AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 I fjor var vi på besøk hos svigerfamilien, vi hadde fått beskjed om at bare barna skulle ha gaver, ikke de voksne. Jeg og samboer hadde noen gaver til hverandre og noen vi hadde fått fra mine foreldre. Vi tok ikke med det, vi tok bare med en liten til hver så fikk vi ta resten når vi kom hjem. Da det var gaveåpning så gikk vi etterhvert ut og ga hverandre gavene. Svigerinne kom etter og oppdaget oss og hun ble skikkelig sur. Hun sa det var dårlig av oss når alle var enige om at det bare var barna som skulle ha gaver, hun gikk inn og sladret til de andre voksne og alle skulte på oss resten av kvelden. Hvem har gjort noe galt her? Vi gikk jo ut. Flere som har opplevd noe lignende, og hva tenker dere om gaver bare til barn? Skal det ikke være lov å gå ut å gi hverandre en liten gave fordi det bare var barna som skulle ha gaver? Blir ikke barna litt selvopptatte når de lærer at det kun er de som er i fokus og får gaver på julaften? Burde ikke barn lære at også de voksne kan få gaver? Med det sagt så mener jeg ikke at gavene er det viktigste av alt. Julen er så mye mer. Jeg og samboer har ingen barn enda. Anonymkode: 5f719...dab 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 27. november 2021 Altså, opplegget var idiotisk i utgangspunktet 😂 så nei, ikke deres feil. Anonymkode: c7d29...8cf 63
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Jeg er enig om at det er viktig at barna lærer at voksene også får gaver og ikke bare dem hos oss har vi blitt enige om at vi ikke gir fler enn 1 gave hver til de voksene. Anonymkode: c17b7...6ba 11
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Nei, dere gikk jo ut og ga gaver til hverandre som par. Anonymkode: 852e3...181 9
MizzVic Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Svigerinnen var sær som gikk etter, og så kommenterte det. Dere var sære som gikk ut i "skjul". 40
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 Fått beskjed? Dette blir man enig om alle sammen. De kan ikke bestemme for alle. Anonymkode: c0152...316 11
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 Jøss, jeg syns svigerinnen sin overdrev veldig her men skal prøve å se det fra hennes perspektiv; hun var sikkert veldig stressa over å ha jula og ønsker at den skulle bli helt spesiell og når dere ikke fulgte den regelen som hadde blitt satt følte hun seg sikkert tråkket på? Eller jeg vet ikke? syns hun overdrev veldig Anonymkode: 6e220...1aa 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 853a2...930
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 MizzVic skrev (2 minutter siden): Svigerinnen var sær som gikk etter, og så kommenterte det. Dere var sære som gikk ut i "skjul". Vi kunne jo ikke åpne dem inne forran alle. Burde kanskje latt de bli liggende igjen hjemme... Anonymkode: 5f719...dab 1
Mezzosoprena Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 Altså - ærlig talt! Det er da fullstendig naturlig at samboere/ektefeller/kjærester gir hverandre gaver. Reglen "bare gaver til barna" hos oss betyr at vi ikke kjøper til søsken, men hvis de har barn så kjøper vi til dem. Par gir hverandre selvfølgelig gaver, jeg gir til mine foreldre, mine foreldre gir til meg... Når det hos svigerfamilien din tydeligvis ikke er slik (noe jeg ikke klarer å støtte i det hele tatt!!), så gjorde dere det dere kunne for få følge denne idiotiske regelen. Dere gikk unna selskapet og ga hverandre gaver uten at noen så det - at svigerinnen da tilfeldigvis så dette, var uflaks og hun trengte i hvert fall ikke å lage noen sak ut av det. 17
MizzVic Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi kunne jo ikke åpne dem inne forran alle. Burde kanskje latt de bli liggende igjen hjemme... Anonymkode: 5f719...dab Nei men man går ikke fra ett selskap for å gjemme seg bak en dør og åpne gaver i skjul som voksen 😛 Dere kunne gitt hverandre gavene før eller etter. 16
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 MizzVic skrev (1 minutt siden): Nei men man går ikke fra ett selskap for å gjemme seg bak en dør og åpne gaver i skjul som voksen 😛 Dere kunne gitt hverandre gavene før eller etter. Ok 😛😄 Anonymkode: 5f719...dab
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #13 Skrevet 27. november 2021 Dere hadde fått beskjed? Høres ikke helt ut som om noe dere var helt enig i eller tar jeg feil? Hvis ikke, bør dere ikke som familie bli enige? Om dere er enige, kunne dere ventet eller tatt det før? Anonymkode: 20495...a48 2
Hulderen Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 Dette var i fjor. Hva gjør dere i år? Skal dere feire jul på din side, så trenger du jo ikke å bry deg om svigerinnen denne jula. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 Dere var jo ikke enige, dere hadde fått beskjed. Og ingen kan diktere om dere ønsker å gi gave til hverandre, det er det bare dere to som bestemmer. Svigerinner eller andre familiemedlemmer kan ikke si noe på det og jeg synes dere kunne pakket opp gavene deres akkurat der dere ville. Skulle de nekte din familie å gi dere gaver også da, fordi DE ikke ville gi gaver til hverandre? Tullete opplegg. Antar de som bestemte dette gjerne ville ha gave fra dere til barna også men ikke gi noe tilbake til dere med null hensyn til at dere ikke hadde barn. Egostiske gjerrige folk. Anonymkode: 884bb...092 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #16 Skrevet 27. november 2021 Nja...altså,her har vi familie med barn og dere to turtelduer. De planla å ha sammenkomst der barn er i fokus,noe det vanligvis er når man har barn. Dere forstår ikke hele greia med barn i fokus,dere har øye for dere. 1. Dere gikk på hele opplegget og takket ja for å komme. Dere skulle ikke tatt med gave. Det var barnslig å gi gaver i skjul. 2. Svigersøster var barnslig også som gikk og sladret om deres ungdomskoleopplegg. Anonymkode: f3638...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #17 Skrevet 27. november 2021 Har dere feiret jul allerede ? Anonymkode: ea953...696
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har dere feiret jul allerede ? Anonymkode: ea953...696 Fikk ikke med meg at det stod ifjor Anonymkode: ea953...696
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 Ja jeg syns det var feil, egoistisk og teit av dere. Det er utrolig ydmykende for resten som ikke har med gaver til voksne, og avtalen var kun gaver til barna. Istedet for å gå ut og gi gavene til hverandre der så skulle dere ha ventet til dere kom hjem og ikke var i selskapet lenger. Jeg hadde blitt veldig satt ut og sur om jeg var søsteren din! Anonymkode: 915bc...a34 3
Gjest theTitanic Skrevet 27. november 2021 #20 Skrevet 27. november 2021 Rar regel, men det var nå engang en regel da. En regel du fikk beskjed om på forhånd, ikke kom med innsigelser på, les godtok, og så bryter du den. Litt samme som at du blir invitert til vegangsk jul, godtar det, men har satt en porsjon ribbe på trappen som dere sniker dere ut å spiser. Du kunne sagt fra når du fikk beskjed om regelen. Du kunne ringt senere. Du kunne sendt en melding. Å snakke med alle andre om hvor teite regler svigerinnen din har hjelper lite.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå