Gå til innhold

Mindre tilfredstillende å kjøre el-bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hæ? Må være trolling. Har du prøvekjørt? Et tråkk på pedalen gir øyeblikkelig respons, ikke den der sidrumpa forsinkede greia i bensinbiler.

Anonymkode: 5ee0f...48a

Kan det være fordi folk r dårlige på å kjøre bil? 🤔

Anonymkode: d723b...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit nok men jeg kjører såpass lange avstander flere ganger i uka  at det må lades på turen, og det er irriterende å måtte plusse på en ekstra time på en allerede 3-4 timer lang tur. Så jeg savner fosilbil når det gjelder akkurat det, jeg angrer faktisk på kjøpet.

Anonymkode: b2e8e...ce0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Greit nok men jeg kjører såpass lange avstander flere ganger i uka  at det må lades på turen, og det er irriterende å måtte plusse på en ekstra time på en allerede 3-4 timer lang tur. Så jeg savner fosilbil når det gjelder akkurat det, jeg angrer faktisk på kjøpet.

Anonymkode: b2e8e...ce0

Da har du kjøpt feil elbil. Min gjør en 4 timers tur uten problemer. Dog foretrekker jeg å stoppe underveis i 10-15 minutter for å fylle kaffekoppen og kanskje pisse. Plugger man i samtidig får man mange ekstra mil på kjøpet

Anonymkode: 430d8...67b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 22.58):

Jeg er litt redd el-bil, er redd for at følelsen av bil forsvinner og at det blir som en puslete følelse man ikke kan føle. 

Jeg liker jo biler som gir litt respons fra seg, det gir meg trygghet, men en bil som ikke "sier i fra"? 

Er det noen som hadde samme frykt men som likevel elsker el-bil? Vil jo ha følelsen av at noe "skjer". 

Anonymkode: d723b...bbb

Jeg tipper du ikke kjører biler som BMW M, Audi RS, Mercedes AMG etc. til hverdags, så jeg forstår ikke hva du er så bekymret for...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Og hvorfor har el-bil-entusiaster så mye drit å si om bensin- og dieselbiler? Altså, greit å mislike, men å måtte si så mye drit om dem? Må de gjøre det for å klare å løsrive seg fra noe de egentlig liker? Jeg har jo sett noen skjule ansiktet sitt når de oppgir at de kjører fossilbil. De skammer seg. Er det seriøst nødvendig? 🙈

Anonymkode: d723b...bbb

Altså, det er jo nøyaktig motsatte. Det er fossilbiler som har entusiaster som HATER Tesla uten å noen gang ha kjørt en. Slik som flere her i tråden. 

Anonymkode: eb224...d18

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da har du kjøpt feil elbil. Min gjør en 4 timers tur uten problemer. Dog foretrekker jeg å stoppe underveis i 10-15 minutter for å fylle kaffekoppen og kanskje pisse. Plugger man i samtidig får man mange ekstra mil på kjøpet

Anonymkode: 430d8...67b

Kjører polestar, god rekkevidde men ikke nok, så angrer uansett.

Anonymkode: b2e8e...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Den som gjør 2,1 på 0-100 koster 1,3mill

Hadde aldri betalt så mye for en bil selv, men er vel ikke noe verre å betale det for en Tesla enn for et annet merke?

Anonymkode: cfa69...526

Jo, det er mye verre. Man kan jo diskutere om en bil er verdt så mye penger, men det er en annen diskusjon. Dessverre er vi vant til at biler er dyre her i Norge pga avgiftene.

Men en fossilbil til 1,3 mill her i Norge er nok av et merke som går under *premium-merke*. Porsche, BMW, Audi,  Mercedes. Kvalitet og premium fra innerst til ytterst. Nå skal det jo sies at disse bilene faktisk ikke koster så mye, hvis det ikke hadde vært for disse skyhøye avgiftene vi har her til lands. Tesla koster jo dette uten avgifter. 

En Tesla er langt fra premiumsegmentet. Tesla er en helt vanlig elbil, men heller dårlig byggekvalitet og finish. Så nei, den kan aldri bli verdt 1 million +. 

Anonymkode: 2cf2f...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, det er jo nøyaktig motsatte. Det er fossilbiler som har entusiaster som HATER Tesla uten å noen gang ha kjørt en. Slik som flere her i tråden. 

Anonymkode: eb224...d18

Hvordan vet du hvem som har kjørt Tesla eller ikke? Tror du ingen vil kritisere en Tesla etter å ha kjørt en? 

En bil er for mange mer enn stille akselerasjon. Tesla er en IPad på 4 hjul. Sikkert gøy for de som elsker teknologi,  men som bil er den blottet for alt som gleder et Autofilt hjerte. 

Anonymkode: 2cf2f...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det er mye verre. Man kan jo diskutere om en bil er verdt så mye penger, men det er en annen diskusjon. Dessverre er vi vant til at biler er dyre her i Norge pga avgiftene.

Men en fossilbil til 1,3 mill her i Norge er nok av et merke som går under *premium-merke*. Porsche, BMW, Audi,  Mercedes. Kvalitet og premium fra innerst til ytterst. Nå skal det jo sies at disse bilene faktisk ikke koster så mye, hvis det ikke hadde vært for disse skyhøye avgiftene vi har her til lands. Tesla koster jo dette uten avgifter. 

En Tesla er langt fra premiumsegmentet. Tesla er en helt vanlig elbil, men heller dårlig byggekvalitet og finish. Så nei, den kan aldri bli verdt 1 million +. 

Anonymkode: 2cf2f...e98

Dette må være smaksak? Vi har en Tesla m3, hva koster denne da, 460 i Long range. Svigers har en Mercedes til 1 million (leasing). Å sette seg inn i Mercedes-en nå føles som nederlag, det er bare dårligere bil, du føler med engang at dette er en utdatert teknologi. Her er både meg og samboeren min helt enige. 

Og det er nettopp Mercedes-en i premium klasse som ikke gir deg nok respons, det er så mye elektronikk mellom sjåføren og bilen der, at du føler du svever over veien. Tesla er rask, morsom, responsive, og mye billigere - pluss alle disse finesser, med at bilen er så mye enklere å starte, parkere, komme på motorvei er en lek, ingen gearshift, mye mindre pedalbruk, helt overlegen cruisekontroll og feltholder (men det siste tror jeg er spesielt dårlig på Mercedesen, jeg har opplevd bedre på andre eldre fossilbiler). 

Hvis du mener at Mercedes har derimot så mye bedre lakk, og det skal telle absolutt høyest av alt, må si meg totalt uenig. 😅 Er ikke verdt så mye, da den bilen er så utdatert at må uansett skrotes innen 10 år.

Anonymkode: eb224...d18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en tesla x p100 og en tesla  s p 90 og er strålende fornøyd. Kjøreopplevelsen er magisk. Ingen problem med forbikjøring 🤣 kommer aldri til å kjøpe noe annet og mannen er helt enig. Han var tidligere opptatt av raske biler og mener at dette er den raskeste familiebilen i El. 

Anonymkode: c422f...70e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan vet du hvem som har kjørt Tesla eller ikke? Tror du ingen vil kritisere en Tesla etter å ha kjørt en? 

En bil er for mange mer enn stille akselerasjon. Tesla er en IPad på 4 hjul. Sikkert gøy for de som elsker teknologi,  men som bil er den blottet for alt som gleder et Autofilt hjerte. 

Anonymkode: 2cf2f...e98

åh, det er så enkelt å se. De som aldri kjørt Tesla, kritiserer Tesla for helt andre ting enn de ville ha gjort, om de faktisk kjørte den bilen daglig. Det er så åpenbart at de ikke vet hva de snakker om, det er ikke noe vanskelig å se. 

Anonymkode: eb224...d18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså, det er jo nøyaktig motsatte. Det er fossilbiler som har entusiaster som HATER Tesla uten å noen gang ha kjørt en. Slik som flere her i tråden. 

Anonymkode: eb224...d18

 

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

åh, det er så enkelt å se. De som aldri kjørt Tesla, kritiserer Tesla for helt andre ting enn de ville ha gjort, om de faktisk kjørte den bilen daglig. Det er så åpenbart at de ikke vet hva de snakker om, det er ikke noe vanskelig å se. 

Anonymkode: eb224...d18

De kritiserer i større grad menneskene som skal presentere Tesla som den perfekte bil enn Tesla i seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ingenting imot elbiler men jeg liker det mekaniske aspektet med eldre biler, hverdagsbilen min er en 40 år gammel firehjulstrekk med dieselmotor og den har ingen form for elektroniske hjelpemidler. Det eneste den har av hjelpemidler er servoassistert clutch, bremser og servostyring.

Enn så lenge så finnes det ikke en eneste elbil som kan gjøre det samme min bil, den har lavgir og differensialsperrer så den kommer frem stort sett over alt og i tillegg så har den høy nyttelast og kan trekke tung tilhenger. Skal jeg ut på en lengre tur så kan jeg ta med ekstra "rekkevidde" på jerrykanner.

Det er også mulig å kjøre den på vegetabilsk olje og siden den er så gammel så fungerer den selv uten batteri, skulle det skje at jorden blir truffet av en solstorm eller lignende så er dette en av få kjøretøyer som ikke blir påvirket av EMP.

Kunne vært interessant med en elbil for å bruke på småkjøring.  

Anonymkode: a181f...8ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette må være smaksak? Vi har en Tesla m3, hva koster denne da, 460 i Long range. Svigers har en Mercedes til 1 million (leasing). Å sette seg inn i Mercedes-en nå føles som nederlag, det er bare dårligere bil, du føler med engang at dette er en utdatert teknologi. Her er både meg og samboeren min helt enige. 

Og det er nettopp Mercedes-en i premium klasse som ikke gir deg nok respons, det er så mye elektronikk mellom sjåføren og bilen der, at du føler du svever over veien. Tesla er rask, morsom, responsive, og mye billigere - pluss alle disse finesser, med at bilen er så mye enklere å starte, parkere, komme på motorvei er en lek, ingen gearshift, mye mindre pedalbruk, helt overlegen cruisekontroll og feltholder (men det siste tror jeg er spesielt dårlig på Mercedesen, jeg har opplevd bedre på andre eldre fossilbiler). 

Hvis du mener at Mercedes har derimot så mye bedre lakk, og det skal telle absolutt høyest av alt, må si meg totalt uenig. 😅 Er ikke verdt så mye, da den bilen er så utdatert at må uansett skrotes innen 10 år.

Anonymkode: eb224...d18

Det der tror jeg ikke noe på engang. Hadde det vært snakk om en billig A-klasse, så kunne jeg skjønt hva du mente. Men en Mercedes med nypris på over en million er fullstendig overlegen en Tesla på absolutt alt unntatt akselerasjon. 

Sitter dere med et inntrykk av at Mercedesen fremstår utdatert og kjipt, så er jeg lei for å si at det er dere som er de utdaterte. 

For øvrig artig at dere synes Mercedesen har betydelig dårligere assistentsystemer, gitt at Mercedes objektivt sett er en av bransjelederne, der Tesla er en av de dårligste ...

Men noen tar jo "Autopilot" bokstavelig og setter seg i baksetet for å kjøre også, så hva skal man kunne forvente av Tesla-eierne?

Anonymkode: 3d174...c23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette må være smaksak? Vi har en Tesla m3, hva koster denne da, 460 i Long range. Svigers har en Mercedes til 1 million (leasing). Å sette seg inn i Mercedes-en nå føles som nederlag, det er bare dårligere bil, du føler med engang at dette er en utdatert teknologi. Her er både meg og samboeren min helt enige. 

Og det er nettopp Mercedes-en i premium klasse som ikke gir deg nok respons, det er så mye elektronikk mellom sjåføren og bilen der, at du føler du svever over veien. Tesla er rask, morsom, responsive, og mye billigere - pluss alle disse finesser, med at bilen er så mye enklere å starte, parkere, komme på motorvei er en lek, ingen gearshift, mye mindre pedalbruk, helt overlegen cruisekontroll og feltholder (men det siste tror jeg er spesielt dårlig på Mercedesen, jeg har opplevd bedre på andre eldre fossilbiler). 

Hvis du mener at Mercedes har derimot så mye bedre lakk, og det skal telle absolutt høyest av alt, må si meg totalt uenig. 😅 Er ikke verdt så mye, da den bilen er så utdatert at må uansett skrotes innen 10 år.

