Gå til innhold

Mindre tilfredstillende å kjøre el-bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Meget sjelden? Vanligere å se folk med en Tesla enn bærepose fra rema 1000. Ellers er jeg helt enig med deg!

Anonymkode: 087a8...d51

Akkurat den Tesla'n som de skryter av går 0-100 på 2, et eller annet sekunder, finnes det veldig få av i Norge. Men nå ser jo alle Tesla helt like ut, fra den med minst batteri til den med råest prestasjon, og de er like sjelløse alle sammen.  Jeg vet Tesla har sin egen "menighet", og de tror de kjører verdens kuleste bil, men akk.... så feil de tar.

Tesla er i bunn og grunn blitt litt 'harry'. 

Anonymkode: 2cf2f...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat den Tesla'n som de skryter av går 0-100 på 2, et eller annet sekunder, finnes det veldig få av i Norge. Men nå ser jo alle Tesla helt like ut, fra den med minst batteri til den med råest prestasjon, og de er like sjelløse alle sammen.  Jeg vet Tesla har sin egen "menighet", og de tror de kjører verdens kuleste bil, men akk.... så feil de tar.

Tesla er i bunn og grunn blitt litt 'harry'. 

Anonymkode: 2cf2f...e98

Sier han som har aldri kjørt Tesla... 😂😂😂

Anonymkode: eb224...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sier han som har aldri kjørt Tesla... 😂😂😂

Anonymkode: eb224...d18

Hva vet du om det? 😉

Anonymkode: 2cf2f...e98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Akkurat den Tesla'n som de skryter av går 0-100 på 2, et eller annet sekunder, finnes det veldig få av i Norge.

Den er vel ikke klar for levering i Norge før i 2022?

Anonymkode: cfa69...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den er vel ikke klar for levering i Norge før i 2022?

Anonymkode: cfa69...526

Tror det stemmer. Den koster vel rundt millionen også, hvis jeg ikke tar helt feil. En mill. for en Tesla! 🤣

Anonymkode: 2cf2f...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 22.58):

Jeg er litt redd el-bil, er redd for at følelsen av bil forsvinner og at det blir som en puslete følelse man ikke kan føle. 

Jeg liker jo biler som gir litt respons fra seg, det gir meg trygghet, men en bil som ikke "sier i fra"? 

Er det noen som hadde samme frykt men som likevel elsker el-bil? Vil jo ha følelsen av at noe "skjer". 

Anonymkode: d723b...bbb

Seriøst - har du PRØVD å kjøre en Tesla??? Du snakker om å gi respons!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er like spennende å kjøre elbil som å brette sokker. veldig hverdagslig og sikkert nødvendig, men jeg lar noen andre gjøre det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Tror det stemmer. Den koster vel rundt millionen også, hvis jeg ikke tar helt feil. En mill. for en Tesla! 🤣

Anonymkode: 2cf2f...e98

Den som gjør 2,1 på 0-100 koster 1,3mill

Hadde aldri betalt så mye for en bil selv, men er vel ikke noe verre å betale det for en Tesla enn for et annet merke?

Anonymkode: cfa69...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (4 minutter siden):

det er like spennende å kjøre elbil som å brette sokker. veldig hverdagslig og sikkert nødvendig, men jeg lar noen andre gjøre det. 

Og å kjøre fossilbil er like spennende som å vaske dassen.

Foretrekker å brette sokker, det er er tusen ganger mer morsomt. Følesen av å ha en haug rene sokker er gir en ro og glede i hverdagen. Å vaske doen er nødvendig, men jeg lar noe andre gjøre det.

Anonymkode: a7f13...9c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og å kjøre fossilbil er like spennende som å vaske dassen.

Foretrekker å brette sokker, det er er tusen ganger mer morsomt. Følesen av å ha en haug rene sokker er gir en ro og glede i hverdagen. Å vaske doen er nødvendig, men jeg lar noe andre gjøre det.

Anonymkode: a7f13...9c6

da er jo casen at du rett og slett ikke kan kjøre bil. eller kan særlig om bil. jeg, derimot, bruker en hel del penger og tid på bil, og bruker masse fritid på å få biler klare og gode nok til lange turer eller herje på bane. 
kom tilbake når du faktisk vet noe mer om bil enn hvordan du bremser og gasser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (2 minutter siden):

da er jo casen at du rett og slett ikke kan kjøre bil. eller kan særlig om bil. jeg, derimot, bruker en hel del penger og tid på bil, og bruker masse fritid på å få biler klare og gode nok til lange turer eller herje på bane. 
kom tilbake når du faktisk vet noe mer om bil enn hvordan du bremser og gasser. 

Hva liker du med bensin/diesel-bil? 😊

Anonymkode: d723b...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den som gjør 2,1 på 0-100 koster 1,3mill

Hadde aldri betalt så mye for en bil selv, men er vel ikke noe verre å betale det for en Tesla enn for et annet merke?

Anonymkode: cfa69...526

tesla kan skryte på seg å ha hentet tilbake tradisjoner fra Detroit anno 1984. elendig amcar-kvalitet, tynn lakk, masse unødvendige feil og vekt som et hus. legg hele elbil-debatten til side; hva svarten er det man gidder bruke en shitload med penger på et oppskrytt produkt de ikke greier fikse?
jeg for min del elsker dem, for all del! synet av de bakpå bergingsbilene våre er deilig dypt nede i lommeboken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor har el-bil-entusiaster så mye drit å si om bensin- og dieselbiler? Altså, greit å mislike, men å måtte si så mye drit om dem? Må de gjøre det for å klare å løsrive seg fra noe de egentlig liker? Jeg har jo sett noen skjule ansiktet sitt når de oppgir at de kjører fossilbil. De skammer seg. Er det seriøst nødvendig? 🙈

Anonymkode: d723b...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SidFernwilter skrev (5 minutter siden):

da er jo casen at du rett og slett ikke kan kjøre bil. eller kan særlig om bil. jeg, derimot, bruker en hel del penger og tid på bil, og bruker masse fritid på å få biler klare og gode nok til lange turer eller herje på bane. 
kom tilbake når du faktisk vet noe mer om bil enn hvordan du bremser og gasser. 

Har brukt en del penger på bil, men å bruke masse fritid på å få bilen klar og god nok til lange turer gjør vi ikke. Vi trenger det ikke, bilen er klar allerede tipp tipp og klar for enhver tur. 

Anonymkode: a7f13...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva liker du med bensin/diesel-bil? 😊

Anonymkode: d723b...bbb

jeg liker at det funker. jeg liker å jobbe med dem, kjøre dem, lyden, etc. er ikke noe særlig diesel-fan fordi det blir arbeidshest enn moro, men det er greit nok for sitt bruk - jeg har det også. 
men moroa har jeg med de bilene som gir meg en teknologisk opplevelse som igjen forplanter seg til kjøreglede, rett og slett med at jeg kan bilene mine ut og inn. min daglige bil akkurat nå har en rekkesekser på 3 liter som skyver unna med 204 hester på bakakselen. det er en ganske mekanisk bil, men det er også en av de beste bilene jeg vet av fordi den responderer akkurat slik jeg vil og gir meg tilbakemelding fra veien slik jeg ønsker. den har en herlig lyd som går fra mild brumling til ville brøl alt ettersom hvor dannet jeg vil det skal være. 
for banelek har jeg det som da den var ny var en av de mest sære tingene man kunne få; en stasjonsvogn som utkonkurrerte sin tids sportsbiler på bane. den er nok litt akterutseilt prestasjonsmessig, men det forandrer ikke det faktum at det er utrolig moro å rase rundt på bane og kjenne på at bilen ikke slipper taket. en stasjonsvogn. den skal jo ikke kunne sånt,
og så er det øyestenen min, da. den har ikke stempler, men et motorprinsipp som aldri tok helt markedet fordi det var utrolig upålitelig. da min wankel var ny, så var det noe av det mest overdådige man kunne få kjøpt, det var dyrere enn italienske sportsbiler og hadde masse rare gimmicker som ingen andre hadde. telefon. tv. dashmontert navigasjon på trykkfølsom skjerm. luftrenser. alt vi i dag tar for gitt. men så har den også to turboer, turbotimer, en girkasse mer avansert enn hva godt er, og for min del et estetisk formspråk som er bedre enn alt annet der ute. koster en formue å restaurere, men det er jo også halve kosen. 

elbiler er bygget for konsum. kvaliteten er ganske shoddy på de fleste. jeg var litt på gli på e-golf, fordi de tross alt lot det se ut som og føles som en vanlig bil, men så tok også de for mye møllers tran.. 

og, kort og godt - min tanke om hva en bil skal være er IKKE et to tonns drog som mister effekt straks det er vinter der ute. jeg vil ha en bil som tar meg den lange veien fra A til B, gjerne via C.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har brukt en del penger på bil, men å bruke masse fritid på å få bilen klar og god nok til lange turer gjør vi ikke. Vi trenger det ikke, bilen er klar allerede tipp tipp og klar for enhver tur. 

Anonymkode: a7f13...9c6

nei, det er det faktisk jeg som gjør. vi har hatt over 250% oppgang på oppdragsmengden de siste 3 årene på bergingsibilene våre, i jevn takt med elbilene der ute. jeg klager altså ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvorfor har el-bil-entusiaster så mye drit å si om bensin- og dieselbiler? Altså, greit å mislike, men å måtte si så mye drit om dem?

Hvorfor har fossilbilister så mye drit å si om elbiler? Altså, greit å mislike, men å måtte si så mye drit om dem? De fleste har ikke prøvd en engang.

Anonymkode: 430d8...67b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/22/2021 at 10:58 PM, AnonymBruker said:

Jeg er litt redd el-bil, er redd for at følelsen av bil forsvinner og at det blir som en puslete følelse man ikke kan føle. 

Jeg liker jo biler som gir litt respons fra seg, det gir meg trygghet, men en bil som ikke "sier i fra"? 

Er det noen som hadde samme frykt men som likevel elsker el-bil? Vil jo ha følelsen av at noe "skjer". 

Anonymkode: d723b...bbb

Hæ? Må være trolling. Har du prøvekjørt? Et tråkk på pedalen gir øyeblikkelig respons, ikke den der sidrumpa forsinkede greia i bensinbiler.

Anonymkode: 5ee0f...48a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (23 minutter siden):

nei, det er det faktisk jeg som gjør. vi har hatt over 250% oppgang på oppdragsmengden de siste 3 årene på bergingsibilene våre, i jevn takt med elbilene der ute. jeg klager altså ikke :)

Selvfølgelig går oppdragene på elbil jevnt oppover, antallet eksploderer jo blant nybilssalget. Og selv om de er gode er de ikke perfekte, elbiler trenger hjelp innimellom de også. Men jeg har aldri hatt så lite problemer med mine biler som etter at jeg gikk over til el for 8 år siden.

Men det du ikke skjønner er at alle har forskjellige preferanser.

Jeg vil ikke ha en bil jeg må bruke masse tid å mekke på. Jeg vil heller ikke ha en som motoren bråker jo mer du trykker på gassen. Jeg vil ha en stille og rolig bil, en som ligger godt på veien, en som er trygg og billig i drift. Jeg vil ikke kjenne at den hopper fra et gir til neste, jeg vil ha en som er helt smooth å kjøre. En som jeg kan kose meg i. 

Jeg gater slike biler du elsker og jeg fryder meg i elbilene du liker å hate. Så bra at vi er forskjellige 👍

 

Anonymkode: a7f13...9c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, SidFernwilter said:

jeg liker at det funker. jeg liker å jobbe med dem, kjøre dem, lyden, etc. er ikke noe særlig diesel-fan fordi det blir arbeidshest enn moro, men det er greit nok for sitt bruk - jeg har det også. 
men moroa har jeg med de bilene som gir meg en teknologisk opplevelse som igjen forplanter seg til kjøreglede, rett og slett med at jeg kan bilene mine ut og inn. min daglige bil akkurat nå har en rekkesekser på 3 liter som skyver unna med 204 hester på bakakselen. det er en ganske mekanisk bil, men det er også en av de beste bilene jeg vet av fordi den responderer akkurat slik jeg vil og gir meg tilbakemelding fra veien slik jeg ønsker. den har en herlig lyd som går fra mild brumling til ville brøl alt ettersom hvor dannet jeg vil det skal være. 
for banelek har jeg det som da den var ny var en av de mest sære tingene man kunne få; en stasjonsvogn som utkonkurrerte sin tids sportsbiler på bane. den er nok litt akterutseilt prestasjonsmessig, men det forandrer ikke det faktum at det er utrolig moro å rase rundt på bane og kjenne på at bilen ikke slipper taket. en stasjonsvogn. den skal jo ikke kunne sånt,
og så er det øyestenen min, da. den har ikke stempler, men et motorprinsipp som aldri tok helt markedet fordi det var utrolig upålitelig. da min wankel var ny, så var det noe av det mest overdådige man kunne få kjøpt, det var dyrere enn italienske sportsbiler og hadde masse rare gimmicker som ingen andre hadde. telefon. tv. dashmontert navigasjon på trykkfølsom skjerm. luftrenser. alt vi i dag tar for gitt. men så har den også to turboer, turbotimer, en girkasse mer avansert enn hva godt er, og for min del et estetisk formspråk som er bedre enn alt annet der ute. koster en formue å restaurere, men det er jo også halve kosen. 

elbiler er bygget for konsum. kvaliteten er ganske shoddy på de fleste. jeg var litt på gli på e-golf, fordi de tross alt lot det se ut som og føles som en vanlig bil, men så tok også de for mye møllers tran.. 

og, kort og godt - min tanke om hva en bil skal være er IKKE et to tonns drog som mister effekt straks det er vinter der ute. jeg vil ha en bil som tar meg den lange veien fra A til B, gjerne via C.  

Mange savnet nok lyden og lukten av gamp også.

Anonymkode: 5ee0f...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...