Gå til innhold

Dette med markedsverdi og damer

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ingen vits i å ta dette så forbanna seriøst. Jeg er nesten 32 og dater en på 25 og det er seriøst. Det er bare å gi fingeren. Man er ikke statistikk. Og ingen statistikk sier at kvinner er for gamle når de er 30. Jeg er gjennomsnittlig pen, trener og er sjarmerende og sliter ikke på dette markedet overhodet. Derfor er det ingen vits i å ta det personlig heller. De fleste kvinner kjenner sin "verdi" noenlunde. Jeg kommer aldri til å bli ei gammal røy som flyr etter yngre menn. Det er det derimot langt eldre menn som gjør - det er først og fremst en del av dem som ikke "kjenner sin markedsverdi". Alle vet like godt som man vet at kvinner flest dater litt oppover i alder, at de aller fleste yngre kvinner ikke liker oppmerksomhet fra langt eldre menn. Kjøs og Thuen visste ingenting om Monicas krav selv om de ba henne senke kravlista. At det er vanskeligere å finne noen når man er femti er selvfølgelig. Mange er gift og godt etablerte. Man vil jo uansett ikke ha mannfolka som bare flyr etter smårips.

Anonymkode: 5d4d5...460

Har prøvd å gi fingeren men har resignert. Var attraktiv og ettertraktet som 29 og på 30-års dagen gikk alt til helvete kun pga det dummet tallet og all hetsen som hører med og kommentarer om at nå kan vi ikke lenger få en bra mann. Jeg ser lik ut åpenbart som da jeg var ett år yngre men føler alt er endret. Og helvete fryser over før jeg godtar å være en liggedukke eller bli behandlet dårlig bare fordi jeg ikke lenger kan søke forpliktelse og god behandling, så aldri livet om jeg tør å date igjen. Uansett glad på dine vegne og håper det går rette veien 😊

Anonymkode: 1c882...2c1

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (På 22.11.2021 den 20.16):

Jeg fikk fryktelig mye oppmerksomet som ung, nå er jeg 37 og får knapt noe som helst. Ihvertfall ikke som jeg legger merke til. 

Men dette tenker jeg sjelden over da jeg lever et hektisk liv med jobb og små barn. Jeg er godt gift og bryr meg ikke så veldig mye om sviktende oppmerksomhet. 

Men er det mengden av seksuell oppmerksomhet som avgjør min verdi? Det høres veldig merkelig ut

Meg er det omvendt. Fikk ikke supermye oppmerksomhet i tjueårene, med unntak av menn ute etter onenigh stands på byen. Som 37 åring får jeg myyye oppmerksomhet, men… har tatovert tykkere øyebryn, operert nesen og veier ca ti kg mindre. 

Anonymkode: 5ea51...bd9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 6.25):

Jeg synes denne debatten misforstår mye av problemet. Jeg tror ikke det hjelper damer på 49 år å "nedjustere sin egen markedsverdi" hvis de vil finne seg kjæreste. Poenget er jo at voksne damer heller vil være alene, enn å finne seg en mann som ikke er på hennes eget nivå. Hvorfor skal hun det, når hun klarer seg fint på egen hånd? Det virker som om enkelte tror at det fremdeles er nødvendig for kvinner å finne en mann for å forsørge seg..

Når det er sagt, så tror jeg at enkelte "evig single" kunne med fordel hatt litt mindre overfladiske preferanser hvis de vil finne seg noen. F.eks er det ganske teit at enkelte damer mener at mannen må være minst 1.80 høy, særlig hvis man er 1.50 selv. Eller, det er først og fremst synd, fordi de avskriver mange fine menn før de i de hele tatt har fått en sjanse. Jeg vet ikke om de voksne damene på 40+ er så overfladiske, det er mulig dette gjelder mer de som er i 20-åra.

Og det er kanskje dette de to psykologene egentlig mente, at yngre damer kan ha slike kriterier og komme unna med det, fordi det er likevel mange interesserte, men at når man blir eldre så begrenser utvalget seg, og man kan ikke være så kresen på alt som ikke er viktig. Eller, man kan jo det, men da blir det vanskeligere å finne noen. Jeg synes likevel det er uheldig å kalle det å "nedjustere sin markedsverdi", da det høres ganske nedlatende ut. Ville heller fokusert på at man må finne ut hva som er viktig for en selv, og så drite litt i alt annet.

Anonymkode: 4f667...5c0

Enig! Jeg er 1.80 selv, og er happy med en fyr like høy som meg. Selv om en på 1.90 selvsagt kunne vært et pluss :)

Anonymkode: 5ea51...bd9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 6.25):

Jeg synes denne debatten misforstår mye av problemet. Jeg tror ikke det hjelper damer på 49 år å "nedjustere sin egen markedsverdi" hvis de vil finne seg kjæreste. Poenget er jo at voksne damer heller vil være alene, enn å finne seg en mann som ikke er på hennes eget nivå. Hvorfor skal hun det, når hun klarer seg fint på egen hånd? Det virker som om enkelte tror at det fremdeles er nødvendig for kvinner å finne en mann for å forsørge seg..

Når det er sagt, så tror jeg at enkelte "evig single" kunne med fordel hatt litt mindre overfladiske preferanser hvis de vil finne seg noen. F.eks er det ganske teit at enkelte damer mener at mannen må være minst 1.80 høy, særlig hvis man er 1.50 selv. Eller, det er først og fremst synd, fordi de avskriver mange fine menn før de i de hele tatt har fått en sjanse. Jeg vet ikke om de voksne damene på 40+ er så overfladiske, det er mulig dette gjelder mer de som er i 20-åra.

Og det er kanskje dette de to psykologene egentlig mente, at yngre damer kan ha slike kriterier og komme unna med det, fordi det er likevel mange interesserte, men at når man blir eldre så begrenser utvalget seg, og man kan ikke være så kresen på alt som ikke er viktig. Eller, man kan jo det, men da blir det vanskeligere å finne noen. Jeg synes likevel det er uheldig å kalle det å "nedjustere sin markedsverdi", da det høres ganske nedlatende ut. Ville heller fokusert på at man må finne ut hva som er viktig for en selv, og så drite litt i alt annet.

Anonymkode: 4f667...5c0

Nå er jeg en dame på 37 da, ikke 49. Men jeg ønsker en fast kjæreste å kose med og ha sex med, som også er en bestevenn. Trenger ikke en mann for å forsørge meg, bare en kjæreste. Jeg kommer til å senke kravene mine for å få ny mann. Har vært skilt i to år nå. Tidligere hadde jeg en holdning om at jeg trenger ikke mann, kan godt være singel. Men nå har jeg ombestemt meg. Savner en bra mann i livet mitt som jeg kan være intim med. 

Anonymkode: ae3ce...bd6

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg dame selv, men jeg lurer på om menn som bare vil ha unge kvinner er kav blinde. Jeg ser attraktive og sexy voksne damer hele tiden. Hver eneste dag faktisk. Det er bare å gå på butikken, så ser man dem. Kvinner under 25 ser nesten ut som barn for meg. Det er så uinteressant at jeg føler meg aseksuell når jeg ser dem. Damer i 40 årene, Dayum! De er hotte. 

Anonymkode: 8fe1c...80b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...