AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #41 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At man går til krig ? Ja , det mener jeg er galt. Hvorfor ikke akseptere at man mener forskjellige ting ? Anonymkode: e4b5a...cf3 Det var uærlig av deg. Nei, det var ikke det jeg spurte. Jeg forstår denne moren bare bedre og bedre jo mere du ytrer deg. Anonymkode: 21af2...e66
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #42 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var uærlig av deg. Nei, det var ikke det jeg spurte. Jeg forstår denne moren bare bedre og bedre jo mere du ytrer deg. Anonymkode: 21af2...e66 Beklager at du føler det sånn. Forstår ikke hvorfor du blir provosert over at jeg beskytter et barn som er indoktrinert til å fryse ut et annet barn. Ha en god kveld ! Anonymkode: e4b5a...cf3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. november 2021 #43 Skrevet 3. november 2021 Det går veldig dårlig frem av startinnlegget hva dette har med kirken å gjøre. At noen ikke vil la barnet sitt være sammen med ditt barn fordi du er moren, kan jo like gjerne handle om personlige egenskaper hos deg. Forsvarer selvsagt ikke å bruke ungene på den måten, men skjønner ikke helt hva dette skal ha med kirken å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #44 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager at du føler det sånn. Forstår ikke hvorfor du blir provosert over at jeg beskytter et barn som er indoktrinert til å fryse ut et annet barn. Ha en god kveld ! Anonymkode: e4b5a...cf3 At du skriver løgner er ikke en følelse. Det er fakta. Jeg skrev ikke at du mener det ikke er galt å gå til krig. Når du skriver at jeg skrev det lyver du. Det er ikke en følelse. Det er fakta. Du beskytter ikke et barn ved å prate stygt om barnets mor. Faktisk har du ikke noe sted i tråden vist at du er opptatt av å beskytte barnet. Du har bare vist at du er opptatt av å prate om hvor forferdelig et menneske du mener denne moren er og hvor mye bedre et menneske du er enn denne angivelige moren. Det hjelper ikke noe barn. Ha en god kveld du også! Anonymkode: 21af2...e66 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #45 Skrevet 3. november 2021 jeg tenker dette har alt med religion å gjøre. det handler om at kirken skal være inkluderende for alle, og verdiene som kristne skal ha. også er hun så dobbeltmoral som mor og utestenge ts sitt barn på grunn av dette barnet sin mor. det er mobbing. det hadde vært noe annet om ts sitt barn faktisk hadde gjort noe stygt mot dette andre barnet. men ut fra det jeg leser så burde ogås da denne moren si til sin sønn "tilgivelse" jeg mener det er helt og holdent religiøst. arbeider man i tillegg i en stor kirke skal man være forbilde i alle gjerninger og verdier i tillegg. Anonymkode: 79846...17b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #46 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jaja. Vi bor på Sørlandet og har bibelbeltet kraftig spent rundt oss. Takker for fine innspill ! Anonymkode: e4b5a...cf3 hvis det er den kirken/menigheten jeg tror det er (siden du skriver det er en av de største) - så har jeg personlig veldig dårlige erfaringer fra flere medlemmer som er dobbeltmoralske. Anonymkode: 79846...17b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #47 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg tenker dette har alt med religion å gjøre. det handler om at kirken skal være inkluderende for alle, og verdiene som kristne skal ha. også er hun så dobbeltmoral som mor og utestenge ts sitt barn på grunn av dette barnet sin mor. det er mobbing. det hadde vært noe annet om ts sitt barn faktisk hadde gjort noe stygt mot dette andre barnet. men ut fra det jeg leser så burde ogås da denne moren si til sin sønn "tilgivelse" jeg mener det er helt og holdent religiøst. arbeider man i tillegg i en stor kirke skal man være forbilde i alle gjerninger og verdier i tillegg. Anonymkode: 79846...17b Er du kristen? Anonymkode: 21af2...e66
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #48 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): At du skriver løgner er ikke en følelse. Det er fakta. Jeg skrev ikke at du mener det ikke er galt å gå til krig. Når du skriver at jeg skrev det lyver du. Det er ikke en følelse. Det er fakta. Du beskytter ikke et barn ved å prate stygt om barnets mor. Faktisk har du ikke noe sted i tråden vist at du er opptatt av å beskytte barnet. Du har bare vist at du er opptatt av å prate om hvor forferdelig et menneske du mener denne moren er og hvor mye bedre et menneske du er enn denne angivelige moren. Det hjelper ikke noe barn. Ha en god kveld du også! Anonymkode: 21af2...e66 Jeg er usikker på hva du formulerer noe om her. Mitt kjernespørsmål var om det var greit å få et barn til å fryse ut et annet barn - når jeg ( etter beste evne ) har forsøkt å anskueliggjøre at dette handler om at jeg er «god nok» kristen. ( Noe som jeg sikkert ikke er … pga mine mange feil ! ) Anonymkode: e4b5a...cf3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #49 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): hvis det er den kirken/menigheten jeg tror det er (siden du skriver det er en av de største) - så har jeg personlig veldig dårlige erfaringer fra flere medlemmer som er dobbeltmoralske. Anonymkode: 79846...17b Det er en pinefull erfaring . Kirken bør være åpen , raus , stor takhøyde , osv. Anonymkode: e4b5a...cf3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #50 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en pinefull erfaring . Kirken bør være åpen , raus , stor takhøyde , osv. Anonymkode: e4b5a...cf3 Er du kristen? Anonymkode: 21af2...e66
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #51 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): At du skriver løgner er ikke en følelse. Det er fakta. Jeg skrev ikke at du mener det ikke er galt å gå til krig. Når du skriver at jeg skrev det lyver du. Det er ikke en følelse. Det er fakta. Du beskytter ikke et barn ved å prate stygt om barnets mor. Faktisk har du ikke noe sted i tråden vist at du er opptatt av å beskytte barnet. Du har bare vist at du er opptatt av å prate om hvor forferdelig et menneske du mener denne moren er og hvor mye bedre et menneske du er enn denne angivelige moren. Det hjelper ikke noe barn. Ha en god kveld du også! Anonymkode: 21af2...e66 Her er du langt ute og sykler - baklengs i feil farvann. En god lekse kan være å lese hva jeg faktisk har skrevet . Ingen løgner her, bare gjengitt fakta fra en datter som ble forsøkt utfryst av sønnen til selve representanten for kirken der jeg bor. Selv er jeg som sagt rødstrømpe , radikal , full av feil osv, men jeg har et pragmatisk forhold til tro pg religion , og forstår derfor ikke at noen kan forvare en «kristen» utestengelse av et barn ( antakelig fordi jeg er som jeg er. Som sagt ikke kriminell, drugaddict, drapsdømt eller noe - men bare en vanlig fritenker / alenemor / og dessverre godt utdannet. Det gjør meg likevel ikke diskvalifisert til å mene at det finnes mobbere blant kristne ? AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er du kristen? Anonymkode: 21af2...e66 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er du kristen? Anonymkode: 21af2...e66 Anonymkode: e4b5a...cf3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #52 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er du kristen? Anonymkode: 21af2...e66 Ja, men jeg søker , filosoferer, tenker, søker, leser, lærer. Kanskje ender det med at jeg melder meg ut av statskirken. Anonymkode: e4b5a...cf3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #53 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her er du langt ute og sykler - baklengs i feil farvann. En god lekse kan være å lese hva jeg faktisk har skrevet . Ingen løgner her, bare gjengitt fakta fra en datter som ble forsøkt utfryst av sønnen til selve representanten for kirken der jeg bor. Selv er jeg som sagt rødstrømpe , radikal , full av feil osv, men jeg har et pragmatisk forhold til tro pg religion , og forstår derfor ikke at noen kan forvare en «kristen» utestengelse av et barn ( antakelig fordi jeg er som jeg er. Som sagt ikke kriminell, drugaddict, drapsdømt eller noe - men bare en vanlig fritenker / alenemor / og dessverre godt utdannet. Det gjør meg likevel ikke diskvalifisert til å mene at det finnes mobbere blant kristne ? Anonymkode: e4b5a...cf3 Hva i all verden har det med saken å gjøre ? Anonymkode: e4b5a...cf3
Egenskap Skrevet 3. november 2021 #54 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber i en av Norges største kirker. Min datter går i samme klasse som en av mine kirkekollegaers sønn. En dag kom min datter hjem og sa at hun visstnok ikke fikk lov å gå til og fra skolen med sønnen til min kirkelige medarbeider. Jeg spurte min datter hvorfor. Da svarte hun at sønnen til min kollega hadde sagt « Mamma har sagt at jeg ikke kan gå med deg fordi du er datteren til … ( meg).» Hva tenker man om slikt ? Jeg har 10 Års utdannelse og er knapt nok kristen ,- nettopp pga kirkens dobbeltmoralisme .Er Kun døpt, men gjør jobben min mer enn skikkelig og har en sunn og flott familie. Er dette slik «kristne»medarbeidere kan gjøre ? Hva gjør man? Konfrontasjon ? Stilletiende? Mvh frustrert alenemor i en fasadeorientert ( tydligvis ) kirke. Anonymkode: e4b5a...cf3 Drit i om dem er kristne. Gjør det du må for at ting skal komme i orden for deg og ditt barn
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #55 Skrevet 3. november 2021 Egenskap skrev (Akkurat nå): Drit i om dem er kristne. Gjør det du må for at ting skal komme i orden for deg og ditt barn Sant det. Mitt barn fant fort ut at dette var både «spaca» og passe sjukt , så ho bryr ikke deg, men jeg tar litt fyr må jeg innrømme . Både jeg og mitt barn er kommet over utestengelsen og har konkludert med at vi ikke finner årsaken , annet enn om vi konfronterer , men det tror jeg ikke er konstruktivt . Distanse er det mest konstruktive tror jeg. Anonymkode: e4b5a...cf3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #56 Skrevet 3. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber i en av Norges største kirker. Min datter går i samme klasse som en av mine kirkekollegaers sønn. En dag kom min datter hjem og sa at hun visstnok ikke fikk lov å gå til og fra skolen med sønnen til min kirkelige medarbeider. Jeg spurte min datter hvorfor. Da svarte hun at sønnen til min kollega hadde sagt « Mamma har sagt at jeg ikke kan gå med deg fordi du er datteren til … ( meg).» Hva tenker man om slikt ? Jeg har 10 Års utdannelse og er knapt nok kristen ,- nettopp pga kirkens dobbeltmoralisme .Er Kun døpt, men gjør jobben min mer enn skikkelig og har en sunn og flott familie. Er dette slik «kristne»medarbeidere kan gjøre ? Hva gjør man? Konfrontasjon ? Stilletiende? Mvh frustrert alenemor i en fasadeorientert ( tydligvis ) kirke. Anonymkode: e4b5a...cf3 Bekymringsmelding til BV. Foreldre har ikke rett/lov til å begrense kontakten til barna. Religiøs vold/sosial kontroll er velkjent i fundamentalistmiljøer. Barn skal ikke vokse opp i slikt. De bør fratas sine barn. Anonymkode: ed12b...8a9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #57 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bekymringsmelding til BV. Foreldre har ikke rett/lov til å begrense kontakten til barna. Religiøs vold/sosial kontroll er velkjent i fundamentalistmiljøer. Barn skal ikke vokse opp i slikt. De bør fratas sine barn. Anonymkode: ed12b...8a9 Går nok aldri den veien , for ønsker ikke bidra i konflikter. Om jeg var oppriktig bekymret så er saken en annen , men jeg ser «bare» utestengelse og mobbing . Det kan jeg og mine barn distansere oss fra siden det utøves utelukkende fra min kollega. ❤️ Anonymkode: e4b5a...cf3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #58 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, her er hva TS hevder at moren har sagt: Det er det moren skal ha sagt, i følge TS. Personlig er jeg skeptisk til hele historien. Men la gå. Basert på dette vet vi at: 1. de to barna er jevnaldrende. 2. moren til det ene barnet har sagt at de to ikke kan leke sammen, for det andre barnet har TS til mor. Dette er alt vi vet. Alt dette om kirke, bibler, guder, er noe som TS spinner sammen. Det er noe vi ikke vet. Hvis du får tak i moren til Skybert så er jeg spent på et bedre svar enn, "fordi TS er moren hennes". Anonymkode: 21af2...e66 Passe konspiratorisk . Anonymkode: e4b5a...cf3
Tiuren Skrevet 3. november 2021 #59 Skrevet 3. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Ringe motparten ? Hvordan kan du ringe noen som sitter anonymisert et eller annet sted i Norge og spør et anonymt spørsmål vedr utfrysning av barn som følge av det som antakelig er fundamentalisme ? Er dette noe som virkelig tar fyr hos noen kvinneguiden-soldater? Anonymkode: e4b5a...cf3 Beklager, det var er dårlig formulert humoristisk svar til ab som var så veldig kritisk til historien. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #60 Skrevet 3. november 2021 Tiuren skrev (1 minutt siden): Beklager, det var er dårlig formulert humoristisk svar til ab som var så veldig kritisk til historien. Jeg og ungene kan også le , men glem ikke dette er en del av virkeligheten vår. Utfrysning - antakeligvis som følge av teologisk uenighet . 🥶 Hilsen pragmatisk alenemamma 🙏 Anonymkode: e4b5a...cf3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå