Gå til innhold

Flere som er i kryptomarkedet nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Man skal være veldig forsiktig med å ta i mot anbefalinger i dette gamet fordi det er ingen som vet hvordan kryptomarkedet kommer til å bevege seg. 

Kryptovaluta og blokkjede-teknologien er inne i en helt ny fase og epoke der det strømmer på med nye investorer som nå ser mulighet til å investere i en teknologi de har tro på i fremtiden. Interessen vokser og derfor er det er helt umulig å vite når bear inntreffer. 95% av hobbyanalytikere på Youtube snakker markedet ned eller opp av egen interesse men de få personene som tar for seg både de gode og dårlige sidene i markedet samt hver enkelt blokkjede-teknologi, de bør man lytte litt ekstra til.

Det er selvsagt ikke noe i veien for å ta ut profitt underveis, men panikken kan også komme dersom du finner ut av at du solgte på feil tidspunkt, det neste som skjer er at du venter og venter på å komme deg inn igjen i markedet samtidig som kursen går rett til værs. Til slutt blir du utålmodig og hiver deg på når kursen nærmer seg en topp.

Dette scenario har de aller fleste små-sparere vært igjennom fordi de handler på bakgrunn av følelser og ikke ut i fra en klar strategi de har bestemt seg for på forhånd. De fleste som forsøker å treffe bunn og topp går altså på et solid tap til slutt.

Om du har tro på det du investerer i, så mener jeg det er idioti å ta ut alt sammen for så å vente på en ny inngang fordi du da gambler hele beholdningen på noe som kan være mye mer verdt innen 3-5 år. 

Min strategi er å holde men samtidig lete etter de dippene der jeg kan kjøpe mer. Jeg har allerede slått meg til ro med at jeg ikke skal påvirkes av kursen fordi all historikk forteller meg at det jeg nå bygger i Eth, btc, sol, ada... vil ligge på en kurs jeg bare kan drømme om i 2027.  Det vil si at jeg også blir med på krakkene, men likevel så vil ikke de nedturene ha så mye å si da jeg skal holde i over 5 år, muligens med små uttak underveis.

Endret av klondrik
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blitt litt mer BTC på deg de siste dagene da @klondrik? 😛

Synes det er spennende hva andre kjøper. Feks DOT, MANA, SAND, VET? Eller noe helt annet?

Krysser fingrene for Loopring og CRO på sikt jeg da 🤭

Skrevet
Mhmjadda skrev (2 timer siden):

Synes det er spennende hva andre kjøper. Feks DOT, MANA, SAND, VET? Eller noe helt annet?

Jeg hadde en kjøpsordre på BTC liggende som ble utløst i dag, alt stuper jo. 🙈 Ellers sitter jeg i ro, jeg har litt mer euro i bakhånd som jeg tenker å spytte inn i markedet, men jeg venter litt. Tror nok det skal gå lengre ned enn dette. Er litt usikker på hva jeg skal kjøpe, med unntak av at jeg også har en SOL-ordre på lav kurs liggende inne. Sannsynligvis mer BTC, kanskje ETH. Jeg snuser litt på mer Loopring også. 

Anonymkode: 8676e...8f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg hadde en kjøpsordre på BTC liggende som ble utløst i dag, alt stuper jo. 🙈 Ellers sitter jeg i ro, jeg har litt mer euro i bakhånd som jeg tenker å spytte inn i markedet, men jeg venter litt. Tror nok det skal gå lengre ned enn dette. Er litt usikker på hva jeg skal kjøpe, med unntak av at jeg også har en SOL-ordre på lav kurs liggende inne. Sannsynligvis mer BTC, kanskje ETH. Jeg snuser litt på mer Loopring også. 

Jeg kjøpte for tidlig i stupet - angrer. Menmen, har heldigvis kjøpt det meste ellers på en ellers så lav kurs :) Lurer på om markedet følger sin vandre gang og stiger mot desember etter denne korreksjonen!

Anonymkode: 315c1...dfa

Skrevet
Mhmjadda skrev (3 timer siden):

Jeg setter av penger hver mnd som spares til dippene. Denne gangen er det Solana som får litt påfyll, hadde vært optimalt om vi fikk et større skred ned mot 30-40% ;)

Skrevet
klondrik skrev (3 minutter siden):

Jeg setter av penger hver mnd som spares til dippene. Denne gangen er det Solana som får litt påfyll, hadde vært optimalt om vi fikk et større skred ned mot 30-40% ;)

Nei! Det kan få lov til å stige litt mer før det krasjer 😅😅

Skrevet
klondrik skrev (1 time siden):

Jeg gjør det samme. Jeg vet at DCA er lurt, men samtidig kommer de dippene på løpende bånd, så jeg ser ingen grunn til å kjøpe på ATH. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg gjør det samme. Jeg vet at DCA er lurt, men samtidig kommer de dippene på løpende bånd, så jeg ser ingen grunn til å kjøpe på ATH. 

klondrik skrev (1 time siden):

Hva er deres taktikk nå fremover? Tenker dere å prøve å selge dere ut før deg krasjer, eller investerer dere når det dipper og hodler alt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er deres taktikk nå fremover? Tenker dere å prøve å selge dere ut før deg krasjer, eller investerer dere når det dipper og hodler alt?

Når jeg skriver «før det krasjer» mener jeg før det blir skikkelig bear market

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hodl og kjøpe mer. DCA. Trenger ikke pengene, så det hadde vært veldig dumt å selge seg ut nå. Akkurat som i det vanlige aksjemarkedet. Har tjent ganske mye på at jeg kjøpte masse fond i mars 2020!

Har noen som jeg kanskje hadde solgt litt av, feks AVAX og SAND, men de står i locked stacking, så da får de bare stå. GALA er det mulig jeg selger litt av hvis den fortsetter å stige.

Anonymkode: f1ade...0e2

Skrevet

Noen som har prøvd Pancakeswap eller Uniswap?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg hodler, og investerer når det dipper. Det er helt umulig å forutsi når markedet eventuelt kræsjer. Jeg vet det har skjedd før, men hele kryptoverdenen er helt annerledes nå enn den var ved forrige kræsj. Det er ikke gitt at mønstrene fra fortiden vil gjenta seg, selv om det er noen som er helt opphengt i sykluser og å prøve å forutsi fremtiden gjennom å bruke statistikk fra fortiden.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 0.22):

Da jeg i Mars kjøpte min første Ethereum så synes jeg det var en vanskelig beslutning å betale 15 000 kroner for 1 ETH. Jeg var veldig usikker på om den lå for høyt og jeg jobbet hele tiden med meg selv for å ta det riktige valget.

I dag er verdien 38 000 kroner. Da vil det være naturlig og tenke, "hvordan i all verden kunne jeg være så dum å bare kjøpe 1 ETH? Men svaret er ganske enkelt, det er ikke markedet eller hvalene som gjør det vanskelig, det er rett og slett meg selv... den psykologiske delen og følelsene som forsøker å ta overhånd. Det er helt umulig å ta en beslutning på bakgrunn av en magefølelse, man er helt nødt til å stole på historikken og det vi investerer i.

Solana kostet 200 kroner i Juli, i dag koster den nærmere 2000,-, så i stedet for å irritere meg over hvor dum jeg var som ikke kjøpte Solana i Juli så tenker jeg heller hvor smart det var å kjøpe for 7000 kroner i går da kursen lå på 1 745. Det er helt utenkelig å selge en blokkjede-teknologi som kan ha enorme verdier om noen år, det er min taktikk. 

Hvalene skal ikke lenger påvirke min avgjørelse men jeg kommer til å utnytte meg av posisjonen når de manipulerer kursen ned. Jeg har valgt å ta plass i berg-og-dalbanen der nedturene kommer til å være like spennende som oppturene, det vil være helt uaktuelt å gamble på bull/bear

Dersom du velger å selge deg ut for å vente på "Bear", da må du også ta høyde for at du ikke rekker å komme deg inn igjen før det er for sent fordi det kan være fare for at bull fortsetter videre i flere måneder. Du må også være forberedt på at det emosjonelle spiller en mye større rolle og at det kan gi en dominoeffekt i negativ retning.

Endret av klondrik
  • Liker 1
Skrevet
klondrik skrev (31 minutter siden):

Da jeg i Mars kjøpte min første Ethereum så synes jeg det var en vanskelig beslutning å betale 15 000 kroner for 1 ETH. Jeg var veldig usikker på om den lå for høyt og jeg jobbet hele tiden med meg selv for å ta det riktige valget.

I dag er verdien 38 000 kroner. Da vil det være naturlig og tenke, "hvordan i all verden kunne jeg være så dum å bare kjøpe 1 ETH? Men svaret er ganske enkelt, det er ikke markedet eller hvalene som gjør det vanskelig for meg, men det er rett og slett meg selv... den psykologiske delen og følelsene som forsøker å ta overhånd.

Solana kostet 200 kroner i Juli, i dag koster den nærmere 2000,-, så i stedet for å irritere meg over hvor dum jeg var som ikke kjøpte mer i Juli så tenker jeg heller hvor smart det er å kjøpe for 7000 kroner i dag. Det vil være helt utenkelig å selge noe som kan ha enorme verdier om noen år, det er min taktikk. 

Hvalene skal ikke lenger få være med på å påvirke min avgjørelse men jeg skal utnytte meg av posisjonen når de manipulerer kursen ned. Jeg har valgt å henge meg på berg og dalbanen i god tro om at det vil gi meg en mye større gevinst om noe år enn å gamble på bull/bear.

Dersom du velger å gå ut for å vente på en krakk, da må du også ta høyde for at du ikke rekker å komme deg inn igjen før det er for sent, da mener jeg at det kan være fare for at bull fortsetter videre i flere måneder. Du må også være forberedt på at det emosjonelle spiller en mye større rolle og at det kan gi en dominoeffekt i negativ retning.

Ja samme her, husker jeg kjøpte ETH på 17k, syntes det var dyrt :P Jeg tror at uansett om det skal krasje noen måneder frem i tid så får vi en korreksjon i desember. :) Men, din strategi er altså også hodling (av ATH også, ikke bare BTC)? :) 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja samme her, husker jeg kjøpte ETH på 17k, syntes det var dyrt :P Jeg tror at uansett om det skal krasje noen måneder frem i tid så får vi en korreksjon i desember. :) Men, din strategi er altså også hodling (av ATH også, ikke bare BTC)? :) 

Jeg kommer til å hodle til krampa tar meg, men vil selvsagt ta ut litt profitt på veien. Og ja, det gjelder både Altcoin og Bitcoin

Endret av klondrik
Skrevet

Driver å prøver å lage coinbase konto nå, når dere skulle laste opp ID, brukte dere full ID uten å sensurere noe? Føler meg ikke helt trykk med å gi fra meg personnummer. Er det helt trygt?

Er egentlig coinbase anbefalt? Har ihvertfall lest at jeg burde overføre til coinbase pro for handel.

Skrevet
Elrator skrev (6 timer siden):

Driver å prøver å lage coinbase konto nå, når dere skulle laste opp ID, brukte dere full ID uten å sensurere noe? Føler meg ikke helt trykk med å gi fra meg personnummer. Er det helt trygt?

Er egentlig coinbase anbefalt? Har ihvertfall lest at jeg burde overføre til coinbase pro for handel.

Sensurerte ikke noe nei. Coinbase har høye avgifter, og jeg sliter med at appen bugger. Har bare brukt coinbase for noen få som jeg ikke fant på Binance, som jeg bruker til vanlig. Hvis jeg hadde tenkt meg om hadde jeg lastet ned coinbase pro i utgangspunktet. 

Skrevet

Holder meg unna  bitcoin. En eldre fyr i bygda er anmeldt nå bor å hjelpe til med hvitvasking av penger. Da han skulle ha ut 350K fikk 500K og fikk melding om at de hadde betalt ut for mye og skulle ha 150K tilbake. Noe han naivt gjorde. Og ble skyldig i å hjelpe til med hvitvasking av penger. 

Bare nevner det. Og dette er ikke noe nytt fenomen 

Anonymkode: d45c0...b7c

• Liker 2
Skrevet
Elrator skrev (7 timer siden):

Jeg ville tatt en titt på Reddit forumet som dreier seg om Coinbase. Det siste døgnet har det nesten utelukkende bare vært fortvilede folk som opplever store problemer. Midler som blir borte, umulig å overføre, hacking osv. Fraværende kundeservice etc.

(Mitt tips: Invester heller de ordentlige pengene dine i noe mer sikkert og virkelig, for i krypto verdenen står man fort helt uten noen form for sikkerhet.)

Anonymkode: 4a078...073

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Holder meg unna  bitcoin. En eldre fyr i bygda er anmeldt nå bor å hjelpe til med hvitvasking av penger. Da han skulle ha ut 350K fikk 500K og fikk melding om at de hadde betalt ut for mye og skulle ha 150K tilbake. Noe han naivt gjorde. Og ble skyldig i å hjelpe til med hvitvasking av penger. 

Bare nevner det. Og dette er ikke noe nytt fenomen 

Anonymkode: d45c0...b7c

I alle dager, er det sånn de gjør det.. Hvor var det han fikk ut 150K for mye fra? Jeg holder meg i hvert fall langt unna krypto. Har til gode å møte en eneste en som faktisk har tjent noe på det. Så kan man tydeligvis bli involvert i sånt du nevner også. Virker som en stor scam hele greia.

Anonymkode: 4a078...073

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...