Gå til innhold

Kirkelig mobbing ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en av Norges største kirker. Min datter går i samme klasse som en av mine kirkekollegaers sønn.  En dag kom min datter hjem og sa at hun visstnok ikke fikk lov å gå til og fra skolen med sønnen til min kirkelige medarbeider. Jeg spurte min datter hvorfor. Da svarte hun at sønnen til min kollega hadde sagt « Mamma har sagt at jeg ikke kan gå med deg fordi du er datteren til … ( meg).» Hva tenker man om slikt ? Jeg har 10 Års utdannelse og er knapt nok kristen ,- nettopp pga kirkens dobbeltmoralisme .Er  Kun døpt, men gjør jobben min mer enn skikkelig og har en sunn og flott familie.  Er dette slik «kristne»medarbeidere kan gjøre ? Hva gjør man? Konfrontasjon ? Stilletiende? Mvh frustrert alenemor i en fasadeorientert ( tydligvis ) kirke. 

Anonymkode: e4b5a...cf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar man opp direkte, ingen filter for dobbeltmoralister. 

• Liker 7
Skrevet

« Mamma har sagt at jeg ikke kan gå med deg fordi du er datteren til … ( meg).»

Hva har dette med kirke å gjøre?

Anonymkode: 21af2...e66

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

« Mamma har sagt at jeg ikke kan gå med deg fordi du er datteren til … ( meg).»

Hva har dette med kirke å gjøre?

Dette har med kirke å

gjøre fordi jeg ikke kjenner moren annet enn som kollega i en av Norges største kirker . 

Skrevet

Hvorfor blander du religion inn i dette? For meg høres det ut som du må ha fornærmet faren på en eller annen måte.

Anonymkode: e9805...c28

• Liker 8
Skrevet
Tiuren skrev (3 minutter siden):

Det tar man opp direkte, ingen filter for dobbeltmoralister. 

Er enig, men usikker på om jeg tør. Hva annet dobbeltmoralsk illebefinnende finner man om man graver videre… er ikke det beste å fjerne seg fra jobben og søke et nøytralt arbeidssted hvor prektig bibelisme ikke viser seg som mobbing ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette har med kirke å

gjøre fordi jeg ikke kjenner moren annet enn som kollega i en av Norges største kirker . 

Men den personen kan si dette fordi hun ikke liker en spesiell kjole du bruker, har for seg at du stemmer noe venstrevridd/høyrevridd, mener du er fattig/rik og hun lider av klassisme, eller en rekke andre fordomsfulle holdninger.

Hun har ikke uttalt at dette har noe med kirke å gjøre.

Derfor lurer jeg på hvor du får det fra at dette har noe med kirke å gjøre?

• Liker 13
Skrevet

Hvorfor blander du religion inn i dette? For meg høres det ut som du må ha fornærmet faren på en eller annen måte.

Anonymkode: e9805...c28

Dette HAR med religion å gjøre. Vedkommende er kjent for tilsvarende episoder med tidligere kollegaer. Hva mener du med «faren»? 

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er enig, men usikker på om jeg tør. Hva annet dobbeltmoralsk illebefinnende finner man om man graver videre… er ikke det beste å fjerne seg fra jobben og søke et nøytralt arbeidssted hvor prektig bibelisme ikke viser seg som mobbing ? 

Det kan man da gjør etterpå eller samtidig? 

Skrevet

Men den personen kan si dette fordi hun ikke liker en spesiell kjole du bruker, har for seg at du stemmer noe venstrevridd/høyrevridd, mener du er fattig/rik og hun lider av klassisme, eller en rekke andre fordomsfulle holdninger.

Fordi vedkommende er fundamentalistisk / frenetisk opptatt av at verden var skapt på 7 dager , motstander av kvinnelige posisjoner i den norske kirke ,  moralistisk osv. selv er jeg fri, godt utdannet. , individualist osv. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi vedkommende er fundamentalistisk / frenetisk opptatt av at verden var skapt på 7 dager , motstander av kvinnelige posisjoner i den norske kirke ,  moralistisk osv. selv er jeg fri, godt utdannet. , individualist osv. 

Dette er holdninger du har om vedkommende. Fordommer.

Da er det ikke rart at vedkommende vil holde sitt barn unna deg. Det ville jeg også ha gjort. Du er fordomsfull.

• Liker 10
Skrevet

Uff kristne kan oppføre seg fælt mot andre og sine egne selv. I fjor var jeg som er frelst og kristen bedt på pinnekjøtt til et frelst ektepar, og de hadde og bedt sine frelste venner. Det var et ektepar og. Men de snakket ikke til meg og jeg følte meg fryst ut. Jeg måtte til slutt gå der i fra fordi jeg ble så dårlig og ikke inkludert. Jeg prøvde å snakke med alle osv men det hjalp ikke. Selv så passer jeg på å ikke holde andre utenfor eller mobbe eller noe for slag. Vi skal oppføre oss skikkelig og fint for alle er like mye verdt uansett om en er kristen eller ikke. 

Anonymkode: 8eceb...551

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er det ikke rart at vedkommende vil holde sitt barn unna deg. Det ville jeg også ha gjort. Du er fordomsfull.

Uansett så bruker man ikke barna for å markere avstand. Men jeg må si det er mest synd å de barna som ikke kan være med noen som ikke deler et svært konservativt religiøst verdensbilde, det kan bli et ensomt liv....  

• Liker 2
Skrevet
Tiuren skrev (1 minutt siden):

Uansett så bruker man ikke barna for å markere avstand. Men jeg må si det er mest synd å de barna som ikke kan være med noen som ikke deler et svært konservativt religiøst verdensbilde, det kan bli et ensomt liv....  

Hvor har den moren hevdet dette?

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor har den moren hevdet dette?

ja? 

TS har hevdet det. Jeg har prøvd å ringe motparten for å få det verifisert, men ikke lykkes. Kan du prøve, slik at vi slipper å spekulere? 

• Liker 2
Skrevet
Tiuren skrev (Akkurat nå):

TS har hevdet det.

Nei, her er hva TS hevder at moren har sagt:

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

« Mamma har sagt at jeg ikke kan gå med deg fordi du er datteren til … ( meg).»

Det er det moren skal ha sagt, i følge TS. Personlig er jeg skeptisk til hele historien. Men la gå.

Basert på dette vet vi at:

1. de to barna er jevnaldrende.

2. moren til det ene barnet har sagt at de to ikke kan leke sammen, for det andre barnet har TS til mor.

Dette er alt vi vet. Alt dette om kirke, bibler, guder, er noe som TS spinner sammen. Det er noe vi ikke vet.

Hvis du får tak i moren til Skybert så er jeg spent på et bedre svar enn, "fordi TS er moren hennes".

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fordi vedkommende går i krig mtp kirkelig bokstavtrohet/utestengelse /utfrysning av tidligere kollegaer pga «feil bibelsyn» 

Skrevet

Fordi vedkommende går i krig mtp kirkelig bokstavtrohet/utestengelse /utfrysning av tidligere kollegaer pga «feil bibelsyn» 

Er det galt, mener du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er fordomsfull når jeg har avisreportasje etter avisreportasje vedr mobbing fra kristne fundamentalister i samme kirke ? 😂 I rest My case. Jeg forbarmer meg gjerne over bokstav -tro kristne, men de bør holde seg unna å involvere friske barn i å gå sammen til og fra skolen 🤷‍♀️

Skrevet
Tiuren skrev (22 minutter siden):

Det kan man da gjør etterpå eller samtidig? 

Det er sant . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...