Gå til innhold

Kjøre et lite strekke på snø med sommerdekk?


lady90

Anbefalte innlegg

11 hours ago, lady90 said:

Det er noe alle som kjøper en Tesla må godta dessverre, ellers må man velge de dyre dekkene som man kan kjøpe fra dem. 

De er ikke dyre. Du får skikkelige felger i stedet for kinafelgene du åpenbart har kjøpt.

Anonymkode: 6ecbc...a1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, lady90 said:

Kan man bruke viking e.l på forsikringen for dette da? Er jo en selvforskyldt feil. 

Selvfølgelig kan du bestille Viking eller andre med egnet redskap til å frakte bilen din. Selvfølgelig skal ikke forsikringen dekke dette.

Anonymkode: 6ecbc...a1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, jeg måtte kjøre med sommerdekk på snø en gang fordi det kom plutselig over natta og det var leiebil og jeg var på hotell. Endte i grøfta det gitt. Kjørte jo typ i 30km/t og hadde omtrent stoppa da bilen bare sklei fint ut i grøfta. Null skade eller noe men måtte ha veihjelp da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, lady90 said:

Det er noe alle som kjøper en Tesla må godta dessverre, ellers må man velge de dyre dekkene som man kan kjøpe fra dem. 

Du kan legge om selv ute på parkeringsplassen

Anonymkode: 9ae39...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Ofte er slike medlemsskap inkludert i forsikringen.  Du bør dobbeltsjekke for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 4e61f...a51

Det er veldig sjeldent at det er

Anonymkode: 9ae39...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rageing skrev (8 minutter siden):

Hah, jeg måtte kjøre med sommerdekk på snø en gang fordi det kom plutselig over natta og det var leiebil og jeg var på hotell. Endte i grøfta det gitt. Kjørte jo typ i 30km/t og hadde omtrent stoppa da bilen bare sklei fint ut i grøfta. Null skade eller noe men måtte ha veihjelp da

Samme her. Kjørte i 20 km/t i 40 sone på en rett vei. Klarte ikke stoppe i krysset og endte med å skli rett gjennom krysset og rett i et skilt

Anonymkode: f3a91...c43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ehm, nei? Vår Tesla kom med vinterdekkene på. Dette var i desember. Kjøpte ikke de dyre dekkene.

Anonymkode: 9e4bc...64a

Da kjøpte du bare vinterdekk da eller?

Anonymkode: 9ae39...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (11 timer siden):

Kan ikke skifte dekk dessverre og har ingen til å hjelpe meg med det

Det burde ikke vært lov å ha førerkort uten å kunne skifte dekk. Du har to armer og en hjerne. Bruk 10 min på youtube, verre er det ikke. 

Anonymkode: b9f9f...9c5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Antiviruset said:

Endre hentedatoen? Hadde bedt selger ryke og reise, ja hadde blitt så forbannet at jeg tror jeg hadde reist bort med et balltre :) Selge en bil med sommerdekk i November og så begynt å kverulere over at bilen måtte hentes ? Er det Musk atter en gang dette her ? Tesla er stort sett billig skrammel solgt til overpris.

TS har jo selv valgt å ikke kjøpe med vinterdekk?

Anonymkode: 9ae39...2f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

TS har jo selv valgt å ikke kjøpe med vinterdekk?

Anonymkode: 9ae39...2f2

Aldri undervurder enkeltes behov for å kritisere Tesla uten grunn.

Anonymkode: 6ecbc...a1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (11 timer siden):

joda, men alvorlig talt dette er noe man forhandler seg til ved kjøp av bilen. Dekk liksom :) Kjøpe en bil uten dekk! Det koster ikke forhandler noe å gi deg knalltilbud på dekk ved et bilkjøp. De kan gi deg det til innkjøpspris og allikevel tjene gode penger på pakken. Man er en utrolig dårlig "forhandler" når man ender opp der som TS er nå. Når man ser vurderingsevnen akkurat nå ? Da forstår man jo det.

Tesla er en nettbutikk, ikke en tradisjonell bilforhandler som Møller eller BOS

Antiviruset skrev (11 timer siden):

Men handle hos de skal de :)  Dessuten det bilmerket med desidert flest feil. Og når de er så kjipe ved salg, kan du bare tenke deg hvor kjipe de blir når du skal fikse noe på garantien :) 

De er faktisk ikke kjipe i det hele tatt får det kommer til garanti🙂

Anonymkode: a5df0...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (10 timer siden):

Det betyr at alle som kjøper tesla med levering i vintermånedene må bestille dekk fra de også. Det er ulovlig å kjøre med sommerdekk på vinteren. Vil man ha dekk fra andre, må man få bilen levert på annen tid. Eventuelt bestille transport, men det antar jeg er dyrere enn å få levert dekk hos tesla.

Nei det er ikke ulovlig å kjøre med sommerdekk på vinteren, det som er ulovlig er å kjøre med det når føre tilsier at man ikke kan kjøre med sommerdekk.

Og Tesla er ikke alene om at man ikke kjøper vinterdekk fra et annet sted en man kjøper bilen

Anonymkode: a5df0...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (10 timer siden):

Som jeg har skrevet flere steder så kan ikke dekkverkstedet komme dit jeg er. Tesla bytter heller ikke dekk for oss. Så jeg må få bilen bort. 

Kan man bruke viking e.l på forsikringen for dette da? Er jo en selvforskyldt feil. 

Kan du hente ut bilen å la den stå på parkering utenfor da til enten føret blir bedre eller at du får med deg noen som kan hjelpe deg med å bytte dekk?

Anonymkode: a5df0...689

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lady90 skrev (12 timer siden):

Det er faktisk ganske sjelden i byen her siden den ligger på havnivå. Er nesten aldri snø på veiene i sentrum 

Tromsø, Bodø, Tr.H, Bergen, Stavanger osv eller prøver du å si Oslo men klarer ikke 🤪🤯

men det ligger sjeldent sne i byer nordpå ved havnivå når jeg tenker meg om 🤪🙇‍♀️

spiller vel mer rolle om det et nord eller sør i landet eller om det er havnivå 🤯🤦‍♀️

Anonymkode: 1c28c...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tromsø, Bodø, Tr.H, Bergen, Stavanger osv eller prøver du å si Oslo men klarer ikke 🤪🤯

men det ligger sjeldent sne i byer nordpå ved havnivå når jeg tenker meg om 🤪🙇‍♀️

spiller vel mer rolle om det et nord eller sør i landet eller om det er havnivå 🤯🤦‍♀️

Anonymkode: 1c28c...970

Tesla har ikke utlevering i Oslo, er Drammen eller Lillestrøm. Og Lillestrøm kan der er det ofte snø og den ligger😅

Anonymkode: 9ae39...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (12 timer siden):

Endre hentedatoen? Hadde bedt selger ryke og reise, ja hadde blitt så forbannet at jeg tror jeg hadde reist bort med et balltre :) Selge en bil med sommerdekk i November og så begynt å kverulere over at bilen måtte hentes ? Er det Musk atter en gang dette her ? Tesla er stort sett billig skrammel solgt til overpris.

Hva hadde det hjulpet med balltre?

Anonymkode: c8c9a...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tesla har ikke utlevering i Oslo, er Drammen eller Lillestrøm. Og Lillestrøm kan der er det ofte snø og den ligger😅

Anonymkode: 9ae39...2f2

Har jeg sagt noe om Tesla, eller roter du og svarer en annen?

Anonymkode: 1c28c...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herre lol. om du seriøst vurderer dette og attpåtil tenker få bekreftelse fra KG om at dette er godskit - gidder du bare levere fra deg førerkortet med en gang slik at de blir litt tryggere for oss andre som har RÅD til å holde bilene våre sikre? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like festlig å se hvordan opplysningene fra HI forandrer seg i tråder der TS får mye motbør. Fra å være 1 km er det nå knapt 500 meter, ingen bakker, kun rett fram og ikke et menneske i sikte. Kjører du på glatta eller snøen håper jeg du blir tatt, TS. Det valget om å kjøre tar du ikke bare for din egen del, men også for alle de andre trafikantene som er så uheldig å komme utfor deg. Helt enig med en bruker over her - ingen forskjell på fyllekjøring og noen som med overlegg setter seg i en bil som ikke er forskriftsmessig etter kjøreforholdene. 

Anonymkode: 30f16...caa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...