Gå til innhold

Får dere ofte høre at dere ser ut som en annen etnisitet enn dere er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har fått spørsmål om polsk/russisk pga høye kinnben og italiensk pga mørke øyner og hår og en mer gyllen hudtype. Sannheten er at min mor er irsk/norsk og min far er afrikansk/polsk - godt blandet her😂

Anonymkode: 938b7...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare fått høre at jeg ser veldig typisk norsk ut. Nå har jeg blå øyne, men jeg har ikke lyst blondt hår eller noen andre typiske norske trekk, så aner ikke hva som fikk meg til å se så typisk norsk ut. Vet ikke om det var positivt eller negativt ment, men jeg er jo norsk da så. Blå øyne og mørkt blondt/lyst brunt hår.

Anonymkode: 37834...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har bare fått høre at jeg ser veldig typisk norsk ut. Nå har jeg blå øyne, men jeg har ikke lyst blondt hår eller noen andre typiske norske trekk, så aner ikke hva som fikk meg til å se så typisk norsk ut. Vet ikke om det var positivt eller negativt ment, men jeg er jo norsk da så. Blå øyne og mørkt blondt/lyst brunt hår.

Anonymkode: 37834...141

Blondt hår er vel mer typisk finsk og svensk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt spurt noen ganger om jeg er irsk. Hovedsakelig nordmenn som har spurt om dette, men også noen irer og skotter som har lurt på dette. Har rødt hår og grønne øyne. 

Anonymkode: 59310...9b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere pleide jeg å farge håret svart. Har også veldig mørke trekk ellers, da fikk jeg ofte spørsmål om hvor jeg egentlig var fra. Da jeg svarte at jeg er fra Norge, fikk jeg oppfølgingsspørsmålet «jaja, men hvor er foreldrene dine fra da?» 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt spurt om jeg er russisk flere ganger. Har helt norsk familie (så langt tilbake det går) på den ene siden, og en tipp-oldemor fra den andre siden som var fra nord-finland. Så kanskje noe derifra🤷‍♀️

Anonymkode: a5fba...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-«Where are you from?»

-«Norway»

-«No, where are you really from?»  
 

hørte jeg sist på torsdag, og den får jeg høre ofte. Haha, er artig å høre alle landene de mener jeg har gener fra. Alt fra Russland til Hellas til Mexico. Med mindre det har vært noe utroskap jeg ikke vet om er jeg 100% norsk tilbake til (hvertfall) samtlige oldeforeldre. 

Anonymkode: 8706d...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gå inn på family tree dna og få sjekket ditt dna.

Det gjorde jeg og fikk vite at jeg er 88% skandinavisk og resten av prosentene er fra Sør- England, Mellom europa, Hellas og Baltikum

Anonymkode: 4831d...061

Dette er jo bare tull for å tjene penger. 

Anonymkode: 421c3...591

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir tatt for å være norsk. Ikke noen som reagerer på hverken nesa mi eller fargene som gir bort at jeg er etnisk araber. 

Anonymkode: 10d68...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så morsomt. Datteren min er også halvt norsk og halvt pakistansk. Hun er nå ett år, og har mørkt hår og blå øyne. Nokså lys i huden, men tror hun kommer til å få en del farge etter hvert. 

Anonymkode: 1377a...137

Så gøy å høre, har aldri hørt om andre som meg før. Skulle gjerne hatt blå øyne, mine er brune. Er selv ganske lys men om jeg får litt sol så blir jeg ekstremt brun veldig fort pga pigmentene i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gå inn på family tree dna og få sjekket ditt dna.

Det gjorde jeg og fikk vite at jeg er 88% skandinavisk og resten av prosentene er fra Sør- England, Mellom europa, Hellas og Baltikum

Anonymkode: 4831d...061

Men sier de noe om hvor mange prosent fra de andre landene? 

Anonymkode: e3fbb...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ofte tatt for å være fra øst Europa, type Polen, Russland, den gata der.Er norsk, foreldre fra Nord Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har farget håret mørkt i mange år og hørt alt fra latina, samisk og asiatisk. Men ser det selv, ikke så vanlig med så høye kinnben og så skrå øyne som jeg har blandt nordmenn. Slenger du på mørkt hår så forsterkes det. Tatt dna test og funnet ut at jeg har nordnorsk, finsk og nordsvensk opphav så da er det jo ikke så rart. Men 94,6% skandinavisk 

Anonymkode: cf65e...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russisk har jeg fått høre. Er norsk. Var sikkert fordi jeg hadde gulbleket hår som mange russere er kjent for, som jo ikke er veldig vakkert, pluss at jeg har ganske mørke bryn.

Anonymkode: 08ab2...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (På 7.11.2021 den 14.49):

Nei. Urnorsk, arisk og hvit. Og stolt av det.

Arisk kan være så mangt. De som er urnorske er samene.

"Arisk er en term som tidligere har vært brukt i språkvitenskap og historie som betegnelse på de indoeuropeiske språkene i India og Iran, den indoiranske grenen av de indoeuropeiske språkene."

https://snl.no/indoeuropeiske_språk

Anonymkode: 9ae43...b6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla123 skrev (På 6.11.2021 den 23.08):

Jeg er halvt norsk og halvt pakistansk, og om jeg skulle markert alle landene folk har gjettet at jeg kommer fra så dekkes vel snart kartet. 

😍😍

Anonymkode: 08ab2...9bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...