Lykke Li Skrevet 15. desember 2021 #121 Skrevet 15. desember 2021 Åååh, jeg blir så sint på Erle!! Og den nynningen, grusom. Veldig bra spilt da. Lenge siden jeg har kost meg så mye og virkelig fulgt med hver dag for å få fortsettelsen på julekalenderen. Hvordan skal de få dette til å ende godt? Apropos mannen til Tora - jeg har bare tenkt at han gikk fra henne når hun mistet barnet sitt. 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #122 Skrevet 15. desember 2021 16 minutter siden, Lykke Li said: Åååh, jeg blir så sint på Erle!! Og den nynningen, grusom. Veldig bra spilt da. På låven sitter nissen blir aldri den samme igjen 😏😱🎅 Anonymkode: ebe0e...b02
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #123 Skrevet 15. desember 2021 Lykke Li skrev (24 minutter siden): Åååh, jeg blir så sint på Erle!! Og den nynningen, grusom. Veldig bra spilt da. Lenge siden jeg har kost meg så mye og virkelig fulgt med hver dag for å få fortsettelsen på julekalenderen. Hvordan skal de få dette til å ende godt? Apropos mannen til Tora - jeg har bare tenkt at han gikk fra henne når hun mistet barnet sitt. Enig! Jeg blir så sint. Sjeldent at en TV-serie har vekket slike følelser i meg. Må skru på noe annet etter barne-TV, bare for å få roet meg. Og det gjør jeg ellers kun når jeg ser grøssere. Anonymkode: 8b94d...a1d 1
Lykke Li Skrevet 16. desember 2021 #124 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Enig! Jeg blir så sint. Sjeldent at en TV-serie har vekket slike følelser i meg. Må skru på noe annet etter barne-TV, bare for å få roet meg. Og det gjør jeg ellers kun når jeg ser grøssere. Anonymkode: 8b94d...a1d Skjønner deg så godt! Grusomme kvinnemenneske. Jeg må også se noe annet etterpå, og samboeren må tåle å gå igjennom episoden etterpå, fordinjeg må få utløp for frustrasjonen. AnonymBruker skrev (50 minutter siden): På låven sitter nissen blir aldri den samme igjen 😏😱🎅 Anonymkode: ebe0e...b02 Synd at det er den sangen ungen har dilla på akkurat nå 🙈😅 Den synges hele tiden her hjemme 🤪😂
Amatariel Skrevet 16. desember 2021 #125 Skrevet 16. desember 2021 Vanligvis så pleier jo slemme mennesker å bli snille til jul i slike barne-tv-kalendere... men jeg klarer bare ikke for alt i verden og se at noe skal klare å omvende Erle... 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #126 Skrevet 16. desember 2021 Min femåring begynte nesten å gråte når hun knuste bein-skinnen. Jeg syntes hun er for ond, vi trenger ikke en julekalender som er så trist at barna må gråte. Barn har godt av å se, og lære men ikke til jul. Men JEG elsker kalenderen altså!!! Anonymkode: 89428...c21 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #127 Skrevet 16. desember 2021 7 hours ago, Amatariel said: Vanligvis så pleier jo slemme mennesker å bli snille til jul i slike barne-tv-kalendere... men jeg klarer bare ikke for alt i verden og se at noe skal klare å omvende Erle... Men i dag kom første signal, Erle har en "historie". Vond barndom sikkert. Kanskje hun er født fattig? Hvorfor arvet hun egentlig et teater, av alle ting? Innen julaften er omvendelsen et faktum og alle kan feire jul sammen, fattig som rik. 🤗 Anonymkode: ebe0e...b02 6
Mardrøm Skrevet 16. desember 2021 #128 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 10.12.2021 den 7.31): Den bør like fullt være realistisk. Programmet om landsbyen i Kongo skulle heller ikke være historisk korrekt, men du ser vel at skuespillere fra alle verdenshjørner ikke passer inn i konseptet? Anonymkode: 7e110...cea Det kan hende dette kommer som et sjokk for deg, men det finnes heller ikke snakkende, kruspersillespisende tøfler som bor i disken til skomakere. 22
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #129 Skrevet 16. desember 2021 Uff, Erle 🤯 Sønnen min på 8 HATER henne, og begynner nesten å grine når han ser hvordan hun oppfører seg. Jeg grøsser mest av all fillers i ansiktet hennes 😬 Anonymkode: 82443...5fb 2
coralgol Skrevet 17. desember 2021 #130 Skrevet 17. desember 2021 Hvilke episode nynnet hun på låven sitter nissen, må ha oversett den scenen
Entern Skrevet 17. desember 2021 #131 Skrevet 17. desember 2021 (endret) Lena Kristin Ellingsen er da bare nydelig🥰 Endret 17. desember 2021 av Entern 8
**Marshmallow** Skrevet 17. desember 2021 #132 Skrevet 17. desember 2021 13 hours ago, Mardrøm said: Det kan hende dette kommer som et sjokk for deg, men det finnes heller ikke snakkende, kruspersillespisende tøfler som bor i disken til skomakere. Takk for en god latter 😂👏🏻👏🏻 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #133 Skrevet 17. desember 2021 13 hours ago, coralgol said: Hvilke episode nynnet hun på låven sitter nissen, må ha oversett den scenen Siste sekundene av episode 15. And the Oscar for most evil humming goes to.... 😆 Anonymkode: ebe0e...b02 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #134 Skrevet 18. desember 2021 Gjenforeningen av barna 😍 Lobelia som har en av sine koseligste opplevelser i livet på en utedo 😄 Tora og Werther 🤗 Denne serien altså 😊 Og, du snakker om skivebom: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hei-nrk-hvorfor-skal-alle-de-nye-julekalenderne-vare-sa-triste/o/5-95-360387 Anonymkode: ebe0e...b02 9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #135 Skrevet 18. desember 2021 Ingen som brydde seg at hun ene jenta hadde rosa striper i håret ? Ikke det Nei, det er helt ok selv om det ikke er tidsriktig.. lurer på om noen barn kommenterte det 😉 Anonymkode: 70f6e...626 3
BellaMargitha Skrevet 18. desember 2021 #136 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen som brydde seg at hun ene jenta hadde rosa striper i håret ? Ikke det Nei, det er helt ok selv om det ikke er tidsriktig.. lurer på om noen barn kommenterte det 😉 Anonymkode: 70f6e...626 Den er jo så langt unna tidsriktig i språk og alt uansett. Fin serie er det uansett! 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #137 Skrevet 18. desember 2021 Det eneste som plager meg av tidsuriktigheter er egentlig Østfold-L'ene. Synes bare det blir verre og verre. Se på baLLen, seee på baLLLen!! Men siden deler av serien ble spilt inn i Fredrikstad, ble kanskje fenomenet forsterket utover i innspillingen. 😅 Anonymkode: ebe0e...b02 4
CrazyCatLady2500 Skrevet 19. desember 2021 #138 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 15.12.2021 den 20.29): Jeg syntes nesten det var enda mer creepy da hun nynnet på låven sitter nissen 😄 ordentlig ondskapsfull nynning, liksom. Håper det kommer en forklaring på hvordan søstrene ble så ulike. Søsteren heter Tora, forresten, vet ikke hvordan hun ble Kaja i tråden her. Men apropos henne, har vi sett mannen hennes? Eller er hun enke? Eller kanskje Erle stjal mannen til søsteren også 😆 Anonymkode: ebe0e...b02 Det er min feil! Det var jeg som fikk det til å bli Kaja. Vet ikke hvordan det skjedde. Unnskyld 😅 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #139 Skrevet 19. desember 2021 Jeg liker Kristiania teater til en viss grad. Ting jeg ikke liker: Hvor urealistisk alt er. Eksempler: masse svarte barn. Det fantes knapt i Norge begynnelsen av 1900-tallet. Og ja; dette er noe som faktisk irriterer meg. Navnene deres. Luka, Lobelia, Erle, Werter osv. greit, de hadde mange rare navn før i tiden, men de fleste het faktisk typ Anna, Anders, Knut og Mari. Noen hadde jo ok navn, men de fleste var rare. Også er det irriterende at de snakker plain oslo-dialekt. De kunne jo tatt seg bryet å lære seg å snakke slik de gjorde i Oslo før i tiden. Anonymkode: aba08...426 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #140 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg liker Kristiania teater til en viss grad. Ting jeg ikke liker: Hvor urealistisk alt er. Eksempler: masse svarte barn. Det fantes knapt i Norge begynnelsen av 1900-tallet. Og ja; dette er noe som faktisk irriterer meg. Navnene deres. Luka, Lobelia, Erle, Werter osv. greit, de hadde mange rare navn før i tiden, men de fleste het faktisk typ Anna, Anders, Knut og Mari. Noen hadde jo ok navn, men de fleste var rare. Også er det irriterende at de snakker plain oslo-dialekt. De kunne jo tatt seg bryet å lære seg å snakke slik de gjorde i Oslo før i tiden. Anonymkode: aba08...426 Synes det er nesten bare trøndere og nordlendinger med jeg. Helt greit det altså. Synes det teiteste med serien er at den ikke har et snev av julestemning. Anonymkode: 329d1...b73 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå