AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 jobber i bhg, og er et barn som nettopp har startet. Tingen er at dette lille barnet lukter utrolig vondt! Når foreldrene kommer lukter hele avdelingen svette, og lukta sitter igjen i lang stund etter. Barnet lukter ikke svette, men en veldig intens krydderlukt. Vet ikke hvordan jeg kan forklare det, men er så ille at jeg kryr meg til jeg må skifte på barnet. Hvordan går man frem i en slik situasjon? Synes faktisk lukten er uutholdelig. Men vil ikke fornærme dem, eller være frekk. Synes det er skikkelig vanskelig. Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Er det dumt å si noe? Anonymkode: 5f695...a12 1
lillevill Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Er du helt koko eller? klart du ikke kan klage på at et barn lukter krydder. det er vel fra matlaging. Det lukter garantert sånn i hjemmet deres. Så hva skal de gjøre da med tilbakemeldingen, mener du?? Du får puste med munnen da. 20
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): jobber i bhg, og er et barn som nettopp har startet. Tingen er at dette lille barnet lukter utrolig vondt! Når foreldrene kommer lukter hele avdelingen svette, og lukta sitter igjen i lang stund etter. Barnet lukter ikke svette, men en veldig intens krydderlukt. Vet ikke hvordan jeg kan forklare det, men er så ille at jeg kryr meg til jeg må skifte på barnet. Hvordan går man frem i en slik situasjon? Synes faktisk lukten er uutholdelig. Men vil ikke fornærme dem, eller være frekk. Synes det er skikkelig vanskelig. Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Er det dumt å si noe? Anonymkode: 5f695...a12 Si at de skal spise mindre karri. Anonymkode: b6005...c37
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 lillevill skrev (Akkurat nå): Er du helt koko eller? klart du ikke kan klage på at et barn lukter krydder. det er vel fra matlaging. Det lukter garantert sånn i hjemmet deres. Så hva skal de gjøre da med tilbakemeldingen, mener du?? Du får puste med munnen da. Ikke direkte krydder var vel den beste måten å sammenligne lukten med noe. Aldri vært borti et sånt krydder før hvertfall. Nei jeg vet ukke hva man kan gjøre. Synes jo synd på barnet for jeg legger merke til at de voksne er mindre med det barnet, nettopp fordi det er så ille. Og er jo ikke barnets skyld. Er faktisk så ille at man nesten brekker seg ts Anonymkode: 5f695...a12 4
lillevill Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke direkte krydder var vel den beste måten å sammenligne lukten med noe. Aldri vært borti et sånt krydder før hvertfall. Nei jeg vet ukke hva man kan gjøre. Synes jo synd på barnet for jeg legger merke til at de voksne er mindre med det barnet, nettopp fordi det er så ille. Og er jo ikke barnets skyld. Er faktisk så ille at man nesten brekker seg ts Anonymkode: 5f695...a12 Da synes jeg du skal snakke med daglig leder om at du ser at de ansatte ikke ser nok til dette barnet, og så ta det derifra. 23
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 lillevill skrev (Akkurat nå): Da synes jeg du skal snakke med daglig leder om at du ser at de ansatte ikke ser nok til dette barnet, og så ta det derifra. Er ikke slik at barnet ikke blir ivaretatt, men legger for eks merke til at det barnet får for eks mindre kos og sånt ts Anonymkode: 5f695...a12
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke direkte krydder var vel den beste måten å sammenligne lukten med noe. Aldri vært borti et sånt krydder før hvertfall. Nei jeg vet ukke hva man kan gjøre. Synes jo synd på barnet for jeg legger merke til at de voksne er mindre med det barnet, nettopp fordi det er så ille. Og er jo ikke barnets skyld. Er faktisk så ille at man nesten brekker seg ts Anonymkode: 5f695...a12 For en dårlig barnehage og for noen slemme voksne som lar en lukt gå utover et lite barn. Anonymkode: 8de14...b50 18
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 Har barnet ekstra skift i barnehagen? Kanskje skifte klærne? Anonymkode: c3c7d...38f 5
lillevill Skrevet 30. november 2021 #9 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke slik at barnet ikke blir ivaretatt, men legger for eks merke til at det barnet får for eks mindre kos og sånt ts Anonymkode: 5f695...a12 Da kan du si det til leder synes jeg 8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #10 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har barnet ekstra skift i barnehagen? Kanskje skifte klærne? Anonymkode: c3c7d...38f Ja det har barnet, men alle klærne lukter jo det samme. Vogna, klærne, selvet barnet, foreldrene. Tipper at som noen over sier at huset deres har den lukten. Føler meg seriøst så slem som synes de lukter ekkelt ts Anonymkode: 5f695...a12 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #11 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For en dårlig barnehage og for noen slemme voksne som lar en lukt gå utover et lite barn. Anonymkode: 8de14...b50 Slemme voksne? Jeg klarer ikke å styre hvordan kroppen min reagerer når jeg kjenner den lukten. Begynner alvorlig talt å brekke meg, klarer ikke å kontrollere det. Leker med barnet og alt selvfølgelig, synes bare det er kjipt å måtte grue seg til man må skifte eller kle på barnet. Barnet er kjempesøt og snill og jeg er hvertfall glad i barnet. Vil jo kunne være rundt barnet uten at man tydelig ser at jeg brekker meg ts Anonymkode: 5f695...a12 12
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #12 Skrevet 30. november 2021 Problemet ligger jo hos de ansatte. Du må si ifra til styre. Anonymkode: 845ef...8df 3
KristinF Skrevet 30. november 2021 #13 Skrevet 30. november 2021 Jeg skjønner deg veldig godt, ts. Regner med at du snakker om et barn av utenlandsk opprinnelse, og helt ærlig- noen av de (spesielt fra somalia) lukter HELT JÆVLIG. Lukter setter seg i klær og henger igjen i evigheten, også i nesen. Klarer det ikke selv. 35
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #14 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Problemet ligger jo hos de ansatte. Du må si ifra til styre. Anonymkode: 845ef...8df De ansatte kan jo ikke noe for at de brekker seg av å være i nærheten sv barnet. Det er kroppens reaksjon. Hva skal vi gjøre da, gå med klype på nesa? Faller jo ikke naturlig inn å gå å gi en klem til noen som lukter ekkelt? Anonymkode: 5f695...a12 11
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #15 Skrevet 30. november 2021 Hvordan er det ellers da, med orden i klær og matpakke og sånt? Det kan jo være omsorgssvikt... Anonymkode: f0efd...22b 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #16 Skrevet 30. november 2021 KristinF skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner deg veldig godt, ts. Regner med at du snakker om et barn av utenlandsk opprinnelse, og helt ærlig- noen av de (spesielt fra somalia) lukter HELT JÆVLIG. Lukter setter seg i klær og henger igjen i evigheten, også i nesen. Klarer det ikke selv. De er fra India ja, men valgte å ikke si dette i HI for da er vi alle bare rasister. Regner med at de bruker mye krydder, eller sånne røykepinner (vet ikke hva det heter) til å ha i huset. Det rare er st maten barnet hsr med lukter ikke rart! Er bare selve ungen og alle klærne. Så tror ikke det er maten ts Anonymkode: 5f695...a12 9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #17 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er det ellers da, med orden i klær og matpakke og sånt? Det kan jo være omsorgssvikt... Anonymkode: f0efd...22b Alt er på stell.. kanskje de bare er dårlige med hygiene mtp at foreldrene lukter svette. ts Anonymkode: 5f695...a12 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #18 Skrevet 30. november 2021 Kan høres ut som det er snakk om en type røkelse, ja. Kombinert med tung svettelukt kan det bli rimelig ekkelt. Anonymkode: 2d6b3...3fb 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #19 Skrevet 30. november 2021 Naboen min også lukter helt jævlig. Det er røkelse av no slag som henger igjen. Vi er innvandrere. Er veldig var på huslukter hos andre, etter å ha levd trangbodd mesteparten av livet. Er nok laaaaaangt over snittet opptatt av å ikke ha noen lukt. TS, skjønner deg godt! Biir dårlig av sterke huslukter som henger igjen, jeg også. Anonymkode: 16230...5e9 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #20 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan høres ut som det er snakk om en type røkelse, ja. Kombinert med tung svettelukt kan det bli rimelig ekkelt. Anonymkode: 2d6b3...3fb AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Naboen min også lukter helt jævlig. Det er røkelse av no slag som henger igjen. Vi er innvandrere. Er veldig var på huslukter hos andre, etter å ha levd trangbodd mesteparten av livet. Er nok laaaaaangt over snittet opptatt av å ikke ha noen lukt. TS, skjønner deg godt! Biir dårlig av sterke huslukter som henger igjen, jeg også. Anonymkode: 16230...5e9 Takk endelig noen som skjønte, og ikke mener vi bare er slemme mot barnet!! Men så er spørsmålet, hvordan man tar opp dette eller om vi bare må finne oss i det😖 Anonymkode: 5f695...a12 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå