Kakaoen Skrevet 28. desember 2021 #321 Del Skrevet 28. desember 2021 heiapådeia skrev (11 timer siden): Er det forresten noen av dere som har meldt dere inn i Termin August 2022 på facebook? Jeg har vært med på FB termingrupper med de andre barna. Veldig gøy. Er dette en hemmelig gruppe? Lykkefrø skrev (13 timer siden): Jeg har blitt litt borte, og bare vært i kose-bobla hele jula. 🥰 Formen har blitt så mye bedre, og matlysten er altfor høy! 😂 I dag er jeg 10 uker, og i dagens oppdatering står det at lille slår salto og veiver med de små armene dine. Organene er ferdig, og den skal bare vokse. Herlighet så fort dette har gått! Har så lyst på en ny UL i uke 12, men jeg har blitt litt skremt av de stedene det står at man ikke skal ta unødig ultralyd og at det ikke er helt sikkert ufarlig. Det advares mot ultralyd for «moroskyld», og det vil jo nettopp bli for moroskyld. 🙄 Hva tenker dere? Jeg har jo allerede hatt en i uke 7. Bestill deg en UL til!! Det hadde jeg gjort. Med mine to har jeg vært på haugevis av UL Med nr 2 så var jeg en gang i måneden pga risikosvangerskap. Det ble så mye at jeg til slutt ikke synes det var noe gøy Den benken var så vond å ligge på mot slutten. Er jo egentlig nå tidlig i svangerskapet det er gøy å se hvor mye de forandrer seg fra gang til gang. Jeg skal på UL om to uker, da er jeg 9+5 tror jeg. Og så får jeg en i uke 13 pga alder. Og mulig enda flere oppi dette pga svangerskapsdiabetes. Så jeg sier Go fo it, spend your money on your baby 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heiapådeia Skrevet 28. desember 2021 #322 Del Skrevet 28. desember 2021 Noen flere som har TUL den nærmeste tiden? Har privat tul tirsdags morgen, og jeg kjenner jeg er så utrolig spent. Har jo sett ett levende foster i uke 7+5 og har ingen grunn til bekymring, men må bare ha denne bekreftelsen en gang til🙈 Håpløs😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heiapådeia Skrevet 28. desember 2021 #323 Del Skrevet 28. desember 2021 Kakaoen skrev (3 timer siden): Jeg har vært med på FB termingrupper med de andre barna. Veldig gøy. Er dette en hemmelig gruppe? Bestill deg en UL til!! Det hadde jeg gjort. Med mine to har jeg vært på haugevis av UL Med nr 2 så var jeg en gang i måneden pga risikosvangerskap. Det ble så mye at jeg til slutt ikke synes det var noe gøy Den benken var så vond å ligge på mot slutten. Er jo egentlig nå tidlig i svangerskapet det er gøy å se hvor mye de forandrer seg fra gang til gang. Jeg skal på UL om to uker, da er jeg 9+5 tror jeg. Og så får jeg en i uke 13 pga alder. Og mulig enda flere oppi dette pga svangerskapsdiabetes. Så jeg sier Go fo it, spend your money on your baby Har du svangerskapsdiabetes? Jeg hadde det i forrige svangerskap med ultralyd, ctg kontroll og kontroll hos JM på sykehuset hver 3 uke. I tillegg til ultralyder pga 2 tidligere preeklampsi, så ble jeg lei av ul🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 28. desember 2021 #324 Del Skrevet 28. desember 2021 heiapådeia skrev (7 minutter siden): Noen flere som har TUL den nærmeste tiden? Har privat tul tirsdags morgen, og jeg kjenner jeg er så utrolig spent. Har jo sett ett levende foster i uke 7+5 og har ingen grunn til bekymring, men må bare ha denne bekreftelsen en gang til🙈 Håpløs😅 Skal den 12.januar, teller ned dagene 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heiapådeia Skrevet 28. desember 2021 #325 Del Skrevet 28. desember 2021 Sommerfuul skrev (20 minutter siden): Skal den 12.januar, teller ned dagene 🤭 Det forstår jeg såå godt!