AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #41 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg "investerte" kun 4000 kr for rundt 4 år siden, men morsomt nå, er all time high med nåverdi på 49 000 Anonymkode: 2cf53...956 Hva kjøpte du? Jeg kjøpte eth for 3000.- i mars. Tenkte det var morsomt å prøve. Og det hadde jeg råd til å tape. Sjekket nå og den er oppe i 475 dollar/4100.- Skal la det stå og sjekke innimellom. Jeg bruker Coinbase. Er det noe vits å feks kjøpe bitcoin for så lite som 3000.- ? Anonymkode: 332c7...6d8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #42 Skrevet 10. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Yes! Startet i februar. Skrev et innlegg her og ble nedstemt😂 Angrer hvertfall ikke. Har tjent x 3 av det jeg gikk inn med allerede. Skal la de stå flere år. Anonymkode: 85b1a...a07 Du har vel strengt tatt ikke tjent noe før du har solgt dem igjen? Anonymkode: 0fa0a...dae 1
stan Skrevet 10. november 2021 #43 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gikk inn med 250000 på begynnelsen av året og har nå 15 mill, spennende. Anonymkode: 3dd20...b69 Ikke bare med Bitcoin. Verdien er tredoblet, men du har seksti doblet! 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #44 Skrevet 10. november 2021 Jeg har væet litt inn og ut av Bitcoin tidligere og tjente ca. en halv million på det. Nå puttet jeg 65k EUR i Loopring (LRC) for to døgn siden. Verdien er nå steget til 103k EUR. Godt fornøyd med en fortjeneste på 37k EUR (367.000 NOK) på et par døgn Anonymkode: 45730...077 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #45 Skrevet 10. november 2021 Dere får være forsiktige. Mange som bedriver noe som heter "pump and dump", det gjør en ved å kjøpe store mengder krypto, sørge for "all time high" overskrifter (eller andre "gode" overskrifter" i alle aviser, så ser dere det i avisene og hopper på fordi det blir mer oppmerksomhet og hvor rike alle er blitt på dette, så selger pumperne, mens dere kjøper, så krasjer det, og dere sitter med den tomme baggen krypto er uregulert, det er ingen pappa som sitter og passer på at dere ikke kaster bort alle penga deres på svindel eller pyramidespill, så det er opp til dere selv å beskytte dere selv mot slikt. Og for all del styr unna alle "meme coins" som dogecoin og shiba inu og alle tusenvis av andre "hundemynter" .... Anonymkode: a470f...ea8 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #46 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere får være forsiktige. Mange som bedriver noe som heter "pump and dump", det gjør en ved å kjøpe store mengder krypto, sørge for "all time high" overskrifter (eller andre "gode" overskrifter" i alle aviser, så ser dere det i avisene og hopper på fordi det blir mer oppmerksomhet og hvor rike alle er blitt på dette, så selger pumperne, mens dere kjøper, så krasjer det, og dere sitter med den tomme baggen krypto er uregulert, det er ingen pappa som sitter og passer på at dere ikke kaster bort alle penga deres på svindel eller pyramidespill, så det er opp til dere selv å beskytte dere selv mot slikt. Og for all del styr unna alle "meme coins" som dogecoin og shiba inu og alle tusenvis av andre "hundemynter" .... Anonymkode: a470f...ea8 Derfor bør man bare kjøpe coins der man har tro på konseptet bak. Mao. bør man sette seg litt inn i sakene. Anonymkode: 45730...077 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #47 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Derfor bør man bare kjøpe coins der man har tro på konseptet bak. Mao. bør man sette seg litt inn i sakene. Anonymkode: 45730...077 Nettopp - de fleste av oss gjør heldigvis en god del research før man investerer i noe😊 Og ikke minst: bruk bare penger du tåler å miste. For min del brukte jeg kun gevinsten jeg fikk fra et aksjesalg (altså har jeg teknisk sett ikke brukt noe på det som nå har blitt 2 mill). Om jeg skulle tape disse pengene er det jo selvfølgelig kjipt, men det påvirker ikke økonomien på noen annen måte. Jeg ville jo i hvert fall ikke hatt muligheten til å realisere dette beløpet om jeg ikke hadde investert i krypto. Anonymkode: 0ed71...537 2
Mhmjadda Skrevet 11. november 2021 #48 Skrevet 11. november 2021 Loopring 👍Hadde enorm flaks og "oppdaget" den i forrige uke, og har satt inn en del denne uka. Nå er det hodl all the way og håper det slår til 🤭 Har litt i bitcoin, etherum, litecoin, cardano, og nå loopring, og småbeløp i diverse annet, på Firi/Mirai og Binance Kun penger jeg har råd til å tape. Er som en artig lek, som etterhvert tar opp en del energi! Gruer meg litt til skattemeldingen, men skal vel gå bra det og til slutt.
Mhmjadda Skrevet 11. november 2021 #49 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nysgjerrig på krypto.. Vurderer å spare litt i det. Hvorfor forventes nedgang i desember? Og hvilken norsk tjeneste er best for krypto? Anonymkode: 38aa2...53d Jeg har brukt Firi og den er veldig enkel. Begrenset utvalg, og kjøp er dyrt (bitcoin 6000 kr dyrere enn på Binance i går, som er en internasjonal handelsportal). Men hvis du bare skal spare og ikke investere aktivt fungerer det godt. Enkel skatterapportering Hvis du er såpass nysgjerrig at du ønsker andre valutaer og vil trade aktivt ville jeg valgt en annen portal.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #50 Skrevet 11. november 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Hva kjøpte du? Jeg kjøpte eth for 3000.- i mars. Tenkte det var morsomt å prøve. Og det hadde jeg råd til å tape. Sjekket nå og den er oppe i 475 dollar/4100.- Skal la det stå og sjekke innimellom. Jeg bruker Coinbase. Er det noe vits å feks kjøpe bitcoin for så lite som 3000.- ? Anonymkode: 332c7...6d8 Jeg kjøpte Bitcoin, Ethereum og Litecoin. Bitcoin har absolutt størst avkastning, så eth og lit. Jeg bruker også Coinbase Anonymkode: 2cf53...956
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #51 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg kjøpte Bitcoin, Ethereum og Litecoin. Bitcoin har absolutt størst avkastning, så eth og lit. Jeg bruker også Coinbase Anonymkode: 2cf53...956 Kjøpte Bitcoin for 5000.- igår. Så da gjenstår det å se hvilken vei det går. Tenker vel egentlig at det ikke er noen vits med så små beløp, men er morro å prøve. Har jo gått opp ca 1000.- på eth som jeg kjøpte for 3000.- i mars. Morro å sjekke en gang i uken å se om det går opp eller ned. Anonymkode: 332c7...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #52 Skrevet 11. november 2021 Får dere faktisk tatt ut disse store fortjenestene i NOK og brukt dem på noe? Eller er det bare teoretiske verdier. Anonymkode: 4a078...073
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #53 Skrevet 11. november 2021 Som det sies over her, banker godtar ikke penger fra bitcion da de kommer fra hvitvasking. Sparebank1 har også blokkert for å kunne bruke Mastercard opp mot bitcoin. Om man omgår det, vil de uansett kunne finne ut hvor så mye penger plutselig kommer fra. Anonymkode: 604cb...402
Mhmjadda Skrevet 11. november 2021 #54 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får dere faktisk tatt ut disse store fortjenestene i NOK og brukt dem på noe? Eller er det bare teoretiske verdier. Anonymkode: 4a078...073 Tar ikke ut noe av fondene mine heller 🤷♀️ For meg er det mest noe jeg gjør fordi jeg synes det er spennende, og ikke noe jeg har store planer om å ta ut. Regner ikke med å bli rik på noen måte. Det har vært saker hvor bankene nekter å godta det som egenkapital til eiendom, men det er også andre som har fått det godkjent. Er jo ikke noe verre enn å finne seg en internasjonal bank som godtar det, selv om det er pes. Så den tid, den sorg. Jeg betaler min skatt og satser ikke mer enn jeg har råd til å tape. Skal jeg ha garanterte penger så jobber jeg heller overtid på jobb 😛
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #55 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Får dere faktisk tatt ut disse store fortjenestene i NOK og brukt dem på noe? Eller er det bare teoretiske verdier. Anonymkode: 4a078...073 Er ikke noe problem å ta ut. Jeg har overført større beløp fra Coinbase Pro til Sbanken mange ganger, helt uten problemer av noe slag. Har riktignok ikke prøvd å bruke de til EK, da det blir litt motsatt av hva jeg prøver på (å bli gjeldfri, og ha nok penger i fond til at jeg kan leve på avkastningen). Anonymkode: 45730...077
klondrik Skrevet 11. november 2021 #56 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 17.55): Hvor høyt tror dere Bitcoin går? Og når tror dere bear market kommer? Det jeg tror er viktig å fokusere på er hva verdien kan ligge på innen 10 år. De som allerede i dag begynner å investere i bitcoin vil sitte med en beholdning de aller fleste investorer kan drømme om i 2030 fordi etterspørselen vil gå i taket med tanke på at Bitcoin aldri vil ha mer en 21mill coins i omløp, i tillegg er det i ferd med å bli vårt nye digitalt gull som flere kommer til å foretrekke.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #57 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 13.40): Kjøpte Bitcoin for 5000.- igår. Så da gjenstår det å se hvilken vei det går. Tenker vel egentlig at det ikke er noen vits med så små beløp, men er morro å prøve. Har jo gått opp ca 1000.- på eth som jeg kjøpte for 3000.- i mars. Morro å sjekke en gang i uken å se om det går opp eller ned. Anonymkode: 332c7...6d8 Hvor kjøpte du? På Binance kan du sette dem på sparing, 3% rente på bitcoin. Andre plattformer har gjerne tilsvarende. Bedre renter på btc enn pengene på sparekontoen 🤷♀️ Veldig nysgjerrig på hva folk investerer i! Har blitt litt LRC og LTO i det siste 🤭 Anonymkode: f1ade...0e2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #58 Skrevet 15. november 2021 Mhmjadda skrev (På 11.11.2021 den 7.55): Loopring 👍Hadde enorm flaks og "oppdaget" den i forrige uke, og har satt inn en del denne uka. Nå er det hodl all the way og håper det slår til 🤭 Har litt i bitcoin, etherum, litecoin, cardano, og nå loopring, og småbeløp i diverse annet, på Firi/Mirai og Binance Kun penger jeg har råd til å tape. Er som en artig lek, som etterhvert tar opp en del energi! Gruer meg litt til skattemeldingen, men skal vel gå bra det og til slutt. Ser ut som loopring allerede har skutt fart. Du må nok forvente at denne kommer til å være i minus de neste tre årene om du ikke selger før den krasjer, sier det nå bare så du ikke får helt sjokk når det skjer... Anonymkode: 315c1...dfa
Mhmjadda Skrevet 15. november 2021 #59 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser ut som loopring allerede har skutt fart. Du må nok forvente at denne kommer til å være i minus de neste tre årene om du ikke selger før den krasjer, sier det nå bare så du ikke får helt sjokk når det skjer... Anonymkode: 315c1...dfa Krypto er en karusell, kræsjer den så skjer det, og sånn er det 😛 Blir ikke noe sjokk hvis det skjer! Kjøpte meg inn helt i starten, så har ikke kjøpt meg inn på topp. Hvis ryktene med GampeStop slår til og prisen stiger kan jeg selge ut det jeg gikk inn med og la resten stå.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #60 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 13.42): Får dere faktisk tatt ut disse store fortjenestene i NOK og brukt dem på noe? Eller er det bare teoretiske verdier. Anonymkode: 4a078...073 Jeg har tjent litt siste året, og jeg har tatt ut fra fortjeneste som jeg har brukt på oppgradering av bad og en elsykkel jeg har hatt mye glede av. Ville aldri brukt så "mye" penger der om ikke det var fordi jeg har vært heldig med investeringer. Anonymkode: 8fa31...ec8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå