AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #41 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Intimsone? Det var ikke som om du skulle stappe tampongen oppi der selv. Herregud Anonymkode: 2e48b...22f Altså, fra spøk til alvor, det var ikke som om disse småjentene hadde noen skills på hvordan de skulle bruke en tampong heller🤷🏼 ts Anonymkode: 6b39b...4a6
Måneklokke Skrevet 8. november 2021 #42 Skrevet 8. november 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ørten ting å velge mellom da. Jeg spurte de hva de trengte, men de visste ikke. Det er ikke det at jeg ikke ville kjøpt om de kunne si hva de trengte. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Du kunne vel ha gått inn i butikken og spurt noen som jobbet der for eksempel? Tenker forresten du kan spørre samboern din om et lite mensenkurs, for stedatteren din kommer jo til å trenge bind i fremtiden hun og. Bare spør om samboer kan peke ut de vanligste produktene, slik at du vet hva du skal kjøpe neste gang det står på handlelista. Kjekt å være forberedt, og samboern kommer til å sette stor pris på det. PS: alle de jeg har datet, uten unntak, har kjøpt bind/tamponger til meg om jeg har bedt dem om det. Absolutt alle. Det er ingenting å være flau over, og i min mening en helt normal ting å kunne handle inn uansett kjønn. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #43 Skrevet 8. november 2021 solmåneogstjerner skrev (15 minutter siden): Helt riktig. Det skal også utrolig mye til for at en 12-åring med første mens snakker med en 'fremmed' om det. Dette er bare tull. Dette pluss det at jentene liksom ikke visste hva de trengte. Jenter på 12 har hatt undervisning om mensen på skolen, de har fått kikke og ta på ulike produkter og lært om forskjellen på dem. De ser hva deres mor bruker, de har venner som har mens. De vet godt hvilket produkt de foretrekker når de får mensen og det er bind, ett hvilket som helst bind når det er krise. Anonymkode: 8d3de...bcf 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #44 Skrevet 8. november 2021 loveli skrev (14 minutter siden): Dette svaret forandrer det hele litt for meg. Synes du har en litt rævva holdning til dette. Synes du mensen er ekkelt eller noe? Det er ikke vanskelig å Google eller spørre i butikken. Du virket lite løsningsorientert her og burde kanskje prøve å komme deg over ditt negative forhold til menstruasjon. Jeg syntes ikke det er ekkelt, men fremmede 12 år gamle jenters første mens kan jeg godt innrømme at jeg ble vettskremt av. Dere foreldre har jo hatt masse pr på å forberede dere på dette, men dette scenarioet hadde jeg aldri sett for meg, jeg ble helt tatt på sengen, og var redd for å si og gjøre noe galt. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #45 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså, fra spøk til alvor, det var ikke som om disse småjentene hadde noen skills på hvordan de skulle bruke en tampong heller🤷🏼 ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Nok tull nå. Anonymkode: 8d3de...bcf
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #46 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var ikke at jeg ikke VILLE hjelpe, men hverken jeg eller de visste hva de trengte. Ingen av mødrene tok telefonen, og jeg var redd for å gjøre noe feil, eller trokke over noen grenser. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Da går du inn i en matbutikk, finner en ansatt som er hunkjønn og sier: "Hei kan du hjelpe meg? Datteren min har besøk av ei som akkurat fikk sin første mens. Jeg har jo ingen erfaring med bind, så kunne du kanskje anbefalle hvilken som er best til en som aldri har brukt slik før?" Er du snill ber du henne ta med en pakke Pierre Robert underbukser også. Det er ikke overtramp, det kalles å være medmenneske og å hjelpe. Anonymkode: 4d1ab...8ca 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #47 Skrevet 8. november 2021 Måneklokke skrev (4 minutter siden): Du kunne vel ha gått inn i butikken og spurt noen som jobbet der for eksempel? Tenker forresten du kan spørre samboern din om et lite mensenkurs, for stedatteren din kommer jo til å trenge bind i fremtiden hun og. Bare spør om samboer kan peke ut de vanligste produktene, slik at du vet hva du skal kjøpe neste gang det står på handlelista. Kjekt å være forberedt, og samboern kommer til å sette stor pris på det. PS: alle de jeg har datet, uten unntak, har kjøpt bind/tamponger til meg om jeg har bedt dem om det. Absolutt alle. Det er ingenting å være flau over, og i min mening en helt normal ting å kunne handle inn uansett kjønn. Og herre jemini FOR et menskurs jeg har fått! Kjæresten min var rimelig sur når hun hørte det. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #48 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Altså, fra spøk til alvor, det var ikke som om disse småjentene hadde noen skills på hvordan de skulle bruke en tampong heller🤷🏼 ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Og ikke alle mødre vil at 12 åringen skal bruke tampong. Noen vil at de skal bruke bind, slikt vet man heller aldri. Anonymkode: b244d...f4c 1
BobbySocks Skrevet 8. november 2021 #49 Skrevet 8. november 2021 Jeg synes jeg ser panikken bre seg. Til neste gang: bind. Hvilke som helst egentlig. 3
Gjest Chroma Skrevet 8. november 2021 #50 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Syns det er mer merkelig at en voksen mann ikke vet hva hun trenger jeg. Anonymkode: 5e07f...a96 Jeg også. Ærlig talt!
Hr. Aktiv Skrevet 8. november 2021 #51 Skrevet 8. november 2021 Warrior skrev (1 time siden): Du gjorde ingenting feil. Merkelig av kjæresten din å bli sur. Der bør du sette foten ned og si at hun har INGEN grunn til å bli sur for det der. Kan ikke forvente at en nybakt stefar skal vite alt. Helt enig. Så kan du fortelle dama di at hvis hun ønsker å ha deg rundt seg fremover bør hun tenke seg litt om. 2
solmåneogstjerner Skrevet 8. november 2021 #52 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette pluss det at jentene liksom ikke visste hva de trengte. Jenter på 12 har hatt undervisning om mensen på skolen, de har fått kikke og ta på ulike produkter og lært om forskjellen på dem. De ser hva deres mor bruker, de har venner som har mens. De vet godt hvilket produkt de foretrekker når de får mensen og det er bind, ett hvilket som helst bind når det er krise. Anonymkode: 8d3de...bcf Ja. Og det som mest sannsynlig ville skjedd var jenta hadde bedt om å bli kjørt hjem fordi hun var 'syk'.
Raven.Writingdesk Skrevet 8. november 2021 #53 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg syntes ikke det er ekkelt, men fremmede 12 år gamle jenters første mens kan jeg godt innrømme at jeg ble vettskremt av. Dere foreldre har jo hatt masse pr på å forberede dere på dette, men dette scenarioet hadde jeg aldri sett for meg, jeg ble helt tatt på sengen, og var redd for å si og gjøre noe galt. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Altså.. jeg synes du er rimelig tafatt i denne situasjonen og mange mistenker vel troll, men jeg tror glatt på det. Jeg husker selv første gang jeg ba min far kjøpe bind, kunne mye heller bedt ham om å hoppe i fallskjerm eller kappe av seg en tå. Så jo; jeg tror glatt på at du ikke «visste bedre». Din kjæreste synes sikkert dette er Mega flaut, da hun skjønner at foreldrene til venninna vil undre seg over den voksne som bare lot jenta deres blø igjennom klærne fremfor å kjøpe bind til henne. Personlig synes jeg det er en litt søt og naiv historie. Venninna tar nok ingen permanent skade av dette og din kjæreste klarer kanskje se det humoristiske i det, etter hvert. Uansett; nå har du sikkert lært: bare kjøp bind neste gang. Det spiller egentlig ingen rolle hvilken. 😊 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #54 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er jo ørten ting å velge mellom da. Jeg spurte de hva de trengte, men de visste ikke. Det er ikke det at jeg ikke ville kjøpt om de kunne si hva de trengte. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Jammen kjørte du de på butikken da? 🤷♀️ AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg spurte henne hva hun trengte, og hun visste ikke. Jeg vet ikke hva som er vanlig, eller hva som blir riktig. De snakket litt om bind vs. Tamponger, men landet ikke på noe. Ingen av mødrene tok telefonen og min jobb var å kjøre de fra a til b. hun ringte moren, men hun tok ikke telefonen, og så hadde hun for lite batteri til å ringe igjen. Jeg vet ikke hvem denne moren er og har ikke nummeret. Jeg ringte min kjæreste som heller ikke tok telefonen. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Du hadde vel batteri på din telefon, samt nettleser så du kunne søke opp nummeret? Nå begynner jeg faktisk å forstå litt hvorfor kjæresten din ble irritert på deg, for du virker jo litt tafatt? 🤷♀️ Du kunne jo ha tatt med jentene på butikken og latt de plukke ut det de behøvde, evt. spurt en butikkansatt. Jentene spurte deg jo om hjelp, men fikk det ikke. Anonymkode: 187f0...ef0 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #55 Skrevet 8. november 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg syntes ikke det er ekkelt, men fremmede 12 år gamle jenters første mens kan jeg godt innrømme at jeg ble vettskremt av. Dere foreldre har jo hatt masse pr på å forberede dere på dette, men dette scenarioet hadde jeg aldri sett for meg, jeg ble helt tatt på sengen, og var redd for å si og gjøre noe galt. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 År på å forberede seg? Hvor sykt skummelt kan det være med mensen? Du vet at det er helt vanlig? Anonymkode: 717f4...1dd
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #56 Skrevet 8. november 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Og ikke alle mødre vil at 12 åringen skal bruke tampong. Noen vil at de skal bruke bind, slikt vet man heller aldri. Anonymkode: b244d...f4c Det er det vel strengt tatt tolvåringen og ikke moren som bestemmer? Anonymkode: 717f4...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #57 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Sagt hva jeg skulle gjøre. Det er hun som kan sånne ting. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Nei, alle mennesker vet at man bruker bind når man får mensen. Du kan umulig være så tafatt, du bare syns mensen er ekkelt og håpet noen andre skulle fikse det for deg. Lite til "mann" du! Anonymkode: 10437...d83 2
GammelKaktus Skrevet 8. november 2021 #58 Skrevet 8. november 2021 Første gang man for mensen så tenker jeg man er glad for et hvilket som helst bind, da tar man bare noe. Så vet du det hvis det skjer igjen. Dette er en av grunnene for at jeg har sendt guttungen for å kjøpe bind og slikt av og til, kanskje han må kjøpe til en i venninne, kjæreste eller kanskje en datter når han blir voksen. Det er jo noe av det mest naturlige i verden, skulle da bare mangle at en kan gå å kjøpe bind til en jente enten man er 10 eller 40. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #59 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er det vel strengt tatt tolvåringen og ikke moren som bestemmer? Anonymkode: 717f4...1dd Uansett så kunne det blitt ille om venninne sin stefar kjøper tamponger til datteren uten å ha snakket med moren. Enkelte mødre kan klikke av sinne for slikt. Anonymkode: b244d...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #60 Skrevet 8. november 2021 Om kjæresten min syns mensen er så ekkelt og ikke gidder å hjelpe unge jenter i nød hadde jeg dumpet han enkelt og greit Anonymkode: 10437...d83 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå