AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #81 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, de ba meg kjøpe, men så visste de ikke hva, og det vet jo ikke jeg heller. Jeg er ikke redd for mensen i seg selv, men redd for 12 år gamle jenters pubertet, intimsone/tråkke over noen grenser, at moren til venninnen skulle reagere på at jeg hadde kjøpt noe feil etc. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Hvorfor ringte du ikke faren? Bare spurte på butikken? Spurte på fritidsaktiviteten? Det var vel en trener eller annen ansvarlig voksen der (en som menstruerer jevnlig kanskje), som «dealer» med slikt jevnlig. Anonymkode: c7c7f...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #82 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Da hadde jeg visst mer om det, jeg vet ingenting om 12 år gamle jenters første menstrasjon. Jeg har aldri sagt at noe var ekkelt, bare at jeg var usikker. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Du vet at det involverer blod, og da er en naturlig konklusjon at man trenger noe som fanger opp blodet. Skjønner godt at kjæresten din er skuffet. Hun fant nettopp ut at mannen hun bor med ikke engang er i stand til å kjøpe bind på egen hånd. Helt greit at du ikke vet mye om dette. Jeg visste ingenting om hvordan man fikser en kjøkkenvask som lekker, men første steg var å åpne skapet under vasken for å ta en titt der. Kanskje et kjapt Google søk. Vipps, så var det fikset. Vet du ikke hva du skal kjøpe? Da går du inn på butikken, stiller deg foran hylla med intimprodukter og leser kjapt over pakkene så du kan gjøre et informativt kjøp. Verre hadde det ikke vært. Anonymkode: a6995...3f5 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #83 Skrevet 9. november 2021 Herregud! Er det mulig å være så tafatt, og hva skjer med de som mener det er helt greit og en "morsom" historie? De forteller deg det ikke for moro skyld, men for å få hjelp, noe de ikke får - kjøp noe i butikken da, eller kjøp litt forskjellig fra butikken, spør en i butikken om hjelp, google det, hva som helst. Så jævlig kjipt det må være at første møtet med menstruasjon innebærer null hjelp og faren for å blø gjennom alle klærne sine blant en haug med folk (kan fort ha skjedd). Jeg hadde blitt forbanna og utrolig oppgitt hvis det var min kjæreste, faktisk. Stakkars jente. Anonymkode: 68744...fd0 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #84 Skrevet 9. november 2021 Eventuelt kunne du postet på KG mens du hadde "panikk" og bedt om råd om hva du skulle kjøpe. Har tenkt på det i dag, og skjønner godt at kjæresten din ble sur. At du klarer se på dette som noe du "deale" med sier noe om hvor tafatt du er. Anonymkode: 717f4...1dd
Queen of the North Skrevet 9. november 2021 #85 Skrevet 9. november 2021 Du kunne kanskje håndtert dette bedre. " oj, det var ubeleielig. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe dere?" ville kanskje vært en bedre første respons. Og spør du damene i butikken så hjelper de gladelig til. Tro meg- du er ikke den første som spør den uka. Det kommer ofte fortapte utskremte mannfolk som ser vettskremt ut i den hylla. Til neste gang - husk å svinge innom sjokolade hylla på veien ut for bonuspoeng. Skjønner godt du fikk litt panikk når du ikke har vært i den situasjonen før, ikke er vant med å håndtere kriser med barn og ikke minst antagelig aldri har tenkt gjennom hvordan du skulle håndtert dette. Skal ærlig innrømme at jeg fikk litt panikk selv da den 5 år gamle guddattra kom med " gudmor, hvordan blir menneskene egentlig til?" mens vi så på Harry Potter. Pappaen hennes lå å sofaen og vrei seg i full triumf og latter over at det ikke var han som fikk det spørsmålet. Berga stjerten min ved å spørre henne om ikke mamma hadde vist henne det i graviditetsboka de brukte å se i mens de ventet på lillebror. Hadde ikke helt lyst til å være den til å fortelle mer enn hun kanskje var moden for å høre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #86 Skrevet 9. november 2021 Jeg syns det ville vært ekstremt kleint hvis faren til min venninne skulle kjøpt bind til meg. Jeg tenker at du ikke gjorde noe feil. Anonymkode: 9c252...83d 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #87 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (På 8.11.2021 den 19.28): Ja, det var det kjæresten min var sur for. Jeg skjønner det, men jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, og hun tok ikke telefonen. hvordan skal jeg vite det? Jeg aner ikke hva som er vanlig for 12 år gamle jenter. Dette var ikke en situasjon jeg hadde tenkt igjennom. Hvis jentene selv hadde visst hva de trengte, så hadde jeg kjøpt det, men de visste heller ikke. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Hvor nedsnødd er det mulig å være? Har du vokst opp med bare menn og aldri sett en reklame for libresse? Dessuten er det helt usannsynlig at jentene ikke ante hva de kunne trenge. Anonymkode: d97a9...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #88 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns det ville vært ekstremt kleint hvis faren til min venninne skulle kjøpt bind til meg. Jeg tenker at du ikke gjorde noe feil. Anonymkode: 9c252...83d Jentene informerte selv om at venninna hadde fått mensen og at det var første gang. Det forteller meg at de ønsket hjelp. De ville ikke ha informert han om det om de ikke håpet at den mest tilgjengelige voksenpersonen skulle trå til og fikse problemet. Istedenfor å si "OK. Jeg vet ikke så mye om hva du trenger selv, men vi svipper innom butikken, også kan vi alle gå inn og se om vi finner ut hva du trenger, eller om dere ønsker å vente i bilen mens jeg løper inn og finner noe, så er det også greit", så klødde TS istedenfor på hodet og trakk på skuldrene, og kjørte de videre til aktiviteten de skulle på så hun kunne blø gjennom istedenfor. Om datteren min fikk mensen plutselig i en slik situasjon, så håper jeg at stefaren til venninnen hadde ordnet med bind. Det er en liten sak som betyr mye for en ung jente. Anonymkode: a6995...3f5 1
Nelja Skrevet 9. november 2021 #89 Skrevet 9. november 2021 Kjæresten din ble sikkert sur fordi hun ble flau. Du er en voksen mann, og jentene trengte hjelp. Der sviktet du totalt. Det er klart hun synes det var flaut. Hvem er det som ikke vet hva man trenger når man har fått mensen, eller har evner nok til å finne det ut? Som om ikke det var nok, så presterte du faktisk å kjøre henne til en fritidsaktivitet, i stedet for å kjøre henne til noen som kunne hjelpe. Jeg er målløs. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå