Gå til innhold

Kusina mi er sur fordi jeg "stjal" navnet hun ville bruke til sitt fremtidige barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kalte barnet mitt det samme som 2 (!) av mine søskenbarn sine barn (alså mitt barns tremenninger). Så vi har 3 Trym'er i våre familieselskap. 

Alså, du kan jo ikke velge ett annet navn hvis kusina di kaaaanskje skulle få en sønn en dag. Det blir jo bare dumt. 

Jeg ville sagt det høyt og tydelig foran alle at dette navnet er ett navn du hadde tenkt på lenge, i mange mange år. Du kjente det litt i magen da kusina di hadde tenkt å kalle barnet sitt det navnet først, men du sa ingenting for du tenkte "det er jo bare ett navn". Så fant de ut at kusina di fikk jente og ikke gutt. Du er gravid med gutt og du er kjempe glad for at du får velge navnet du alltid har ønsket for din sønn. 

Så, da har du sagt det. Til alle. Og mer kan du ikke gjøre. De får gå rundt å irritere seg. Du får kose deg med din sønn med navnet du liker :)

Anonymkode: 50d41...43d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig at tremenninger har samme navn. Og siden dere mødre er kusiner kommer sikkert ikke ungene til å dele etternavn heller.  som og er ganske vanlig. Min slekt på farsiden har 4 personer med akkurat samme navn, det skaper litt forvirringer når folk søker etter telefonnummer eller adresse, men det er helt innafor. Alle 4 er oppkalt etter samme person og alle har god kontakt og er hode venner. Det bli'kke mere drama enn du lager sjæl! 

Anonymkode: 3fa8c...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kalte barnet mitt det samme som 2 (!) av mine søskenbarn sine barn (alså mitt barns tremenninger). Så vi har 3 Trym'er i våre familieselskap. 

Alså, du kan jo ikke velge ett annet navn hvis kusina di kaaaanskje skulle få en sønn en dag. Det blir jo bare dumt. 

Jeg ville sagt det høyt og tydelig foran alle at dette navnet er ett navn du hadde tenkt på lenge, i mange mange år. Du kjente det litt i magen da kusina di hadde tenkt å kalle barnet sitt det navnet først, men du sa ingenting for du tenkte "det er jo bare ett navn". Så fant de ut at kusina di fikk jente og ikke gutt. Du er gravid med gutt og du er kjempe glad for at du får velge navnet du alltid har ønsket for din sønn. 

Så, da har du sagt det. Til alle. Og mer kan du ikke gjøre. De får gå rundt å irritere seg. Du får kose deg med din sønn med navnet du liker :)

Anonymkode: 50d41...43d

Hun trenger da ikke begrunne noen ting. Hvorfor slikt bekreftelsesbehov? Holder at hun er ærlig overfor seg selv. Et skjørt og usikkert selv er hva hun vil ende opp med ellers.

Anonymkode: a99a3...a38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 14.53):

Og om hun gjør det, er det ikke sikkert at hun ville brukt det navnet hun først tenkte på uansett. Jeg var i samme situasjon som kusina her, bare omvendt, alle ultralyden "viste" ei jente og så fikk jeg en sønn. Da jeg noen år senere fikk ei jente, fikk hun ikke det navnet som var tiltenkt første. Og jeg kjenner mange som har hatt klart både gutte- og jentenavn til første barn og så to helt nye klare til neste barn osv. Jeg tror faktisk det er mest vanlig. 

Anonymkode: 0a5c5...99d

Mulig det er mest vanlig. Men da vi skulle ha første barnet, så kom vi frem til et guttenavn og et jentenavn. Vi fikk en jente, og brukte jentenavnet. Til barn nummer to, så fant vi et nytt jentenavn, men beholdt guttenavnet fra første svangerskap. Det ble en gutt, som nå heter det søsteren ville hett om hun var en gutt. Hvorfor forkaste et navn som begge foreldrene likte best til første svangerskap, bare fordi det er et nytt svangerskap?

Anonymkode: 8342f...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 21.18):

Familien vår har veldig mye med hverandre å gjøre, så jeg tror ikke hun gjør det. Jeg ville ikke ha brukt navnet om hun fikk gutt første gangen. Det hadde vært rart. 

Anonymkode: 9a2db...ef0

Men dere får vel uansett mindre å gjøre med hverandre om denne konflikten utarter seg.

Anonymkode: 53be8...023

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine sønner har samme navn som fetteren sin, og som to av tremenningene sine. Og som ikke det er nok, så har han dobbeltnavn, det andre navnet er navnet til min bror 😉 . Null problem!

Anonymkode: eee6d...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at fra hennes side, så ser det ut som om du har stjålet navnet. Jeg tror på det du sier, men jeg ser også siden du aldri har snakket om navnet, at det virker som om du har tatt det hun ville bruke.

Men akkurat det satt til siden; hva så? Navn er navn? Hva så om to hva 3-meldinger som barna kan bli (om hun noen gang får en gutt) har samme navn? Betyr det så fryktelig mye? Hvor mange har ikke gått i en klasse der 3-4 stk har hatt det samme navnet? Navn er navn.

Anonymkode: 5415e...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...