AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #21 Skrevet 22. november 2021 Synes dette med markedsverdi er bare tull. Det bare skader mennesker å bli satt en "prislapp" på. Uansett kjønn Anonymkode: bca1b...45c 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #22 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Så for meg er denne debatten om synkende markedsverdi helt uforståelig. Det virker på meg som at det nesten bare er for å trykke damer ned, for det er jo virkelig sånn at menn også «faller i markedsverdi»… En 50-åring har jo heller ikke sjans på de samme damene han hadde sjans på i 20-åra. Så i mitt hode stiller jo damer og menn ganske likt. Anonymkode: 403d5...f85 Peder Kjøs nevnte vel at menn og kvinner stiller med litt forskjellige kort der. Dvs at menn kan ha andre muligheter for å gjøre seg attraktive. Feks er sosial og økonomisk status markører som virker tiltrekkende på svært mange kvinner. Problemet er selvfølgelig at høy status ikke nødvendigvis er innen rekkevidde for alle og dermed sliter disse mennene med sin markedsverdi. Det er likevel slik at siden damer helst dater likt eller oppover, altså en med samme status eller høyere, så har menn masse å hente på å jobbe litt mer karrieren. For øvrig dater menn gjerne likt eller nedover. Anonymkode: 1b2f3...b73
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #23 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): mer sjelden yngre menn ser etter en eldre kvinne. mente jeg. Anonymkode: 7a500...b09 I 1 av 5 ekteskap er kvinnen eldst. Er en økende trend. Handler ikke om at man bevisst går etter yngre eller eldre. Merkelig i så fall. Åja, hun/han har riktig alder for meg. lol. Anonymkode: 5d4d5...460 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #25 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner debatten som pågår angående damer og såkalt synkende markedsverdi. I samme slengen må jeg også legge til at jeg ikke har satt meg ordentlig inn i den, annet enn å ha lest noen kommentarer/debattinnlegg i div aviser og lest litt her inne på KG. Men slik jeg forstår det handler det om at damer sin markedsverdi faller etter hvert som de blir eldre. Men jeg kan ikke helt se at dette stemmer? Blir sikkert skutt her inne nå 😅 Jeg bruker meg selv som eksempel for å reflektere rundt dette, sikkert heller ikke greit her inne på Kg, but here it goes. Selv er jeg 35 år, og har vært og er fortsatt en attraktiv dame. Har aldri hatt problemer med å tiltrekke meg menn, selv om jeg selvsagt ikke kan velge og vrake blant alle. Jeg er en pen dame som tar vare på meg selv, holder meg godt, trener og er slank. Men jeg er ikke eksepsjonelt pen, ingen catwalkmodell akkurat. Jeg mener at hovedgrunnen til at jeg «alltid» har tiltrukket meg menn er det at jeg er imøtekommende, blid og positiv, har humor, liker å få de rundt meg til å føle seg vel, tar meg ikke selv høytidelig, og ikke minst det at jeg kan kunsten med å flørte. Altså, tiltrekningskraften min handler om langt mer enn bare utseendet, for jeg er virkelig ikke så flott at jeg bare kan flyte av gårde på utseendet mitt. Jeg har altså aldri hatt problemer med å tiltrekke meg menn. Men da jeg var tenåring, så var det andre tenåringsgutter som var tiltrukket av meg, da jeg var i begynnelsen av 20-åra var det jevngamle +/- 5 år som ga meg oppmerksomhet, og som 30-åring var det jevngamle menn +/- 5 år som sjekket meg opp. Jeg kjenner ennå ingenting på det å ha mistet markedsverdi, annet enn at det ikke lenger er tenåringsgutter eller menn i begynnelsen av 20-åra som sjekker meg opp. Og takk og lov for det, for «menn» i denne alderen interesserer meg så absolutt ikke. Nå er jeg altså gift og har barn, så jeg er ikke lenger på markedet, men jeg får altså litt oppmerksomhet her og der. Men det er klart det har blitt mindre de siste årene, men det ser jeg på som naturlig siden jeg ikke lenger drar ut på byen titt og ofte. Ikke minst er jeg ikke åpen for flørting og slikt, og dette utstråler man jo. Hadde jeg blitt singel nå, kan jeg ikke helt se for meg at jeg hadde slitt på markedet. Kanskje naivt, men jeg tror virkelig ikke det ville vært et problem. Annet enn de problemene man alltid har på datingsmarkedet, og det største problemet for alle er vel å finne akkurat den ene som matcher en «perfekt» og som man faller for. Det som også er en større utfordring når man passerer 30, er vel at langt flere er opptatt og har etablert seg. Det er sånn sett færre fisker i havet. Men jeg ser ikke at man skal slite så veldig mye mer enn tidligere blant de mennene som fortsatt er ledige. Og så har jeg forstått det slik at menn alltid vil ha yngre damer, gjerne damer som er i 20-åra. Men hvor realistisk er dette for en mann som er i 40-åra da? Og er i det hele tatt en 25 år gammel dame og en 40 år gammel mann en så veldig god match? I de fleste forholdene jeg kjenner til er paret nokså jevngamle med det jeg vil si er et snitt på 5 års aldersforskjell. Jeg har kun en venninne som er 13 år yngre enn sin mann. Resten er på rundt samme alder. Og det er vel gode grunner til dette, som at man har mer til felles, er på samme stadie i livet, har mer sammenfallende framtidsplaner osv. Så la oss si at jeg blir skilt som 50-åring og skal ut og finne meg en ny partner. Da vil det jo stort sett være andre fraskilte menn som er aktuelle. Og det er nok et mindre utvalg enn det det var da jeg var på leting i 20-åra, så sånn sett er vel sjansene mindre. Uansett, da ville jeg jo vært på utkikk etter en mann på mellom 50 og 60 år. Og jeg ville sett på det som at jeg «konkurrerte» mot damer i 40 og 50 årene. Kanskje noen få damer i 30-åra (for de aller fleste 30-åringer vil jo ikke menn på 50-60 år være aktuelle). Og så har da utseendet «forfalt» siden man var i 20-åra, men det har det jo gjort for alle de andre 40- og 50-årige damene også. Og som jeg skrev, så handler jo tiltrekning om langt mer enn bare utseendet (humor, åpenhet, hvor blid man er, omtanke for andre, glimt i øyet osv). Det ble langt det her, men jeg håper jeg får fram poengene mine. Som en dame på 50 år vil det altså være færre å valgte blant enn det var da hun var 20, men dette er av helt andre årsaker enn tapt markedsverdi grunnet alder. Det har jo med at utvalget er mindre fordi langt flere allerede er i forhold. Og for de fleste damer vil det jo være menn på rundt samme alder som er aktuelle, og de aller fleste menn vil vel ha en dame på rundt samme alder som seg selv? Altså hvis vi snakker om for et langvarig forhold og ikke kun for sex. Og uansett er det vel stort sett her de har sjans også, altså blant jevngamle damer. Så for meg er denne debatten om synkende markedsverdi helt uforståelig. Det virker på meg som at det nesten bare er for å trykke damer ned, for det er jo virkelig sånn at menn også «faller i markedsverdi»… En 50-åring har jo heller ikke sjans på de samme damene han hadde sjans på i 20-åra. Så i mitt hode stiller jo damer og menn ganske likt. Anonymkode: 403d5...f85 Dette med at det er vanskeligere å få en partner når de fleste på samme alder er etablert er sant. Det sier seg selv at det er vanskeligere for en 50-åring å finne en partner, enn en 20-åring. Dette tenker jeg gjelder både kvinner og menn. Menn hva kvinner og menn ser etter i hverandre er ganske ulikt. Menn går gjerne etter yngre damer i en relasjon da disse fortsatt kan gi de barn på lengre sikt. Menn er som oftest mer opptatt av feminitet og utseende. Menn er mer visuelle enn kvinner. Kvinner på den andre siden kan foretrekke eldre menn, som har opparbeidet seg en viss status og økonomi. Kvinner ønsker seg jo gjerne en forsørger i