Anonymkode: eb224...d18

Ja, det er selvfølgelig en smaksak. Men for meg er bil mer enn akselerasjon og en stor dataskjerm. Tesla er langt fremme på teknologi, det skal de ha. Men for meg er Tesla en IPad med hjul. Den har elendig kvalitetsfølelse og mye hjulstøy (men nå er jo Mod 3 og Y billig-Tesla, og det synes), og er blottet for særpreg og sjel. Jeg vet jeg tråkker på skjøre "Tesla-tær", men jeg nekter å tro at noen vil synes at en Mercedes til 1 mill føles utdatert i forhold til Tesla'n din. Da er de ikke mye interessert i bil. Stikk bare hodet inn i Mod 3 og Y og man blir deprimert. Ja, det er en stor dataskjerm der, og "prompepute" i passasjerstolen, men beklager, den ser så fattig ut ellers. Utvendig har støvsugeren min mer spennende linjer og mer sjarm. 

At du synes en vanlig bil er vanskeligere å parkere, sier kanskje mer om kjøreferdigheter? 😉 Og jeg har også vondt for å tro at en Mercedes til 1 mill er tungstartet. 😅

Jeg vet hvem jeg ville valgt av de to du nevner. (og jeg har ikke Mercedes selv, så det er ikke derfor jeg sier det) 

Anonymkode: 2cf2f...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jo, det er mye verre. Man kan jo diskutere om en bil er verdt så mye penger, men det er en annen diskusjon. Dessverre er vi vant til at biler er dyre her i Norge pga avgiftene.

Men en fossilbil til 1,3 mill her i Norge er nok av et merke som går under *premium-merke*. Porsche, BMW, Audi,  Mercedes. Kvalitet og premium fra innerst til ytterst. Nå skal det jo sies at disse bilene faktisk ikke koster så mye, hvis det ikke hadde vært for disse skyhøye avgiftene vi har her til lands. Tesla koster jo dette uten avgifter. 

En Tesla er langt fra premiumsegmentet. Tesla er en helt vanlig elbil, men heller dårlig byggekvalitet og finish. Så nei, den kan aldri bli verdt 1 million +. 

Anonymkode: 2cf2f...e98

Nja det er veld smak og behag det?

Anonymkode: cfa69...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sier han som har aldri kjørt Tesla... 😂😂😂

Anonymkode: eb224...d18

Aner ikke hva han snakker om. Elsker Tesla 😁

Anonymkode: 4cce8...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 11.20):

Vi har en Tesla m3, hva koster denne da, 460 i Long range. Svigers har en Mercedes til 1 million (leasing). Å sette seg inn i Mercedes-en nå føles som nederlag, det er bare dårligere bil, du føler med engang at dette er en utdatert teknologi. Her er både meg og samboeren min helt enige.

Haha, snakk om å ljuge til seg selv da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elbiler og særlig Tesla er veldig behagelige å kjøre. Men det krever mindre ferdigheter enn en bensinbil. Jeg har hatt mange svake biler som krevde en dyktig sjåfør for å tyne ut alt av krefter og fart av bilen. De gangene jeg lyktes med perfekte timede girskift, ga det jo en mestringsfølelse. Men så var det jo alle de gangene det ble litt feil, bakken for bratt og det ble å gire ned og krype seg oppover. 

Det har vært Bobler, Puntoer, Daihatsuer og mange flere, gode biler, gjorde nytten og ga mye glede. Men jeg savner dem ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi har en elbil og en diesel. De er tilsvarende hverandre. Jeg foretrekker fossilbilen, og mistenker mannen gjør det samme. Han stikker av med den, så snart sjansen byr seg.

I den kjører vi bil, ikke radiobil 😀

Vi må nok kjøpe Tesla etterhvert, som pandemien letter, og vi atter skal kjøre i Europa. Det er visst lettere å få ladet de i utlandet, enn andre elbiler. Har visst bedre infrastruktur for lading og betaling. De tiltaler meg ikke, de appellerer ikke til meg, u forhold tiø andre elbiler i samme prisklassen. 

Anonymkode: b5e6c...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...