AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #61 Skrevet 15. november 2021 Jeg kjøpte meg inn i btc og ethereum da det lå på henholdsvis 35k og 3k. Kun småbeløp, da jeg fryktet at "toppen var nådd" allerede den gang. Så feil kan man ta, men jeg merker generelt at mitt "problem" i kryptomarkedet er tanken på at alt er på topp nå og at det aldri er god timing for kjøp. Hvordan kan jeg evne å se forbi dette? Har litt midler til å kjøpe f.eks. mer btc nå, men til nesten 66k kursen føles det bare feil... Anonymkode: f279e...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #62 Skrevet 15. november 2021 Men snakker vi her kun bitcoin eller har andre invister i annen krypto? Anonymkode: 16901...022
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #63 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men snakker vi her kun bitcoin eller har andre invister i annen krypto? Anonymkode: 16901...022 Jeg har hovedtyngden i XRP og har tjent greit på det. Tror også at den kommer til å gjøre det bra fremover, men jeg vet mange mener den ikke vil det. Selskapet er i rettsak mot SEC i USA, men har samtidig inngått avtaler med mange banker rundt om i verden. Anonymkode: 8fa31...ec8
Mhmjadda Skrevet 15. november 2021 #64 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg kjøpte meg inn i btc og ethereum da det lå på henholdsvis 35k og 3k. Kun småbeløp, da jeg fryktet at "toppen var nådd" allerede den gang. Så feil kan man ta, men jeg merker generelt at mitt "problem" i kryptomarkedet er tanken på at alt er på topp nå og at det aldri er god timing for kjøp. Hvordan kan jeg evne å se forbi dette? Har litt midler til å kjøpe f.eks. mer btc nå, men til nesten 66k kursen føles det bare feil... Anonymkode: f279e...8dd Høres ut som om DCA (små beløp inn regelmessig) er det du bør gå for hvis du ønsker å gå inn mer. Les litt om det. Har du et langt perspektiv vil det da på sikt gjerne jevne seg ut. Duger jo allerede tjent bra AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men snakker vi her kun bitcoin eller har andre invister i annen krypto? Anonymkode: 16901...022 Kan bare snakke for meg selv, men jeg har flere. De største summene i bitcoin og etherum, har også noe i litecoin og cardano. Har som sagt gått inn en del i loopring fordi jeg ble fanget i hypen, har også noe DOT. Utover det noen hundrelapper i diverse andre krypto som blir hypet på reddit 🤭 så avansert er jeg!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #65 Skrevet 15. november 2021 Folkens, det snakkes nå om at markedet kommer til å nå en topp snart og så skal markedet tømmes for penger av de store hvalene som har de største summene, et såkalt bear marked, veldig snart. De som har tjent pengene sine burde ta ut innen desember for å sikre fortjenesten sin. Vi skal snart inn i en periode der prisene vil ligge lavt lenge. Markedet er ikke helt uregulert, som noen her påstår. Selger dere nå har dere mulighet til å kjøpe dere inn igjen billigere. Mange her på KG snakker om at de har kjøpt coins og tokens nylig, dette er penger dere kan tjene mye på på veldig kort sikt nå, men vil ha negativ avkastning snart i lang tid før prisene går opp igjen på dagens nivå. Det er også lite tilstrømning av nye penger i markedet og dette gjør at de personene og foretakene som har ekstreme summer i markedet kommer til å ta ut fortjenesten sin snart for å sikre seg mest mulig penger. Hvorfor tror dere crypto.com har begynt å reklamere massivt akkurat nå? Det er jo fordi de trenger friske penger inn. Men det har ikke vært nok. Grafen for spesielt Bitcoin ligner veldig på grafen før forrige dump hvor prisene falt fort over en kort periode og prisen lå lavt lenge. Bull markedet som nå har pågått i ca.20måneder er snart slutt. Folk shorter nå, mer enn de kjøper store volum. Please, er du fornøyd med avkastningen din så kan det være lurt å ta ut pengene før desember, eller nyttår. Du kan få mer avkastning hvis du venter, men ingen vet når siste vanndråpe er skvist ut av steinen og da kommer prisene til å falle MYE og den fortjeneste du hadde lyst til å sikre deg ved å vente med å selge er blåst. Også den fortjenesten du nå ikke realiserer fordi du vil selge på ATH, høyeste mulig punkt. Når selv ikke de store gutta klarer å treffe riktig tidspunkt å selge på så vil ikke vanlige folk uten kunnskap klare det. Husk at hvis du venter med å selge til prisene begynner å falle så er det ikke sånn at du får solgt til den prisen du prøver å få solgt til, da vil veldig mange ha panikk og prøve å selge samtidig som deg og du må selge når prisen er lavere enn du ser på grafene. Jeg har selv kjøpt crypto den siste uken, men man må gjøre research for å ikke tape pengene. Jeg har 100.000,- i markedet nå, men de skal ikke være der lenge. Jeg skal forsøke å være med litt til, tar den sjansen, og så har jeg tenkt å trekke meg ut for å sikre meg og kjøpe meg inn igjen senere. Men hvis man bare vil la pengene stå og satse på at vi kommer opp på dagens nivå igjen etter at prisene har vært nede i en dump så er det ikke så dumt. Men plutselig trenger man pengene og så har de kanskje halvert seg eller det som verre er. Anonymkode: e921b...556 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #66 Skrevet 15. november 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Folkens, det snakkes nå om at markedet kommer til å nå en topp snart og så skal markedet tømmes for penger av de store hvalene som har de største summene, et såkalt bear marked, veldig snart. De som har tjent pengene sine burde ta ut innen desember for å sikre fortjenesten sin. Vi skal snart inn i en periode der prisene vil ligge lavt lenge. Markedet er ikke helt uregulert, som noen her påstår. Selger dere nå har dere mulighet til å kjøpe dere inn igjen billigere. Mange her på KG snakker om at de har kjøpt coins og tokens nylig, dette er penger dere kan tjene mye på på veldig kort sikt nå, men vil ha negativ avkastning snart i lang tid før prisene går opp igjen på dagens nivå. Det er også lite tilstrømning av nye penger i markedet og dette gjør at de personene og foretakene som har ekstreme summer i markedet kommer til å ta ut fortjenesten sin snart for å sikre seg mest mulig penger. Hvorfor tror dere crypto.com har begynt å reklamere massivt akkurat nå? Det er jo fordi de trenger friske penger inn. Men det har ikke vært nok. Grafen for spesielt Bitcoin ligner veldig på grafen før forrige dump hvor prisene falt fort over en kort periode og prisen lå lavt lenge. Bull markedet som nå har pågått i ca.20måneder er snart slutt. Folk shorter nå, mer enn de kjøper store volum. Please, er du fornøyd med avkastningen din så kan det være lurt å ta ut pengene før desember, eller nyttår. Du kan få mer avkastning hvis du venter, men ingen vet når siste vanndråpe er skvist ut av steinen og da kommer prisene til å falle MYE og den fortjeneste du hadde lyst til å sikre deg ved å vente med å selge er blåst. Også den fortjenesten du nå ikke realiserer fordi du vil selge på ATH, høyeste mulig punkt. Når selv ikke de store gutta klarer å treffe riktig tidspunkt å selge på så vil ikke vanlige folk uten kunnskap klare det. Husk at hvis du venter med å selge til prisene begynner å falle så er det ikke sånn at du får solgt til den prisen du prøver å få solgt til, da vil veldig mange ha panikk og prøve å selge samtidig som deg og du må selge når prisen er lavere enn du ser på grafene. Jeg har selv kjøpt crypto den siste uken, men man må gjøre research for å ikke tape pengene. Jeg har 100.000,- i markedet nå, men de skal ikke være der lenge. Jeg skal forsøke å være med litt til, tar den sjansen, og så har jeg tenkt å trekke meg ut for å sikre meg og kjøpe meg inn igjen senere. Men hvis man bare vil la pengene stå og satse på at vi kommer opp på dagens nivå igjen etter at prisene har vært nede i en dump så er det ikke så dumt. Men plutselig trenger man pengene og så har de kanskje halvert seg eller det som verre er. Anonymkode: e921b...556 Så hvis jeg kan ha bruk for pengene de neste to årene, bør jeg selge i løpet av desember? Eller i løpet av november? Anonymkode: 8fd62...d09
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #67 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så hvis jeg kan ha bruk for pengene de neste to årene, bør jeg selge i løpet av desember? Eller i løpet av november? Anonymkode: 8fd62...d09 Krypto er høyrisiko spekulasjon. Du kan aldri satse penger du ikke har råd til å tape. Om det er riktig for deg å gå ut nå er det bare du og din økonomi som kan bestemme. Det avhenger også av hva du sitter på av coins. Anonymkode: f1ade...0e2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #68 Skrevet 15. november 2021 Ville ikke investert i bitcoin i allefall. Alle som kjenner til blockchain technologi ser begrensningene med bitcoin sammenlignet med mange andre kryptovalutaer. Ellers er blockchain teknologi tulleteknologi enkelt og greit. Det blir også bare tregere og dårligere etterhvert som flere blir en del av nettverket og det er ingen måte å skalere det på så verdien er i høyeste grad spekulativ fra folk som ikke har den fjerneste anelse om hva teknologien innebærer. Å ikke ha en sentralt lager av transaksjonene betyr bare at hver node i nettverket må kopiere og dupllikere hver eneste transaksjon i hele nettverket. Ingen lagring av kontobalansen eller noen ting. eneste måten å vite hva du faktisk har er å gå gjennom alle transaksjonene i hele nettverket for å finne ut hvor mye du på en hver tid har på konto. Det er helt spinnvilt fra et sofware perspektiv og er dømt til å feile. Bare vent til klimagebyrene eter opp hva enn fortjeneste man har. Skal man være med må man joine NÅ og satse på at det er mulig å selge med profit om kort tid, for det er ikke sjans i helvete for at dette vil være noe folk kan tjene penger på på sikt. Teknologien er rett og slett for dårlig og begrenset. Den har ingen framtid. Anonymkode: 63140...783
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #69 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så hvis jeg kan ha bruk for pengene de neste to årene, bør jeg selge i løpet av desember? Eller i løpet av november? Anonymkode: 8fd62...d09 Du kan lese deg til fasiten i nesten alle fora, youtube, reddit, tiktok. Vi er i slutten av oppgangen. Ingen vet når toppen er nådd, du kan være heldig og markedet fortsetter å stige til himmelen. Men du skal altså ikke lenger tilbake enn i sommer før prisene var noe helt annet enn de er nå. Likevel sier man at markedet har steget i 20måneder. Noen eksperter mener at Bitcoin skal ned på 10.000tallet igjen, uten at de har fasiten. Andre mener 30.000 er mer sannsynlig. En ingen har sagt at den vil holde seg så høyt som nå. Spørsmålet er egentlig bare hvor høyt prisen vil stige før den dumpes. Kanskje vi når 100.000, hvem vet? Det lønner seg ikke å bli grådig. Kjøpte man Botcoin da den lå på 30.000 hadde jeg tatt ut fortjenesten min snart. Jeg vil ikke ofre all urealisert fortjeneste fordi jeg vil ha enda mer ved å prøve å selge på toppen. Greia er jo at man også må følge med. Når de store gutta begynner å selge seg ut og frigjøre veldig mye Bitcoin og andre coins så faller prisen FORT! Da kan man ikke glemme coinsa sine i en uke liksom... Men om man sparer og tenker at man skal hodle pengene i markedet i mange år så har det jo ikke så mye å si. Men veldig mange som har kjøpt siste halve året vil få blodrøde tall snart og i en lengre periode etter det. Anonymkode: e921b...556
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #70 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville ikke investert i bitcoin i allefall. Alle som kjenner til blockchain technologi ser begrensningene med bitcoin sammenlignet med mange andre kryptovalutaer. Ellers er blockchain teknologi tulleteknologi enkelt og greit. Det blir også bare tregere og dårligere etterhvert som flere blir en del av nettverket og det er ingen måte å skalere det på så verdien er i høyeste grad spekulativ fra folk som ikke har den fjerneste anelse om hva teknologien innebærer. Å ikke ha en sentralt lager av transaksjonene betyr bare at hver node i nettverket må kopiere og dupllikere hver eneste transaksjon i hele nettverket. Ingen lagring av kontobalansen eller noen ting. eneste måten å vite hva du faktisk har er å gå gjennom alle transaksjonene i hele nettverket for å finne ut hvor mye du på en hver tid har på konto. Det er helt spinnvilt fra et sofware perspektiv og er dømt til å feile. Bare vent til klimagebyrene eter opp hva enn fortjeneste man har. Skal man være med må man joine NÅ og satse på at det er mulig å selge med profit om kort tid, for det er ikke sjans i helvete for at dette vil være noe folk kan tjene penger på på sikt. Teknologien er rett og slett for dårlig og begrenset. Den har ingen framtid. Anonymkode: 63140...783 Dette er også et poeng. De som ikke kan så mye om crypto og som vil seg selv godt selger snart. Markedet skal ned om ikke lenge og ny teknologi vil kunne blomstre. Nye coins vil bli lansert (det finnes allerede tusenvis av dem), men med bedre teknologi. Anonymkode: e921b...556 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #71 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folkens, det snakkes nå om at markedet kommer til å nå en topp snart og så skal markedet tømmes for penger av de store hvalene som har de største summene, et såkalt bear marked, veldig snart. Anonymkode: e921b...556 Mye som snakkes om. Om de som snakket, trodde det du sier, så ville ikke kursene vært nær all time high på "alt", da ville folk solgt nå.... Men er enig i at alt virker latterligt høyt priset, men det har jeg alltid men da, så innser at jeg ikke har evner til å spå fremtiden innen krypto On topic, er ikke i noe krpto jeg, men så ett oppkommende prosjekt som ser så fristende ut at jeg nok ender opp med å prøve det ut, et spill som heter illuvium hvor du fanger "pokemon" NFT'er som du kan bruker til å sloss i autobattler med, det høres artig ut Anonymkode: a470f...ea8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #72 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ser ut som loopring allerede har skutt fart. Du må nok forvente at denne kommer til å være i minus de neste tre årene om du ikke selger før den krasjer, sier det nå bare så du ikke får helt sjokk når det skjer... Anonymkode: 315c1...dfa Det samme sa man om bitcoin på $20 De fleste analyser jeg har lest om LRC forventer en kurs på mellom $25 og $100 i løpet av et par år, basert på teknologien, dagens marketcap og marketcap til tilsvarende prosjekter. Klart, om hele kryptomarkedet krasjer så kan det selvsagt gå annerledes. Anonymkode: 45730...077
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #73 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville ikke investert i bitcoin i allefall. Alle som kjenner til blockchain technologi ser begrensningene med bitcoin sammenlignet med mange andre kryptovalutaer. Ellers er blockchain teknologi tulleteknologi enkelt og greit. Det blir også bare tregere og dårligere etterhvert som flere blir en del av nettverket og det er ingen måte å skalere det på så verdien er i høyeste grad spekulativ fra folk som ikke har den fjerneste anelse om hva teknologien innebærer. Anonymkode: 63140...783 Det er jo nettopp dette Loopring fikser, skalering. Layer 2 zkRollup på Ethereum, øker antall mulige transaksjoner fra 30 per sekund til 400.000 per sekund. Gas fee på L2 er praktisk talt lik null. Dette er teknologien som behøves for at NFT-teknologi skal bli allemannseie, f.eks i sammenheng med spill. Derav sannsynlig partnerskap med GameStop. Derfor er en del av oss ganske positive til LRC. Anonymkode: 45730...077
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #74 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor kjøpte du? På Binance kan du sette dem på sparing, 3% rente på bitcoin. Andre plattformer har gjerne tilsvarende. Bedre renter på btc enn pengene på sparekontoen 🤷♀️ Veldig nysgjerrig på hva folk investerer i! Har blitt litt LRC og LTO i det siste 🤭 Anonymkode: f1ade...0e2 Coinbase. Har alt der. Anonymkode: 332c7...6d8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #75 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mye som snakkes om. Om de som snakket, trodde det du sier, så ville ikke kursene vært nær all time high på "alt", da ville folk solgt nå.... Men er enig i at alt virker latterligt høyt priset, men det har jeg alltid men da, så innser at jeg ikke har evner til å spå fremtiden innen krypto On topic, er ikke i noe krpto jeg, men så ett oppkommende prosjekt som ser så fristende ut at jeg nok ender opp med å prøve det ut, et spill som heter illuvium hvor du fanger "pokemon" NFT'er som du kan bruker til å sloss i autobattler med, det høres artig ut Anonymkode: a470f...ea8 Det har ikke vært signaler om nedgang tidligere på denne måten nei. Nå kopierer vi håper før forrige stup. Sjekk grafen for Bitcoin. Men jeg VET jo ikke, men markedet er sykt høyt nå. Selv eksperter skjønner ikke hva som skjer. Men USA trykker penger som ikke er verdt papiret som er brukt snart, renta skal opp som gjør at vanlige folk kanskje må selge coinsa sine for å klare seg... Men det blir spennende å se i mars, da har markedet enten styrket seg eller kræsja. De med minst forstand eller størst baller vil vinne. Det blir gøy å se. Men at vi nå er i en helt uviss fase er hvertfall helt korrekt. Så hvis man ikke vil spille Lotto med pengene sine så realiserer man det som er av gevinst mens det fortsatt er noe å hente. Det positive for de som går på en smell er jo at man kan skrive av eventuelt realisert tap på skatten. Gevinst skal også skattes, for de som ikke vet det, 22%. Lykke til folkens! Huske å ikke bruke mer penger enn du har råd til å tape! Anonymkode: e921b...556
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #76 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er jo nettopp dette Loopring fikser, skalering. Layer 2 zkRollup på Ethereum, øker antall mulige transaksjoner fra 30 per sekund til 400.000 per sekund. Gas fee på L2 er praktisk talt lik null. Dette er teknologien som behøves for at NFT-teknologi skal bli allemannseie, f.eks i sammenheng med spill. Derav sannsynlig partnerskap med GameStop. Derfor er en del av oss ganske positive til LRC. Anonymkode: 45730...077 ...og selv om kursen ikke stiger til de høydene de drømmer om på Reddit, så blir det litt gevinst av en stigning fra 2 dollar til 5 dollar, for de av oss som kjøpte oss inn på 2-tallet 🤭 Bedre det enn noen av fondene mine 🙈 ...og stiger det til 10 blir det en ganske pen sum Anonymkode: f1ade...0e2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #77 Skrevet 15. november 2021 Får man fradrag på tap ved krypto? Så hvis jeg er i minus 5000 i neste mnd kan jeg i teorien få skrevet av 1100kr på skatten, og kjøpe på nytt i januar? Har hatt nesten 50% avkastning på mitt lille innskudd. Usikker på hvordan jeg rapporterer skatten, men satser på litt tips til våren😊 Synes krypto er spennende, men sparer mest i fond så ikke nervene går bananas🤪 Anonymkode: 8f596...542
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #78 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Coinbase. Har alt der. Anonymkode: 332c7...6d8 Coinbase er bra, men husk å bruke Coinbase Pro. Mye lavere gebyrer. Har man "vanlig" Coinbase-konto er det enkelt å overføre alt raskt og kostnadsfritt til Pro. Anonymkode: 45730...077
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #79 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Får man fradrag på tap ved krypto? Så hvis jeg er i minus 5000 i neste mnd kan jeg i teorien få skrevet av 1100kr på skatten, og kjøpe på nytt i januar? Har hatt nesten 50% avkastning på mitt lille innskudd. Usikker på hvordan jeg rapporterer skatten, men satser på litt tips til våren😊 Synes krypto er spennende, men sparer mest i fond så ikke nervene går bananas🤪 Anonymkode: 8f596...542 Ja, du får fradrag så lenge tapet er realisert. Anbefaler kryptosekken.no, de fikser alle skjemaene for deg. Gratis, og svært enkelt å bruke. Anonymkode: 45730...077
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #80 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): ...og selv om kursen ikke stiger til de høydene de drømmer om på Reddit, så blir det litt gevinst av en stigning fra 2 dollar til 5 dollar, for de av oss som kjøpte oss inn på 2-tallet 🤭 Bedre det enn noen av fondene mine 🙈 ...og stiger det til 10 blir det en ganske pen sum Anonymkode: f1ade...0e2 Ja, kan bli en pen sum det. Jeg kjøpte meg inn litt under 2 også, posten er verdt en drøy million pr. nå. Anonymkode: 45730...077 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå