Gå til innhold

Kusina mi er sur fordi jeg "stjal" navnet hun ville bruke til sitt fremtidige barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva ønsker du å lese om da inne på "Vennskap og sosiale relasjoner"? Den urealistiske fasaden om at alt er flott?

Anonymkode: 01c16...c16

Det er nok ikke tema som er problemet, heller det at det iløpet av ett par dager har blitt opprettet ørten tråder om kusina. Tanta klikker fordi ts har fått kjæreste og kusina er lei seg, kusina er bitter fordi hun fikk barn først og ts er redd for at hun skal skade ungen, nå denne navntråden and so on, blir spennende å se hva dagens tråd tema blir hha.

 

Anonymkode: 5bba1...871

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva ønsker du å lese om da inne på "Vennskap og sosiale relasjoner"? Den urealistiske fasaden om at alt er flott?

Anonymkode: 01c16...c16

Nei, jeg ønsker å lese om ting som faktisk har skjedd 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert kusina di får et barn av dette kjønnet noen gang i livet.. Så det blir feil om du skal «spare» navnet til henne. Hun venter ikke barn, hun er ikke gravid en gang. Og det verste som kan skje er at to tremenninger heter det samme. Bruk navnet som du vil 💛

Anonymkode: dd327...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun jo så sur at relasjonen kommer til å bli mye mindre tett, så da er det ikke et problem at ungene heter det samme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg kjenner sikkert 5 av hver og mer som heter Olav, Morten, Lars, Andreas, Silje, Mari, Ingrid, Marthe som enten hele eller som en del av to navn.

Om det er et navn som ikke er superspesielt så skal det mye til at noen ikke heter det samme. Jeg har et navn som er ganske sjeldent i Norge, likevel gikk jeg på skole med ei med samme navn, og møter "til stadighet" nye med navnet. Navn går også i arv, og broren min som er oppkalt etter forferdre i vår slekt, deler sitt navn med flere yngre slektninger pga av det, både tremenning og firmenning i alle fall. Det hører da til sjeldenhetene å ha navnet sitt "for seg selv", da er nok navnet veldig spesielt, veldig gammelt eller "påfunnet".

Synes du skal gi sønnen din det navnet du har valgt jeg, det er helt ok!

Anonymkode: e19de...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare brukt navnet. Du kan jo legge til et mellomnavn, sånn at HVIS hun noen gang får en gutt, kan hun gjøre det samme, slik at dere skiller mellom de to guttene lettere? For eksempel Per Anders og Per Gunnar.

Bare behold navnet! Det skulle bare mangle! Det er ikke sikkert din kusine noen gang får en gutt en gang, og det går virkelig ikke an å "tinge" seg et navn for all fremtid, i tilfelle man får bruk for det. Hun får kanskje bare jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må tenke lenge over hva barna til fettere og kusiner heter. Og jeg tror ikke jeg husker hva alle heter. Det er ikke så nære relasjoner at det skaper problemer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke sikkert kusina di får et barn av dette kjønnet noen gang i livet.. Så det blir feil om du skal «spare» navnet til henne. Hun venter ikke barn, hun er ikke gravid en gang. Og det verste som kan skje er at to tremenninger heter det samme. Bruk navnet som du vil 💛

Anonymkode: dd327...59d

Og om hun gjør det, er det ikke sikkert at hun ville brukt det navnet hun først tenkte på uansett. Jeg var i samme situasjon som kusina her, bare omvendt, alle ultralyden "viste" ei jente og så fikk jeg en sønn. Da jeg noen år senere fikk ei jente, fikk hun ikke det navnet som var tiltenkt første. Og jeg kjenner mange som har hatt klart både gutte- og jentenavn til første barn og så to helt nye klare til neste barn osv. Jeg tror faktisk det er mest vanlig. 

Anonymkode: 0a5c5...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lignende erfaring. To i samme familie ventet jentebaby til ca samme tid. Det er ei i familien flere har hatt lyst til oppkalt etter, om de fikk jente. Både min samboer og søsteren ville ha dette navnet på babyen. Samboer til søsteren nektet å bruke det navnet, syns det var gammeldags. De fikk babyen sin først og kalte jenta si noe helt annet. Så da vi fikk vår noen måneder senere så brukte vi dette navnet.

Da var søsteren til samboer sur på oss i et helt år i strekk. For om hun ikke fikk navnet så skulle ingen få det. 

Anonymkode: 12e54...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har lignende erfaring. To i samme familie ventet jentebaby til ca samme tid. Det er ei i familien flere har hatt lyst til oppkalt etter, om de fikk jente. Både min samboer og søsteren ville ha dette navnet på babyen. Samboer til søsteren nektet å bruke det navnet, syns det var gammeldags. De fikk babyen sin først og kalte jenta si noe helt annet. Så da vi fikk vår noen måneder senere så brukte vi dette navnet.

Da var søsteren til samboer sur på oss i et helt år i strekk. For om hun ikke fikk navnet så skulle ingen få det. 

Anonymkode: 12e54...ed2

Etter det så har vi faktisk ikke kontakt lengre, kun korte samtaler i selskap.. 

Anonymkode: 12e54...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (7 timer siden):

Nei, jeg ønsker å lese om ting som faktisk har skjedd 🤣

Selv om du kanskje ikke leser romaner så er det ofte noe å lære av det. Det gir også mulighet til å dele egne opplevelser og erfaringer av samme art med andre. Det samme gjelder tråder slik som denne som muligens også er oppdiktet. Du må nok bare akseptere det istedenfor å irritere deg over om tråden er sann eller ikke. Hvis du ikke liker å lese tråder som dette så får du finne deg noe annet å gjøre.

Anonymkode: 01c16...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts er nok bare kranglevoren og har bare et umettelig bekreftelsesbehov. Så prøver hun å hente narcisistisk forsyning her på forumet når alle hun kunne rettet giftpiler mot i det virkelige liv har trukket seg unna henne. Alle trådene om blabla-  samme tema tilsier det.

Anonymkode: a99a3...a38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi opplevde noe liknende da vi fikk datteren vår for 12 år siden.

Vi kalte henne for Sigrid etter mannens farmor. Mannens kusine ble veldig ufin, for det skulle hun kalle sin fremtidige datter.

Vel.. hun var singel den gang og i dag har hun tre gutter.

Anonymkode: 67152...561

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til deg ts, som evner å leve på samme planet som denne kusina di (og de fæle foreldrene hennes). 

Anonymkode: d9081...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 21.11):

Jeg har lenge visst hva navn jeg ville gi barnet mitt hvis jeg fikk en gutt. Lenge! Jeg fortalte aldri noen i familien dette, og lenge trodde jeg at jeg aldri ville få barn. 
Kusina mi fikk en nylig en datter. Da hun var gravid trodde de først at det var en gutt, og hun hadde lyst å bruke det navnet jeg har lenge hatt lyst å bruke. Hun kom på det selv, hun visste aldri at jeg ville kalle min sønn for dette. Men de tok feil på ultralyd og det viste seg for at barnet skulle bli en jente. 

Så ble jeg gravid, og jeg visste det kom til å bli en gutt. Siden kusina mi ikke fikk gutt, så fikk hun ikke brukt navnet jeg alltid har hatt lyst å kalle barnet mitt, så jeg har nå bestemt meg for å bruke det navnet. Nå er kusina mi drittforbanna, og har fått foreldrene sine på sin side, fordi hun mener at jeg har stjålet navnet til henne sønn. Hun har ikke en sønn, og hun er ikke gravid. 

Jeg har forsøkt å forklare at det var et navn jeg likte lenge før hun ble gravid for første gang, men hun tror ikke på meg. 

Barnet mitt har termin i januar. Jeg har ikke lyst å bruke et annet navn. Jeg har tenkt på dette navnet i mange år. Jeg kom aldri på et jentenavn, fordi jeg har alltid tenkt at jeg kom til å få gutt. 

Anonymkode: 9a2db...ef0

Hva feiler det folk som din kusine og hennes foreldre? Du har ikke stjålet noe hun ikke eier. Herregud. Kall barnet ditt hva du vil og ikke bry deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var litt samme greia her da jeg fikk ei datter. Vi mistet en kjær person på begge sider da jeg gikk gravid, og valgte å kalle opp datteren etter de to personene.

Så ble min søster fly forbannet for det ene navnet hadde hun "alltid" hatt lyst å kalle sin kommende datter. Jeg var ikke klar over det, og det ble ganske baluba en periode. Nå kaller vi ikke datteren for det navnet, men navnet før, og søsteren min valgte samme navn på sin etter mye veiing fram og tilbake. Og begge jentene synes det er veldig gøy at de heter det samme :) (er snakk om 4 års aldersforskjell.)

Anonymkode: 24934...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremenningen min sin datter har samme navn som meg. Han ringte faktisk mamma for å spørre om det var OK at han kalte sin datter det samme da kona hans var gravid. Det var selvsagt helt i orden, men mamma synes det var søtt at han spurte. Man kan faktisk ikke nekte andre å bruke et navn bare fordi man selv liker det godt, eller har tenkt på samme navnevalg til en potensiell baby som kanskje aldri blir noe av. Hva om kusina di aldri får en gutt, da? Skal det navnet dere begge to elsker gå ubrukt pga et eller annet meningsløst prinsipp? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 21.11):

Jeg har lenge visst hva navn jeg ville gi barnet mitt hvis jeg fikk en gutt. Lenge! Jeg fortalte aldri noen i familien dette, og lenge trodde jeg at jeg aldri ville få barn. 
Kusina mi fikk en nylig en datter. Da hun var gravid trodde de først at det var en gutt, og hun hadde lyst å bruke det navnet jeg har lenge hatt lyst å bruke. Hun kom på det selv, hun visste aldri at jeg ville kalle min sønn for dette. Men de tok feil på ultralyd og det viste seg for at barnet skulle bli en jente. 

Så ble jeg gravid, og jeg visste det kom til å bli en gutt. Siden kusina mi ikke fikk gutt, så fikk hun ikke brukt navnet jeg alltid har hatt lyst å kalle barnet mitt, så jeg har nå bestemt meg for å bruke det navnet. Nå er kusina mi drittforbanna, og har fått foreldrene sine på sin side, fordi hun mener at jeg har stjålet navnet til henne sønn. Hun har ikke en sønn, og hun er ikke gravid. 

Jeg har forsøkt å forklare at det var et navn jeg likte lenge før hun ble gravid for første gang, men hun tror ikke på meg. 

Barnet mitt har termin i januar. Jeg har ikke lyst å bruke et annet navn. Jeg har tenkt på dette navnet i mange år. Jeg kom aldri på et jentenavn, fordi jeg har alltid tenkt at jeg kom til å få gutt. 

Anonymkode: 9a2db...ef0

Ingen eier navn. jeg har 2 kusiner en på pappas side og en på mammas side som har samme navn som min, ingen sure miner fra noen av de, men er stor alderforskjell da, min blir 9, en er 21 og siste er 29

Anonymkode: 4e455...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange søskenbarn, og minst to stk har gitt barna sine det samme navnet. Ikke noe problem. 
Ellers tenker jeg at kusina di virker ganske koko, for å være ærlig. 

Anonymkode: 10c11...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...