Gå til innhold

Dagbok

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Torsdag, fredag? Hvilken rolle spiller det, Trulselinemor? :ler2: God helg på forhånd til deg også!! :vinke:

Blir litt flau når jeg leser hilsenene fra dere som har vært innom, for jeg er egentlig i veldig bra form... :rodme: Er jeg så klagete...? :rodme: Ikke er jeg kvalm, var litt uvel i går (da ble jeg lettet! ) men det ordnet seg med litt mat. Storkoste meg i stallen i går, men var veldig sliten da jeg kom hjem. Føler meg ikke trøtt på samme måte som for en uke siden, men når har jeg hatt fri og gått og sullet også da..

I dag er jeg litt trøtt, men driver og shiner huset. Får besøk igjen i helgen, og da må det være rent og pent synes jeg, og ikke bombet.. Og så er det jobbehelg samtidig, dete r jo typisk. Men dete r sambo som får besøk egentlig, ikke jeg.

Har sett Lost in Translation i formiddag, på DVD. Den er så fin! :grine:

Har lyst å fortelle det til besteforeldrene snart! :hoppe: Har egentlig grudd meg til det, vi har litt rare familier :roll: men nå har jeg lyst å fortelle det. Fortalte det til en venninne i dag, og hun sa "ka sa eg!!" For noen mnd siden sa jeg til henne at nå har vi gitt opp, nå venter vi bare på å få hjelp. Og da sa hun at du skal bare se det klaffer da. Neida, sa jeg, det er nesten umulig at det skjer fra naturen sin side. Men hun hadde rett da ;) SElv om jeg ikke ser sånn på det, så får hun gjøre det i fred! :ler2: Nå var det ikke sånn ment fra venninnen min sin side, men jeg irriterer meg utrolig over sånn "slutt å tenke på det så skjer det"-tankegang. Greit nok å prøve å forandre fokus, dete r sunt og helt nødvendig, men at det er noen automatikk i det der, det er bullshit.

Nei, vaskebøtten roper, jeg kan høre den! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Ble dagbokkopiering og ostesmørbrød (som står i ovnen) i stedet, bøtten får bare rope så mye den vil! :ler2:

*rive meg løs herfra*

Forresten: 7+3 i dag :)

Har en følelse av at dete r en gutt som vokser inni meg.... :babysmokk: Aner ikke hvor det kommer fra, jeg bare tenker "han" om spiren! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er så koselig å lese i dagboken din. Til tross for kvalme, trøtthet, hudproblemer etc. virker det som om du virkelig nyyyyter situasjonen! Kan forstå det når graviditeten har vært så etterlengtet som i deres tilfelle.

Jeg hadde også problemer med masse kviser i begynnelsen, men det ser ut til å bedre seg noe nå. Noen fotomodell-hud har jeg aldri hatt og kommer heller ikke til å få, men det er greit å kunne se seg i speilet uten å gremmes!

Morsomt at du nevner det med "han". Jeg føler meg også ganske så sikker på at det er en gutt jeg venter. Har hatt den følelsen hele tiden. Hvis jordmor kan se hvilket kjønn det er på ultralyden vil jeg gjerne vite det. Kommer i så fall til å bli overrasket dersom hun sier det er en jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hulderjenta.

Det er lov å klage litt når man er gravid, selv om det er andre som har det verre.

:)

Jeg må også snart på BH-jakt... Og jeg har egentlig store nok pupper fra før av... :overrasket:

Jeg hadde en periode hvor jeg måtte spise noe hver halvannen time for å ikke bli kvalm og desperat sulten, så jeg skjønner hvordan du har det. Går til fotsoneterapi og akupunktur og det hjelper litt... Skal dit heldigvis igjen i morgen.

Høres stress ut at dere må flytte akkurat midt oppi fødsel, men som du sier er det ikke noe godt alternativ å ikke ha noe "eget hjem" i den perioden... Lurt å kalle inn venner og kjente til å ta sjauinga for dere.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Jeg tror det er vanlig å henge seg opp i alt som ikke er som vanlig når man er gravid, jeg. I begynnelsen er det jo hovedsakelig plager som gjør at man merker at det er noe på gang! Og da er det ikke så rart at det er det man skriver om. Men det er bra å tenke over hvor heldig man er også. :hjerter:

Bra at du stort sett har det bra! :klem:

Håper dere får en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Huldra! :klem:

Her går det framover med stormskritt! Tenk, 7+3 i dag! :)

Bra at formen din er sånn noenlunde ok da! Det går opp og ned her også, men med en syk storebror blir jeg sliten og trøtt uansett!

Ønsker deg en god helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Nå har jeg endelig klart å sove "lenge" igjen. Herlig! Sov fra rundt 23 og helt til 8.45 i dag. Da måtte jeg sånn på do og var så sulten at jeg bare måtte stå opp. Første dag på lenge at jeg har klart å sove så lenge, vanligvis våkner jeg i sekstiden og får ikke sove mer før jeg har spist og vært på do. Men i går var jeg nok ekstra sliten..

For i går hadde jeg, hva skal jeg si, nærmest et sammenbrudd etter jobb. Dagen var fryktelig tung både før det og etter det. Vil ikke gå nærmere inn på det enn at det har med jobben å gjøre. Jeg var helt hysterisk i går, bare grein og grein og Huldermannen prøvde å trøste meg og roe meg. Roet meg etter hvert. Det var ikke noe kjekt...

:tristbla::tristbla::tristbla::tristbla::tristbla::tristbla:

Men jeg har verdens beste sambo, og verdens beste venninne som jeg snakket med leeeeenge på tlf, så håpet kom tilbake til meg i går kveld..

Ellers er jeg 7+5 i dag, og det er tre uker siden jeg tok positive test, og tre uker og en dag siden jeg røykte sist. :klappe:

Hadde mye livmormurringer i går, men de roet seg uten tull og tøys. Har ekstremt høy puls og mye hjertebank for tiden, sambo mener stoffskiftet mitt går amok nå, og jeg har lovet å ta prøver hos legen når jeg skal der. Har nemlig en stoffskiftesykdom, eller rettere sagt en kronisk betennelse i skjoldbruskkjertelen som gjør at jeg får stoffskiftesykdom. Har hatt hypertyreose før, men har vært stabilt i mange mange år. Bare hatt skyhøye antistoffer. Begynner å lure litt selv. Skal lese litt, se om det kan påvirke graviditet på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Oh my God - nå ble jeg nervøs....... Fant en dansk side, http://www.thyreoidea.dk/cgi-all/index.pl?side-5-07.htm , der det står mye om stofskiftesykdommer og graviditet. Står om at i noen tilfeller anbefales abort, og det er ikke måte på.. Men de tilfellene trenger ike være mitt. Gud, hvorfor sa jeg ikke dette til legen da jeg bel sykmeldt...? :grine: Jeg vil ta blodprøver NÅ!!! Jeg har jo skyhøye antistoffverdier.... Men det står at de pleier å senke seg under graviditet. Hjelp......... :overrasket::grine:

Moderens antistoffer

Hvis kvinden har en autoimmun sygdom, danner hun antistoffer mod sin egen skjoldbruskkirtel. Disse antistoffer passerer moderkagen og kan påvirke fosterets stofskifte på samme måde, som de påvirker moderens stofskifte. Igen reagerer kroppen dog yderst hensigtsmæssigt, idet antistofdannelsen falder under graviditeten.

Efter fødslen sker der hos kvinden en markant forøgelse af produktionen af antistoffer. Det sker typisk 3 måneder efter fødslen, og det kan bevirke såvel for højt som for lavt stofskifte. Det er som regel forbigående og behøver sjældent at blive behandlet.

Fødslen

Stofskiftepatienter tilhører det, der betegnes som en risikogruppe af fødende. Derfor vil der på nogle fødesteder også være en læge til stede ved fødslen sammen med jordemoderen. Selv ved en velbehandlet stofskiftesygdom fødes børnene ofte lidt for tidligt og er lidt mindre end gennemsnittet. Det er dog vigtigt at understrege, at der ikke er større risiko for komplikationer ved selve fødslen for velbehandlede stofskiftepatienter end for andre.

Man skal dog være opmærksom på, at træthed kan være et af de problemer, man har i forbindelse med sin stofskiftesygdom i forvejen. En fødsel ER et hårdt arbejde, der kræver en stor indsats, så man er træt bagefter, og det kan så virke ekstra hårdt, hvis man i forvejen har problemer med træthed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skjønner at du blir redd. Håper du får snakka med legen din så fort som mulig slik at du du får oppklart det her, og slipper å bekymre deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Håper du får snakker med legen din sånn at du blir beroliget.

Ikke noe kjekt å gå å bekymre seg,selv om alt helt sikkert kommer til å gå bra.

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem::klem::klem:

Håper du får snakket med legen din snart vennen min sånn at du kanskje blir litt beroliget!

Så du føler det er en gutt inni der du :babygutt: ..........det følte jeg veldig med Henrik også. Og da han kom ut ble jeg nesten irritert på Jordmor da hun sa " det ble en liten gutt".......for jeg tenkte at det visste jeg da vel :ler::ler:

............men så var jeg temmelig sikker på at det var en gutt den andre gangen også da - og bestemte at han skulle hete Mathias - men så var det jo en liten Martine som lå inni der!!!!! Så da tok jeg jammen feil gitt :ler:

Håper du har en fin helg vennen min og at du klarer å slappe av!

Tenker masse masse på deg!

Klem til deg og magen fra

Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

:klem: til Pia, Xavia, Mrs.Potter, Zianta og Charmina

Tror egentlig ikke at antistoffene mine gjør så mye galt, men jeg skal uansett spørre legen min og få tatt kontrollprøver. Føler stoffskiftet har gått amok for tiden, men det kan også bare være graviditeten. Veldig mange fellestrekk mellom symptomene nemlig.. Men hvis det er for høyt, så er det i hvertfall ikke fare for for lite O2-optak til babyspiren, og dermed ingen abortanbefalinger. For det er kun da de anbefaler det.

I dag er jeg kvalm (er egentlig lettet for det, selv om det har vært utrolig deilig med en hel uke uten kvalme!) og har ringt og sagt jeg ikke kommer på jobb. Fikk full forståelse, og nå vet kollegaene mine om at jeg er gravid. Jeg ble nødt til å fortelle det i går, for jeg orker ikke gå og skjule alt. Fortalte til og med at jeg på fredag gikk hjem og grein av alle vonde tanker jeg hadde inni meg. I forhold til graviditeten er uansett avslørt av noen, og i tlf i dag fikk jeg vite at de hadde lurt siden jeg var sykmeldt pga trøtthet. :sjenert: Jobber jo bare med damer, og de aller fleste har barn og skjønner jo tingenes tilstand.. :sjenert: Godt å være åpen, og utolig godt å kjenne at de er ålraighte, de kollegaene jeg har vært litt småredd for en stund.. Er jo helt ny i gjengen, bare jobbet der to måneder. Og så kommer dette! :ler2: Men har bare fått positiv respons, og det er herlig! :) Hurra for flotte kollegaer!

Har murringer i magen.. My plaget med det for tiden. Men det skjer jo tross alt ting i livmoren, det både vokser og gror og strekker seg. Det er jo en liten babyspire der! :hjerter: Og, ja, Charmina - jeg føler det er en gutt. Har tenkt "han" helt siden testen jeg. Vi drømmer egentlig om en jente, eller jeg drømemr jo mest om en baby da, og kanskje guttefølelsen kommer for å rettferdiggjøre ting! :ler2: Huldermannen sier "hun" og jeg sier "han"! :ler2:

Takk Xavia for røykesluttskryt! :bukke: Det gjør godt! Ikke så mange som roser meg (har fått skryt her inne, og det er godt, men utenom det er det lite...), for det er liksom så selvsagt at man ikke skal røyke når man er gravid. Men det er vanskelig å slutte, men nå når jeg måtte får jeg liksom ikke noe cred for det! :klø: Så jeg blir veldig glad når jeg får ros! :sjenert: For det er ikke lett å kutte ut røyken, selv om motivasjonen nå var helt på topp og jeg kuttet tvert. Bare lot være å røyke fra den dagen jeg tok positiv test. Det var vanskelig i begynnelsen, for suget var jo der. Men det gikk overaskende fort over. Bare etter noen dager, tenkte jeg ikke så mye på det lenger. Nå kan prate med folk mens de røyker uten å ha lyst på selv, og det er utrolig befriende!!! Har ikke lyst å begynne igjen når jeg kan heller, nå har jeg lyst å være røykfri! Kjenner at pusten er bedre, hoster ikke så mye, ikke ekkelt slim om morgenen (selv om det nesten ble mer av det en stund etter jeg sluttet, men nå har det roet seg). Herlig!

Sambo skal også slutte, han bestemte seg da jeg testet positivt, men hadde da to svenske-tobakker som han skulle røyke opp først. Nå begynner det å nærmes seg slutten på hans røykekarriære også. :danse:

Nei, nå må jeg ha påfyll av mandarin. Mandarier (og appelsiner også) er glimrende mot kvalme. Friske, syrlige og saftige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Rognebær

Uff, det hørtes ikke ut som om du hadde noen god fredag. :klem:

Det er godt å ha en god og forståelsesfull samboer når sånt setter inn. Håper du føler deg bedre nå.

Jeg tror også det kan være lurt at kollegene vet det hvis du er mye sliten på jobben! (Jeg har tenkt å prøve å holde det hemmelig litt til, men det er ikke så enkelt. For nå begynner planleggingen av alt som skal skje neste vår og sommer, og min rolle i det hele diskuteres...)

Jeg synes du er SUPERFLINK som har sluttet å røyke!

Det er jo ekstremt viktig at man slutter når man blir gravid, men det er ikke noen mindre bragd for det! Hurra for deg!

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg irriterer meg utrolig over sånn "slutt å tenke på det så skjer det"-tankegang. Greit nok å prøve å forandre fokus, dete r sunt og helt nødvendig, men at det er noen automatikk i det der, det er bullshit.

Er så enig så enig!!! Jeg fikk innprentet det av ALLE at nå som vi begynte adopsjonsprosessen så kom vi til å bli gravide øyeblikkelig! Jeg følte virkelig at jeg slappet av og ikke tenkte på det..men klarer man noensinne å koble fullstendig ut noe man ønsker så inderlig og sterkt?! neppe...det provoserer meg også veldig!! Vi har ikke akkurat fått noe resultat ..så automatikken er så defitivt ikke tilstede!! :sur::roll::ler:

Huff..får helt vondt av deg jeg vennen, håper du får funnet ut av det lumske stoffskiftet ditt!! Ikke noe kjekt å gå rundt og bekymre seg! Håper på det beste! :tommelsmil:

Synes forøvrig du er SUPERFLINK som har klart å slutte å røyke..og jeg håper at du snart får mer skryt for akkurat det! Det er absolutt ingen automatikk i det heller...at man slutter når man blir gravid altså! Du fortjener all honnør for akkurat det! :enig_anim:

Håper uka di blir fin snuppa!

God :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsener Superjentene! :klem: Var ikke meningen å fiske fram ros altså, nå følte jeg meg litt dum her... :rodme:

Fikk ikke ringt legen i dag, orket ikke. Trøtt og småkvalm.. Fikk derimot ordnet noen andre småting.

Øm i magen i dag...

I går fikk besteforeldrene vite det, i hvertfall tre av dem (den fjerde får vite det også snart). De ble glade alle sammen!

Har grudd meg hele mitt liv faktisk til å en dag skulle fortelle min mor at jeg er gravid, så jeg satt og skalv i sofaen mens vi ventet på svar. Hun ble glad, synes det var stas, men jeg tror hun gjenomgikk en liten krise i gårkveld, hihi! Hun og pappa hadde tenkt å spandere nye ski på meg til bursdagen min, men så fant de ut at det kanskje ikke ble så mye skigåing denne sesongen. Pappa og gleder seg stort, og endelig kan jeg bruke hans fagkompetanse i tide og utide hvis jeg lurer på noe, nå når han endelig vet om det. De var selvfølgelig veldig glade for at jeg hadde kuttet ut røyken.

8+0 i dag! :danse:

Ha en fortsatt fin mandag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...