Gå til innhold

Får dere ofte høre at dere ser ut som en annen etnisitet enn dere er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg bodde i Tyskland, trodde folk ofte at jeg var polsk eller russisk, og ble alltid veldig overrasket over at jeg var norsk. Antakeligvis fordi det ikke var så vanlig med nordmenn der jeg var. 
Her hjemme i Norge har jeg aldri blitt tatt for å være noe annet en norsk tror jeg, ser typisk norsk kommune-blond ut 😅

Min farmor ble forøvrig tatt for å være halvt afro-amerikansk i sin ungdom, pga mørkt krusete hår. Hun hadde bare norske aner som jeg vet om. Broren hennes ble tatt for å være kineser en gang… Så har ikke alltid vært så lett å se hvor folk kommer fra før heller.

Anonymkode: 60569...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 21.55):

Får støtt og stadig høre at jeg ser russisk/polsk ut, vet ikke hvorfor.. er helt 100% norsk.

Noen andre som har lignende erfaringer, gøy å høre:) 

Anonymkode: 72aa7...464

Fy søren. Det er IKKE noe kompliment, for å si det sånn. 

Anonymkode: 85cd6...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått høre at jeg ikke ser helt norsk ut, polsk har blitt nevnt. Har lyseblågrå øyne med veldig mørkebrunt hår. Ser selv at jeg har litt slaviske trekk. Har også kanskje mer typiske former som kvinner lengre sør i europa har(petite med smal midje og brede hofter). 

Anonymkode: d05da...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har hendt at jeg blir tatt for å ikke være helt norsk. Det er noe med profilen i en viss vinkel og litt skjeve øyne. Jeg syns jeg er helt fin uansett. :) 

Anonymkode: bb421...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Arisk kan være så mangt. De som er urnorske er samene.

"Arisk er en term som tidligere har vært brukt i språkvitenskap og historie som betegnelse på de indoeuropeiske språkene i India og Iran, den indoiranske grenen av de indoeuropeiske språkene."

https://snl.no/indoeuropeiske_språk

Anonymkode: 9ae43...b6e

Nå var det vel folk som kom til Norge lenge før samene.....så jeg skjønner ikke helt hva urnorsk egentlig skal bety. 

Anonymkode: cf65e...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt mørke trekk. Mørkt hår og brune øyner og litt kraftig nese. Både meg og mine forfedre er fra Norge, Sverige, Danmark og England. Selv om jeg har mørke trekk og har ofte innbilt meg at jeg har mer sør europeisk gener (tatt gentest), så har jeg kun fått hørt en gang eller to om jeg er fra Italia/Spania eller der omkring.

Anonymkode: cd5eb...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også 100% norsk, men har gjentatte ganger blitt spurt om jeg er polsk av Øst-Europeere, mens marokkanere har en tendens til å spørre om jeg er fra Marokko. Skjønner ikke helt hvorfor akkurat de to, liksom 😂

Samboeren min er også 100% skandinavisk, men blir ofte tatt for å være iraner.

Anonymkode: c1242...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...