Gå til innhold

Dagbok


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Oi så mange hilsener som var kommet! Så kos! :hoppe:

Skytte: Takk for hilsen! Kjekt at du snes magen er fin! Liten fettklump, spør du meg da! :ler2: Men etter hvert som ukene går kommer det vel en ordentlig mage, tenker jeg! Ha en god helg du også!

Rognebær: Vi vil ha mage!!! :Nikke: Nei, jeg får da inderlig håpe at kvalmen gir seg så jeg ikke blir sykmeldt for alltid. Får se hva legen tenker. Det er jo bare fram til jeg føler meg pigg igjen.

La Traviata: Ja, det er jo pussig, for selv om det er plagsomt med kvalme og trøtthet og akutt lavt blodsukker, så er jeg utrolig glad for at jeg får oppleve det! Føler meg veldig heldig! :Nikke:

Imax: Du må jo ikke ta det personlig, synes bare det var litt morsomt, så jeg måtte bare erte deg litt! ;) Så du kjenner deg igjen i starttankene mine ja! Nå er puppene så vonde at jeg trenger ikke kjenne etter akkurat, trenger bare skifte stilling eller såvidt være borti dem, så gjør det vondt langt inn i sjelen... Takk for helgehilsen, ha en riktig god helg du og! Vi har sagt det til mange etter hvert... Besteforeldrene, broren min, nære venner, vårt bittelille sosiale nettverk her, noen av stallvennene mine, alle kollegaene mine, studievenner av sambo... Alle dere her inne! Mange som vet. Litt vel flere enn det vi først hadde tenkt, men det ble bare sånn!

Lisemor: Takk! Og i dag er det terminen din! Snart skal noe skje!!! :danse:

Miip: Takk for hilsen! :klem: Må ta kvalmen opp med legen, for den hindrer meg i å gjøre jobben min innimellom... Takk for røykeros! Veldig stolte selv også! :Nikke:

Leanora: Takk takk! Gikk fint an å slutt nå når jeg ble gravid, men hadde nok ikke klart det hvis ikke, ikke akkurat nå i hvertfall. Men spiren i magen er litt av en motivasjonsfaktor! Og så har jeg alltid vært bestemt på akkurat det, at den dagen jeg blir gravid er det slutt.

NyDag: Takk for hilsen, så kos at du stakk innom! Håper du har det bra!

Tass: Det blir din tur også, det er jeg fullstendig overbevist om!! :Nikke: Kanskej allerede nå i november..? Krysser for deg! :tommelsmil:

Charmina: Ja, kjekt med en overaskelse også! Vi synes i alle fall det. God helg til deg og dine, vennen!

Nå synes jeg tiden går litt fort faktisk! I dag er det fire uker siden jeg testet positivt! :danse: Jeg er i dag 8+5 og har begynt å få troen på at dette skal gå bra. Men man har jo ingen garantier, men stort sett så går det jo bra! Sov fra 23 til 09, avbrutt av en tissetur i natt (snakk om oppfylt blære, hjelpe meg...).

Tok meg en skikkelig god dusj, og fikk barbert legger og nappet øyenbryn (på tide!!!!!!) og hatt ansiktsmaske og hårkur. Har ikke hatt ork til å dulle i det siste, så jeg har følt meg som en slask... Men i dag hadde jeg litt energi, og føler meg bedre enn på lenge. :) Pga lang tid på badet, ble frokosten utsatt, og jeg fikk lavt blodsukker og var suuuulten som fy. Inn på kjøkkenet for å lage mat, bare ser brødet og brekker meg. Klarer ikke noe når det blir sånn... Brekker meg så lett av alt mulig som har med mat å gjøre, så sambo måtte lage frokost til meg. Han er så tålmodig og god med meg, og så forståelsesfull. :elsker: Etter jeg fikk spist, ble alt bedre.

Men jeg er pinadø nødt til å spise hele tiden omtrent! I går på jobb sleit jeg. Fikk ikke i meg frokost (alt for tidlig for meg å spise kl 06.05), fikk bare i meg noen druer og litt saft. Spiste da jeg kom på jobb, men i den intensive perioden fra 7.15 til nærmere ni gikk jeg sulten hele veien, fikk bare puttet i meg pastiller, med det resultat at jeg stod og brakk meg på et rom og måtte bare ut.... Satt utenfor en stund med drikke og frukt, og gikk inn igjen etetrpå og spiste. Er ikke rom for spising midt i morgenarbeidet, men jeg har begynt å drite i det. Jeg MÅ ha mat, MÅ spise. Hvis ikke kan jeg ikke få gjort noenting... De andre forstår det heldigvis, og passser godt på meg :)

Men jeg er søvnig igjen nå, så den energien min i morges varte ikke så lenge... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Glemte visst Meta! Hilsenen din kom ikke med på "rulleteksten" nedenfor dette skrivefeltet...

Takk for hilsen Meta! :klem: Og grattis som prøvere, så gøy da!!!! Skal lille Milla Sofie få bli storesøster!!! Hun er nå forresten ikke så reint liten lenger, gratulerer med vel overstått ettårsdag for en tid tilbake! :gratulerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få dullet litt med seg selv. En trenger det i blandt. Og så har du en sambo som gjør alt for deg....... Sikker på at han hadde tatt over svangerskapet også hvis det hadde vært mulig... :ler: Om enn bare for en kort stund.

Ha en fortreffelig lørdagskveld! Mens du skal kose deg med den voksende magen skal jeg kose meg med reker og vin i kveld :sjarmor: Missunnelig?????????????

:klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Huldra!

Ja, tenk at du er 8+5 allerede! :hoppe:

Dette går så bra vet du! :kose:

Kjedelig å være så kvalm, og så ikke få spise ordentlig på jobb, synes så synd på deg :troest:

Men heldigvis er ikke alle dager like ille, og det er nok godt å ha en sånn snill mann som du har! :tommel:

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Nå har jeg oppdatert meg litt i dagboken din og fått se nydelig liten gravidemage og alt og det...

Og ikke sant; det er lett å slutte å røyke når du er gravid istedetfor mens en er prøver... ;)

Men flink det er du, og mannen siden har er solidarisk.

En kan være prøver aldri så lenge og være kjempeglad for at en endelig har blitt gravid. Men å klage over problemer en har i svangerskapet er like naturlig som for alle andre. Det betyr jo ikke at en ikke er glad for at en er gravid, men bare at en tenker på det som opptar en. :klem:

Tenker på deg, vennen. :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

9+0! :)

Jobber fremdeles kortere dager (delvis SM), og det er bra for etter en arbeidsdag er jeg virkelig sliten... Selv om jeg går hjem to og en halv time før... Gikk rett og la meg i dag, og sov i halv annen time.. :Gjesp:

Ikke kvalm i dag :danse:

I dag skinner solen her! Nesten litt vårlig! Bare så synd at vi har vinteren fremdeles forran oss... Liker ikke vinter... Liker ikke mørketid, er vel bedre å si...

Har ikke så mye å fortelle i dag, og føler meg litt trøtt og daff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Godjenta!! Det er herlig å lese her inne hos deg vennen...

Håper kvalmen gir seg litt da....ikke no moro å går rundt og brekke seg når man er på jobb nei....

Du hadde en utrooooolig skjønn liten mage! Gleder meg sånn til å se hvordan den utvikler seg! Er bare kjempeglad for at det endelig skulle klaffe sånn for deg Huldra..du aner bare ikke! Det gir faktisk en god del håp for meg også at du...som også har vært 'hardbarka prøver' i så lang tid får det til! :hjerter_rundt:

Et sant mirakel, det er det det er!!! :Nikke:

Ha en kjemepfin dag snuppa mi!! Og gratulerer med passerte 9 uker! Tenk du er inne i din 10'nde uke allerede!!! :overrasket: Det kommer til å rase avgårde mot 12 nå altså! :tommel:

GOOOOD :klem: fra Maddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa! Godt du ikke er kvalm nå da. Og magebilde! Dødsbra. Jeg tør ikke ta magebilde før om flere måneder, for jeg har mage som det er, og den har alltid (i hvert fall de siste 5 årene) vært sånn :ler:

Tiden tusler sakte, men sikkert mot 12 uker! Dette går jo strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Huldervennen :klem:

8 uker alt - tiden går jo kjempefort jo! Huff husker når jeg selv gikk og brakk meg på jobb når jeg var gravid. Litt slitsomt får en si! Og du har da like rett på å klage over plagene som alle andre. For selv om man er glad for underet i magen så er det jo ikke bare bare å føle seg elendig innimellom.

Det er så kjekt å følge med her inne, og det blir jo bare mer og mer spennende framover!

er så glad du deler med oss ;)

Stor tirsdagsklem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

:kyss: til Madden, Fru Biscuit, Imax, Charmina og La Traviata.

I dag har denne jenten vært til første svangerskapskontroll!! :hoppe: Det er kanskje teit å juble for, men jeg synes det er stas da.. Er så stolt og glad for å endelig være gravid!!

Fikk sykmelding for to dager jeg har vært vekke og ikke kom meg på jobb pga kvalme, og fått videre delvis sykmelding, men økt opp til 50%. Hun var enig med meg at det er tull å bli fullt sykmeldt "tilfelle" man blir kvalm en dag, sånn som jeg fikk foreslått av nærmeste leder... :roll: Men på den annen side sa hun at jeg ikke måtte nøle om jeg trengte full sykmelding, da var det bare å ringe.

Fått svarene på tyroksinprøvene, og de er litt obs obs, så hun har ringt rundt for å finne ut hva hun skulle gjøre, og har henvist meg til endokrinolog.

Fått helsekort for gravide (johoo - tenk at jeg skulle få oppleve det! :grine2: ) og tatt masse blodprøver, blitt veid, målt blodtrykk og sjekket urinprøven og andre standarsting.

Pga hypertyreosen min vil hun ha meg til kontroll allerede om to uker, og ikke om fire.

Er så godt fornøyd med min nye lege! Hun er grundig og seriøs, og hører på det jeg sier. Veldig grei! Føler meg veldig godt ivaratatt.

Noe av det som står på helsekortet mitt i dag:

Vekt: 59,1

BT: 110/65

Hb: 14,3

Urin: neg

Nå skal jeg skrive brev til trygdekontoret så jeg får registrert at jeg har et inntektstap i og med at jeg nå ikke kan jobbe ekstravakter. Det er viktig å få dokumentert slik at det kan bli tatt hensyn til, har jeg fått tips om.

Til tross for trøtthet og svimmelhet i dag, så føler jeg meg sålett og fin!

Klem fra en glad Hulder!

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Forresten: Legen operer med termin 15.juni, men en dag fra eller til bryr jeg meg ikke om. regner etter min egen tidsregning jeg, med termin 14. juni, og er dermed 9+2 i dag. Får heller revurdere i forhold til UL når den tid kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt!!! Syns virkelig dette er noe å være glad for ja! Er glad på dine vegne jeg! Blir så glad inni meg for jeg føler gleden din helt hit når jeg leser det du skriver! Du fortjener det sååååå!!!!

Men hallo du?! Fettmage?!? Så er du 59kg?! TULLEMUS :ler:

Skulle sett min mage du! Og den har ikkeno babyfrø i engang! Men den hever læll :ler:

Kjempeflott at du liker legen din! Det har mye å si! Blir tryggere da. Var så mye gode nyheter her at jeg nesten ikke vil forlate boka di! Er så koselig å lese!!

Håper jeg kan sitte og skrive det samme selv en vakker dag!

Håper du får ei kvalmefri uke og ei super helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er stas, spennende, kjekt osv. å gå til 1 legetime, ihvertfall når en har ventet såååååå lenge på den.

Du får ha ei kjempefin helg uten kvalme.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med din aller første svangerskapskontroll da vennen :klem:

Kjempekjekt!

Det er så kos å følge graviditeten din her inne. Dette har vi jo ventet på så lenge, og ikke minst du og din kjære huldermann!

59 kg - du er jo lett som en fjær jo!

Ha en kjempefin dag vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rognebær

Så SPENNENDE med første legetime!

Godt å høre at det meste var i den skjønneste orden.

Gleder meg til jeg skal til legen neste fredag!

Håper du har hatt en fin uke. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på. Jeg leser, men orker ikke skrive så mye om dagen. Det er så herlig at du endelig har bebis i magen du også! :grine2:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Skytte: Jeg har da aldri påstått at jeg er FET, det har jeg ikke, tvert i mot synes jeg jeg er litt i tynneste laget i forhold til hva jeg liker selv. Men i høst har jeg tatt ufrivillig av, men at etter jeg ble gravid så har jeg fått stor appetitt og har begynt å legge på meg igjen. Og det som er på magen min er fett, ikke så mye baby enda liksom! Er bare det jeg har ment... :sjenert:

Lisemor: Ja det var kjempespennende! :hoppe: Er så spent på deg for tiden, nå skal jeg inn i dagboken din og se etter oppdatering! :) Heia Lisemor-babyen!

Charmina: Fjær og fjær... Men tung er jeg ikke nei, sambo ble overasket over vekten min han, vet ikke om jeg skal ta det positivt eller negativt ;) Vi har ikke vekt her i huset, så vi vet ikke hva vi veier, liksom..

Pi@: Takk! :klem:

Rognebær: Det meste er ok ja. Men ser fram til spesialsttimen likevel, om ikke av bekymring for spiren (for det skal ikke ha noe særlig å si), så av hensyn til meg selv. Er litt plaget nå av stoffskiftet. men det skal jo være litt høyere under graviditet enn vanlig, jeg bare føler det er FOR høyt.. Gled deg til legetimen, det er litt stort å få helsekort og sånn! :hoppe:

Jolie: Takk for koselig hilsen! :klem: Kjekt at du er innom her, ingen skriveforpliktelser whatsoever. Er ikke så flink å legge igjen spor hos andre jeg heller! Vi skriver når vi føler for det, det er min regel :)

Helg igjen! Og litt senere blir det biff og fredagskos :) Har vært mer sliten de siste dagene enn noen gang, får ikke til å sove på dagtid nå, men går totalt i svime og er skikkelig svimmel... Og så så sulten...

Idag kom kvalmen helt akutt inne på rema da vi handlet, etter å ha vært borte noen dager. Jeg skulle hente melk, og da jeg åpnet kjøleskapsdøren ble jeg "overfalt" av en lukt som var helt grusom, luktet egentlig bare surt kjølerom - og jeg fikk brekninger de lux... Måtte bare ut av butikken... Brakk meg og brakk meg, men ingenting kom opp heldigvis (har vært heldig med det så langt - ingen oppkast..). Så Huldermannen handlet videre han, og kvalmen gav seg i bilen på vei hjem, med åpent vindu i kulden, brrr! ;)

Har spist og spist etter i kom hjem, vet liksom ikke hva jeg skal gyve løs på... :sjenert: Brødmat er pyton, men ferdigsmurte baguetter fra butikk er fantastisk... :sjenert: Tror jeg skal sette på vannkokeren og mekke med en nudleboks ;)

God helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...