😀 Ble ikke bedre når doppleren jeg hadde fra før har tatt kvelden, får ikke ny før neste uke🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 28. desember 2021 #326 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) heiapådeia skrev (1 time siden): Noen flere som har TUL den nærmeste tiden? Vi har i morgen ☺️ Er bare 6+3 i morgen, så er nok i tidligste laget, men ettersom vi skal bort og ikke kommer tilbake før jeg er 8+0 valgte vi å ta sjansen likevel. Tok både EL-tester og tempet så vet jo at det ikke er noe sjanse for at EL var mer enn max en dag senere enn jeg regner med, så håper vi får sett et bankende hjerte likevel ☺️ Endret 28. desember 2021 av Yrno Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. desember 2021 #327 Del Skrevet 28. desember 2021 heiapådeia skrev (2 timer siden): Har du svangerskapsdiabetes? Jeg hadde det i forrige svangerskap med ultralyd, ctg kontroll og kontroll hos JM på sykehuset hver 3 uke. I tillegg til ultralyder pga 2 tidligere preeklampsi, så ble jeg lei av ul🤣 Ja.. jeg fant ut at jeg var farlig nærme dia 2 tidligere i høst. Fikk beskjed av fastlegen om å ta meg sammen.. Så jeg bytta fastlege Men har allerede begynt å måle, og blitt henvist videre til sykehuset. Siden jeg har hatt det to ganger før, insulinkrevende, så visste jeg at jeg fikk det denne gangen også. Men er mulig det nok var det allerede før graviditeten 🙈 Hvordan gikk det med din sv.dia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. desember 2021 #328 Del Skrevet 28. desember 2021 Sommerfuul skrev (2 timer siden): Skal den 12.januar, teller ned dagene 🤭 Vi skal og den 12. Hvor langt er du på vei når dere skal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 28. desember 2021 #329 Del Skrevet 28. desember 2021 Skal på TUL nr 2 14. januar. Er da 13+2. håper hun klarer å se kjønn😄 jeg har følt meg bra i noen dager nå så håpte kvalmen var et tilbakelagt kapittel. Prøvde meg på å lage middag i dag men det ble rett og slett for mye for meg. Kastet opp mens jeg holdt på 🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 28. desember 2021 #330 Del Skrevet 28. desember 2021 Kakaoen skrev (1 time siden): Vi skal og den 12. Hvor langt er du på vei når dere skal? 11+5, så satse på at vi får sett litt 😁 Hvor langt er du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 28. desember 2021 #331 Del Skrevet 28. desember 2021 tørkestativ skrev (37 minutter siden): Skal på TUL nr 2 14. januar. Er da 13+2. håper hun klarer å se kjønn😄 jeg har følt meg bra i noen dager nå så håpte kvalmen var et tilbakelagt kapittel. Prøvde meg på å lage middag i dag men det ble rett og slett for mye for meg. Kastet opp mens jeg holdt på 🥺 Huff!!! Hadde to fine dager selv på lørdag og søndag, og tenkte bare katastrofetanker. Men fra i går var kvalmen tilbake igjen for fullt. Burde bare nyte det de dagene jeg faktisk er litt bedre i stedet for å tenke teite tanker 😅 De ukene her er jaggu hard kost! Helt rått at man glemmer hvor "ille" det egentlig føles, er jo snakk om en del uker man blir totalt satt ut av spill og. Merker at huset liksom henger mer på halv tolv for er jo ikke bare kvalme og oppkast som er problemet, men energien forsvinner jo totalt. Så var veldig godt å få rydda og shinet i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 28. desember 2021 #332 Del Skrevet 28. desember 2021 Sommerfuul skrev (12 minutter siden): Huff!!! Hadde to fine dager selv på lørdag og søndag, og tenkte bare katastrofetanker. Men fra i går var kvalmen tilbake igjen for fullt. Burde bare nyte det de dagene jeg faktisk er litt bedre i stedet for å tenke teite tanker 😅 De ukene her er jaggu hard kost! Helt rått at man glemmer hvor "ille" det egentlig føles, er jo snakk om en del uker man blir totalt satt ut av spill og. Merker at huset liksom henger mer på halv tolv for er jo ikke bare kvalme og oppkast som er problemet, men energien forsvinner jo totalt. Så var veldig godt å få rydda og shinet i helga. Lett å bekymre seg når symptomer forsvinner…jeg har sagt til samboer at dette blir første og eneste barn for jeg orker ikke å gå gjennom dette en gang til, men så skulle det ikke mer enn 3 kvalmefrie dager til før jeg hadde glemt hvor jævlig det var😂 her også er alt på halv tolv. Rotete kjøkken og skitne gulv. Fikk ryddet å vasket litt når jeg ikke var kvalm men det blir fort både rotete og skittent igjen med hund… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heiapådeia Skrevet 28. desember 2021 #333 Del Skrevet 28. desember 2021 Prøvde doppleren til ei venninne nå, hørte ingenting😅 Men overraskende nok så ble jeg ikke bekymret😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. desember 2021 #334 Del Skrevet 28. desember 2021 Sommerfuul skrev (4 timer siden): 11+5, så satse på at vi får sett litt 😁 Hvor langt er du da? Jeg blir 9+5 når vi kommer så langt. Så vil jo være mulig å se at det ligner en baby ihvertfall. Føler med dere som er kvalme. Det er virkelig tortur! Flere som merker den gode luktesansen? I går drev mannen og mekka på snøfresen før han forsvant ut en tur. Så begynte jeg å kjenne en skikkelig bensinlukt i stua. Katastrofehue begynte å lure på om noen prøvde å brenne oss inne så løp rundt i huset for å finne lukta. Lukta skikkelig også. Endte med at jeg fant bensinkanna mannen hadde brukt til fresen som han hadde satt rett innenfor utgangsdøra. 😂 Jeg synes hele huset stinka, han kunne ikke merke noe🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #335 Del Skrevet 28. desember 2021 Kakaoen skrev (1 time siden): Flere som merker den gode luktesansen? I går drev mannen og mekka på snøfresen før han forsvant ut en tur. Så begynte jeg å kjenne en skikkelig bensinlukt i stua. Katastrofehue begynte å lure på om noen prøvde å brenne oss inne så løp rundt i huset for å finne lukta. Lukta skikkelig også. Endte med at jeg fant bensinkanna mannen hadde brukt til fresen som han hadde satt rett innenfor utgangsdøra. 😂 Åå, huff ja! 🙈 Luktesansen har vært ekstrem her helt fra begynnelsen. Kan lukte kanel på lang vei inni butikken for jeg gikk fordi en pose gifflar. 😅 Kan også sniffe meg frem til de forskjellig gelesmakene med øynene lukket, har testet på butikken. Samboeren synes det var gøy, for han luktet ingenting! De fleste lukter er vonde, og jeg må faktisk rømme huset når samboeren skal vaske doen med klorin. Helt håpløst! 😂 Kjøpte meg adventskalender fra rituals før jeg ble gravid, åpnet den 1. desember, men det ble med det gitt. Lukter altfor mye, og altfor vondt! 🤢 Fyysj av meg!! 🙈 Lurer på om såpe og slikt noen gang vil lukte godt igjen, eller om jeg har forandret nesa mi for alltid!? Klarer ikke se for meg at de luktene skal kunne lukte godt noen sinne igjen. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. desember 2021 #336 Del Skrevet 28. desember 2021 Lykkefrø skrev (19 minutter siden): Åå, huff ja! 🙈 Luktesansen har vært ekstrem her helt fra begynnelsen. Kan lukte kanel på lang vei inni butikken for jeg gikk fordi en pose gifflar. 😅 Kan også sniffe meg frem til de forskjellig gelesmakene med øynene lukket, har testet på butikken. Samboeren synes det var gøy, for han luktet ingenting! De fleste lukter er vonde, og jeg må faktisk rømme huset når samboeren skal vaske doen med klorin. Helt håpløst! 😂 Kjøpte meg adventskalender fra rituals før jeg ble gravid, åpnet den 1. desember, men det ble med det gitt. Lukter altfor mye, og altfor vondt! 🤢 Fyysj av meg!! 