AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #161 Skrevet 27. november 2021 Elrator skrev (19 timer siden): Kult, tenker da å gjøre det. Kommer egentlig banken til å stille noen spørsmål eller noe angående dette, eller skjer ikke noe? En annen ting, ser i coinbase at man har både "bank name", "bank address", "recipient address" og "recipient name". Hva av dette skal brukes? Alt dette brukes vel, men du ser det i SEPA-skjemaet når du fyller ut det banken. Banken må ha både mottakers navn og adresse, og mottakerbankens navn og adresse. Jeg har aldri fått noen spørsmål fra banken (Sbanken), men vet noen får det. Da er det bare å svare ærlig og gi dem infoen de ber om, ikke noe problem. Anonymkode: 8676e...8f6
klondrik Skrevet 27. november 2021 #162 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 10.19): Selv holder jeg meg også unna bitcoin fordi jeg tror det er mye kriminalitet knyttet til den som jeg ikke ønsker å støtte, Det er også trist at noen bruker uskyldige for hvitvasking eller direkte svindler de. Problemet finnes vel alle steder hvor penger er involvert? Jeg har allikevel hatt en grei fortjeneste på andre valutaer enn Bitcoin, og jeg ser ikke stor forskjell på om jeg kjøper fond eller krypto moralsk sett. Den største og klart dominerende kriminelle virksomheten skjer med kontanter fordi den er vanskelig å spore og enkel å omsette. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #163 Skrevet 27. november 2021 klondrik skrev (1 time siden): Den største og klart dominerende kriminelle virksomheten skjer med kontanter fordi den er vanskelig å spore og enkel å omsette. Jepp. Og hvis man skal skjule sporene sine er ikke akkurat bitcoin den kryptovalutaen man burde velge… Så den er ikke et godt valg for kriminelle. Anonymkode: 8676e...8f6 2
klondrik Skrevet 29. november 2021 #164 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 0.10): Jepp. Og hvis man skal skjule sporene sine er ikke akkurat bitcoin den kryptovalutaen man burde velge… Så den er ikke et godt valg for kriminelle. Kryptovaluta er absolutt ikke noe godt alternativ for svindlere. Har man puttet investeringen i en solid plattform eller wallet så blir man heller ikke svindlet. De som blir svindlet er dem som tar i mot tilbud fra falske plattformer og gir fra seg sensitiv informasjon. Når det gjelder fiat-penger så er det her den virkelige kriminelle virksomheten foregår, bare se hvor store beløp som forsvinner i statlig korrupsjon og manipulasjon noe som vil være helt umulig å gjennomføre med en desentralisert blokkjede-teknologi, det vil være helt umulig å manipulere. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #165 Skrevet 29. november 2021 klondrik skrev (På 27.11.2021 den 22.18): Den største og klart dominerende kriminelle virksomheten skjer med kontanter fordi den er vanskelig å spore og enkel å omsette. Jeg er nede i noen kaninhull, og personlig tror jeg en del av miningen i Kina ikke er god. Det er noen brudd på menneskerettighetene der bl.a. Anonymkode: 8fa31...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #166 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er nede i noen kaninhull, og personlig tror jeg en del av miningen i Kina ikke er god. Det er noen brudd på menneskerettighetene der bl.a. Anonymkode: 8fa31...ec8 Den er nok definitivt ikke god. Den er nok akkurat like dårlig og utsatt for problemer som resten av verdensøkonomien. Klesfabrikker feks. Anonymkode: f1ade...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #167 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 11.59): Jeg har tjent en del på krypto. MEN...om jeg hadde brukt like mange timer på en mer ærlig jobb som jeg dessverre har brukt på å sette meg inn i krypto, så kunne jeg lett tjent like mye. Og det tror jeg gjelder mange av de som har tjent på dette. Hvordan går det egentlig til slutt med samfunn der mange av de nest smarteste (de smarteste holder seg unna) jobber med finans, børs, papirflytting, bitsflytting/cryptovaluta heller enn ting som hjelper andre? Anonymkode: 5784b...ec8 Krypto er for dagdrømmere som har en stor drøm om å bli rik. De kan sitte 20 t i døgnet med dette, de andre brukes gjerne på horoskop og å tro at man er "spesiell"/har evner. Kjenner en alenemor som driver med dette, hun har latt eldre menn betale litt av hvert og er D-E-S-P-E-R-A-T og utrolig naiv. Ikke sjokkert over at hun falt i kryptogryten 😂😂 Anonymkode: 34c85...74b 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #168 Skrevet 1. desember 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Krypto er for dagdrømmere som har en stor drøm om å bli rik. De kan sitte 20 t i døgnet med dette, de andre brukes gjerne på horoskop og å tro at man er "spesiell"/har evner. Kjenner en alenemor som driver med dette, hun har latt eldre menn betale litt av hvert og er D-E-S-P-E-R-A-T og utrolig naiv. Ikke sjokkert over at hun falt i kryptogryten 😂😂 Anonymkode: 34c85...74b Deg om det. Personlig har jeg tjent mer enn halvannen årslønn på seks måneder. Anonymkode: 8fd62...d09 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #169 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Deg om det. Personlig har jeg tjent mer enn halvannen årslønn på seks måneder. Anonymkode: 8fd62...d09 Du får sikkert kjøpt mange fete kåker med de pengene. Men det er bra at kvinner slipper å prostituere seg da Anonymkode: 67b10...1e0
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #170 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Krypto er for dagdrømmere som har en stor drøm om å bli rik. De kan sitte 20 t i døgnet med dette, de andre brukes gjerne på horoskop og å tro at man er "spesiell"/har evner. Kjenner en alenemor som driver med dette, hun har latt eldre menn betale litt av hvert og er D-E-S-P-E-R-A-T og utrolig naiv. Ikke sjokkert over at hun falt i kryptogryten 😂😂 Anonymkode: 34c85...74b Omtrent som aksjemarkedet, med andre ord. Krypto er for noen dagdrømmere og for investorer. Jeg investerer i fond, aksjer og krypto. Ja, jeg håper å tjene penger, men har ingen forventning om å bli rik. De jeg kjenner som driver med det er så langt fra horoskop og spesielle evner-mennesker som du kommer. AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Du får sikkert kjøpt mange fete kåker med de pengene. Men det er bra at kvinner slipper å prostituere seg da Anonymkode: 67b10...1e0 Får kjøpt mye jeg Anonymkode: f1ade...0e2 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #171 Skrevet 1. desember 2021 Et spørsmål av ren nysgjerrighet til dere som sitter med store urealiserte summer i krypto; hva er målet med midlene til slutt? Hodle til dere blir pensjonister, og så nyte livet som gammel (når det er "for seint")? Realisere når det dere sitter på når et visst kursmål (feks. BTC bikker 100K per)? Eller bare hodle herfra til evigheten fordi det er gøy/spennende (men ikke midler dere får faktisk brukt noen gang)? Selv sitter jeg med mindre beløp i BTC. Mitt mål er å realisere dette dersom kursen en gang i fremtiden blir usannsynlig høy (typ 200-300K per coin). Inntil den tid regner jeg dette som penger tapt/brukt på moro. Anonymkode: f279e...8dd
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #172 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et spørsmål av ren nysgjerrighet til dere som sitter med store urealiserte summer i krypto; hva er målet med midlene til slutt? Hodle til dere blir pensjonister, og så nyte livet som gammel (når det er "for seint")? Realisere når det dere sitter på når et visst kursmål (feks. BTC bikker 100K per)? Eller bare hodle herfra til evigheten fordi det er gøy/spennende (men ikke midler dere får faktisk brukt noen gang)? Selv sitter jeg med mindre beløp i BTC. Mitt mål er å realisere dette dersom kursen en gang i fremtiden blir usannsynlig høy (typ 200-300K per coin). Inntil den tid regner jeg dette som penger tapt/brukt på moro. Anonymkode: f279e...8dd Selv sitter jeg 50/50 i krypto og aksjer, en drøy million i hver. Skulle det slå skikkelig til så kan jeg tenke meg å bygge et moderne og kult hus med heis som vi kan bo i til vi blir skikkelig gamle, betale ned all gjeld og deretter gå ned til 60% stilling på jobben. Deretter blir det nok mer reising på all den ekstra fritiden. Anonymkode: 45730...077 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #173 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et spørsmål av ren nysgjerrighet til dere som sitter med store urealiserte summer i krypto; hva er målet med midlene til slutt? Hodle til dere blir pensjonister, og så nyte livet som gammel (når det er "for seint")? Realisere når det dere sitter på når et visst kursmål (feks. BTC bikker 100K per)? Eller bare hodle herfra til evigheten fordi det er gøy/spennende (men ikke midler dere får faktisk brukt noen gang)? Selv sitter jeg med mindre beløp i BTC. Mitt mål er å realisere dette dersom kursen en gang i fremtiden blir usannsynlig høy (typ 200-300K per coin). Inntil den tid regner jeg dette som penger tapt/brukt på moro. Anonymkode: f279e...8dd Jeg har kanskje ikke store urealiserte summer (det er jo litt som spørsmålet med hvor langt et målbånd er), men jeg har mer enn jeg gikk inn med. Underveis har jeg realisert litt her og der bl.a. for å oppgradere badet. Siden jeg kommer til å bli minstepensjonist hodler jeg for å ha litt mer å rutte med i dagliglivet når/om den tid kommer. Jeg har spredd verdiene mine på krypto, fond, gull og sølv - og litt på høyrente. Jeg tenker det er en blanding av å investere i ny teknologi og å prøve å sikre meg selv fremover. Arbeidskapasiteten er ikke stor, så jeg kan ikke bruke tiden til inntektsbringende jobbing før helsen endrer seg. Anonymkode: 8fa31...ec8 1
Cata Skrevet 1. desember 2021 #174 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et spørsmål av ren nysgjerrighet til dere som sitter med store urealiserte summer i krypto; hva er målet med midlene til slutt? Hodle til dere blir pensjonister, og så nyte livet som gammel (når det er "for seint")? Realisere når det dere sitter på når et visst kursmål (feks. BTC bikker 100K per)? Eller bare hodle herfra til evigheten fordi det er gøy/spennende (men ikke midler dere får faktisk brukt noen gang)? Selv sitter jeg med mindre beløp i BTC. Mitt mål er å realisere dette dersom kursen en gang i fremtiden blir usannsynlig høy (typ 200-300K per coin). Inntil den tid regner jeg dette som penger tapt/brukt på moro. Anonymkode: f279e...8dd Jeg er vel ikke en av dem du ønsker svar fra siden jeg på ingen måte sitter med store verdier i krypto (vi snakker om verdier tilsvarende noen ganske få tusenlapper her), men jeg fikk likevel lyst å svare på hvorfor jeg pusler med det i blant. Jeg nærmer meg pensjonsalderen og selv om jeg sparer til pensjon via mer ordinære veier, så hadde det ikke gjort noe om en av valutaene mine hadde gått til himmels til den tid kommer. Jeg har ingen spesielle kursmål hvor jeg akter å realisere pengene. Vi får se om det blir noe å hente etterhvert. Jeg er dermed mest på "gøy/spennende" linja. Det er litt artig å følge med på og jeg regner det som tippekupongen min, og som en lett aldrende dame så er det morsomt å sette seg inn i nye ting. Går det i pluss så er det topp, og taper jeg alt så har jeg uansett ikke satset mer enn det jeg tåler å tape. Men i tillegg er jeg nysgjerrig på om krypto kanskje kan bli gangbar valuta en dag. Den kommer neppe til å erstatte nasjonale valutaer i særlig grad, men jeg ser for meg den kan bli en "ekstravaluta" til bruk ved nettransaksjoner. Har også skjønt såpass at blockchainteknologien kan brukes til andre typer transaksjoner og muligens vil det gjøre krypto mer stabilt og dermed mer brukervennlig i praktisk bruk. Den har tross alt eksistert i 12 år og har så langt ikke floppet totalt. Den eksisterer enda så en ren døgnflue var det ikke. Det jeg regner som sikkert er at mange av de kryptovalutaene vi ser i dag vil "dø" og vi vil stå igjen med noen ganske få og store. Så får vi se om jeg får rett i noen av mine tanker eller om jeg feiler totalt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #175 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Et spørsmål av ren nysgjerrighet til dere som sitter med store urealiserte summer i krypto; hva er målet med midlene til slutt? Hodle til dere blir pensjonister, og så nyte livet som gammel (når det er "for seint")? Realisere når det dere sitter på når et visst kursmål (feks. BTC bikker 100K per)? Eller bare hodle herfra til evigheten fordi det er gøy/spennende (men ikke midler dere får faktisk brukt noen gang)? Selv sitter jeg med mindre beløp i BTC. Mitt mål er å realisere dette dersom kursen en gang i fremtiden blir usannsynlig høy (typ 200-300K per coin). Inntil den tid regner jeg dette som penger tapt/brukt på moro. Anonymkode: f279e...8dd Jeg vet jeg burde ha en exit-strategi, men sannheten er at jeg ikke har det. Planen er egentlig bare å hodle lenge (10+ år) og se hva som skjer. Regner med at noe jeg har går til null, at de «sikre» vil gjøre det godt (bedre enn aksjemarkedet men ikke gå mange tusen prosent), og så håper jeg på jackpot på noe jeg har lagt inn litt penger i. Og så får jeg se. Mesteparten av sparepengene er i aksjer/fond, så kryptoen leker jeg meg med. Jeg synes teknologien(e) er spennende, og jeg tror det er fremtiden. Det toget vil jeg ha en plass på. Anonymkode: 8676e...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #176 Skrevet 1. desember 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet jeg burde ha en exit-strategi, men sannheten er at jeg ikke har det. Planen er egentlig bare å hodle lenge (10+ år) og se hva som skjer. Regner med at noe jeg har går til null, at de «sikre» vil gjøre det godt (bedre enn aksjemarkedet men ikke gå mange tusen prosent), og så håper jeg på jackpot på noe jeg har lagt inn litt penger i. Og så får jeg se. Mesteparten av sparepengene er i aksjer/fond, så kryptoen leker jeg meg med. Jeg synes teknologien(e) er spennende, og jeg tror det er fremtiden. Det toget vil jeg ha en plass på. Anonymkode: 8676e...8f6 Jeg tenker helt likt som dette. Har ikke all verdens med midler i krypto, men tenker det er mye bedre enn ingenting dersom toget skulle gå (det har vel allerede forlatt stasjonen). Anonymkode: f279e...8dd
klondrik Skrevet 1. desember 2021 #177 Skrevet 1. desember 2021 Cata skrev (1 time siden): Jeg er vel ikke en av dem du ønsker svar fra siden jeg på ingen måte sitter med store verdier i krypto (vi snakker om verdier tilsvarende noen ganske få tusenlapper her), men jeg fikk likevel lyst å svare på hvorfor jeg pusler med det i blant. Jeg nærmer meg pensjonsalderen og selv om jeg sparer til pensjon via mer ordinære veier, så hadde det ikke gjort noe om en av valutaene mine hadde gått til himmels til den tid kommer. Jeg har ingen spesielle kursmål hvor jeg akter å realisere pengene. Vi får se om det blir noe å hente etterhvert. Jeg er dermed mest på "gøy/spennende" linja. Det er litt artig å følge med på og jeg regner det som tippekupongen min, og som en lett aldrende dame så er det morsomt å sette seg inn i nye ting. Går det i pluss så er det topp, og taper jeg alt så har jeg uansett ikke satset mer enn det jeg tåler å tape. Men i tillegg er jeg nysgjerrig på om krypto kanskje kan bli gangbar valuta en dag. Den kommer neppe til å erstatte nasjonale valutaer i særlig grad, men jeg ser for meg den kan bli en "ekstravaluta" til bruk ved nettransaksjoner. Har også skjønt såpass at blockchainteknologien kan brukes til andre typer transaksjoner og muligens vil det gjøre krypto mer stabilt og dermed mer brukervennlig i praktisk bruk. Den har tross alt eksistert i 12 år og har så langt ikke floppet totalt. Den eksisterer enda så en ren døgnflue var det ikke. Det jeg regner som sikkert er at mange av de kryptovalutaene vi ser i dag vil "dø" og vi vil stå igjen med noen ganske få og store. Så får vi se om jeg får rett i noen av mine tanker eller om jeg feiler totalt. Det var en fornuftig tanke rundt investering/gambling med kryptovaluta. Jeg synes det er mye mer spenning i kryptovaluta hvor jeg kan følge kursen fremfor å kaste bort pengene på lotto. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #178 Skrevet 1. desember 2021 klondrik skrev (4 timer siden): Det var en fornuftig tanke rundt investering/gambling med kryptovaluta. Jeg synes det er mye mer spenning i kryptovaluta hvor jeg kan følge kursen fremfor å kaste bort pengene på lotto. Jeg ser på kryptovaluta litt som Lotto, men med veldig mye høyere sannsynlighet for gevinst. I tillegg har også mange kryptovalutaer en reell nytteverdi, mens lotto i bunn og grunn er taxation of the poor. Anonymkode: 8676e...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #179 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ser på kryptovaluta litt som Lotto, men med veldig mye høyere sannsynlighet for gevinst. I tillegg har også mange kryptovalutaer en reell nytteverdi, mens lotto i bunn og grunn er taxation of the poor. Anonymkode: 8676e...8f6 Jeg hadde lyst til å prøve så kjøpte eth for 3000 i mars. Det har øket med litt over en tusenlapp. Det er mer enn jeg har vunnet i lotto de siste 10 årene. Anonymkode: 332c7...6d8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #180 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ser på kryptovaluta litt som Lotto, men med veldig mye høyere sannsynlighet for gevinst. I tillegg har også mange kryptovalutaer en reell nytteverdi, mens lotto i bunn og grunn er taxation of the poor. Anonymkode: 8676e...8f6 Jeg også. Samtidig så kan jeg stake valutaen og få mye bedre rente enn i banken! Hadde det ikke vært for skatten hadde jeg heller staket en del av sparepengene som USDT på Binance til 5% enn å ha de på sparekonto. Anonymkode: f1ade...0e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå