Gå til innhold

Ville du ringt 113 for dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nå kan jo ikke jeg si konkret hvordan de krampene/anfallene var, men virket som frost anfall, han tisset til og med på seg. Blek og kald. Det var veldig ekkelt.... 

Anonymkode: 76684...7e9

Dette er kramper og han burde bli innlagt på sykehus og sjekket ordentlig. Ikke alltid kramper er som på film. Mange får bare skjelvinger og virker som om de fyser. Vanlig å tisse seg ut når man har kramper. Noen bæsjer på seg også. Var han kontaktbar? 

Anonymkode: df543...02c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nå kan jo ikke jeg si konkret hvordan de krampene/anfallene var, men virket som frost anfall, han tisset til og med på seg. Blek og kald. Det var veldig ekkelt.... 

Da bør du hvertfall kontakte 113! Og om ikke de har tatt han inn til sjekk så ringer du til fastlegen i morgen tidlig og ber om akutt-time. Dette høres ut som kramper. Ikke avfei det med feber. Det kan være helt tilfeldig at han har vært syk, hatt feber og kramper. Det kan være andre kramper enn feberkrampe. Feks epileptisk anfall. Slike anfall kan feks fremkomme ved infeksjon. 
Jeg blir bekymret på vegne av barnet når du avvfeier det med «frostanfall». Som om du ikke tar symptomene til barnet alvorlig.

Skrevet
Luckiness skrev (1 time siden):

Da bør du hvertfall kontakte 113! Og om ikke de har tatt han inn til sjekk så ringer du til fastlegen i morgen tidlig og ber om akutt-time. Dette høres ut som kramper. Ikke avfei det med feber. Det kan være helt tilfeldig at han har vært syk, hatt feber og kramper. Det kan være andre kramper enn feberkrampe. Feks epileptisk anfall. Slike anfall kan feks fremkomme ved infeksjon. 
Jeg blir bekymret på vegne av barnet når du avvfeier det med «frostanfall». Som om du ikke tar symptomene til barnet alvorlig.

Self har jeg tatt det alvorlig. Jeg ringte jo 113 første dagen? De tok han ikke med inn og jeg beroliget meg med det. Det var hakking av tenner, ekstreme frysetokter, kald generelt. Han er fin nå igjen. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

35,5 kan også være tegn til sepsis

Man er prisgitt personen i andre enden uavhengig av om man ringer 116117,113,112 osv. 

Kramper er definitivt en god grunn til å ringe 113

Anonymkode: a5109...692

Men de fant ikke noe som tydet på sepsis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...