🙈 Lurer på om såpe og slikt noen gang vil lukte godt igjen, eller om jeg har forandret nesa mi for alltid!? Klarer ikke se for meg at de luktene skal kunne lukte godt noen sinne igjen. 😅 Det blir heldigvis mer normalt en stund etter fødsel Men jeg føler nesa mi har blitt forandret for alltid, men nå er det next level som jeg tydeligvis hadde glemt hvordan det var. Om det er en trøst så føler jeg også at mye lukter vondt! Kjøleskapslukt er grusomt! Husker jeg brakk meg av å åpne kjøleskapet i de andre graviditetene Og med første taklet jeg ikke manneparfyme, så holdt på å spy om jeg var i samme rom som noen av kollegaene mine 🙈 Men enig i det med såpe!! Etter jeg fikk barn har jeg totalt sluttet med tøymykner som har spesiell lukt. Her er det neutral for alle pengene.. Fikk en fancy såpe fra Rituals til jul av svigerinna mi som ho synes lukter nydelig. Jeg lukta på den og 🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 29. desember 2021 #337 Del Skrevet 29. desember 2021 Tre døgn uten kvalmestillende! Hurra! Angående luktesans, så mistet jeg den når jeg fikk corona. Er egentlig litt fornøyd med det foreløpig, siden jeg slipper alle lukter som kan gjøre meg kvalm også 😂 Merket det med forsterket luktesans før corona og det var veldig plagsomt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lianne Skrevet 29. desember 2021 #338 Del Skrevet 29. desember 2021 Jeg har vært en del kvalm og uggen, så har i perioder syntes at alt generelt har luktet vondt. Alt utenom frisk luft. Har gått med en søtlig, kvalmende lukt i nesa konstant innimellom. Å gå inne på butikk, sitte på buss, i bil osv. har vært helt pyton! 🤢 Den ekle lukten overalt har gått litt over nå, sikkert sammenheng med at jeg er mindre kvalm. Det som forundrer meg mest er at lysten på kaffe har forsvunnet! De siste seks ukene har jeg ikke drukket kaffe, og til vanlig er jeg helt avhengig! Det er så rart, og det er nesten så folk ikke tror på meg når jeg takker nei til kaffe. Men det er vel ikke det verste å miste lysten på 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 29. desember 2021 #339 Del Skrevet 29. desember 2021 Lianne skrev (43 minutter siden): Jeg har vært en del kvalm og uggen, så har i perioder syntes at alt generelt har luktet vondt. Alt utenom frisk luft. Har gått med en søtlig, kvalmende lukt i nesa konstant innimellom. Å gå inne på butikk, sitte på buss, i bil osv. har vært helt pyton! 🤢 Den ekle lukten overalt har gått litt over nå, sikkert sammenheng med at jeg er mindre kvalm. Det som forundrer meg mest er at lysten på kaffe har forsvunnet! De siste seks ukene har jeg ikke drukket kaffe, og til vanlig er jeg helt avhengig! Det er så rart, og det er nesten så folk ikke tror på meg når jeg takker nei til kaffe. Men det er vel ikke det verste å miste lysten på 😊 Jeg var sånn sist gang med godteri og sukker. Jeg er skikkelig sjokoholiker, men hadde bare ikke lyst på. Håper veldig på samme denne gangen 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjolahei Skrevet 29. desember 2021 #340 Del Skrevet 29. desember 2021 Kjenner at luktesansen er litt forsterka jeg også. Kan brekke meg av ting jeg tålte før. Er småkvalm stort sett hele tiden, men kaster sjeldent opp. Så er glad for det Ellers har jeg hatt mye vondt i hodet de siste dagene. Er plaget mye med migrene fra før, så er ikke noe sjokk. Det er bare så dritt, for jeg vil aller helst ta minst mulig medisiner. Men, vet at for min del er det ikke til å unngå. Tidligere har jeg blitt lagt inn på sykehuset for å få morfin hvis det har blitt for ille, så vil ikke komme dit liksom. Nå er jeg 10+1, det er helt vilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå