Gå til innhold

Flere som er i kryptomarkedet nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I alle dager, er det sånn de gjør det.. Hvor var det han fikk ut 150K for mye fra? Jeg holder meg i hvert fall langt unna krypto. Har til gode å møte en eneste en som faktisk har tjent noe på det. Så kan man tydeligvis bli involvert i sånt du nevner også. Virker som en stor scam hele greia.

Anonymkode: 4a078...073

Tja, det er mye suspekt i den vanlige økonomien og, både innenfor aksjer og annen økonomiforvaltning. Nevner bare pyramidespill og gambling.

Krypto er lite regulert, det er sant, og det er mye svindel og fanteri der -akkurat som med mye annet. Samtidig har det en mer positiv side hvor flere og flere store aktører hiver seg på. Staples center som bytter navn til crypto.com, sponsorer av formel 1, krypto kan brukes som betalingsmiddel en del steder, og ikke minst at det er en måte for mennesker i land med galopperende inflasjon å komme seg unna et korrupt bankvesen. 

Krypto er også mye mer enn den miljøproblematiske bitcoinen, og man trenger jo ikke gå inn i bitcoin hvis man ikke vil. Man kan velge andre. Akkurat som med aksjer. Man kan velge å kjøpe skiferolje-aksjer fra en hensynsløs aktør, eller man kan velge noe etisk sertifisert.

Anonymkode: f1ade...0e2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Holder meg unna  bitcoin. En eldre fyr i bygda er anmeldt nå bor å hjelpe til med hvitvasking av penger. Da han skulle ha ut 350K fikk 500K og fikk melding om at de hadde betalt ut for mye og skulle ha 150K tilbake. Noe han naivt gjorde. Og ble skyldig i å hjelpe til med hvitvasking av penger. 

Bare nevner det. Og dette er ikke noe nytt fenomen 

Anonymkode: d45c0...b7c

Det kommer jo an på. Om man bruker en seriøs kryptobørs (og ingen mellommann) så har man hele tiden oversikten selv over opp og nedturer. Da får du ikke ut mer enn det du har solgt for minus gebyret den børsen tar.

Nå er det jo også i alle fall to norske kryptobørser om det føles tryggere, og det er et greit sted å starte selv om de ikke har like mange valutaer. Firi.no gir i alle fall en grei oversikt i forhold til skattemelding. 

Selv  holder jeg meg også unna bitcoin fordi jeg tror det er mye kriminalitet knyttet til den som jeg ikke ønsker å støtte, Det er også trist at noen bruker uskyldige for hvitvasking eller direkte svindler de. Problemet finnes vel alle steder hvor penger er involvert? Jeg har allikevel hatt en grei fortjeneste på andre valutaer enn Bitcoin, og jeg ser ikke stor forskjell på om jeg kjøper fond eller krypto moralsk sett. 

Anonymkode: 8fa31...ec8

Skrevet

Kjøpte krypto for 2000 kr i desember/januar. Det står nå i nesten 7000 på under et år. Lurer på om jeg skal selge 50% og sikre gevinst. Og så kjøpe meg inn igjen når det stuper igjen.

Jeg har Bitcoin, Ethereum og XRP.

Bruker Firi (tidligere MiraiEx).

Anonymkode: 9e2cd...fa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøpte krypto for 2000 kr i desember/januar. Det står nå i nesten 7000 på under et år. Lurer på om jeg skal selge 50% og sikre gevinst. Og så kjøpe meg inn igjen når det stuper igjen.

Jeg har Bitcoin, Ethereum og XRP.

Bruker Firi (tidligere MiraiEx).

Anonymkode: 9e2cd...fa7

Aldri feil å sikre genvinst, men ingen vet om det faller i nærmeste fremtid. Bitcoin har akkurat falt 15%, den kan likesågodt stige kraftig rett etter at du har solgt.

Jeg er opp 700k NOK på 2,5 uke i LRC men har ingen planer om å selge på lenge.

Anonymkode: 45730...077

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 21.53):

Du har vel strengt tatt ikke tjent noe før du har solgt dem igjen?

Anonymkode: 0fa0a...dae

Urealisert gevinst 🤣

Anonymkode: 7cab7...c5c

Skrevet

Endte med å lage en coinbase bruker og lastet opp førerkort, men fjernet personnummeret, det ble godkjent. Jeg tenker å bruke coinbase pro og har tenkt til å bruke SEPA overføring til coinbase pro. Noen som har gjort dette, er det noe å tenke på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 16.20):

Aldri feil å sikre genvinst, men ingen vet om det faller i nærmeste fremtid. Bitcoin har akkurat falt 15%, den kan likesågodt stige kraftig rett etter at du har solgt.

Jeg er opp 700k NOK på 2,5 uke i LRC men har ingen planer om å selge på lenge.

Hva la du inn, hundrevis av millioner eller milliarder? For 9.nov hadde LRC ca samme pris som i dag...

Anonymkode: e921b...556

• Liker 1
Skrevet
Elrator skrev (18 minutter siden):

Endte med å lage en coinbase bruker og lastet opp førerkort, men fjernet personnummeret, det ble godkjent. Jeg tenker å bruke coinbase pro og har tenkt til å bruke SEPA overføring til coinbase pro. Noen som har gjort dette, er det noe å tenke på?

Det fungerer helt fint, jeg har gjort det mange ganger. Pengene er vanligvis (Coinbase Pro)-konto innen 1-2 virkedager. Du må bare passe på at all informasjonen er lagt inn, så går det kjapt og greit. 

Anonymkode: 8676e...8f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det fungerer helt fint, jeg har gjort det mange ganger. Pengene er vanligvis (Coinbase Pro)-konto innen 1-2 virkedager. Du må bare passe på at all informasjonen er lagt inn, så går det kjapt og greit. 

Kult, tenker da å gjøre det. Kommer egentlig banken til å stille noen spørsmål eller noe angående dette, eller skjer ikke noe?

En annen ting, ser i coinbase at man har både "bank name", "bank address", "recipient address" og "recipient name". Hva av dette skal brukes?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

4Hva la du inn, hundrevis av millioner eller milliarder? For 9.nov hadde LRC ca samme pris som i dag...

Anonymkode: e921b...556

Jeg kjøpte for €65k den 8.november. Snittpris $1,84. Nå har den jo sunket en del sammen med resten av markedet, verdien på posten akkurat nå er litt over €104k. Drøye 400k NOK i pluss nå altså. Går nok fort opp igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Samme her, jeg har overført både fra Sbanken til Coinbase og motsatt vei flere ganger. Stort sett noen hundre tusen i slengen. Aldri noe problem, pengene er nesten alltid fremme neste dag. Senest dagen etter.

Skrevet

Lotto er spennende også, men du får ikke like mye kred.

Anonymkode: 83f94...4dc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Samme her, jeg har overført både fra Sbanken til Coinbase og motsatt vei flere ganger. Stort sett noen hundre tusen i slengen. Aldri noe problem, pengene er nesten alltid fremme neste dag. Senest dagen etter.

Hva av dette er du du bruker? Ser i coinbase at man har både "bank name", "bank address", "recipient address" og "recipient name". Hva av dette skal brukes?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 7.22):

I alle dager, er det sånn de gjør det.. Hvor var det han fikk ut 150K for mye fra? Jeg holder meg i hvert fall langt unna krypto. Har til gode å møte en eneste en som faktisk har tjent noe på det. Så kan man tydeligvis bli involvert i sånt du nevner også. Virker som en stor scam hele greia.

Anonymkode: 4a078...073

Antar det er samme sak som denne han henviser til 

Screenshot_20211126_225455_com.facebook.katana.jpg

Screenshot_20211126_225614.jpg

Anonymkode: d45c0...b7c

Skrevet
Elrator skrev (1 time siden):

Hva av dette er du du bruker? Ser i coinbase at man har både "bank name", "bank address", "recipient address" og "recipient name". Hva av dette skal brukes?

Til eller fra Coinbase? Fra Coinbase til Sbanken gikk jeg inn og valgte "Link new account" og da var det bare å legge inn navnet på banken, IBAN og BIC så vidt jeg husker. Er en stund siden. Andre veien var det bare å legge inn IBAN, navn på mottager, mottagers adresse samt land og BIC til banken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til eller fra Coinbase? Fra Coinbase til Sbanken gikk jeg inn og valgte "Link new account" og da var det bare å legge inn navnet på banken, IBAN og BIC så vidt jeg husker. Er en stund siden. Andre veien var det bare å legge inn IBAN, navn på mottager, mottagers adresse samt land og BIC til banken. 

I tillegg må man legge inn referansekoden man får fra Coinbase i meldingsfeltet. 

Du går (på PC) til portfolio - deposit - EUR - SEPA. Der står alt du trenger for å overføre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I tillegg må man legge inn referansekoden man får fra Coinbase i meldingsfeltet. 

Du går (på PC) til portfolio - deposit - EUR - SEPA. Der står alt du trenger for å overføre. 

Tenker på når jeg skal fra banken til coinbase. IBAN, referase nummer er ok, men adresse og navn er det jeg lurer på. På coinbase der det står alt jeg trenger for å overføre, der står det både "recipient name", "bank name", "bank address" og "recipient address". Jeg lurer på hva man skal bruke i banken der det står at vi skal fylle ut navnet og adressen og eventuelt hva som er forskjellen.

Skrevet
Elrator skrev (9 timer siden):

Tenker på når jeg skal fra banken til coinbase. IBAN, referase nummer er ok, men adresse og navn er det jeg lurer på. På coinbase der det står alt jeg trenger for å overføre, der står det både "recipient name", "bank name", "bank address" og "recipient address". Jeg lurer på hva man skal bruke i banken der det står at vi skal fylle ut navnet og adressen og eventuelt hva som er forskjellen.

Dette kommer opp når du velger portfolio - deposit - Euro - SEPA:

Reference Number
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Recipient's IBAN
EE227777000017722595

Recipient Name
Coinbase Ireland Ltd

Bank Country
Estonia

Bank Name
AS LHV Pank

Bank Address
Tartu mnt 2, 10145 Tallinn, Estonia

Recipient Address
70 Sir John Rogerson's Quay, Dublin, Ireland, D02R296

SWIFT / BIC
LHVBEE22

Mottagers navn er altså Coinbase Ireland Ltd og adressen er den som begynner med 70 Sir John osv. 
Banknavn er AS LHV Park og bankadresse Tartu mns 2 osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette kommer opp når du velger portfolio - deposit - Euro - SEPA:

Reference Number
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Recipient's IBAN
EE227777000017722595

Recipient Name
Coinbase Ireland Ltd

Bank Country
Estonia

Bank Name
AS LHV Pank

Bank Address
Tartu mnt 2, 10145 Tallinn, Estonia

Recipient Address
70 Sir John Rogerson's Quay, Dublin, Ireland, D02R296

SWIFT / BIC
LHVBEE22

Mottagers navn er altså Coinbase Ireland Ltd og adressen er den som begynner med 70 Sir John osv. 
Banknavn er AS LHV Park og bankadresse Tartu mns 2 osv. 

Supert, det var dette jeg lurte på. Men vet du hva bank address/name er og hvorfor brukes ikke dette?

Skrevet

Jeg har tjent en del på krypto. MEN...om jeg hadde brukt like mange timer på en mer ærlig jobb som jeg dessverre har brukt på å sette meg inn i krypto, så kunne jeg lett tjent like mye. Og det tror jeg gjelder mange av de som har tjent på dette. Hvordan går det egentlig til slutt med samfunn der mange av de nest smarteste (de smarteste holder seg unna) jobber med finans, børs, papirflytting, bitsflytting/cryptovaluta heller enn ting som hjelper andre?

Anonymkode: 5784b...ec8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...