AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #61 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jammen kjørte du de på butikken da? 🤷♀️ Du hadde vel batteri på din telefon, samt nettleser så du kunne søke opp nummeret? Nå begynner jeg faktisk å forstå litt hvorfor kjæresten din ble irritert på deg, for du virker jo litt tafatt? 🤷♀️ Du kunne jo ha tatt med jentene på butikken og latt de plukke ut det de behøvde, evt. spurt en butikkansatt. Jentene spurte deg jo om hjelp, men fikk det ikke. Anonymkode: 187f0...ef0 Ja, vi hadde dårlig tid og jeg hadde litt panikk. Mange ting jeg kunne gjort bedre, men når ingen av mødrene svarte, så følte jeg at vi hadde prøvd den veien. Jeg innrømmer glatt at jeg var litt tafatt, men det var noe jeg kunne leve med. Var mer livredd for å gjøre noe feil. Ser jo flere skriver her at tamponger ville vært helt feil, altså det hadde jeg kjøpt om jentene hadde vært klar på det. Nå er jeg jo glad jeg ikke kjøpte det. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #62 Skrevet 8. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Ja, vi hadde dårlig tid og jeg hadde litt panikk. Mange ting jeg kunne gjort bedre, men når ingen av mødrene svarte, så følte jeg at vi hadde prøvd den veien. Jeg innrømmer glatt at jeg var litt tafatt, men det var noe jeg kunne leve med. Var mer livredd for å gjøre noe feil. Ser jo flere skriver her at tamponger ville vært helt feil, altså det hadde jeg kjøpt om jentene hadde vært klar på det. Nå er jeg jo glad jeg ikke kjøpte det. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Du fikk panikk av mensen? Hvor gammel er du? Anonymkode: 717f4...1dd 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #63 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): År på å forberede seg? Hvor sykt skummelt kan det være med mensen? Du vet at det er helt vanlig? Anonymkode: 717f4...1dd Det er ikke mensen i seg selv som er skummelt, men kombinasjonen første menstrasjon, 12 år gamle jenter, en jente jeg ikke kjenner, det at jeg er relativt fersk stefar etc. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #64 Skrevet 8. november 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke mensen i seg selv som er skummelt, men kombinasjonen første menstrasjon, 12 år gamle jenter, en jente jeg ikke kjenner, det at jeg er relativt fersk stefar etc. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Synes du virker barnslig og utrolig lite løsningsorientert. Du er gammel nok til å vite følgende: 1) kvinner og jenter fra 11-12 år menstruerer 2) det er normalt å hjelpe mennesker som trenger det. Kanskje vet du også at 3) bind finnes å få kjøpt på alle bensinstasjoner og dagligvarebutikker. Legg sammen 1, 2 og 3 og hjelp et barn i en pinlig situasjon. Anonymkode: 717f4...1dd 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #65 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes du virker barnslig og utrolig lite løsningsorientert. Du er gammel nok til å vite følgende: 1) kvinner og jenter fra 11-12 år menstruerer 2) det er normalt å hjelpe mennesker som trenger det. Kanskje vet du også at 3) bind finnes å få kjøpt på alle bensinstasjoner og dagligvarebutikker. Legg sammen 1, 2 og 3 og hjelp et barn i en pinlig situasjon. Anonymkode: 717f4...1dd Men jeg hadde da ikke regnet med at dette var noe jeg skulle deale med. Jeg har ikke barn, sjansen for at dette skulle oppstå akkurat når jeg skulle frakte de fra a til b var minimal. Jeg prøvde å hjelpe, men jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg er ung og uerfaren med dette. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #66 Skrevet 8. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men jeg hadde da ikke regnet med at dette var noe jeg skulle deale med. Jeg har ikke barn, sjansen for at dette skulle oppstå akkurat når jeg skulle frakte de fra a til b var minimal. Jeg prøvde å hjelpe, men jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg er ung og uerfaren med dette. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Det er ikke noe å "deale" med eller som trengs forberedelse. Er en fullstendig normal hverdagslig greie. Anonymkode: 717f4...1dd 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #67 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke noe å "deale" med eller som trengs forberedelse. Er en fullstendig normal hverdagslig greie. Anonymkode: 717f4...1dd Ikke for meg. For meg er det veldig fremmed å håndtere fremmede 12 åringers første menstrasjon. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #68 Skrevet 8. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, de ba meg kjøpe, men så visste de ikke hva, og det vet jo ikke jeg heller. Jeg er ikke redd for mensen i seg selv, men redd for 12 år gamle jenters pubertet, intimsone/tråkke over noen grenser, at moren til venninnen skulle reagere på at jeg hadde kjøpt noe feil etc. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Du skulle vel bare røsket med deg en hel bærepose med alle "mensengreiene" fra den hylla i butikken, en av hver type liksom, spurt første og nærmeste dame ansatt i butikken, og sendt jenta hjem eller til jobben til moren med posen så de kunne funnet ut av det. Men dette er lett for meg å si. Aner ikke om jeg hadde taklet samme situasjon. Det finnes kanskje bare gale svar her. Noen mer gale enn andre. Hilsen annen fersk bonusfar. Anonymkode: 23f82...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #69 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er ikke mensen i seg selv som er skummelt, men kombinasjonen første menstrasjon, 12 år gamle jenter, en jente jeg ikke kjenner, det at jeg er relativt fersk stefar etc. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Så hvis du hadde sett en skadet gutt på 12 år som blødde og trengte hjelp så hadde du tenkt blodet hans var ekkelt og latt han blø ihjel fordi du ikke ville ta ansvar som voksen? Bare si det rett ut, du er en sexist! Anonymkode: 10437...d83 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #70 Skrevet 8. november 2021 Kan ikke forestille meg hvor kjipt det må ha vært for denne 12 åringen å måtte dra på fritidsaktivitet uten bind. Kan heller ikke forestille meg at det skulle være så vanskelig å kjøpe en pakke bind. Hadde bare vært å røske med seg noe, og latt henne ta det derifra. Anonymkode: a6995...3f5 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #71 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skulle vel bare røsket med deg en hel bærepose med alle "mensengreiene" fra den hylla i butikken, en av hver type liksom, spurt første og nærmeste dame ansatt i butikken, og sendt jenta hjem eller til jobben til moren med posen så de kunne funnet ut av det. Men dette er lett for meg å si. Aner ikke om jeg hadde taklet samme situasjon. Det finnes kanskje bare gale svar her. Noen mer gale enn andre. Hilsen annen fersk bonusfar. Anonymkode: 23f82...ba1 Rosa Libresse er i alle fall ikke alt for galt 😉 Anonymkode: 1829a...c79
Silva Pluvialis Skrevet 8. november 2021 #72 Skrevet 8. november 2021 Nei, men jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være så galt å kjøpe bind eller tamponger til ungdommen heller. Det er ikke noe seksuelt med mensen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #73 Skrevet 8. november 2021 1 hour ago, Måneklokke said: Du kunne vel ha gått inn i butikken og spurt noen som jobbet der for eksempel? Det kan jo ha vært bare kvisete tenåringsgutter på jobb den dagen. Ingen eksperter de heller. Anonymkode: 23f82...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #74 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så hvis du hadde sett en skadet gutt på 12 år som blødde og trengte hjelp så hadde du tenkt blodet hans var ekkelt og latt han blø ihjel fordi du ikke ville ta ansvar som voksen? Bare si det rett ut, du er en sexist! Anonymkode: 10437...d83 Da hadde jeg visst mer om det, jeg vet ingenting om 12 år gamle jenters første menstrasjon. Jeg har aldri sagt at noe var ekkelt, bare at jeg var usikker. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #75 Skrevet 8. november 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Da hadde jeg visst mer om det, jeg vet ingenting om 12 år gamle jenters første menstrasjon. Jeg har aldri sagt at noe var ekkelt, bare at jeg var usikker. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 Det renner litt blod fra livmoren, og det er helt forjævlig pinlig for henne å måtte gå på trening uten noe å samle opp blodet med. Jeg regner med du er gammel nok til å ha, sett lineærtv? Husker du reklamene for bind? Du kunne kjøpt en sånn pakke. Eller du kunne gått til hylla med bind, kjøpt hvilken som helst variant slik at jenta slapp bekymre seg for å blø igjennom. Jeg er helt sikker på at du hadde klart det. Istedet for fikk du, voksen mann, handlingslammelse og er forundret over at kjæresten din synes du taklet det dårlig. Du klarer til og med å fremstille dette som utrolig vanskelig for deg. Dette er ikke noe rart eller merkelig eller uvanlig eller overraskende. Det er ingenting du må "deale" med. Dette var en voksen mann som freaket ut og gjorde noe helt vanlig til noe vanskelig. Anonymkode: 717f4...1dd 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #76 Skrevet 8. november 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Du skulle vel bare røsket med deg en hel bærepose med alle "mensengreiene" fra den hylla i butikken, en av hver type liksom, spurt første og nærmeste dame ansatt i butikken, og sendt jenta hjem eller til jobben til moren med posen så de kunne funnet ut av det. Men dette er lett for meg å si. Aner ikke om jeg hadde taklet samme situasjon. Det finnes kanskje bare gale svar her. Noen mer gale enn andre. Hilsen annen fersk bonusfar. Anonymkode: 23f82...ba1 Han skulle røsket med seg én pakke, eller spurt en ansatt. Dette klarer du om du må 👍 Anonymkode: 717f4...1dd
AprilLudgate Skrevet 8. november 2021 #77 Skrevet 8. november 2021 Det er jo dumt at jenta må blø gjennom klærne ja. Du kunne kjøpt bind, eller sagt at du ikke har peiling på sånt men kan betale om de velger ut hva de skal ha. Samtidig: det var ikke en ille ting å bomme på. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #78 Skrevet 8. november 2021 Får litt creepycrawleys av en stefar som reagerer sånn på mensen, og attpåtil skriver om det på KG. Anonymkode: cca29...b1a 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #79 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det kan jo ha vært bare kvisete tenåringsgutter på jobb den dagen. Ingen eksperter de heller. Anonymkode: 23f82...ba1 Han der har sikkert vært med moren sin på butikken og kjøpt bind mange ganger, så han hadde nok vært til god hjelp Anonymkode: 187f0...ef0 1
Gjest På druen Skrevet 8. november 2021 #80 Skrevet 8. november 2021 (endret) Du kunne jo bare kjøpt en pakke med bind (de selger det i alle butikker og bensinstasjoner) og beroliget henne med at det ikke er noe skamfullt eller rart. Mensen er ikke noe å bli hysterisk for. Det er naturlig. Endret 8. november 2021 av På druen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå