldrene må hjelpes litt med forventninger rundt hygiene og lukt? 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #52 Skrevet 1. desember 2021 Typisk inderlukt. Jeg bodde fem måneder i India, da reagerte jeg ikke lenger på lukten, merket den ikke, men det var fordi jeg hadde begynt å lukte sånn selv. Det er pga mat med bestemte krydderblandinger. Det blander seg med kroppslukt og har ikke noe å si hvor mye man dusjer. Når jeg kom hjem klagde familien på at jeg luktet vondt, men selv synes jeg at de nå luktet kvalmende muggen melk. Rare greier. Gikk over etter en uke med vanlig mat, men det satt faktisk i klærne mine lenger.. Anonymkode: e6c60...561 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #53 Skrevet 1. desember 2021 Skjønner deg godt. Gutten vår har en venn som er fra et afrikansk land, og han måtte bare slutte å komme på besøk hit. Hele huset STINKET i flere dager etterpå, det måtte luftes og vaskes. Så nå får de møtes utendørs (er fremdeles venner) Anonymkode: aaf04...56d 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #54 Skrevet 1. desember 2021 lillevill skrev (3 timer siden): Er det så ille som du skriver her snakk med leder. Sorry, men Synes du virker ung og umoden uten særlig vilje til å handle, og du har ikke sagt en eneste gang at du skal gjøre det du kan for at folk slutter å unngå barnet. Du virker nesten bare intressert i å høre at du og kollegaer har lov til å unngå / brekke dere/ pga dette barnet pga lukt. Ærlig talt nå må du kutte ut! Ung og umoden fordi jeg synes det er ekkelt at voksne mennesker stinker og dermed gjør barnet det også? Det som skal til for at folk skal unngå å gi kos til barnet er at barnet ukke lukter ekkelt! Jeg kan ikke tvinge voksne mennesker til å kose et barn som de ikke vil kose. Hadde det vært for at de bare ikke likte barnet så er det en annen sak. Eller om barnet ikke ble ivaretatt, men det blir det. Men når de alvolrig talt får lust til å kaste opp så skal ikke de tvinges til det! Anonymkode: 5f695...a12 4
lillevill Skrevet 1. desember 2021 #55 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ærlig talt nå må du kutte ut! Ung og umoden fordi jeg synes det er ekkelt at voksne mennesker stinker og dermed gjør barnet det også? Det som skal til for at folk skal unngå å gi kos til barnet er at barnet ukke lukter ekkelt! Jeg kan ikke tvinge voksne mennesker til å kose et barn som de ikke vil kose. Hadde det vært for at de bare ikke likte barnet så er det en annen sak. Eller om barnet ikke ble ivaretatt, men det blir det. Men når de alvolrig talt får lust til å kaste opp så skal ikke de tvinges til det! Anonymkode: 5f695...a12 Du leser jo ikke hva jeg skriver. Jeg sier at dere som er voksne ser at dette barnet ikke får likt med kos som de andre barna. Da tar dere tak i det. Ser du ikke at det skjer så snakker du med leder. Men synes ikke du er intressert i å diskutere hvordan en gang. Derfor synes jeg du virker umoden. 1
lillevill Skrevet 1. desember 2021 #56 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det som skal til for at folk skal unngå å gi kos til barnet er at barnet ukke lukter ekkelt Håper virkelig ikke det er slik hos dere. Den barnehagen som praktiserer slik trenger virkelig å ta i et tak og se litt kritisk på hvordan de gjør ting. Alle barn skal få kos og omsorg i barnehagen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #57 Skrevet 1. desember 2021 lillevill skrev (7 minutter siden): Håper virkelig ikke det er slik hos dere. Den barnehagen som praktiserer slik trenger virkelig å ta i et tak og se litt kritisk på hvordan de gjør ting. Alle barn skal få kos og omsorg i barnehagen. Du leser ikke noe av det jeg skriver. Barnet blir ivaretatt som alle andre, men får kanskje ikke den ekstra oppmerksomheten. For eks når man plitselig tar tak i et barn og gir en liten kos helt random.. det er det folk ikke tar initiativ til. Er ikke slik at barnet ikke får sitte på fanget. Er at de ansatte tar ikke initiativ til det, fordi lukten er så ille. Jeg jobber i avdelingen ved siden av og lukten kommer helt inn til oss selvom vi lukker døra. Jeg kan ikke tvinge de ansatte til å gi en ekstra kos til det barnet når de ikke har lyst! Og styrer kan heller ikke tvinge dem til det, det er ikke noe krav ifht arbeidsoppgaver. Man skal ta vare på barnet, men er ingen krav om random kos og kyss, så lenge barnet får omsorhen den trenger og blir trøstet. Synes det er respektløst av foreldre å komme med en så intens svettelukt og ikke bry seg om at det plager andre og setter igjen lukt i rommet. Vi kn ikke ha vinduet åpent nå på vinteren for å lufte Anonymkode: 5f695...a12 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #58 Skrevet 1. desember 2021 Da jeg jobba i bhg hadde vi et lite barn på avd som luktet helt forferdelig. Hun stakkar var bare ett år og trengte mye nærhet men hun luktet så surt, uvaska og stramt. Minner litt om fisk og søppel pluss sikkel,snørr og sovesvette. Det var så ille at det gikk ikke an å kose,ha på fanget ect,og bare hun sto i nærheten lukta det grusomt. Hun ble da dessverre gitt mindre oppmerksomhet. Det er veldig trist. Hendte ofte at jeg brakk meg. Jeg var bare ringevikar så var ikke i posisjon til å ta det opp med foreldrene. Så hvis du kan ta det videre så burde du Anonymkode: 64277...390 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #59 Skrevet 1. desember 2021 Eg har jobba i barnehage siden 2007 og har aldri opplevd noko liknande. Sikkert på at barnet har gode rutiner for bading? Dersom det er slik du beskriver får du eigentlig ikkje gjort noko med det. Pust med munnen. Ta det opp på eit personalmøte. Du kan ikkje endra foreldra. Anonymkode: 07397...cc1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #60 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ærlig talt nå må du kutte ut! Ung og umoden fordi jeg synes det er ekkelt at voksne mennesker stinker og dermed gjør barnet det også? Det som skal til for at folk skal unngå å gi kos til barnet er at barnet ukke lukter ekkelt! Jeg kan ikke tvinge voksne mennesker til å kose et barn som de ikke vil kose. Hadde det vært for at de bare ikke likte barnet så er det en annen sak. Eller om barnet ikke ble ivaretatt, men det blir det. Men når de alvolrig talt får lust til å kaste opp så skal ikke de tvinges til det! Anonymkode: 5f695...a12 Jeg vil si du er ung og umoden når du legger ut om det her, istedetfor å ta det opp der det hører hjemme, hos din leder. Anonymkode: ccd54...057 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå