Gå til innhold

Var det feil av oss?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere fikk jo beskjed på forhånd om at det bare skulle være gaver til barna og da er det veldig sært å bryte den regelen, selv om dere prøvde å gjøre det i skjul. Så var det selvsagt spesielt å sladre på dere til de andre, men i utgangspunktet var det dere som gjorde noe galt. Hvis dere var uenige i regelen burde dere sagt i fra med en gang i stedet for å prøve å omgå den. For å sammenligne: Hvis noen bryter seg inn i et hus og en ser det og melder til politiet så er det jo ikke den som melder som har gjort noe galt. 

Anonymkode: 810e2...2e2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt 😆 Hadde jeg kommet i et juleselskap der hovedregelen var å gi gaver kun til barna - da hadde jeg virkelig antatt at det handlet om hvilket inntrykk man ønsket å gi barna. Ikke at det er et frikort til å kontrollere andre som går vekk i 5 min for å gi en liten julegave til ektefellen sin 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 182ea...41e

• Liker 3
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Ja jeg syns det var feil, egoistisk og teit av dere. Det er utrolig ydmykende for resten som ikke har med gaver til voksne, og avtalen var kun gaver til barna. Istedet for å gå ut og gi gavene til hverandre der så skulle dere ha ventet til dere kom hjem og ikke var i selskapet lenger. Jeg hadde blitt veldig satt ut og sur om jeg var søsteren din! 

Anonymkode: 915bc...a34

Helt uenig, jeg syns det var helt innenfor. 

Anonymkode: 25628...22c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med en kommentar om at hun håpte at vi neste år prioriterte å bruke penger på barna og ikke til oss selv, for det ble jo mindre å bruke på barna om vi kjøpte til oss selv. Gavene hjemme var jo ikke bare gaver vi hadde kjøpt. Og vi kjøpte til barna, men mulig hun ikke var fornøyd med de gavene. Vi skal ikke dit i år da.

Anonymkode: 5f719...dab

Dere får fortelle henne at det ikke er sånn at dere setter av en pott med penger som er til julegaver, slik at det blir mer til hennes barn om andre ikke får noe. Si at potten med penger til hennes barn er den samme uavhengig av hva dere ellers gjør. 

Et lite tips: Hvis dere ikke har noen glede av å feire jul hjemme hos svigerinnen din, så la være å dra dit. Dere er voksne mennesker som bestemmer selv. Vil dere heller feire alene, hos din familie eller med venner, så gjør dere det.

• Liker 6
Skrevet
Hulderen skrev (21 minutter siden):

Dere får fortelle henne at det ikke er sånn at dere setter av en pott med penger som er til julegaver, slik at det blir mer til hennes barn om andre ikke får noe. Si at potten med penger til hennes barn er den samme uavhengig av hva dere ellers gjør. 

Et lite tips: Hvis dere ikke har noen glede av å feire jul hjemme hos svigerinnen din, så la være å dra dit. Dere er voksne mennesker som bestemmer selv. Vil dere heller feire alene, hos din familie eller med venner, så gjør dere det.

Skal si det, men tviler på at hun vil forstå.

Nei, i år skal vi til mine foreldre. Der blir det bare oss og foreldrene mine og min bror.

Skrevet
theTitanic skrev (19 timer siden):

Rar regel, men det var nå engang en regel da. En regel du fikk beskjed om på forhånd, ikke kom med innsigelser på, les godtok, og så bryter du den. 

Litt samme som at du blir invitert til vegangsk jul, godtar det, men har satt en porsjon ribbe på trappen som dere sniker dere ut å spiser. 

Du kunne sagt fra når du fikk beskjed om regelen. Du kunne ringt senere. Du kunne sendt en melding. Å snakke med alle andre om hvor teite regler svigerinnen din har hjelper lite. 

Jeg er enig. Hvis det er slik at bare barna skal ha gaver, så hadde jeg ikke tatt med til samboer.

Anonymkode: 689a5...5b6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I fjor var vi på besøk hos svigerfamilien, vi hadde fått beskjed om at bare barna skulle ha gaver, ikke de voksne. Jeg og samboer hadde noen gaver til hverandre og noen vi hadde fått fra mine foreldre. Vi tok ikke med det, vi tok bare med en liten til hver så fikk vi ta resten når vi kom hjem. Da det var gaveåpning så gikk vi etterhvert ut og ga hverandre gavene. Svigerinne kom etter og oppdaget oss og hun ble skikkelig sur. Hun sa det var dårlig av oss når alle var enige om at det bare var barna som skulle ha gaver, hun gikk inn og sladret til de andre voksne og alle skulte på oss resten av kvelden. Hvem har gjort noe galt her? Vi gikk jo ut. Flere som har opplevd noe lignende, og hva tenker dere om gaver bare til barn? Skal det ikke være lov å gå ut å gi hverandre en liten gave fordi det bare var barna som skulle ha gaver? Blir ikke barna litt selvopptatte når de lærer at det kun er de som er i fokus og får gaver på julaften? Burde ikke barn lære at også de voksne kan få gaver? Med det sagt så mener jeg ikke at gavene er det viktigste av alt. Julen er så mye mer. Jeg og samboer har ingen barn enda. 

Det skulle ikke vært noe problem at dere satt foran dem å gjorde dette. Hvor gamle er disse menneskene, liksom? De høres slitsomme og barnslige ut. Er ganske sikker på at svigerfar og svigermor sikkert ga hverandre noe i "skjul" også. Helt normalt! Svigerinnen din er motsatt av deg, hun mener tydeligvis at gaver egt er jævlig viktig siden hum ble så bitter 😂

Dette er en gjeng med sure folk, som jeg ikke ville ha dratt til på jul en gang til :) hadde jeg vært dere hadde jeg dratt til noen andre i jula, eller feiret hjemme og invitert noen andre enn dem.

Edit: hvis dette var et konsept som var veldig viktig for dere alle, så kunne dere også ventet mrd å gi gavene til dere var hjemme igjen. Siden dere først og fremst ga gaver, kunne dere gjort det INNE og "stått for det" istedenfor å skjule dere. Blir jo litt merkelig det også, så jeg forstår at hun reagerte når hun så dere, MEN reaksjonen til dem alle var i overkant.  

Endret av Rosatoast
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nja...altså,her har vi familie med barn og dere to turtelduer. De planla å ha sammenkomst der barn er i fokus,noe det vanligvis er når man har barn. Dere forstår ikke hele greia med barn i fokus,dere har øye for dere. 1. Dere gikk på hele opplegget og takket ja for å komme. Dere skulle ikke tatt med gave. Det var barnslig å gi gaver i skjul. 2. Svigersøster var barnslig også som gikk og sladret om deres ungdomskoleopplegg.

Anonymkode: f3638...a4b

Unger stryker vel ikke med av at to voksne gir hverandre en gave? 

Anonymkode: d4a92...e18

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja jeg syns det var feil, egoistisk og teit av dere. Det er utrolig ydmykende for resten som ikke har med gaver til voksne, og avtalen var kun gaver til barna. Istedet for å gå ut og gi gavene til hverandre der så skulle dere ha ventet til dere kom hjem og ikke var i selskapet lenger. Jeg hadde blitt veldig satt ut og sur om jeg var søsteren din! 

Da er du jaggu et sært og smålig menneske! Dette paret har ikke barn, og så bestemmes det at de ikke får gi hverandre gave på julaften. Ser du ikke at det er trist, og at de hadde lyst gi hverandre en gave? 
Å bli sur for dette sier mye om den som blir det! 

Anonymkode: f417e...d47

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du høres like ego ut selv! Du ville nok at alt skulle vært akkurat sånn som du hadde bestemt og at det ikke hadde vært rom for at noen gjorde noe annerledes i løpet av kvelden. Da er ikke du noe mindre ego altså.

• Liker 2
Skrevet

Minner meg om ei som ble sur da veninnegjengen var på et kjøpesenter, fordi ei av jentene kjøpte seg Hamburger. Hun som ble sur hadde jo bestemt at de skulle spise Pizza.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 20.30):

Vi kunne jo ikke åpne dem inne forran alle. Burde kanskje latt de bli liggende igjen hjemme...

Er slik jeg hadde løst det .. pakket opp hjemme 😊

Anonymkode: ba709...2b4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 20.24):

I fjor var vi på besøk hos svigerfamilien, vi hadde fått beskjed om at bare barna skulle ha gaver, ikke de voksne. Jeg og samboer hadde noen gaver til hverandre og noen vi hadde fått fra mine foreldre. Vi tok ikke med det, vi tok bare med en liten til hver så fikk vi ta resten når vi kom hjem. Da det var gaveåpning så gikk vi etterhvert ut og ga hverandre gavene. Svigerinne kom etter og oppdaget oss og hun ble skikkelig sur. Hun sa det var dårlig av oss når alle var enige om at det bare var barna som skulle ha gaver, hun gikk inn og sladret til de andre voksne og alle skulte på oss resten av kvelden. Hvem har gjort noe galt her? Vi gikk jo ut. Flere som har opplevd noe lignende, og hva tenker dere om gaver bare til barn? Skal det ikke være lov å gå ut å gi hverandre en liten gave fordi det bare var barna som skulle ha gaver? Blir ikke barna litt selvopptatte når de lærer at det kun er de som er i fokus og får gaver på julaften? Burde ikke barn lære at også de voksne kan få gaver? Med det sagt så mener jeg ikke at gavene er det viktigste av alt. Julen er så mye mer. Jeg og samboer har ingen barn enda. 

Vi har samme opplegg med vår familie i år. Jeg og mannen kommer likevell til å ta med oss norn gaver til hverandre. Par må da få kunne gi gaver til hverandre. Dealen er den er vi ikke trenger kjøpe gave til tanter/onkler/søskenbarn/søsken som er voksne. Ser det helt unødvendig å kjøpe gaver til voksne mennesker som kan ordne seg det de vil ha selv. 

Anonymkode: 186f4...c3a

Skrevet
theTitanic skrev (23 timer siden):

Rar regel, men det var nå engang en regel da. En regel du fikk beskjed om på forhånd, ikke kom med innsigelser på, les godtok, og så bryter du den. 

Litt samme som at du blir invitert til vegangsk jul, godtar det, men har satt en porsjon ribbe på trappen som dere sniker dere ut å spiser. 

Du kunne sagt fra når du fikk beskjed om regelen. Du kunne ringt senere. Du kunne sendt en melding. Å snakke med alle andre om hvor teite regler svigerinnen din har hjelper lite. 

Enig.

Skjønner ikke at gaver er så viktig for folk heller jeg da... gå ut for å gi gaver til hverandre? Wtf.

Også rart å reagere sånn på det da. Jeg hadde ikke brydd meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hun ble ikke noe særlig glad når vi sa vi hadde flere gaver hjemme heller.  Men det kan hun ikke diktere. 

Hahaha. What? Svigerinna di er psyko. Vi har MASSE gaver hjemme vi ikke skal ta med. Og om dere har det, er det jaggu meg ikke hennes buisness. 

Anonymkode: 186f4...c3a

Skrevet

Altså, jeg tror ikke en døyt på denne historien, for denne svigerinnen blir bare mer og mer ekstrem for hver gang TS svarer.

Men når det er sagt, så er det noen familier som feirer med bare gaver til barna, og jeg synes så synd på dem. Altså, jeg hadde flira høøøyt om noen i min familie hadde prøvd seg på den! Jeg elsker jul, jeg elsker å gi og få gaver, og jeg kunne brydd meg mindre om den "jula er til for barna"-propagandaen enkelte fører.

Anonymkode: f11a5...d0e

• Liker 4
Skrevet

Sikker på at resten av selskapet så på dere med stygge øyne? Jeg tror de tenkte sitt om svigerinnen din og ga dere helt normale blikk. 

Anonymkode: 546fe...a40

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Altså, jeg tror ikke en døyt på denne historien, for denne svigerinnen blir bare mer og mer ekstrem for hver gang TS svarer.

Men når det er sagt, så er det noen familier som feirer med bare gaver til barna, og jeg synes så synd på dem. Altså, jeg hadde flira høøøyt om noen i min familie hadde prøvd seg på den! Jeg elsker jul, jeg elsker å gi og få gaver, og jeg kunne brydd meg mindre om den "jula er til for barna"-propagandaen enkelte fører.

Det er sant jo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Sikker på at resten av selskapet så på dere med stygge øyne? Jeg tror de tenkte sitt om svigerinnen din og ga dere helt normale blikk. 

Anonymkode: 546fe...a40

Vet ikke. Mulig de så på henne ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Enig med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...