Gå til innhold

Dagbok


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Bra at du tar ut sykemelding når du trenger det!!! :)

Krysser fingrene for at du får ny jobb.

OG: Jeg kan trenge noen råd om bil. Vi har aldri hatt bil, men skal skaffe oss det før vi blir foreldre. Jeg har IKKE peiling på merker, priser, om å kjøpe brukt osv. Så send meg gjerne noen tips!!! Og lykke til med bilkjøp, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Joho! Jeg er supermedlem! :hoppe:

Har ikke tid å svare på hilsenenenenenne (hm..) enda, for nå skal supermedlemskapet utforskes! Får skrive litt her etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som supermedlem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :klem: (jeg ble først :sjarmor: )

Vi har kjøpt en Ford Focus stasjonsvogn. Veldig god bil, og passe stor. Men drømmen er en Volvo XC70... Men da må jeg vinne i lotto, eller bytte mann........ :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med supermedlemskap !!

Skal ærlig innrømme at jeg er pittelitt nysgjerrig på hva som foregår på "hemmeligforumet". Men..jeg blir som regel alltid skuffa når sånne superhemmelige-overraskelser blir avslørt. Jeg har litt for god fantasi til at noe klarer å toppe det :ler::rodme:

Gleder meg til du er 12 uker, da kan jeg begynne å slappe litt mere av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Huldra.

Satt akkurat å leste innleggene dine om vanntrivsel, ensomhet og frustrasjonen med jobbsøking med voksende mage, og må bare si at jeg vet akkurat hvordan du har det!! :klem:

Nå har jeg kanskje bodd litt lengre i Bergen enn du har i Hedmarken, men ikke egentlig lenge nok til at jeg føler at det er blitt hjem enda. Har hjemlengsel ofte (spesiellt nå når pappa er syk), og savner å ha venninner som jeg kan gå på besøk til uten at det har vært planlagt og organisert i noen uker... (for vi har jo omgangsvenner her, og det er hyggelige folk, men de er ikke mine besteveninner)

Og jobbsøking. Argh - don't get me started. Vet det er mager trøst når du sitter der, men det er din fulle rett å ikke si noe om graviditeten på intervjuet! Men jeg sliter med det samme selv. Og føler at tiden renner ut for meg, for snart vil det synes, og da antar jeg at løpet er kjørt... En venninne var på jobbintervju nyrlig og tok selv om dette med graviditet (de har ikke planer), og ble "beroliget" av firmaet med at nei, men det var ikke noe problem. De hadde forståelse for at med et ungt miljø på jobben ble det noen permisjoner etterhvert. Veldig positivt, men de sa jo også at hadde hun kommet på intervjuet med stor mage hadde de bedt henne søke på nytt om et år!!! Og _det_ provoserte meg, for det var jo det samme som å innrømme at de med viten og vilje ville diskriminere en ellers aktuell kandidat fordi hun var gravid. Og det er lovstridig!

Ah - det ble mye klaging i dagboken din nå altså, beklager. Men i den grad det er noen trøst så kan du jo vite at du er ikke alene i din situasjon, så jeg forstår frustrasjonen din kjempegodt!! Skal selv på intervju i morgen og kommer ikke til å si noe som helst om graviditeten min. Jeg er fast bestemt, selv om jeg får aldri så dårlig samvitighet av det.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Det er du ikke alene om Ionaa! Bare en uke igjen til 12 uker er passert, i dag er jeg 11+0 Man har jo ingen garantier ved 12 uekr heller, men sjansene er så utrolig mye større for at ting skal gå bra. En virkelig milepæl! Takk for at du holder pusten med meg, og for at du stikker innom og skriver hilsen, kjempekos! :klem:

Takk for hilsen, Tass! :klem: Vi har siktet oss inn på Toyota, Hyundai eller Skoda. Skoda klinger dårlig sånn tradisjonelt, men de nyere bilene er tipp topp men rimeligere. Vi synes det blir lettere å lete når vi begrenser oss til noen merker og modeller. Nå har vi en gammel-gammel Golf, og selv om Volkswagen er kjent for å være gode biler, så er ikke det et ønske vi har. Vi har mange dårlige erfaringer med VW, og har lenge sagt at neste bil skal være Toyota. Men etter stasjonsvognprisene må vi senke litt på krava og kanskje kjøpe litt rimeligere asiatisk, f.eks. Hyundai. Men de er helt kurante! Gode biler som er laget i samarbeid med netop Toyota, bare billigere produksjon.. Jaja, dagens bilreklame ogbilkurs dette. Kanskje noe for dere, Miip? :ler2: Og egentlig ville vi hatt diesel, men som bruktbil har vi ikke allverden å velge mellom, så om den bruker diesel eller bensin blir sekundært i forhold til om resten av den aktuelle bilen er bra.

Takk for intervju-oppbakking Charmina og FMrs Potter og Fagforenings-Skytte! :ler2: Jeg er nå en gang en sånn "snill pike" så uansett hvor mye rett jeg har til å ikke si noe om graviditeten, så føler jeg meg som en løgner... Jeg håper veldig at jeg får jobb! Fott at dere heier på meg! Det er tilog med jobb jeg vil ha, og som er stor nok til at jeg kan leve av den, og ikke som 50%stilingen jeg har nå... Vil ha vil ha!!!!!

Takk for hilsen og bilanbefaling fra deg også, La Traviata! :klem: Det er som sagt Toyota vi vil ha, helst Corolla elelr Carina. Bra å høre at dere er fornøyd! :)

Ja 11+0 i dag! Inn i tolvte uke! :grine2: Har tatt bilde i dag, men offentliggjør det ikke her, for det er helt likt som de andre allikevel! ;) Skal heller legge ut bilde neste mandag! :)

Har så vonde stramme skuldrer... au... :grine: Har sagt til sambo jeg ønsker meg sånn varmepakning-ting til bursdagen. Ganske kjedelig ønske, men jeg ønsker det virkelig. Da kunne jeg varmet opp skulder/nakkepartiet litt og fått mer effektiv massasj etterpå. Enten av han eller av meg selv. Er så stram nå.. Må ha meg noen dager med selvmassasje og tøying, det pleier å hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har slik massasjestol på jobben......... Den er virkelig god å ha, særlig når en går hjem fra jobb og skuldrene er høyere enn ørene! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for PM, skal svar når jeg får tid, men nå er jeg egentlig student skjønner du :sjenert:

Du har ikke vurdert å begynne på yoga kurs for gravide. Jeg har stort nytte av yoga mot min stive nakke, rygg og skuldre ( i tillegg til fysioterapaut, naprapat og kiropraktor.... :sjenert: )

Ha en fin mandag og gratulere med 11 uker :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

En liten snartur mens jeg egentlig skriver nok en jobbsøknad... :roll:

Så akkurat at Smilepia har skrevet et langt og fyldig innlegg samtidig som jeg skrev før i dag! Takk for mange forståelsesfulle ord, Smilevennen! :klem:

Tass: En sånn stol har jeg aldri prøvd, men har veldig lyst! :Nikke:

La Traviata: Ja hurra hurra! :hoppe: Takk for ønske om en fin dag, det ble i grunnen det! :)

Pia: Du får skrive når du er uteksaminert da! :tunge1: Bar etulelr! ;) Skjønte hva du mente altså! Yoga for gravide har jeg veldig lyst til å gå på, men det vrimler ikke akkurat av slike tilbud i denne lile fillebyen... Her finnes ikke noe treningssenter en gang, annet enn kommunal iderettshall med aerobic på dugnad... :roll:

I dag fant jeg den siste graviditetstesten i skuffen på badet, den hadde jeg helt glemt. Tok den jeg, for jeg har hatt så mange "ten om det ikke er noen inni der"-tanker. Men den var jo selvfølgelig knallpositiv. Hvorfor skulle den være noe annet? Men av og til er jeg litt skrulelte... :sjenert:

Nei, jobbsøknad var det jeg holdt på med. See 'ya! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Skjønner så godt at du ikke trives, har hatt det slik til tider jeg også... Men må jo være vanskeligere når man går fra by til bondeland :klem: Gruer meg litt til å flytte selv.. Frister ikke å starte på nytt et sted uten nettverk annet enn mannens eks :roll:Ikke akkurat første valget om jeg skal skaffe meg nye venner.. :sjenert:

Bare en uke igjen til det magiske 12 tallet! Rart hvordan andres graviditeter går så utrolig mye fortere enn ens egen :ler: Tenker på deg og er helt sikker på at dette skal gå så bra så!!! Gleder meg veldig til å se magen i desember :hoppe: Det er jo faktisk bare 26 dager til jeg kommer til østlandet og vips så er det jul og vips så skal jeg flytte :overrasket: Og da kommer jeg ganske sikkert til å være mer på Gjøvik ;)

Lykke til med jobbsøknaden!!!

*Superkjempeknuseklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for god klem, Capricorn! Sender en skikkelig klem tilbake! :klem:

Og en kjempeklem til deg også Bizzy! Var akurat inne i dagboken din og skrev noen sentimentale ord! :klem: Ja ikke så lett å finne seg tilrette alltid, jeg er ikke verdens mest utadvendte person, jeg bruker litt tid på å bli kjent med folk. Men jeg prøver så godt jeg kan. Jeg er overbevist om at både du og jeg vil trives på Nytt Sted før eller siden. :Nikke: Gleder meg masse til vi treffes når du skal hjem! :hoppe:

Snart jul ja! Må skjerpe meg med julegavehandelen! Mange igjen! Nesten alle... Har strikket en del sokker, men det er ikke nok som gave til alle. Mamma og pappa f.eks. må få litt mer enn hvert sitt par sokker liksom...

I går nileste vi fagplaner her, og fagplanene på skolene hjemme i Bergen sier at vi i utgangspunktet må være her. :grine::grine: Men den ene skolen har lagt til rette for litt individuell studieplan (rekkefølgen på det hele), så det er håp. Uansett er ikke alt håp ute før sambo har fått aslag på overflyttingssøknadene. I verste fall får vi bo her i tre år da.. :grine::grine::grine::grine: Han trives godt, jeg mistrives totalt. Men jeg vil uansett være med min kjære så klart jeg vil bo her i Lille Filleby til han er ferdig utdannet! Men buhuuuu! Jeg vil hjem!

Om to uker skal jeg hjem en tur, det gleder jeg meg masse til! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lett å komme helt ukjent til en ny plass, og ikke kjenne noen.... :klem: Håper du får noe positivt ut av jobbsøknadene slik at du treffer noen mennesker på jobb ihvertfall. Og vips så har du en omgangskrets!

Det hørtes kanskje litt enkelt ut det her, men .... en kan jo håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bilanbefaling!!! :)

Og du, jeg skjønner så utrolig godt hvordan du har det med det "snill pike"-greiene. (Det har vi jo snakka om før.) Det er så utrolig lett å si "blås i det, vær kynisk, drit i de andre" og så UTROLIG vanskelig å gjøre det! :sur:

Gir deg en stooor :klem: og krysser fingrene for at det ordner seg med jobb og bosted. Jeg får virkelig vondt inni meg når jeg leser om andre som mistrives og ikke har det bra. Håper du klarer å glede deg over det som vokser inni magen din innimellom!!!

:klem: igjen.

Hilsen en annen alt for flink pike

P.S: Har du forresten lest Doppler av Erlend Loe? Handler om en fyr som finner ut at han har vært flink for lenge.

P.S2: Jeg sier til mannen av og til at jeg håper knøttet arver noe av egenskapene til faren sin: å kunne ta livet med ro, ikke bekymre seg og å lese skolebøker fordi det er spennende, ikke for å være flink og gjøre det bra på den neste prøven. Det er kjekt å være flink, men bare til en viss grad. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du!

Inne her hos deg og koser meg jeg :)

Hvordan går det med bilkjøpet? Kommet noe videre? Vi har en gammel Toyota og den er super! Men det er ikke st.vogn så vi gruer oss til vi en dag må bytte!

Krysser fingrene for den søknaden om overflytting altså. Kjempetrist hvis du skal bo der og mistrives...De må jo kunne være litt greie de som bestemmer da..Hvis han sier at du bor der hjemme og nå er gravid så vil han også gå skole der?! Bare ikke si at du også bor i Lille Filleby?! Syns de burde være ganske realle og prøve å hjelpe folk med å tilrettelegge så godt som mulig!

Men nå syns jeg mye rart da i min egne,enkle verden :ler:

Håper du får ei fin uke,tross alt! Kos deg masse med magen! Gleder meg til jeg får se den!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare innom for å ønske deg en fin tirsdagskveld!

Vi har Toyota Avensis stasjonsvogn og er utrolig godt fornøyd! Bra plass både til barnesete og vogn :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Mange julegaver igjen, sa du?

Hva med alle igjen? :tristbla:

(bortsett fra mannens, den er i boks - håper jeg.)

Du, jeg håper virkelig det ordner seg med bosted og trivsel og jobb og alt. Det er virkelig ikke noe ålreit å gå rundt og føle seg på helt feil sted. Jeg håper at dere kommer dere tilbake, men så skjønner jeg jo veldig godt at du vil være der mannen er også! Jeg hadde heller prioritert å være sammen enn å ikke bo på et drittsted en stund, tror jeg. Selv om vi nå bor hver for oss, er det tross alt ikke lenger enn at det går an å reise herfra til dit på et par knappe timer!

Hvordan går det med biljakten? Dere suser rundt hushjørnene i den nye, fete stasjonsvognen, tenker jeg? Rart, det der, hvordan folk automatisk tror det er unger på gang når man får seg stasjonsvogn... Vi har forresten Saab stasjonsvogn nå og er veldig fornøyde. Hadde Toyota tidligere, men den var ganske gammel og begynte å oppføre seg litt snålt til tross for at motoren gikk som ei klokke! (Den hadde kjørt over 300000 km! :ler: )

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for kvalmen altså :klappe: Du har vel fått et nytt liv nesten du :)

Jeg må bare henge meg på det her med å flytte til en ny plass. Jeg flyttet fra by på østlandet og til en mindre småby oppe i nord for 8 år siden. Kjente ingen her, for uten om min kjæreste. Heldigvis jobbet jeg på en stor og sosial arbeidsplass og fikk etterhvert venner der. Men det var liksom ikke før jeg var ute i svangerskapspermisjon at jeg virkelig ble kjent med mange folk på babyklubber og slikt. Nå i de siste årene føler jeg at jeg hører hjemme her og kan si at jeg stortrives. Men det tar tid å få gode venninner.

Nå har jeg ikke lyst til å flytte. Vi har en super omgangskrets og et flott nabolag. Og i tillegg så har jeg jo egentlig vokst på det med å flytte til en ukjent plass, jeg har lært masse.

Uansett - ønsker deg en strålende dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...