Gå til innhold

Var det feil av oss?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nja...altså,her har vi familie med barn og dere to turtelduer. De planla å ha sammenkomst der barn er i fokus,noe det vanligvis er når man har barn. Dere forstår ikke hele greia med barn i fokus,dere har øye for dere. 1. Dere gikk på hele opplegget og takket ja for å komme. Dere skulle ikke tatt med gave. Det var barnslig å gi gaver i skjul. 2. Svigersøster var barnslig også som gikk og sladret om deres ungdomskoleopplegg.

Anonymkode: f3638...a4b

Akkurat som barna hadde brydd seg om det. Greit at barn er i fokus, men blir feil å forvente at bare barna skal være i fokus hele tiden. Lurer litt på hva slags skade barn tar av å ikke være i fokus hele tiden? Julen er absolutt ikke bare for barn.

Anonymkode: 5f719...dab

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja jeg syns det var feil, egoistisk og teit av dere. Det er utrolig ydmykende for resten som ikke har med gaver til voksne, og avtalen var kun gaver til barna. Istedet for å gå ut og gi gavene til hverandre der så skulle dere ha ventet til dere kom hjem og ikke var i selskapet lenger. Jeg hadde blitt veldig satt ut og sur om jeg var søsteren din! 

Anonymkode: 915bc...a34

Ok. Barn blir ego og selvopptatte hvis alt fokus er på dem. Er ikke julen for alle? Jeg er ikke ts.

• Liker 5
Skrevet
theTitanic skrev (11 minutter siden):

Rar regel, men det var nå engang en regel da. En regel du fikk beskjed om på forhånd, ikke kom med innsigelser på, les godtok, og så bryter du den. 

Litt samme som at du blir invitert til vegangsk jul, godtar det, men har satt en porsjon ribbe på trappen som dere sniker dere ut å spiser. 

Du kunne sagt fra når du fikk beskjed om regelen. Du kunne ringt senere. Du kunne sendt en melding. Å snakke med alle andre om hvor teite regler svigerinnen din har hjelper lite. 

Hun ble ikke noe særlig glad når vi sa vi hadde flere gaver hjemme heller.  Men det kan hun ikke diktere. 

• Liker 4
Skrevet
theTitanic skrev (12 minutter siden):

Rar regel, men det var nå engang en regel da. En regel du fikk beskjed om på forhånd, ikke kom med innsigelser på, les godtok, og så bryter du den. 

Litt samme som at du blir invitert til vegangsk jul, godtar det, men har satt en porsjon ribbe på trappen som dere sniker dere ut å spiser. 

Du kunne sagt fra når du fikk beskjed om regelen. Du kunne ringt senere. Du kunne sendt en melding. Å snakke med alle andre om hvor teite regler svigerinnen din har hjelper lite. 

Ok. Hva er feil med det. Ingen som ser uansett...

• Liker 1
Skrevet

Ikke ts. Men dere som mener julen bare er for barn? Hvorfor? Julen er for alle som vil feire den mener nå jeg.

• Liker 14
Skrevet

Julen er ikke bare for barn, og det er ikke sånn at barn er de eneste som skal være i fokus! Julen er for alle, og ingen kan bestemme og lage regler på hvem som skal gi gave og ikke. Jeg hadde åpnet gavene i fellesskapet, da dette er noe av det teiteste regelen jeg har hørt! Enn de som ikke ønsker eller kan få barn, skal de bli ekskludert? Blir oppgitt over alle som tror at alt handler om barna, og spesielt sine egne 🤦🏼‍♀️ Stakkars barn som ikke lærer at alle må ta hensyn til hverandre, uansett alder! Blir et hardt liv

Anonymkode: 1185d...e10

• Liker 7
Skrevet

Det høres ut som et rigid opplegg i utgangspunktet, og dere opponerte med å gå ut av rommet og gi hverandre gaver i "skjul" uten at det en gang var spesielt godt skjult. Noe sier meg at kjæresten din har valgt en dame som er kliss lik damene han allerede kjenner fra sin egen familie. Her blir det mange gode diskusjoner om hvem som tok den siste kanapeen i årene framover.

Anonymkode: fbe78...eb2

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hun ble ikke noe særlig glad når vi sa vi hadde flere gaver hjemme heller.  Men det kan hun ikke diktere. 

Det kan hun selvsagt ikke diktere. Regelen gjaldt dagen, ikke livet ditt

Skrevet
47 minutter siden, jordbær86 said:

Ikke ts. Men dere som mener julen bare er for barn? Hvorfor? Julen er for alle som vil feire den mener nå jeg.

Jeg mener ikke julen er bare for barn men det er slik de fikk beskjed at akkurat slik skal det være for dette besøket. De kunne takke nei,bli hjemme og åpne så mange gaver de ønsker men det gjorde se ikke. Det faktum at de åpnet gaver i skjul viser at de visste at det var feil. Jeg forstår at unge folk uten barn synes det er spennende og til og med sexy men...de ble tatt. Den andre parten var like pubertet-barnslig som sladret. Har dere klint eller? Altså... 🙄 kunne dere bare sitte pent på sofaen og latt barna åpne fuckings gaver og så dratt hjem og åpnet gaver? 

Anonymkode: f3638...a4b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja jeg syns det var feil, egoistisk og teit av dere. Det er utrolig ydmykende for resten som ikke har med gaver til voksne, og avtalen var kun gaver til barna. Istedet for å gå ut og gi gavene til hverandre der så skulle dere ha ventet til dere kom hjem og ikke var i selskapet lenger. Jeg hadde blitt veldig satt ut og sur om jeg var søsteren din! 

For noe tull. 

Anonymkode: 2fa01...cc6

• Liker 3
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Så det barnløse paret skal sitte der på julaften uten en eneste gave?? For et utrolig teit opplegg. Søsteren har laget en helt teit regel og må bare takke seg selv. Lager du urimelige regler blir de ikke fulgt. Synd, trist, leit. Har du behov for urimelige regler får du la være å invitere til juleselskap. Toppen av frekkhet å forvente at et par skal sitte der på julaften helt uten å kunne motta gaver. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette var dagens latter. Ydmykende for de øvrige voksne? Er de en flokk med sarte krenkbare individer? Idiotisk opplegg i utgangspunktet at bare barna skulle få pakker. Svigerinna burde heller redusert gavehysteriet til barna sånn at alle i selskapet kunne åpnet ett par pakker hver.

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er veldig spesielt at ektefeller ikke gir gaver til hverandre. Jeg hadde nok sagt i fra på forhånd om at jeg og mannen kom til å kjøpe noe til hverandre, for jeg skjønner ikke poenget med å skjule det. 

Anonymkode: 7a453...baf

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For noe tull. 

Anonymkode: 2fa01...cc6

Enig!

• Liker 1
Skrevet

Virker som noen er veldig opptatt av at julen ikke skal være for de voksne men kun barn. Derfor prøver de å lage teite regler for de voksne sånn at julen ikke blir noe hyggelig for de voksne. Voksne skal i følge noen slutte med alt som er gøy, koselig, fint, kun for de er voksne. 

• Liker 7
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Hahaha, are you for real? Kanskje du er svigerinnen? 🙉

Hvorfor er det ydmykende for resten av de voksne? Dette er et barnløst par, som har gitt masse/brukt penger på til de andre ungene (les familiene) også skal de sitte der tomhendt tilbake, når de også setter pris på gaver? Det er jul, jul innebærer julegaver. At denne svigerinnen (eller du?) blir sur for at paret i tillegg har fått gaver fra hennes øvrige familie som venter hjemme er jo heeeeelt borte i natta! 😅 Har ikke ord for hvor tåpelige og barnslige de/dere er. 

Hadde det vært meg så hadde jeg gitt faen og enten sagt nei til at kun barn får gave, eller åpnet i skjul igjen ved neste felles julefeiring. Så får de sitte der og skule mens jeg ler innvendig. 

Anonymkode: 1133e...c5d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Med en kommentar om at hun håpte at vi neste år prioriterte å bruke penger på barna og ikke til oss selv, for det ble jo mindre å bruke på barna om vi kjøpte til oss selv. Gavene hjemme var jo ikke bare gaver vi hadde kjøpt. Og vi kjøpte til barna, men mulig hun ikke var fornøyd med de gavene. Vi skal ikke dit i år da.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

I fjor var vi på besøk hos svigerfamilien, vi hadde fått beskjed om at bare barna skulle ha gaver, ikke de voksne. Jeg og samboer hadde noen gaver til hverandre og noen vi hadde fått fra mine foreldre. Vi tok ikke med det, vi tok bare med en liten til hver så fikk vi ta resten når vi kom hjem. Da det var gaveåpning så gikk vi etterhvert ut og ga hverandre gavene. Svigerinne kom etter og oppdaget oss og hun ble skikkelig sur. Hun sa det var dårlig av oss når alle var enige om at det bare var barna som skulle ha gaver, hun gikk inn og sladret til de andre voksne og alle skulte på oss resten av kvelden. Hvem har gjort noe galt her? Vi gikk jo ut. Flere som har opplevd noe lignende, og hva tenker dere om gaver bare til barn? Skal det ikke være lov å gå ut å gi hverandre en liten gave fordi det bare var barna som skulle ha gaver? Blir ikke barna litt selvopptatte når de lærer at det kun er de som er i fokus og får gaver på julaften? Burde ikke barn lære at også de voksne kan få gaver? Med det sagt så mener jeg ikke at gavene er det viktigste av alt. Julen er så mye mer. Jeg og samboer har ingen barn enda. 

Min første tanke er at det er en grunn til at det er krig i verden når man klarer å henge seg opp i og irritere seg over noe så trivielt som dette. 

Anonymkode: f13ce...5f8

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er en hinsides teit regel jeg aldri ville gått med på, men når dere først godtok den uten å protestere, er det ganske teit og barnslig å snike seg ut på den måten som trassige unger også.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Med en kommentar om at hun håpte at vi neste år prioriterte å bruke penger på barna og ikke til oss selv, for det ble jo mindre å bruke på barna om vi kjøpte til oss selv. Gavene hjemme var jo ikke bare gaver vi hadde kjøpt. Og vi kjøpte til barna, men mulig hun ikke var fornøyd med de gavene. Vi skal ikke dit i år da.

Dette er jo mildt sagt spesielt. Hun tror hun kan bestemme hva andre prioriterer av gaver/penger med en forventning om at hennes barn skal få mer! :overrasket: Frekkheten selv og gigantiske skylapper for andre. Hadde ikke orket flere selskaper med dem.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...