Gå til innhold

Dagbok


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Tusen takk for kjempekoselige hilsener alle sammen, og mye BH/veskemobbing :tunge1: I går tok jeg med min nye veske på handletur (men uten pupper oppi) og kjøpte en bursdagsgave, en lipgloss (det skal være detaljert ;) ), raggegarn, truser og to nye BH'er! Så endelig har jeg to BHer som passer! :Hehe: Så nå slipper jeg å bruke vesken til annet enn å være veske ;) En stund i hvertfall, for dte kan hende jeg må ha enda større etter hvert, og da blir jo vesken god å ha igjen! :ler2:

SOLSKINN og fem minus i dag! Men ingen snø. Deilig å se solen i alle fall!

Ble en hurtigtur dette her, sitetr i morgenkåpen og er blitt veldig kald på beina. Har bare spist frokost ved PCen og nå skal jeg hoppe i dusjen og komme ignag med dagen. :)

Snakkes! :vinke: Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Huldra

Bare innom dagboken din en liten tur. Er en stund siden nå, så det er endel sider jeg ikke tror jeg er helt oppdatert på (ulempen med å reise bort å ikke lese på en stund), men det ser jo ut til at det går fint med deg og spiren din.

Ang pupper som blir større, så er jeg endel bekymret der. Har til daglig store pupper, og håper virkelig de ikke blir mye større. Men merker at de er mye tyngre allerede da. Også så varme!! :ler: Er som å ha to varmovner på... (noe som kan være greit, da jeg jo er en frysepinn til vanlig da ;))

Ellers må jeg si du har en søt liten mage. Tror min er større enn din (uten at vi trenger å konkurere da) men det er nok langt mere padding som har vært der en stund... Har ikke begynnt å ta magebilder selv enda. Vi ble enige om å vennte til 3mnd merket var nådd. Også fordi før den tid er det nok mest bare fettet mitt likevel, og det er jeg ikke såå stolt av kan du si ;)

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Er så koselig å lese i dagboken din!!!!

Grattis med nye bh'er da har ledd litt av veskeforslaget ;)

Snø i Bergen faktisk!!! Har vært ute og trillet i strålende solskinn på snødekte fortau - nesten som hjemme ;) Du skulle vært her så kunne vi gått tur sammen!!! Gleder meg til å treffe deg i desember.

Ikke så mye fornuftig å meddele, men du er i mine tanker!!! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med to ordentlige BH'er. Kankje du burde ta bilde av puppene også, slik at du kan følge med hvordan di vokser også, ikke bare magen...

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med to ordentlige BH'er. Kankje du burde ta bilde av puppene også, slik at du kan følge med hvordan di vokser også, ikke bare magen...

Ha en fin dag  :klem:

Det var da en morsom ide :ler::ler::ler:

Eller hva vennen?

Håper du har det bra og at du bare nyter denne tiden fram mot jul. Det går jo i et rasende tempo synes jeg!

Ha en strååååålende dag!

Klems fra Charmis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Nå må dere gi dere med all puppefikseringen! :rodme: Tøysejenter! Tror ikke vi trenger å dokumentere puppeutviklingen med bilder akkurat akkurat :tunge1: Og i så fall kommer jeg ikke til å legge dem ut her ;) Dere får klare dere med magebilder!

Men takk for hilsener, Smilepia, Bizzy, Leanora, Pia og Charmina! :klem: Veldig hyggelig med besøk her inne! :hoppe:

I går ordnet jeg meg supermedlemsskap, betalt pr giro, så jeg blir vel supermedlem når det blir registrert! Joho! Inn i den hemmelige "supermedlemverdenen"! :Hehe:

I dag har jeg ringt legekontoret og bedt om full sykmelding. Legen min sa sist at jeg ikke skulle nøle om jeg trengte det. Jeg er uklar i hodet, trøtt, svimmel, og det er nesten uforsvarlig å ha meg på jobb.. Var på kvledsvakt i går, og det var blytungt, selv med redusert arbeidsdag... Best å lytte til kroppen tror jeg.. Og som jeg har sagt før: Min viktigste jobb for tiden er å være gravid! :Nikke:

Har kost meg med en ridetur i dag :hjerte: Sa til hesten at den måtte være snill, for vi var to på ryggen hennes! Kjenner henne ikke så godt enda, bare ridd henne en gang før, men hun er veldig snill. Og vi tok det helt med ro, tar ingen sjanser av noe slag. Hesten er rolig og sindig og lett å ri, og veldig lett å omgås. Ikke som min fantete hestevenninne hjemme i bergen! :ler2: (Savner henne!!!!!) Så jeg koser meg, og kobler helt av. Det er noe av det beste som finens! :) Har en avtale angående den hesten så den er litt "min" fram til jul, etter det får vi se. Tror ike jeg tør ri så veldig mye når jeg begynner å få mage.. Mange som rir til de omtrent ikke når frem til tøylene pga magen, men så lenge tør ikke jeg. Får kjenne etter litt etter hvert! Foreløpig storkoser jeg meg i stallen i hvertfall, det er min store glede her på dette dumme stedet! :sur:

Har en skikkelig down-periode nå.. Synes alt er litt kjipt.. Føler meg så fryktelig ensom her.. Kjenner ikke så mange at det gjør noe.. Det blir tidlig mørkt.. Det er kaldt.. Jeg begynner å få dårlig tid i forhold til å få ny jobb/forlenge jobben.. Stress med tanke på å begynne i ny jobb 4 måneder før jeg skal ut i morspermisjon, hvem i alle dager vil ha meg..? (Men skal på et lite intervju i morgen!) Klarer vi å ordne så vi kan flytte hjem til sommeren og la småtten vår få vokse opp Hjemme fra begynnelsen av sånn som vi alltid har villet..

Mange tanker, få svar..

Sukk.... :(

Men det pleier å ordne seg for snille jenter, gjør det ikke..? :sjenert: Ble litt vel personlig dette innlegget synes jeg, men skitt au.. Det er meg dette også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min viktigste jobb for tiden er å være gravid! :Nikke:

:Nikke: Håper formen kommer seg. Pleier jo som oftest å gjøre det etterhvert.. For min del ble det bedre rundt uke 11-12, men..

Leit at du ikke trives. Skjønner godt hvordan det er med usikker jobbsituasjon. Hadde jo samme problem jeg også når jeg gikk gravid. Jeg fikk heldigvis fast jobb til tross for bekkenløsning og delvis sykemelding. Håper det ordner seg for deg også! Fingers crossed..

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Gratulerer med supermedlemskap! .tommelsmil:

Så kjipt at du føler deg nedfor for tida da :troest:

Det kan ikke være lett å nettopp ha flytta til et nytt sted (eller har dere bodd der en stund?) og når dere likevel vil flytte hjem igjen så er man ikke topp motivert for å gjøre masse nye bekjentskaper!

Håper dere finner ut av ting og at det ordner seg med jobb for deg.

Kos deg med magen (og puppene)! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Sånne hjertesukk må ut iblant...

Håper det ordner seg for dere, enten dere blir boende eller dere flytter hjemover!

Det er jo godt å ha mennesker rundt seg som en er glad i når sånne ting skal skje. :klem:

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for trøst og gode ord, Meta, La Traviata og Rognebær! :klem: Dere er gode!

I dag har jeg vært på jobbintervju og har såååååå dårlig samvittighet fordi jeg sitter der og er gravid og ikke forteler det.. Fikk spørsmål om hvorfor jeg var sykmeldt (med "jeg vet jeg ikke har noe med det men..." lagt til med en gang) og fiskende spørsmål om graviditet som jeg bare unnlot å høre... Så jeg har sagt som sant er at jeg har problem med stoffskiftet mitt og blir fort sliten, men ikke forklart hvorfor det er blitt sånn... :sjenert:

Jeg har så dårlig samvittighet!!! Jeg er ikke noe flink å lyge! Det er jo ikke løgn, men det er å unnlate en vesentlig viktig del, og det blir på en måte løgn det og. Men hva skal jeg gjøre..? Ta kvelertak på en mulig kommende sjef og si "jeg er gravid og desperat, jeg trenger jobb fra januar til mai, gi meg jobb nå!" I det den mulige jobben starter må jeg jo fortelle det uansett... Arg!!

Men hun virket positiv, og det vrimlet ikke akkurat av jobbsøkere... I motsetning til de andre jobbene jeg har søkt med søkerlister lange som vonde år... Jeg tar det første og beste i stor nok stilling som jeg får fra januar jeg... :sjenert:

Vanskelig dette her..

Solskinn og knallblå vinterhimmel i dag. Og fredag igjen, synes det er fredag hele tiden! :overrasket:

Og så ser jeg at plutselig kom avataren jeg prøvde å legge inn hin dagen! Fikk det ikke til, men nå plutselig er den her! Men ikke animert som jeg ville.. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Skjønner at du ikke syns det er lett å søke jobb og holde skjult, men synes du skal holde det hemmelig foreløpig jeg.. Ta hensyn til deg selv og den lille familien!

stoooooor klem :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

Hei Huldra - på tide og legge igjen en hilsen også!

Håper det ordner seg med jobb for deg. Skjønner at det ikke er noe særlig å lyve, men det er jo heller ingen som sier at man skal si at man er gravid på jobbintervju heller...er det vel?

Ønsker deg og magen og puppene (*knis*) en god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Orkideen: Takk for det! Har så langt hatt en veldig fin helg! Håper din helg er helt topp også! :danse:

Tass: Takk for fingerkryssing! :tomelsmil: Gratulerer med graviditen vennen!!!!!! Har gratulert i boken din, men må gjøre det her også! Kjempegøy!! De gode maktene har jammen vært snille med oss i høst! :) Håper du har lyst på et gravidetreff på Hamar etter hvert..? :sjenert: Jeg tror det hadde vært veldig kos! :Nikke:

Bizzy: Ja, det kommer jeg til å gjøre! I mitt yrke er det ofte mye utbytting av arbeidstakere uansett, og de får jo ha meg noen måneder da... Jeg måååå ha jobb!! :grine: Takk fro klem, stor klem tilbake! :kose:

Izaria: Heisann! :vinke: Nei, man har ikke plikt til å si sånnt, og de har helelr ikke lov å spørre... Tror man må fortelle arbeidsgiveren sin at man er gravid når man har passert tre mnd, men ikke før. Er jo bare 10+5 enda, så...

I dag har vi prøvekjørt bil! Skal ha oss ny bil (stasjonsvogn, skikkelig familiebil :hjerte: ). Skal kjøpe brukt, og har siktet oss inn på merke og modell vil ha. Vi har god tid til å finne den rette bilen og følger med på nettet. Vi vil egentlig ha Toyota, men vi har hatt oss en runde hos forhandlere og har funnet ut at Hyundai kan være et rimeligere alternativ som gjør at vi kan få enda litt nyere bil for pengene. :) Prøvekjørte en sånn, og likte den godt. Vi skal bruke litt tid på å finne en bra bil, og heldigvis har vi ikke hastverk.

Nå har kvalmen (bank i bordet) gitt seg, og det er veldig deilig! Den er der av ogtil, men veldig svakt og uten brekninger. Nå kan jeg være så sulten jeg vil uten å bli dårlig! Ikke at det er noe å sikte etter, men dere skjønenr hva jeg mener. Det er så deilig så deilig! :hoppe: Men fortsatt er jeg feryktelig trøtt, og svimete og har mye hjertebank og uro. Enda ikke fått spesialisttime i posten...

Vel, god lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og god lørdag Huldra! :klem:

Håper kvalmen din er på vei bort og vekk. Så kan du kose deg med å bare være gravid!

Gøy med ny bil da! Vi kjøpte Toyota Carina stasjonsvogn for 2 år siden, og det har vi ikke angra på!

Skjønner at det var kjipt å lyve på intervjuet... men de har jo ikke lov til å spørre om sånt! Så du har retten på din side!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Huldra!

Blir så glad hver gang jeg er innom deg og tenker på at du har fått et lite gull i magen!! Og så bra at kvalmen har begynt å reise sin kos!!

Men du, ikke ha dårlig samvittighet da! Tenk på hvor mye vi som arbtakere finner oss i! Det er ikke snakk om at vi får vite så mye før ting er opp og avgjort.

Dessuten har de ingen ting med å gjøre om du er gravid, har probl med stoffskifte,trenger linser eller hvilken tannkrem du bruker!For å si det kort; de har ikke noe de skulle ha sagt så lenge du er kvalifisert til jobben og gjør det du skal når du er der!!

Nå følte jeg meg LITT som fagforeningsCato i cæsar...... :sjenert:

Huff, det er ikke noe kos å føle seg ensom...Skulle så gjerne vært der og blitt kjent med deg jeg!

Håper dere får det sånn at dere kan flytte hjem og la lille gullet begynne på livet sitt der! Så må dere ha lykke til med biljakten!!

:ler: Det siste der kunne lett misforsås da!! Ja,ja så fikk vi oss en liten latter idag også!

Fortsatt god helg til superhuldra vår!

PS; nå har jeg overtatt kvalmen din...Kan muligens skyldes at jeg har spist en halv boks pepperkaker....... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Nå følte jeg meg LITT som fagforeningsCato i cæsar...... :sjenert:

:ler:

Men det er sant alt Skytte sier!

Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for. Selv om jeg skjønner at det ikke var noe moro å sitte på intervjuet når de spurte hvorfor du var sykemeldt og sånn...

Krysser fingrere for at det blir jobb på deg!

Ha en fortsatt fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann "Magan" :klem:

Krysser fingrene for at du får jobben jeg også.

Og de har da ikke lov å spørre om du har tenkt å bli eller er gravid har de det da?

Kvinner blir nå engang gravide innimellom og det må jo alle arbeidsgivere regne med. Synes jeg hører de spør en mann om han har tenkt å stifte familie :erter:

Men skjønner jo godt at du ikke synes noe om å måtte la vær å fortelle slikt da.

Jeg synes jammen de kan gi deg den jobben jeg :enig_anim:

Så leit at du føler deg ensom der borte, men jeg skjønner deg godt. Husker når jeg selv kom til Bergen for over 17 år siden. Var ikke så høy i hatten jeg da nei!

Håper helgen har vært fin vennen.

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...