Gå til innhold

Kusina mi er sur fordi jeg "stjal" navnet hun ville bruke til sitt fremtidige barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge visst hva navn jeg ville gi barnet mitt hvis jeg fikk en gutt. Lenge! Jeg fortalte aldri noen i familien dette, og lenge trodde jeg at jeg aldri ville få barn. 
Kusina mi fikk en nylig en datter. Da hun var gravid trodde de først at det var en gutt, og hun hadde lyst å bruke det navnet jeg har lenge hatt lyst å bruke. Hun kom på det selv, hun visste aldri at jeg ville kalle min sønn for dette. Men de tok feil på ultralyd og det viste seg for at barnet skulle bli en jente. 

Så ble jeg gravid, og jeg visste det kom til å bli en gutt. Siden kusina mi ikke fikk gutt, så fikk hun ikke brukt navnet jeg alltid har hatt lyst å kalle barnet mitt, så jeg har nå bestemt meg for å bruke det navnet. Nå er kusina mi drittforbanna, og har fått foreldrene sine på sin side, fordi hun mener at jeg har stjålet navnet til henne sønn. Hun har ikke en sønn, og hun er ikke gravid. 

Jeg har forsøkt å forklare at det var et navn jeg likte lenge før hun ble gravid for første gang, men hun tror ikke på meg. 

Barnet mitt har termin i januar. Jeg har ikke lyst å bruke et annet navn. Jeg har tenkt på dette navnet i mange år. Jeg kom aldri på et jentenavn, fordi jeg har alltid tenkt at jeg kom til å få gutt. 

Anonymkode: 9a2db...ef0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«You bitch!» 

(c) Samantha Jones 

 

Tenkte på den episoden med en gang 😁 

Anonymkode: b9d48...5f9

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor ståhei for ingenting.

Om kusinen din får en sønn, kan hun fremdeles bruke det navnet. Det kan du si til dem. Det er ikke slik at et navn kun bli brukt en gang. 

Anonymkode: aaa3e...609

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at dette må du bare drite i. Det er et fritt land, og hun kan ikke reservere et navn i tilfelle hun en gang får bruk for det. Jeg husker det var mye styr den gang jeg skulle gi navn til jentungen også, for eks. nabojenta hadde samme dobbelt fornavn og da kunne jo ikke jeg ta det. Det endte jo med at både de og vi flyttet så det var jo bare tull. Dette er jo kusina di da, men hvis dette er viktig for deg syns jeg du skal stå i det. 

Anonymkode: c1bb0...5e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stor ståhei for ingenting.

Om kusinen din får en sønn, kan hun fremdeles bruke det navnet. Det kan du si til dem. Det er ikke slik at et navn kun bli brukt en gang. 

Anonymkode: aaa3e...609

Familien vår har veldig mye med hverandre å gjøre, så jeg tror ikke hun gjør det. Jeg ville ikke ha brukt navnet om hun fikk gutt første gangen. Det hadde vært rart. 

Anonymkode: 9a2db...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to kusiner som heter det samme, har aldri hørt at det har vært et problem. Så hun kan jo fremdeles bruke det, hvis hun får gutt da. 

Anonymkode: 2b6ce...13b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle burde herme etter alle for det er det som er mest normalt.  

Anonymkode: a99a3...a38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller vel ingen rolle om tremenninger heter det samme? Men må være veldig irriterende for deg at de tror du har tatt hennes idé.

Anonymkode: 9a442...073

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Familien vår har veldig mye med hverandre å gjøre, så jeg tror ikke hun gjør det. Jeg ville ikke ha brukt navnet om hun fikk gutt første gangen. Det hadde vært rart. 

Anonymkode: 9a2db...ef0

Dere har kanskje mye med hverandre å gjøre nå, men din sønn og hennes evt sønn blir jo ‘kun’ tremenninger og ikke sikkert at de vil ha så mye med hverandre å gjøre når de blir eldre. Uansett, det er ikke uvanlig at to stykker som tilbringer tid sammen også heter det samme. 

Navn blir uansett ikke brukt opp og hun kan også bruke det. Dere kan ha Pål R og Pål H feks. Trenger ikke å gjøre så mye ut av det. Til sønnene er det jo bare å si at dere synes navnet er så flott at dere begge ville bruke det. 

 

Anonymkode: aaa3e...609

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke visste at du har tenkt på navnet lenge før henne så kan jeg skjønne at hun blir irritert ja. Ikke noe jeg hadde laget et sånt styr over, men da hadde det jo virket som om du stjal navnet. 

Men ettersom hun vet at du har tenkt på navnet lenge og at det bare er tilfeldig at dere liker det samme navnet, så må hun jo bare respektere det. Hun eier ikke navnet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er navnet veldig spesielt?

Det er forskjell på å ha to Magnus i familien og å ha to Laurbærbladius-Tommelom :vetikke:

 

Anonymkode: 39069...27f

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samme det vel. 🤷 her i klassene til ungen mine, det er tre som heter Iver og tre som heter Oliver. Ikke treminger, men er jo barn som omgås hverandre hver dag. Og det går helt fint. 🥳

Anonymkode: 916df...7ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fetteren min har barn med samme navn. Helt uproblematisk  :)

Anonymkode: 98d9f...c51

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Teatrica skrev (34 minutter siden):

Er du ikke snart lei av å produsere disse "kusine og/eller tante er så fæl"-trådene?

Hva ønsker du å lese om da inne på "Vennskap og sosiale relasjoner"? Den urealistiske fasaden om at alt er flott?

Anonymkode: 01c16...c16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (12 timer siden):

Hvis hun ikke visste at du har tenkt på navnet lenge før henne så kan jeg skjønne at hun blir irritert ja. Ikke noe jeg hadde laget et sånt styr over, men da hadde det jo virket som om du stjal navnet. 

Men ettersom hun vet at du har tenkt på navnet lenge og at det bare er tilfeldig at dere liker det samme navnet, så må hun jo bare respektere det. Hun eier ikke navnet. 

Kunsina visste jo ikke at TS har tenkt lenge på navnet, så hun tror sikkert at ideen kommer fra henne. Og det er derfor hun er sur. Men maken til overreaksjon, da..!

Anonymkode: b19be...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kunsina visste jo ikke at TS har tenkt lenge på navnet, så hun tror sikkert at ideen kommer fra henne. Og det er derfor hun er sur. Men maken til overreaksjon, da..!

Anonymkode: b19be...87a

Argh! KUSINA!

Anonymkode: b19be...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...