en seriøs relasjon. Det er vanskelig å finne menn tidlig i 20-årene som er etablert, og som ikke fortsatt er mentalt litt i russetiden. Dette er selvfølgelig litt grove generaliseringer, og så finnes det sikkert unntak på hver kant. Det er altså ulike ting som skaper markedsverdien hos menn og kvinner, og kan brukes for en årsaksforklaring for at kvinners markedsverdi synker tidligere enn menn. Samtidig tar det lenger tid for en mann å bygge opp sin markedsverdi. Eksempelvis har en 20-årig jente en mye høyere markedsverdi enn en 20-årig gutt. Anonymkode: c5215...eb5 1
Gjest ABM Skrevet 22. november 2021 #26 Skrevet 22. november 2021 Hespe3 skrev (1 time siden): Jeg tror ikke at det først og fremst handler om det du sier her. Som det har blitt påpekt i flere andre tråder, så er det ikke slik at vi voksne kvinner ikke er klar over at "markedsverdien" vår synker med årene. Så når enkelte menn får det for seg at det er nødvendig å "informere" oss om det, så oppfattes det som skikkelig nedlatende "mansplaining", og det er det mange av oss reagerer på, samt den objektiviseringen av både kvinner og menn som begrepet "markedsverdi" innebærer. Herlig nick! 😂🙈..du får en upvote for det iallefall!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #27 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette med at det er vanskeligere å få en partner når de fleste på samme alder er etablert er sant. Det sier seg selv at det er vanskeligere for en 50-åring å finne en partner, enn en 20-åring. Dette tenker jeg gjelder både kvinner og menn. Menn hva kvinner og menn ser etter i hverandre er ganske ulikt. Menn går gjerne etter yngre damer i en relasjon da disse fortsatt kan gi de barn på lengre sikt. Menn er som oftest mer opptatt av feminitet og utseende. Menn er mer visuelle enn kvinner. Kvinner på den andre siden kan foretrekke eldre menn, som har opparbeidet seg en viss status og økonomi. Kvinner ønsker seg jo gjerne en forsørger i en seriøs relasjon. Det er vanskelig å finne menn tidlig i 20-årene som er etablert, og som ikke fortsatt er mentalt litt i russetiden. Dette er selvfølgelig litt grove generaliseringer, og så finnes det sikkert unntak på hver kant. Det er altså ulike ting som skaper markedsverdien hos menn og kvinner, og kan brukes for en årsaksforklaring for at kvinners markedsverdi synker tidligere enn menn. Samtidig tar det lenger tid for en mann å bygge opp sin markedsverdi. Eksempelvis har en 20-årig jente en mye høyere markedsverdi enn en 20-årig gutt. Anonymkode: c5215...eb5 Grove generaliseringer, ja.. Og de fleste er sammen med jevnaldrende. De fleste kvinner er sammen med menn 2-3 år eldre. Nesten største gruppe er at kvinner er sammen med menn 3-5 år eldre. Det er altså ikke særlig stor forskjell. De fleste kvinner vil ikke ha menn som er mye eldre selv om han har høy status. At man finner dette blant tv-personligheter og kjendiser er ikke representabelt for verken gjennomsnittet eller det typiske. Anonymkode: 5d4d5...460 13
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #28 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fleste kvinner vil ikke ha menn som er mye eldre selv om han har høy status. At man finner dette blant tv-personligheter og kjendiser er ikke representabelt for verken gjennomsnittet eller det typiske. Anonymkode: 5d4d5...460 Nei, det har du rett i. Og hvorfor får ikke den litt aldrende gjennomsnittsmannen tak i en ung dame? Eller for å vri på det; hvorfor får kjendiser og velstående mennesker det til? Jeg skal svare for deg; de har høy status. Anonymkode: 1b2f3...b73
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #29 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det har du rett i. Og hvorfor får ikke den litt aldrende gjennomsnittsmannen tak i en ung dame? Eller for å vri på det; hvorfor får kjendiser og velstående mennesker det til? Jeg skal svare for deg; de har høy status. Anonymkode: 1b2f3...b73 Så du bruker avvik til å beskrive gjennomsnittet? De fleste damer vil ikke ha en mye eldre fyr uansett. Kvinner er ikke så lite opptatt av utseende. Anonymkode: 5d4d5...460 9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #30 Skrevet 22. november 2021 54 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner debatten som pågår angående damer og såkalt synkende markedsverdi. I samme slengen må jeg også legge til at jeg ikke har satt meg ordentlig inn i den, annet enn å ha lest noen kommentarer/debattinnlegg i div aviser og lest litt her inne på KG. Men slik jeg forstår det handler det om at damer sin markedsverdi faller etter hvert som de blir eldre. Men jeg kan ikke helt se at dette stemmer? Blir sikkert skutt her inne nå 😅 Jeg bruker meg selv som eksempel for å reflektere rundt dette, sikkert heller ikke greit her inne på Kg, but here it goes. Selv er jeg 35 år, og har vært og er fortsatt en attraktiv dame. Har aldri hatt problemer med å tiltrekke meg menn, selv om jeg selvsagt ikke kan velge og vrake blant alle. Jeg er en pen dame som tar vare på meg selv, holder meg godt, trener og er slank. Men jeg er ikke eksepsjonelt pen, ingen catwalkmodell akkurat. Jeg mener at hovedgrunnen til at jeg «alltid» har tiltrukket meg menn er det at jeg er imøtekommende, blid og positiv, har humor, liker å få de rundt meg til å føle seg vel, tar meg ikke selv høytidelig, og ikke minst det at jeg kan kunsten med å flørte. Altså, tiltrekningskraften min handler om langt mer enn bare utseendet, for jeg er virkelig ikke så flott at jeg bare kan flyte av gårde på utseendet mitt. Jeg har altså aldri hatt problemer med å tiltrekke meg menn. Men da jeg var tenåring, så var det andre tenåringsgutter som var tiltrukket av meg, da jeg var i begynnelsen av 20-åra var det jevngamle +/- 5 år som ga meg oppmerksomhet, og som 30-åring var det jevngamle menn +/- 5 år som sjekket meg opp. Jeg kjenner ennå ingenting på det å ha mistet markedsverdi, annet enn at det ikke lenger er tenåringsgutter eller menn i begynnelsen av 20-åra som sjekker meg opp. Og takk og lov for det, for «menn» i denne alderen interesserer meg så absolutt ikke. Nå er jeg altså gift og har barn, så jeg er ikke lenger på markedet, men jeg får altså litt oppmerksomhet her og der. Men det er klart det har blitt mindre de siste årene, men det ser jeg på som naturlig siden jeg ikke lenger drar ut på byen titt og ofte. Ikke minst er jeg ikke åpen for flørting og slikt, og dette utstråler man jo. Hadde jeg blitt singel nå, kan jeg ikke helt se for meg at jeg hadde slitt på markedet. Kanskje naivt, men jeg tror virkelig ikke det ville vært et problem. Annet enn de problemene man alltid har på datingsmarkedet, og det største problemet for alle er vel å finne akkurat den ene som matcher en «perfekt» og som man faller for. Det som også er en større utfordring når man passerer 30, er vel at langt flere er opptatt og har etablert seg. Det er sånn sett færre fisker i havet. Men jeg ser ikke at man skal slite så veldig mye mer enn tidligere blant de mennene som fortsatt er ledige. Og så har jeg forstått det slik at menn alltid vil ha yngre damer, gjerne damer som er i 20-åra. Men hvor realistisk er dette for en mann som er i 40-åra da? Og er i det hele tatt en 25 år gammel dame og en 40 år gammel mann en så veldig god match? I de fleste forholdene jeg kjenner til er paret nokså jevngamle med det jeg vil si er et snitt på 5 års aldersforskjell. Jeg har kun en venninne som er 13 år yngre enn sin mann. Resten er på rundt samme alder. Og det er vel gode grunner til dette, som at man har mer til felles, er på samme stadie i livet, har mer sammenfallende framtidsplaner osv. Så la oss si at jeg blir skilt som 50-åring og skal ut og finne meg en ny partner. Da vil det jo stort sett være andre fraskilte menn som er aktuelle. Og det er nok et mindre utvalg enn det det var da jeg var på leting i 20-åra, så sånn sett er vel sjansene mindre. Uansett, da ville jeg jo vært på utkikk etter en mann på mellom 50 og 60 år. Og jeg ville sett på det som at jeg «konkurrerte» mot damer i 40 og 50 årene. Kanskje noen få damer i 30-åra (for de aller fleste 30-åringer vil jo ikke menn på 50-60 år være aktuelle). Og så har da utseendet «forfalt» siden man var i 20-åra, men det har det jo gjort for alle de andre 40- og 50-årige damene også. Og som jeg skrev, så handler jo tiltrekning om langt mer enn bare utseendet (humor, åpenhet, hvor blid man er, omtanke for andre, glimt i øyet osv). Det ble langt det her, men jeg håper jeg får fram poengene mine. Som en dame på 50 år vil det altså være færre å valgte blant enn det var da hun var 20, men dette er av helt andre årsaker enn tapt markedsverdi grunnet alder. Det har jo med at utvalget er mindre fordi langt flere allerede er i forhold. Og for de fleste damer vil det jo være menn på rundt samme alder som er aktuelle, og de aller fleste menn vil vel ha en dame på rundt samme alder som seg selv? Altså hvis vi snakker om for et langvarig forhold og ikke kun for sex. Og uansett er det vel stort sett her de har sjans også, altså blant jevngamle damer. Så for meg er denne debatten om synkende markedsverdi helt uforståelig. Det virker på meg som at det nesten bare er for å trykke damer ned, for det er jo virkelig sånn at menn også «faller i markedsverdi»… En 50-åring har jo heller ikke sjans på de samme damene han hadde sjans på i 20-åra. Så i mitt hode stiller jo damer og menn ganske likt. Anonymkode: 403d5...f85 Jeg forstår ikke alt hysteriet rundt et tullete ord. Men jeg kan med godvilje forstå at mange tror at alt handler om å undertrykke damer. Det er fordi mange av dere er så tandre. Dere er innlært til å tolke alt som kvinnehat fordi sånn har det vært gjennom alle tider. Alder og sjekking følger ingen hovedregler som gjelder for deg, deg eller deg. Ingenting gjelder absolutt alle. Du er 35, ts. Du er ung. Hun på debatten er 49. Det er ikke for gammelt. Men dere kan begge fremstå som feil person fra menn som sier noe sånt som "Jeg vil heller være alene enn med feil person". Hva grunnene hans er kan være det samme. Dere har ikke lyst på han uansett. Hvor mange ganger hører ikke menn, her og andre steder, om alt de bare må godta? De må gjøre noe med seg selv. Der de kan. Men høyde kan de for eksempel ikke gjøre noe med. Damer vil oftest være den laveste. Overfladisk, men sånn er det. Hvor ofte får ikke menn høre at de må finne noen på sitt nivå? En ufør kan ikke forvente seg en operasjonskirurg osv. Menn blir satt prislapp på hele tiden. Kvinner, altså ikke deg eller deg, men et stort antall av dere ønsker ikke barn med menn uten høy status eller høyere utdanning enn dere selv. Derfor er gjenbruk veldig vanlig: https://www.nrk.no/norge/dramatisk-okning-i-andelen-barnlose-i-norge-1.13759502 Helt fra vi begynte å lage oss statistiske oversikter ser vi at menn alltid har blitt valgt bort og oftest dør alene. Fordi det er kvinner som styrer sjekkemarkedet i alle aldre. Det er spesielt tydelig på det digitale sjekkemarkedet. Hvorfor krangle om at utseende er viktig for kvinner også selv om det ikke gjelder for akkurat deg? Statistikkenes tall er klare, enten vi vil eller ikke. De viser oss at det er langt flere menn som er single, barnløse, som dør ensomme og som sutrer mest. https://www.nettavisen.no/livsstil/derfor-lykkes-du-ikke-pa-tinder-spesielt-hvis-du-er-mann/s/12-95-3423997017 Damer vil ofte være den yngste. Det er ikke veldig uvanlig å finne seg en godt gjenbrukt mann som er 15 år eldre. Altså nærmere 50 hvis 35. Sjekkemarkedet er lettere når du er ung. Uansett kjønn. Men flere eldre menn enn damer er etterspurt av de yngre. Sånn er det bare. Resten av de single får prøve å justere seg litt hvis de absolutt må ha noen. At eldre damer også må justere seg litt medfører ikke at de blir kastet tilbake til 50 tallet. Sliter de på sjekkemarkedet så kan de prøve, eller la være. Det er valgfritt. Markedsverdi som konsept er der uavhengig av hva vi kaller det. Sutring er i hvert fall avtenning. Og folk sutrer mye nå. Anonymkode: 028df...894 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #31 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Damer vil ofte være den yngste. Det er ikke veldig uvanlig å finne seg en godt gjenbrukt mann som er 15 år eldre. Altså nærmere 50 hvis 35. Du får finne frem tall som viser at det er vanlig med femten års aldersforskjell mellom norske menn og norske kvinner, altså uten familiegjenforening og hentebruder. Dessuten godt gjort å tolke statistikk med intensjon, ref din "kvinner vil være den yngre". Jeg tror ikke folk tenker sånn. Anonymkode: 5d4d5...460 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #32 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du bruker avvik til å beskrive gjennomsnittet? De fleste damer vil ikke ha en mye eldre fyr uansett. Kvinner er ikke så lite opptatt av utseende. Anonymkode: 5d4d5...460 Jeg beskriver da ikke noe gjennomsnitt. Jeg bare påpeker et faktum. Høy status vil i mange tilfeller kompensere for alder og utseende. Skrukkete og gamle kjendiser kan jo ofte vasse i unge damer. En ikke så gammel kjendis som feks Petter Stordalen har en nydelig kjæreste som er 27 år yngre, dvs hun er 30 år. Tror du han hadde hatt det om han hadde vært hjelpepleier på sykehuset? Og vet du hva? Jeg tror en svært stor andel av norske 30-åringer hadde gjort det samme om de hadde fått sjans. Anonymkode: 1b2f3...b73 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #33 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg beskriver da ikke noe gjennomsnitt. Jeg bare påpeker et faktum. Høy status vil i mange tilfeller kompensere for alder og utseende. Skrukkete og gamle kjendiser kan jo ofte vasse i unge damer. En ikke så gammel kjendis som feks Petter Stordalen har en nydelig kjæreste som er 27 år yngre, dvs hun er 30 år. Tror du han hadde hatt det om han hadde vært hjelpepleier på sykehuset? Og vet du hva? Jeg tror en svært stor andel av norske 30-åringer hadde gjort det samme om de hadde fått sjans. Anonymkode: 1b2f3...b73 Din tro betyr ingenting her. Vi har statistikk. De fleste kvinner er ikke sammen med mye eldre menn uansett hvor mye du krydrer språket ditt og visualiserer at Stordalen bader i kvinner (som du tenker deg er flertallet) Dessuten er Stordalen i tillegg kjekk, til å være eldre. ;););) ;) Anonymkode: 5d4d5...460 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #34 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Din tro betyr ingenting her. Vi har statistikk. De fleste kvinner er ikke sammen med mye eldre menn uansett hvor mye du krydrer språket ditt og visualiserer at Stordalen bader i kvinner (som du tenker deg er flertallet) Dessuten er Stordalen i tillegg kjekk, til å være eldre. ;););) Anonymkode: 5d4d5...460 Nei, men mange menn drømmer om 10 år yngre dame, og hun skal minimum være litt yngre. Det blir litt som damer som dagdrømmer om en rik mann, og ihvertfall prøver å sikre seg en som tjener bedre enn dem. Anonymkode: eeb69...cb0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #35 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men mange menn drømmer om 10 år yngre dame, og hun skal minimum være litt yngre. Det blir litt som damer som dagdrømmer om en rik mann, og ihvertfall prøver å sikre seg en som tjener bedre enn dem. Anonymkode: eeb69...cb0 Og det tror du de fleste damer gjør? Jesus. Åh - onanere til en bank med fjes, sååååå sexy. Anonymkode: 5d4d5...460 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #36 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og det tror du de fleste damer gjør? Anonymkode: 5d4d5...460 Dater en mann som tjener bedre enn dem? Ja, det har vi statistikk på at er utbredt. Anonymkode: eeb69...cb0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #37 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Din tro betyr ingenting her. Vi har statistikk. De fleste kvinner er ikke sammen med mye eldre menn uansett hvor mye du krydrer språket ditt og visualiserer at Stordalen bader i kvinner (som du tenker deg er flertallet) Dessuten er Stordalen i tillegg kjekk, til å være eldre. ;););) Anonymkode: 5d4d5...460 Det er jo det som er poenget mitt. De fleste yngre damer ville ikke være sammen med en såpass mye eldre mann fordi han ikke har den statusen som disse velstående gutta har. De fleste par er ca jevnaldrende. Jeg ville bare påpeke at dersom man har høy sosial eller økonomisk status så kommer damene. Det har jo vært slik i alle år og kan umulig være en overraskelse for deg. Stordalen kjekk? Mulig, men for kvinner så henger ofte attraktivitet sammen med nettopp status. Mythbusters gjorde en svært så uformell undersøkelse på dette en gang. De lot en haug damer vurdere hvor attraktive en del menn er ved å vise dem bilder av mennene. Under disse bildene sto det yrkestittel. Dette gjorde de i to omganger med to forskjellige grupper av damer. Den første gjengen ble presentert menn som ble oppgitt å ha lav- og middelstatusyrker. Den neste gjengen fikk se de samme bildene, men da hadde plutselig mennene fått seg høystatusjobber. Og da er det rimelig å spørre seg... hvilken av disse gruppene bedømte mennene som mest attraktive? Nettopp. Når mennene ble presentert som kirurger, finansmenn, etc. ble de vurdert som langt mer attraktive enn når de hadde lavstatusjobber. Anonymkode: 1b2f3...b73 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #38 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dater en mann som tjener bedre enn dem? Ja, det har vi statistikk på at er utbredt. Anonymkode: eeb69...cb0 Jammen, de fleste menn tjener jo bedre enn kvinner. Anonymkode: 5d4d5...460 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #39 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jammen, de fleste menn tjener jo bedre enn kvinner. Anonymkode: 5d4d5...460 Går det imot mitt poeng? Anonymkode: eeb69...cb0 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #40 Skrevet 22. november 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Så for meg er denne debatten om synkende markedsverdi helt uforståelig. Det virker på meg som at det nesten bare er for å trykke damer ned, for det er jo virkelig sånn at menn også «faller i markedsverdi»… En 50-åring har jo heller ikke sjans på de samme damene han hadde sjans på i 20-åra. Så i mitt hode stiller jo damer og menn ganske likt. Anonymkode: 403d5...f85 Du har rett i at menn også får redusert sin markedsverdi. Problemet er nok ikke at det er umulig å finne seg en mann, men konkurransen om de attraktive mennene som er ledige på markedet blir tøffere når man blir eldre. Kombiner det med at det er helt utenkelige for flere kvinner å senke sine krav, ja da vil flere forbli single fordi det er uaktuelt å ta til takke med en man egentlig ikke er interessert i (en som ikke innfrir kravene). Konkurransen tilspisser seg fordi man må konkurrere med kvinner som er 10-20 år yngre om de attraktive mennene. Jeg tror ikke analysen din er helt off, men det forutsetter at man er villig til å bli sammen med helt ordinære menn på egen alder. Anonymkode: b7d81...d67
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå