Helene1982 Skrevet 14. oktober 2023 #501 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Intervjuer hvor de spør intervjuobjektet om familieliv. Standardspørsmålet til karrierekvinner er "hvordan klarer du å kombinere jobb og familieliv"? Det er jo et svært personlig spørsmål og det er også et spørsmål alle vil gi et fasadesvar. Det er jo ingen som kommer til å si: Jeg mestrer ikke å kombinere jobb og familieliv og både jobben og barna mine lider av det. Samme med spørsmålet: Dere har vært gift i 30 år. Hvordan har det vært og hvordan klarte dere å holde sammen så lenge? Selvsagt vil folk kun gi et fasadesvar på et slikt spørsmål. Ingen vil si: Vi har vært gift så lenge fordi jeg er for feig til å gjøre det slutt. Anonymkode: 9de52...a86 Jeg er delvis enig og delvis uenig. Jeg synes alt for mange journalister enten har for kjedelige spørsmål, som hvordan klarer du å kombinere jobb og fritid. Enten det er til mann eller kvinne. Spør en alenemor eller en alenefar som har enten spesielt mange barn eller tilleggsutfordringer om dette. Er en person i en jobbsituasjon – spør om jobben. Ikke hvordan de har det på hytta. Og mange stiller veldig ledende spørsmål, som også plager meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet 14. oktober 2023 #502 Del Skrevet 14. oktober 2023 Bli lurt av narsiccister, at den skeptiske magefølelsen jeg hadde viste seg såklart å stemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #503 Del Skrevet 14. oktober 2023 Å ikke få sove flere dager på rad fordi det alltid er noe. Ligger så mye press på å sove innen noen timer, men iløpet av disse timene er det så mange hindringer. Nå er det 3 timer til dagen skal begynne igjen med mange planer, å er det ikke tidenes høyeste snorking i rommet, jo. Var stille i en time, men bare ligger der lys våken og venter på at det kommer igjen. Sov 2 timer igår, usammenhengende. Blir gal. De kommer til å bli så sure når jeg er nødt til å sove, når de skal ut å gjøre andre ting. Det at jeg ikke sover er en byrde for gjengen, men det er jo umulig. Snorking er grusomt holy shit, eget rom for livet. Ikke at snorking er eneste hindring, før var det mer angst, logistikk problemer som holdt meg opptatt. Dagen før der Sov jeg 3 timer da, disse sammenhengende og i min egen seng, savner sengen min. Er ikke trøtt, bare frustrert. Så mye press. Tåler ikke å fungere som en normal person, hver gang det er mye inntrykk blir jeg potetmos i hodet og lys våken natt etter natt. Skjønner jo hvorfor de ville jeg skulle bruke sovemedisin. Var en dårlig dag. Er så teit av meg å klage, når det er så mye elendighet. Ikke mange meter unna er det folk som så vidt overlever. Er et sykehus og en god del rusede mennesker i gatene. Måtte få utløp herregud sorry. Har dere det slik at dere ikke orker å sove noen ganger? Sånn dere må, alternativet er slitsomt, men at det å vite at dere skal drømme også føles ut som en jobb? Anonymkode: 916b8...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #504 Del Skrevet 14. oktober 2023 Reklame på betalte streamingtjenester. Både TV og podder. Genrelt MYE reklame og avbrytelser på alt man ser på nett nå. Når det blir det så mye har det motsatt effekt på meg, jeg skal IKKE kjøpe det bare av ren prinsipp. Anonymkode: 83b2c...7ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #505 Del Skrevet 14. oktober 2023 Folk som stiller seg foran bussdør når folk skal av.. Mandager der det er iskaldt, det blåser og regner og du må tidlig på jobb.. Ondskapsfulle mennesker ( sier seg selv ) Våte sokker og dongeribukser.. Ferdigsmurt lunsj som er fremstilt som fersk, det er den ikke og kan nesten ikke spises.. Lunken kaffe Å vente på noen som er for sen Lange køer For skarpt lys Å gå tom for mobildata, du trenger å overføre penger og kan derfor ikke handle på veien hjem Skjulte subtile sosiale koder Bilettkontroller ( selv om du har en gyldig ) Hissige mennesker i trafikken Høye priser for nesten ingenting Anonymkode: 46d44...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 14. oktober 2023 #506 Del Skrevet 14. oktober 2023 Jeg har også flere. Kanskje ikke mest irriterende, men irriterende … Finkornet sandstrand – sand overalt Å ha litt for lite av noe, enten det er maling eller en ingrediens til mat. Å få sol i øynene Regn som er sordentlig regn, men som en med spruteflaske som sprayer "dis" på deg. alle typer pipelyder og alarmer ting som er umulig å åpne. Folk som mener at andre ikke hører etter eller fortår når de er uenige med dem Folk som ikke lytter Folk som ikke evner å si unnskyld uten å si at det egentlig ikke var deres skyld Folk som dømmer mennesker som er dårligere stilt enn seg selv, og forsvarer det med: Det er ikke lov å si noe lenger, og nå kommer sikkert alle til å hyle og krenkes samt sutre, før noen har sagt noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #507 Del Skrevet 14. oktober 2023 7 hours ago, Helene1982 said: Jeg er delvis enig og delvis uenig. Jeg synes alt for mange journalister enten har for kjedelige spørsmål, som hvordan klarer du å kombinere jobb og fritid. Enten det er til mann eller kvinne. Spør en alenemor eller en alenefar som har enten spesielt mange barn eller tilleggsutfordringer om dette. Er en person i en jobbsituasjon – spør om jobben. Ikke hvordan de har det på hytta. Og mange stiller veldig ledende spørsmål, som også plager meg. Meg du siterte. Deler av poenget mitt er jo at folk flest ikke ønsker å stå frem i avisa og si at de sliter med barna. Det er en svært personlig ting. Det gjelder jo heller ikke kun en selv. De fleste foreldre ønsker jo også å skjerme barna og ikke fortelle om problemene deres i avisa. Skal man spørre om familieliv så tror jeg det er lurt å gjøre det anonymt. Anonymkode: 9de52...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 14. oktober 2023 #508 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Meg du siterte. Deler av poenget mitt er jo at folk flest ikke ønsker å stå frem i avisa og si at de sliter med barna. Det er en svært personlig ting. Det gjelder jo heller ikke kun en selv. De fleste foreldre ønsker jo også å skjerme barna og ikke fortelle om problemene deres i avisa. Skal man spørre om familieliv så tror jeg det er lurt å gjøre det anonymt. Anonymkode: 9de52...a86 Mitt poeng var at det er en uting å bruke intervjutid på privatlivet til folk som er der fordi de skal snakke om jobben sin, sa lenge det ikke er relevant for saken. Når foreldre intervjues om strømpriser eller familieliv er det som regel avisen som sender ut en etterlysning etter folk som vil snakke om det, eller noen mender seg. Og man kan da være anonym eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #509 Del Skrevet 14. oktober 2023 9 minutter siden, Helene1982 said: Mitt poeng var at det er en uting å bruke intervjutid på privatlivet til folk som er der fordi de skal snakke om jobben sin, sa lenge det ikke er relevant for saken. Når foreldre intervjues om strømpriser eller familieliv er det som regel avisen som sender ut en etterlysning etter folk som vil snakke om det, eller noen mender seg. Og man kan da være anonym eller ikke. På en måte er jeg enig i det. Men de spør om privatlivet delvis fordi mange lurer på om det er mulig å kombinere jobbene med familieliv. Det er en del yrker som historisk har vært tilpasset karrieremenn og hvor kona ofret karrieren for at mannen skulle kunne få sin karriere. Det er først rimelig nylig at man har sett kvinner bli konsernsjefer i de største selskapene i landet. Er kun 20 år siden NHH fikk sin første kvinnelige professor. Samtidig så skjønner jeg jo som sagt at folk ikke ønsker å snakke om privatlivet sitt når de blir intervjuet om jobben sin. Det er jo også det jeg tar opp i innleggene mine. At folk ikke ønsker å være ærlig om privatlivet sitt nettopp fordi det er privat. Og det er tullete å komme med spørsmål folk ikke ønsker å være ærlig om. Anonymkode: 9de52...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 14. oktober 2023 #510 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): På en måte er jeg enig i det. Men de spør om privatlivet delvis fordi mange lurer på om det er mulig å kombinere jobbene med familieliv. Det er en del yrker som historisk har vært tilpasset karrieremenn og hvor kona ofret karrieren for at mannen skulle kunne få sin karriere. Det er først rimelig nylig at man har sett kvinner bli konsernsjefer i de største selskapene i landet. Er kun 20 år siden NHH fikk sin første kvinnelige professor. Samtidig så skjønner jeg jo som sagt at folk ikke ønsker å snakke om privatlivet sitt når de blir intervjuet om jobben sin. Det er jo også det jeg tar opp i innleggene mine. At folk ikke ønsker å være ærlig om privatlivet sitt nettopp fordi det er privat. Og det er tullete å komme med spørsmål folk ikke ønsker å være ærlig om. Anonymkode: 9de52...a86 Da jeg ble født for over 40 år siden, var Gro statsminister, så jeg har aldri fått sjokk over å se en kvinne i lederposisjon. Det at kvinner jobber er jo mye eldre enn det, om selv om man ikke hadde en lderstilling og topplønn var arbeidstimene de samme. Jeg lurer ikke ofte på om familier som har privatsjøfør, nanny og hushjelp synes det er vanskelig å være i jobb, men har man ligget i koma i 40 år, kan det være noen får bakoversveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #511 Del Skrevet 14. oktober 2023 Noe annet som irriterer meg er når det fremstilles som de suksessfulle menneskene ble det fordi de var mer hardtarbeidende enn alle andre. De suksessfulle menneskene har ofte jobbet svært hardt. Men det er jo også mange som har jobbet svært hardt uten å ha blitt rike, vunnet OL-gull, osv. Det er ikke slik at om man bare jobber hardt nok så er man garantert suksess. Man øker kun sjansene sine for å lykkes. Anonymkode: 9de52...a86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #512 Del Skrevet 14. oktober 2023 Nå om dagen: Folk som ikke gidder å ta seg bry med å bruke blinklys i trafikken Anonymkode: 82f4f...801 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. oktober 2023 #513 Del Skrevet 14. oktober 2023 Når jeg borrer i stål og borra knekker 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #514 Del Skrevet 14. oktober 2023 Det som irriterer meg aller mest er diverse kommentarfelt hvor folk spyr ut av seg negativitet uten å ha forståelse for hvorfor ting blir gjort som de blir gjort. Eller,enda verre, uten å ha lest innholdet.... Det må jo være toppen av dumhet.... Anonymkode: edcf6...9d3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #515 Del Skrevet 14. oktober 2023 Sand i skoene Høye alarmer Våte klær Vind og regn samtidig Fulle busser Mobbere Reklame Ingen offentlige hygeniske rene toalett og du må på do, tom for papir.. Reklamasjon på vare, du mangler printer og skal gjøre jobben selv Folk som ikke har kontroll på følelser Anonymkode: 46d44...c13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #516 Del Skrevet 14. oktober 2023 Sirener fra nødbiler. Anonymkode: 979ae...499 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #517 Del Skrevet 14. oktober 2023 Folk som får skryt uansett hva de gjør. Selv om de har gjort noe galt så får de skryt fordi det de gjorde galt viste at de er menneskelige. Anonymkode: 9de52...a86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #518 Del Skrevet 15. oktober 2023 Folk som knapt har erfaring om hva de snakker om og likevel fremstiller seg selv som eksperter. Anonymkode: 9de52...a86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #519 Del Skrevet 19. oktober 2023 Dumme nordmenn som tror de har rett og kunnskap til å uttale seg om absolutt alt. Anonymkode: 0c735...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 19. oktober 2023 #520 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Dumme Nordmenn som klager på alle andre Nordmenn,pga DE tror de er så ekstremt mye smartere en resten. Narssisist "viruset" sprer seg raskere en Corona her i landet. Er ikke en dag jeg ikke er vitne til en eller annen IRL eller online som langer ut hvor verdiløs,dum og taper "offeret" er. Ikke minst stygg. Det er rett og slett blitt et virus. Endret 19. oktober 2023 av Fant80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå