Gå til innhold

Får dere ofte høre at dere ser ut som en annen etnisitet enn dere er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt spurt mange ganger om hvor jeg er fra, hvor er foreldrene dine fra, hvor er besteforeldrene dine fra. Har vurdert å ta en DNA test. Det er en til i slekta som også blir spurt om det flere ganger, hadde vært morsomt å se om vi hadde noen aner fra andre steder enn Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (På 6.11.2021 den 22.50):

Egentlig ikke bare høy og mørk 😅

En kul irsk-engelsk jente jeg kjente mente jeg så skotsk ut fordi jeg har litt feil farger til å se «nordisk» ut 😅

Hvilke farger har du? Og hvilke farger er "riktig" for å se nordisk ut? Det er jo mange av nordisk opprinnelse som ikke er blond og blåøyde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (2 minutter siden):

Hvilke farger har du? Og hvilke farger er "riktig" for å se nordisk ut? Det er jo mange av nordisk opprinnelse som ikke er blond og blåøyde...

Mørkebrunt (nesten svart) hår, mørkeblå øyne, lys men litt rødlett hud (som kombinert med mørkt hår får meg til å se enda mer hårete ut enn jeg er). Litt bitter for at håret mitt ikke er svart 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn som er inuit - alle, absolutt alle, antar at han er asiatisk. 

Anonymkode: 4fb1b...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Får noen ganger spørsmål om jeg har irske slektninger fordi jeg er rødhåret (svaret er nei). 

Anonymkode: 1b0da...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger. Da har de trodd at jeg er tysk eller fra et østeuropeisk land. Jeg har ikke blondt hår og blå øyne, men lysebrunt og brune øyne. Farger det litt mørkere. Vet ikke om det er kompliment sånn utseendemessig i hvert fall.

Anonymkode: 28751...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny bekjent maste så innmari for å få vite hvor jeg kommer fra. Svarte sikkert 4 ganger at jeg er norsk. Jammen hvor er du eeegentlig fra. Jeg er norsk svarte jeg for ente gang, ble nesten litt hissig. Hun mente jeg måtte være persisk siden nesen min var så stor. Har kommunefarget hår, gråblå øyne, nordisk utseende. Kikket meg litt ekstra i speilet en stund etterpå, ble nesten litt fornærmet, synes jeg har normal nese.  Frekke dama. 

Anonymkode: 8368b...db4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 22.17):

Ja, får veldig ofte spørsmål om jeg er fra Brasil, av alle steder. 
 

Er araber

Anonymkode: d2695...403

Oi! Har du tatt nosejob? Føler man fort kan se litt annerledes ut da

Anonymkode: 85aa7...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nja. Får noen ganger spørsmål om jeg har irske slektninger fordi jeg er rødhåret (svaret er nei). 

Anonymkode: 1b0da...e30

Fra norske??? Gad

Anonymkode: 85aa7...c4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare i utlandet. Der blir de overrasket når de får vite at jeg er norsk. Noen nærmest nekter for at det kan være sant. 

I mange deler av verden er folk ekstremt opptatt av rase, og hvilken rase man tilhører og hvilke trekk den og den rasen har. Og har du ikke de trekkene tilhører du ikke den rasen. Så jeg har sluttet å si at jeg er norsk. Sier nå bare at jeg har foreldre fra Sør-Amerika selv om det ikke er sant. 

Anonymkode: f1169...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Fransk, nederlandsk, egyptisk tilogmed. Har hatt nordmenn snakke engelsk til meg. 

Er etnisk norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn opplevde jeg å bli snakket til på italiensk - skjønte selvfølgelig ingenting...

Har også en opplevelse som voksen; Det kom en mann bort og snakket til meg på polsk. Da jeg sa at jeg ikke skjønte hva han sa, trodde han at jeg tullet. Han var sikker på at jeg, som han, var fra Polen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Er blek, blond og blåøyd, og ingen er overrasket når de får vite at jeg er norsk. Har litt samiske trekk.

Noe som er morsomt er at foreldrene mine er veldig mørke. Mørkt hår, og olivenhud som blir lett brun. Jeg og søsknene mine ligner for mye ellers til at vi ikke kan være barna deres, men morsomt likevel ;) 

Anonymkode: ac92f...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fra norske??? Gad

Anonymkode: 85aa7...c4d

Ja 🤦🏼‍♀️  Noe som er helt tåpelig siden rødt hår historisk sett er fra Asia. 

Anonymkode: 1b0da...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja 🤦🏼‍♀️  Noe som er helt tåpelig siden rødt hår historisk sett er fra Asia. 

Anonymkde: 1b0da...e30

Aldri sett en asiater med rødt hår - hvordan kan set ha seg ? Uansett helt utrolig at noen spør om det når det er så vanlig. Kan skjønne mer at folk spør om du bor i Oslo - her er det et så voldsomt fokus på hvor man er fra!

Anonymkode: 85aa7...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har brunt hår og øyne, og får raskt brunfarge i huden om sommeren. Har alltid fått sånn  "hvor er du fra" spørsmål, så sier jeg norge og de svarer med "ja men foreldrene dine da?". De er jaggu norske de og.

Anonymkode: f71b2...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Aldri sett en asiater med rødt hår - hvordan kan set ha seg ? Uansett helt utrolig at noen spør om det når det er så vanlig. Kan skjønne mer at folk spør om du bor i Oslo - her er det et så voldsomt fokus på hvor man er fra!

Anonymkode: 85aa7...c4d

https://historycollection.com/unexpectedly-violent-history-red-hair/3/ Bor ikke i Oslo 😅.

Anonymkode: 1b0da...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle russere spør om jeg er fra Russland. Jeg tar det som et kompliment siden det kommer fra dem :)

Anonymkode: f780a...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvt søramerikansk bilr tatt for å være araber enkelte ganger men mange har gjettet riktig også.

Blir litt pinlig når enkelte skal vise fram Spansk kunnskapen sin og jeg ikker snakker ett eneste ord spansk.

Norlendingsdialekta bare tyter ut av meg :P

Kan Norsk, Engelsk og Tysk og burde vel lære meg Spansk.

Anonymkode: b7a7b...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...