Gå til innhold

Han lovte meg at han ville ta tlf, nå brøt han deg løftet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei. Jeg har vært med typen min i et og et halvt år nå. Og ting har ikke alltid vært en dans på roser. Jeg sliter mye med tillit til andre mennesker og dette vet han. Jeg skal gå rett på sak så dere slipper en lang historie, men det startet for noen uker siden at jeg merket noe rart.

Han bodde hos kompisen sin en periode vi kranglet og var fra hverandre. En ettermiddag prøvde jeg å ringe han (note at vi som regel alltid snakker og sender hverandre meldinger ut dagen lang) men han tar ikke tlf. Etter 20 min sender jeg han en snap og brått ser jeg at han er online på snap map. Jeg ringer og tankene mine går automatisk til at han er utro. Jeg ringer og ringer men tlf blir ikke tatt opp. Etter en og en halv time ringer han meg og sier at han glemte tlf hjemme og at han var ute å gikk tur med kompisen og hunden hans, og at kompisen skulle innom mange steder før de dro hjem. At han var pålogget på snapmap visste han ingenting om og sier at appen sikkert fakka seg. 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om dette men har pest han i uker om at han var utro og jeg vil vite sannheten. Han står fortsatt på det han sa og ringte kompisen sin som sa det samme (men jeg tenker jo de naturligvis ville covret for han). 

I helgen kastet jeg han ut etter en stor krangel vi hadde basert på tillit. Jeg sa det var slutt. Han rakk ikke siste toget hjem og sov derfor hos en random eldre fyr han nå er blitt kompis med da han møtte han på en pub og sa han ikke hadde noe sted å sove, der han gikk med alle baggene sine. Han har sovet der en gang før også (dette vet jeg er en mann i 60 årene, sikkert alkoholiker... Jeg har hørt han i bakrunnen og typen/eksen har sendr meg video på dette)... Brått rundt 3 tiden på natten mens vi snakker på meldinger forsvinner han igjen. Noe som igjen fører til at jeg tror han er utro! For rett før vi la på tlf hører jeg han og høy musikk i bakgrunnen.jeg tror jeg hører ringeklokks også men er ikke helt sikker. Jeg ringte og ringte men han tok ikke tlf. Klokka 7 på morran ringer han og sier at han sovnet. Men han sovnet til høy musikk?? Jeg tror det kom noen innom....kanskje han fikk en tinder jente til å komme? 

Dagen etter tar han toget hjem til byen sin.. Der krangler vi på tlf og han lover på mormoren sin og alle at han skal ha lyd på tlf sin og aldri la det skje igjen at han ikke tar tlf. Og han sverget at han kunne holde dette. Nå nylig kranglet vi igjen på tlf rundt 02. 30 tiden og han la på. Han er hjemme nå. Etter en halvtime prøver jeg å ringe han igjen... Men han tar ikke tlf!! Og han lovte meg at dette ikke skulle skje igjen. Jeg blir helt fra meg og tror han ligger rundt hele tiden. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Sitter med en kvalmende følelse over at han har brutt tilliten og løftet han gav meg. 

Btw han har heller ikke jobb.. Så han har ikke noe å stå opp tidlig for. Men han sa at lyden var på for fult og at han lovet å ikke la det skje igjen. Han til og med sverget på familien sin? 

Hjelp? Føler vi går i en evig sirkel med tillitsbrudd og at jeg gang på gang tror han ligger rundt. 

Vi er 31 og 27.

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 285a2...285

Du virker spik spenna gærn, ingen oppegående mennesker kaster ut kjæresten sin sent på kveld - slik at dem ikke kommer seg til sitt eget bosted. Fordi DU mener han har vært utro? Hvorfor mener du dette? Du har jo null tillit til fyren, og ingen mennesker generelt, så du burde egentlig bare dumpe han. Du KAN IKKE være i en romantisk relasjon før du har jobbet HARDT med deg selv og dine tillitsproblemer, grunnen til det er fordi disse problemene kommer aldri til å forsvinne av seg selv, og de problemene kommer ene og alene til å ødelegge alle relasjonene dine.  Du er godt voksen, og jeg syntes faktisk synd på kjæresten din. Jeg kan love deg at han ikke er utro og at han er veldig glad i deg, for INGEN mennesker hadde holdt ut med dette i livet sitt hvis dem virkelig ikke var glad i dem. Tro meg. 
Høres også LITE sannsynlig ut at han er utro imens han sover hos en 60 år gammel mann han fant på en pub. Her er det du som er problemet, ikke han.

Så jeg gjentar meg selv: vær så snill å slå opp med fyren, han fortjener bedre enn dette. Og du er såpass voksen, sliter med deg selv - og er rett og slett slem mot han. Gjør han denne tjenesten å dump han, så kan du jobbe med dine problemer. Hvis dette er "meant to be" så kan dere bli sammen når du har blitt bedre. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ts, du høres ut som den verste kontrollerende psykopaten! La ham gå, ikke ta mer kontakt, og få deg en time hos fastlegen din ASAP. Dette høres ut som alvorlig psykiatri.

Anonymkode: d0504...da0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du har gjort det slutt og kastet ham ut, hvorfor bryr du deg om han sover hos en kompis i 60-årene, ikke svarer på tlf klokka tre og KANSKJE har med Tinder-dame hjem? Han er ikke utro hvis du har gjort det slutt.

Og hva skulle han gjort da? Du har kastet ham ut og han mista toget. Han er heldig som har venner som lar ham sove der når han plutselig blir kastet ut sent på kvelden.

Stakkars mann.

Anonymkode: 9f53a...135

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært sammen i 1,5 år og krangler allerede så mye. Fatter ikke at noen av dere gidder! Og det er tydelig at dere har det best hver for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg skjønner ikke. Du gjorde det slutt, men fortsetter å krangle med han? Hvorfor? 

Anonymkode: d5e28...dd6

Dette!

Du gjør det slutt, men fortsetter å ringe han ned og beskylde han for utroskap? Han står jo fri til å ligge med noen om han vil det når forholdet er over?

Du er svært kontrollerende, TS.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 time siden):

Dette!

Du gjør det slutt, men fortsetter å ringe han ned og beskylde han for utroskap? Han står jo fri til å ligge med noen om han vil det når forholdet er over?

Du er svært kontrollerende, TS.

Problemet er at vi stadig er frem og tilbake med hverandre. Så det er egentlig aldri helt slutt. 

Ts.

Anonymkode: 285a2...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Problemet er at vi stadig er frem og tilbake med hverandre. Så det er egentlig aldri helt slutt. 

Ts.

Anonymkode: 285a2...285

Du kan ikke holde på sånn. Du eier ikke et annet menneske, du holder på med psykisk mishandling. Det er vold per definisjon. Du trenger hjelp til å takle hva nå enn denne oppførselen din bunner i, og du må la ham gå. Han har det ikke bra sammen med deg, og du har det ikke bra. Splitt opp, og ikke kontakt ham mer. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Problemet er at vi stadig er frem og tilbake med hverandre. Så det er egentlig aldri helt slutt. 

Ts.

Anonymkode: 285a2...285

Så la det bli helt slutt da 

Anonymkode: 37a55...68a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Problemet er at vi stadig er frem og tilbake med hverandre. Så det er egentlig aldri helt slutt. 

Ts.

Anonymkode: 285a2...285

Men hvis du sier det er slutt, og hiver han ut, ER det slutt og du har satt han fri. Kanskje du har tenkt at dere skal bli sammen igjen senere, men han er ikke utro om han ligger med noen. 

Tror absolutt dere får det bedre uten hverandre!

Anonymkode: d3d80...28a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Problemet er at vi stadig er frem og tilbake med hverandre. Så det er egentlig aldri helt slutt. 

Ts.

Anonymkode: 285a2...285

Men dette er jo ikke et godt forhold eller en god relasjon for noen. Absolutt ingen har det gått sånn. Spesielt du som sier du sliter med å stole på folk. Da kan du ikke sitte der i et forhold dere dere er inn og ut av forholdet til stadighet.

Enten er dere sammen. Eller så er dere ikke det.

Det er mye her du må jobbe med og kanskje det lureste er å avslutte denne relasjonen helt og totalt, og så jobber du med deg selv før du inngår nye forhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er veldig glad i han, og veldig redd for å miste han. Men måten du tviholder på han og overvåker og kontrollerer han på vil bare skyve han vekk fra deg. I hodet ditt, så har han vært utro allerede før han har vært det. Du tar sorgene på forskudd. Skyldig til det motsatte er bevist. Det er den raskeste måten å ødelegge et forhold på. Raskere enn utroskap. Denne frykten for utroskap, kontrolleringen, sjalusien. Den ligger ikke hos han. Den ligger hos deg. Han kan ikke fikse frykten din med å svare deg på telefon til alle døgnets tider. Hadde han hatt noe å skjule, så hadde han vel ikke hatt snapkartet på? Kanskje terapi er veien å gå? Reparere sårene dine fra fortiden? Sårene som typen din for skylden for hver gang han kommer borti så de gjør vondt? Det er jo ikke HAN som har laget dem. Det er ditt ansvar å lege sårene.

Anonymkode: e5c51...7f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Problemet er at vi stadig er frem og tilbake med hverandre. Så det er egentlig aldri helt slutt. 

Ts.

Anonymkode: 285a2...285

Han må forgude deg noe helt utrolig som stadig finner seg i å bli beskyldt for å være utro, og alle mulige beskyldninger, of som stadig kommer tilbake til deg når du kaster han ut.

Jeg tror nok jeg hadde slettet numret ditt, og blokkert deg på alle sosiale medier dersom du kastet meg ut så sent at det ikke var mulig komme seg med noen tog, og for detter beskylde meg være utro fordi jeg velger sove hos en random fyr fra puben framfor sove på gata... Bare det faktum at du forventer at typen din skal sove på gata når du hiver han ut er jo helt hinsides...

Anonymkode: f43dc...4bc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Problemet er at vi stadig er frem og tilbake med hverandre. Så det er egentlig aldri helt slutt. 

Ts.

Anonymkode: 285a2...285

Så du mener det ikke når du sier til han at det er slutt? Det er en desperat, tom trussel? Vel, for oss litt mer normalt skrudd sammen i topplokket, så betyr det at det er slutt når kjæresten sier det er slutt. Du kastet han ut, og forventer at HAN skal gjøre det godt igjen? Noen folk lever i sin egen virkelighet, altså.

Om kjæresten min hadde gjort det slutt med meg, hevet meg på gata på kvelden, for så å ringe meg klokka tre om natta, hadde jeg i hvert fall aldri snakket med vedkommende igjen. Herregud.

Anonymkode: 2676c...8bc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Problemet er at vi stadig er frem og tilbake med hverandre. Så det er egentlig aldri helt slutt. 

Ts.

Anonymkode: 285a2...285

Når en av dere sier det er slutt, så er det jo slutt. Du kan ikke bare bestemme at det ikke «teller», og at dere EGENTLIG fortsatt er sammen, når du har sagt det er slutt. Verden fungerer ikke sånn. Begge må ønske å være i forholdet for at det skal være noe forhold - og når det er slutt (uansett hvem som slo opp og uansett hva vedkommende håpte ville skje etterpå) så er man fri til å gjøre som man vil. 

Når dere har gjort det slutt, så kan dere begge gjøre akkurat som dere vil. Forholdet er jo litt som en slags juridisk kontrakt. Vi har noen spilleregler vi må forholde oss til. Du kan heller ikke bare levere oppsigelsen din på jobb, også komme dagen etter å si du ikke mente det eller at det ikke telte likevel. 

Å si «det er slutt» gjentatte ganger uten at man mener det, og der man mener man EGENTLIG fortsatt er sammen, det er utrolig dårlig gjort. Det er manipulerende, og kontrollerende. 

Anonymkode: 27bb6...27a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...