Gå til innhold

Dagbok


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Tusen takk for så mange gratulasjoner, blir helt rørt jeg. :grine: Men det er jo egentlig et under som har skjedd, spør du meg. Tenk at vi har klart å lage baby på egenhånd, vi som venter på ICSI!! Og som har brukt 2 1/2 år på å få det til!! oG egentlig gitt opp for lenge siden! :grine2:

Våknet i natt kl 3 og måtte sånn på do, og tok en ny test i samme slengen, en Babystart-test (aldri sett før, før på apoteket i går). Den var så knallpositiv som den kunne bli. Tok MMS-bilde tilfelle den skulle forandre seg så sambo ikke fikk sett den. To helt forskjellige tester som sier det samme, mens som ikke har kommet, oftere tissing, murring i magen og kjempeømme pupper - det må da bare bety en ting!?!?? :babysmokk:

Håper så inderlig at det varer, men man vet jo aldri. Og det har vi snakket om. Selv om vi mest går ut i fra at alt går bra og at vi får baby i juni! (Har sett på ulike terminkalendre, de sier termin sånn ca 13-15 juni :) )

På onsdag var jeg sikker på at det bare var en lang syklus, var jo premenstruell som fy og ømme pupper og mensmurringer. På torsdag tenkte jeg at NÅ burde vel mensen ha vært her, lenger enn dette har aldri syklusen vært? Men så tenkte jeg ikke mer, for det var andre ting jeg var opptatt med den dagen. Men om kvelden bestemte jeg meg for å kjøpe tester neste dag, hvis jeg ikke våknet med mensen da heller. Og det gjorde jeg ikke. Føltes som mensen kom hele tiden, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg løp på do på jobb deb dagen, bare for å sjekke. Men ingen mens. Fortalte alt til min kjære da jeg kom hjem, han mente at jeg bare var forsinket. Men: Jeg var på dag 32, hadde ikke fått mens, hadde ekstremt ømme pupper, har aldri hatt syklus over 30 dager før, sist syklus på 30 dager var i januar 2004, ellers har de mest typisk vært på 25-27, altså veldig korte. Og sist sklus var på 25 dager... Og lørdag morgen tok jeg altså en kjempepositiv ClearBlue test (nå skjønner jeg hvorfor den heter akkurat Clear Blue - har aldri sett en så klar, blå strek før!), og altså en ny positiv test i natt.

Kanskje jeg kunne testet positivt for en hel uke siden, hvis jeg egentlig hadde hatt en 25-26'ers syklus (hvis jeg hadde fått mens)? Jaja, ikke så farlig! :tunge1:

Vi er virkelig gravide!!!! :hoppe:

Har så lyst å fortelle det til noen!!! Men det er bare sambo og dere som vet det! Alt for tidlig å si det til noen..

Jeg skjønner ikke helt at dtete er sant. Jeg har en bittebitteliten spire i magen! :grine2:

Og angående røyk: I går var jeg kjemperøykesyk. Ikke hele tiden, men når sambo kom inn og luktet røyk! Å fy flate.. Og så var vi hos naboene og fikk kaffe, og selvfølgelig var dte røyking. Sikekr på sambo røykte dobbelt for å late som jeg og gjorde det! :ler2: Ikke bra med passiv røyking, nei det vet jeg, men det aller viktigste er at jeg har sluttet.

Idag: Ikke vært oppe så lenge, men skal uansett ikke røyke :danse:

Har fått luktesansen min tilbake. Dels røykekutt, dels graviditet kanskje? Nei til bioavfall sier bare jeg.... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Du er nå 4 uker og 6 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 19. september, 2005

Hjertet begynner å slå: 14. oktober, 2005

Embryoet beveger seg: 7. november, 2005

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 14. november, 2005

Alle indre organer er ferdig formet: 14. november, 2005

Risikoen for spontanabort avtar: 28. november, 2005

Kvalmen avtar for de fleste: 5. desember, 2005

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 12. desember, 2005

Fosteret svelger og tisser: 26. desember, 2005

Tid for ultralyd: 2. januar, 2006

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 9. januar, 2006

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 23. januar, 2006

Fosteret begynner å høre: 13. februar, 2006

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 13. mars, 2006

Mange fostre legger seg med hodet ned: 17. april, 2006

Svangerskapspermisjonen begynner: 22. mai, 2006

Antatt termindato: 14. juni, 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med røykekutten.

Det er sikkert ikke lett siden mannen din røyker også men kanskje din graviditet og røykekutt vil få han også på bedre tanker? :tommel:

Det er rart å tenke på at etter så lang prøveperiode så klaffer det når dere egentlig har gitt opp....den menskekroppen er jammen meg ikke lett å forstå seg på.

Krysser alt jeg har av fingre og tær for at du får ett flott svangerskap og at alt går bra med den lille spiren din.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :grine2:

Dette var virkelig kjempe gode nyheter! Tenk at dere klarte det helt selv og slipper ICSI. Masse lykke til videre i svangerskapet og kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med en spire i magen!

Må si dere fortjente det, etter så lang prøveperiode.

Lykke til videre med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå det er virkelig mulig!!!

Noe så utrolig bra!!!

Sitter her med tårer i øynene og frysninger på kroppen!!

GRATULERER så utrolig masse!!

:klem: :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe: :grine2: :grine2: :hoppe::hoppe:

GRATULERER!!!!!

Tenk at det endelig klaffet for dere...mannen lurte fælt på hva det var jeg "hylte" for. (Jeg hyler ikke, jeg innhalerer høyt..hehe. Stikk motsatt). Jeg var på jakt etter dagboka di og fikk det ikke til å stemme med at den bare var på to sider. Og SÅ leste jeg det nye navnet på den nye boka. Helt fantastisk!!! Jeg hopper av begeistring!!!!!!!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER! Jeg tror jeg har sett deg i prøverforumet tidligere.

Lykke til med spiren, håper alt går bra!!! (Tror det er et bra triks å "gi opp" å prøve, altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sant??? :grine2: :grine2: :grine2:

Gratulerer så utrolig mye, Hulderjenta!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Håper du får et flott svangerskap!

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg i rekken av alle som vil si: GRATULERER!!

Ønsker deg lykke til gjennom svangerskapet. Ta godt vare på deg selv og "småtten"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hulderjenta

TUUUUSEN TAKK for gratulasjoner, alle sammen!!! Så mange som har vært innom! :grine2: Jeg føler jeg leser i en annen sin dagbok, det er like før jeg vil skrive gratulasjonsinnlegg selv! :ler2: Tusen takk, blir helt rørt over hvor mange som skriver til meg her, både kjente og mindre kjente! :klem: Takk, dere er så gode! :klem:

Idag har jeg ikke tatt ny test! :ler2: Jeg tviler ikke på at jeg er gravid. Men jeg har to til liggende om jeg skulle begynne å lure. Er "tilfeldigvis" borti puppene stadig vekk, bare for å sjekke at de fortsatt er ømme! :rodme: Murringer i magen fortsatt, akkurat som kraftige mensmurringer. Dvs som mine vanlige rett-før-mens-murringer.

Nå i morges har jeg sittet i telefonen. Har jo fastlege hjemme, men så på nettet hvilke fastleger her som har kapasitet, og hadde siktet meg inn en kvinnelig lege. Ringte dit, men nei, de var fullbooket og hadde iiiiikke kapasitet til flere. Neivel. Så ringte jeg fra den ene til den andre, og INGEN KUNNE!! :frustrert: Men på nettet står jo førstemann(kvinne) jeg ringte til som ledig for nye til tross for det de sa i tlf, så jeg byttet jeg! :ler: Jeg driter i hva de sa på tlf, fra 1. nov er jeg den legens pasient! :ler2::tunge1:

Ville ringe og få tatt en blodprøve, så Huldermannen tror enda litt mer på graviditeten! Har lovet sambo det, men det var altså ikke så lett..

Det er helt utrolig! Jeg har en bittebittebitteliten spire i magen!! :grine2:

I følge Babyverden.no er jeg i dag 5 uker på vei!

Oppskriften? Riv opp livet ditt med roten, flytt uten at du vil, til et sted du ikke vil, begynn i en jobb du ikke trives helt med, start på nytt med alt, gå en usikker jobb-framtid i møte - da skal du se det klaffer! :ler2:

Men frekke sambo spøker med at han har lyst å ta DNA-test! :tunge1: Han trodde ikke det var mulig at hans små soldater kunne klare det der! Så vi er veldig enige om at denne spiren må jo være heeelt perfekt siden akkurat disse perfekte soldatene klarte kunststykket å befrukte akkurat nå, og at det perfekte befruktede egget til og med festet seg!

Vi diskuterer mye rart for tiden - navn, kjønn, hvordan det skal fortelles, ny bil, om sambo rekker siste eksamen og andre rare ting. Og jeg er kjempeflink, har ikke røykt siden fredag!! :tommelsmil: Selv om jeg er helt syk... Likevel har det gått overaskende bra, jeg bare KAN ikke røyke. :riste: Sist jeg sluttet å røyke bare grein og grein jeg, sørget nesten over at jeg ikke fikk røyke. :roll: Men nå har jeg en god grunn, bare smiler, når jeg har lyst på røyk! Men det er vrient å stå i mot av og til, det er en skikkelig inngrod (u)vane... Men jeg savner røyken og.. Føler meg helt ambivalent! :ler2:

Nå skal jeg skrive jobbsøknader - den ene er et langt vikariat, den andre er en stor mulighet for en liten fast stilling i kommunen her!! Kryss fingrene for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er bare så hyggelig Hulderjenta! :)

Du er flink som klarer å stå imot røyksuget, akkurat det er nok ikke enkelt, selv om du vil det beste for det lille gullet i magen din.

Har dere flyttet langt fra tidligere hjemsted? Til en annen landsdel?

Ha en fantastisk dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååå!!!!!!!!!!!!!! Huldra.........GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!

Skjønte ingenting jeg her! Nybok og gravid?? Bare GRAVID??!!!! WEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!! DA skjønte jeg at det fantastiske hadde skjedd!!!!!!!

Blir helt lam jeg nesten! Kan ikke forestille meg hvilken enorm lykke det må være for dere... :grine2: Meg og! Gjorde seg med en god nyhet!

Lykke,lykke til dere!!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at jeg var eneste paa kg som ikke har vaert innom for aa gratulere! :ler:

Saa derfor: GRATULERER MED DEN LILLE HULDERSPIREN!!

Nyt svangerskapet fremover!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...