Gå til innhold

Dagbok

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

For en nyhet!!

Jeg visste jo at det skulle skje en dag, men likevel kom det plutselig, og så gledelig, på meg! :smilbla:

GRATULERER masse!

Det er så herlig...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Hei Pondusa, takk for helgehilsen! :klem:

Og Lillen!!!! :grine2: Stor, kjempestor klem til deg og susser og alt mulig - så utrolig kjekt å se deg igjen her!!! Velkommen tilbake, har tenkt så masse på deg og Lillenmannen og Hokus! Ble helt overasket nå når jeg så du hadde vært her igjen!!! Takk for at du har vært så sikker på at det skulle skje med oss også, tenk nå har det skjedd! Og vi har klart det helt selv!! :kline: Gleder meg masse til å lese i dagboken din igjen! :blomst:

Mrs.Potter: :klem:

Epica: Lykke til med "uhellet"! :tommelsmil:

Rognebær: :kose:

Kvalm.. Jeg er kvalm...

I går satt jeg på trappen og frøs og spiste knekkebrød med smør. :ler: Var matlukt-flyktning. :ler: Middagen ble for sen, og jeg ble kvalm, og klarte ikke lukten. Sambo og en kompis som skulle spise med oss, måtte bare spise de, mens jeg stt ute og frøs. Litt mat, så er jeg fin igjen når jeg har kvalmebyger. Men det er fælt når det står på.

Vært i dag og... Vi gikk tur i snøen (det er snø her!!!!! :overrasket: ) og det var friskt og fint. Kom inn, tok av yttertøy og kjente meg tom i magen. Da er det for sent. *brekke brekke* Innimellom brekningene: -Huldermannen, kan du skjære opp en appelsin i båter til meg..? Jafs jafs, og så er jeg helt fin igjen.

Må visst ha med meg mat hvor jeg enn går. *kjøpe kjekspakke å ha i vesken*

Spiser og spiser og spiser. Spiser når jeg ikke er sulten også, når jeg kjenenr kvalmen kommer. Jeg trodde jeg skulle slippe unna - haha. Nå er den her for fullt. Men ikke om morgenen, jeg slipepr unna magetomheten om natten merelig nok. Dvs, jeg har tid å gå på do først, men så må jeg rett ut på kjøkkenet og hente meg drikke og noe å spise, ellers kommer det!

Men kvalme er jo et godt tegn tross alt!

Stod opp 8 og fram til kl 15 i dag hadde jeg spist: 5 knekkebrød (en om gangen), 1 go'morgenyoghurt, en gulrot, 2 porsjoner semulegrynsgrøt, en appelsin, smågodt (fy), og litt lettsaltet chips. :overrasket: Pleier aldri spise så mye! Sambo bare ler av meg. Da jeg kokte grøt spiste jeg knekkebrød samtidig. Han synes jege r typisk jafse-jafse-gravid. :ler2:

Nå har jeg noen på jobben som vet det. Ble avslørt på forrige vakt da jeg ble akutt kvalm. Var to andre der. Jeg ble kvalm og måtte åpne vinduet og puste rolig. -Er du dårlig? -Ja, men det går over. -Har du det ofte sånn? -Ja nå for tiden så. Taushet i et par sekunder ekstra. -Er du gravid..? -Jaaa..

Som sagt er vinteren kommet. Begynte å snø i går, men det la seg ikke. Men i løpet av natten har det lagt seg. Julestemning!!

Fortsatt god søndag! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

:vinke: Høres ikke greit ut å være så kvalm, men likevel ønsker jeg så sterkt å bli gravid... Henger jo ikke på greip! :ler:

Enda bare en ivrig prøver, men det er moro å lese om dere som allerede har lyktes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Huff da..kvalme høres lite koselig ut..Håper det går over etterhvert!

Ha ei fin uke! Her er det ikke snø,men det er nok like før...Er 7 minus her nå :overrasket: Brrrrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Har fått oppdattert meg etter 1 og 1/2 uke borte. Mye som skjer hos deg fortiden gitt... Leit med denne kvalmen.

Det som slo meg når jeg leste alle innleggene var: HVOR MANGE SOM JOBBER I HELSEVESENET SOM ER INNOM HER. Gjør det selv også...

Hvordan går det med bil forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Geri: Ja, utrolig hva man kan lengte etter, jeg har også gjort det lenge. Og nå nyter jeg alt som skjer med meg! Kanskje ikke alltid mens det står på, men jeg nyter i hvertfall det faktum at det skjer! :hjerter:

Skytte: Her er det snø og mange minus! Brr! Ha en fin uke du også! :vinke:

Charmina: :kyss: Takk! Jeg gliser jeg og! :sjarmor:

Tass: Bilen er på verksted, skal vurderes og takseres. Så skal vi vurdere om vi bruker forsikringen eller om vi trekker kravet og betaler selv. Komemr an på pris vs egenandel og bonustap.. Savner bilen.. Vi er nesten helt hjelpeløse uten, lever på andres velvilje her... Og må droppe avtaler fordi det ikke lar seg gjøre.. Så du er helsearbeider du også? Ja vi er mange her på KG, og spesielt mange blant prøvere/gravide synes jeg! Men det er vel et typisk kvinne-fagfelt også kanskje..?

Utrolig daff i dag. Sambo stod opp kvart over syv, og da våknet jo jeg også og måtte på do. Har turnusfri fram til helgen, og fint lite å gjøre på. Sambo for, jeg ble sittende å se på MessTv :rodme: og spise frokost. Tasser rundt i morgenkåpen enda.. Skal ordne meg nå, og rydde litt i vårt bombete hjem.. :rodme: Når jeg ikke er i form så blir ingenting gjort for tiden.. :roll:

I går var jeg ikke kvalm, helt urolig! En fridag! :sjarmor: Ike i dag heller, så langt. ;) KJEMPEvonde pupper, og snart må jeg ha nye BHer... Sambo gliser fornøyd, hihi! :ler2: Litt plutselige ømheter i magen i dag, men ting strekker seg og vokser, så jeg tar det helt rolig.

Trøtt som fy.. Kjenner dte er på tide med en formiddagshvil snart... :Gjesp:

7+1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Jeg følger med, for dette er så morsomt!! :klem:

Håper du blir kvitt kvalmen og trøttheten om ikke så alt for lenge.

Men samtidig så er det en grei følelse å ha den der også.

Det er jo et tegn på at det er noe i magen fortsatt!!

Jaaa dette er så bra!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode nyheter... Det ser ut som om jeg også har klart å bli gravid! Jeg testet svakt positivt nå i ettermiddag, to dager før ikm!

:) :) :)

Håper formen din er fin. Symptomene må man jo bare leve med, og faktsik kanskje også prøve å sette pris på. (Ikke helt lett men...)

Endret av Xavia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsener Tass, Magnhild, Orkideen, Xavia og Madden! Store klemmer sendes deres veg!

I dag er sulten kommet tilbake. Har vært litt bekymret, for både den og kvalmen har vært fraværende noen dager, men jeg tror egentlig ikke det er noe å uroe seg for. Man må jo ikke være kvalm hele tiden hver dag, det er jo så individuelt!

Har lagt på meg på magen, ikke mage-mage, men fett. Har tatt av i høst, og da jeg tok den posiive testen hadde jeg ikke noe ekstra på magen i det hele tatt, kunne ikke fange noen fold mellom fingrene. Omtrent ikke fettvev. Tynn i overkroppen og rundt magen og lårene. Helt ufrivillig vekttap. Det er kanskje noe av grunnen til at kroppen min har vært ekstra sulten i det siste. :) Har i hverfall fått en god magefold tilbake.

Men kroppen min ser rar ut nå! :ler2: Fremdeles er jeg tynn over skuldrene og over brystet, bort sett fra selve puppene som er blitt store! Og så er jeg vanlig slank nedover mot magen, litt rund over magen igjen, vanlig over hoftene og fremdeles litt tynne bein. Kjenner ikke helt meg selv igjen! :ler:

Og så så kvisete... :frustrert: Det er det eneste jeg IKKE liker. Kviser i masevis. Og jeg om har så stygg hud fra før... :tristbla:

Skal begynne å ta magebilder snart, så vi har et utgangspunkt! :)

I dag skal jeg i stallen, og jeg forbanner kollektivtrafikken i dette fylket. Det er 14 minutter å kjøre med bil hjemmefra og til stallen, men jeg må nå ta buss. Bussen tar jo like lang tid den, bortsett fra at jeg må bytte buss og at jeg må vente en hel time på den bussen jeg skal ta videre. :frustrert: 14-minuttersturen tar meg altså en time og fjorten minutter, pluss venting på busstoppet her hjemme. Helt sykt!! Grr... Et dagsprosjekt bare for å komme seg i stallen. Biiiiiil!! Kom hjeeeeeem!!!

Har begynt å lengte hjem igjen... Nå er det ikke noe gøy her.. Begynner å tenke - skal vi flytte før fødselen, eller etter. Kan man flyttet to uker etter en fødsel..? For vi må det.. Vi har kontrakt på at vi må gi fra oss huset ved utgangen av juni. Flytter vi før, har vi uoppsigelig kontrakt hjemme og kan ikke overta vår egen leilighet før 1. juli... Da må vi bo hos andre (mine foreldre...?) allerede før fødselen og flytte tilbaske dit etterpå, og bo som nystartet familie hos andre folk. Nei takk... :riste: Vi får vel heller fly hjem, meg og knøttet, og leie inn venner hjemmefra som kan hjelpe oss å pakke og flytte og tømme og vaske her..

Arg. For et tidspunkt! :ler2: Alt kommer til å ordne seg, vi finner en løsning! :)

Svimmel, svimmel...

Fy som jeg klager. Ikke meningen altså!

HA en fin onsdag! Klem fra planlegge-Huldra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!

Kviser ja.....................huff det husker jeg at jeg også fikk masse av når jeg gikk gravid med Henrik. Mens når jeg ventet Martine kom det ikke en eneste en. Så jammen kan det variere fra barn til barn! Merkelige greier! Heldigvis forsvant de et stykke ut i svangerskapet da!

Åhhh Huldra det er så kjekt å lese om deg for tiden, jeg er så glad på dine vegne!

Stor stor klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Er så enig med alle i at det er så koselig å lese om din gravide hverdag!

Men så ergelig med bilen da..Og DEN melkeruta med buss da :overrasket: Ikke spes begeistret for kollektivtrafikk jeg heller.

Gleder meg til å se magebilde etterhvert!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Trulselinemor

Hei Vennen!

Jeg vil bare stikke innom å ønske deg ei kjempefin helg. Håper du har det bra. Tenker masse på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor
Hei Vennen!

Jeg vil bare stikke innom å ønske deg ei kjempefin helg. Håper du har det bra. Tenker masse på deg.

Hei igjen!

Jeg har fått det for meg at det er fredag i dag. En dag fra eller til gjør vel ingen ting :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...