Gå til innhold

NRK julekalender 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker denne serien veldig godt, men må si jeg reagerte ganske sterkt på Erles kommentar om at søsteren hennes ikke er hennes «ekte søster» fordi hun er adoptert. Hva er det for et budskap å sende ut til alle adopterte barn som sitter og ser på serien? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hedhed skrev (1 time siden):

Jeg liker denne serien veldig godt, men må si jeg reagerte ganske sterkt på Erles kommentar om at søsteren hennes ikke er hennes «ekte søster» fordi hun er adoptert. Hva er det for et budskap å sende ut til alle adopterte barn som sitter og ser på serien? 

Tror det kom bedre frem i samtalen Lobelia hadde med Tora, at Erle hadde og har store problemer med fortiden sin, og både gjorde, og gjør mye rart og dumt - utelukkende av frykt for å bli fattig igjen. Hun har nok dype arr, og en historie som ikke helt har kommet frem. 

Anonymkode: 47a63...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erle er psykisk syk, det forklarer en del 😅 men nå er jeg spent på om hun blir snill i siste liten, eller overkjørt av alle rundt slik at teateret forblir..

ser for meg at hun bare sitter der og er helt borte for det har klikket for henne. 
(men siden det er en julekalender, regner jeg med at hun blir snill 😂)

Anonymkode: 70f6e...626

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror det kom bedre frem i samtalen Lobelia hadde med Tora, at Erle hadde og har store problemer med fortiden sin, og både gjorde, og gjør mye rart og dumt - utelukkende av frykt for å bli fattig igjen. Hun har nok dype arr, og en historie som ikke helt har kommet frem. 

Anonymkode: 47a63...82f

Det vil jeg tro. Erle er sikkert ca 40 år i likhet med skuespilleren- på bakgrunn av at Lobelia er 12. dvs at Erle var gatebarn i Kristiania på 1870 tallet. Det var enda hardere tider, barnedødeligheten var skyhøy. Bare i min oldemors familie døde 3 av 4 barn, og de var overklassen. 

Anonymkode: eeb76...8e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Noen som tør å ta denne da? 😄

https://nrksuper.no/kviss/hvem-er-du-i-kristiania-magiske-tivolitheater-13740

Jeg ble Constance. Synes ikke det passet så godt, men mulig man bare kan bli barna. Ellers hadde jeg vel blitt Erle 😁

Anonymkode: ebe0e...b02

Jeg ble Lobelia 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på denne og syns den er veldig bra. Jeg er 35 år og bor alene. Men da jeg sa det til moren og anbefalte den til henne (hun har pleid å like sånne adventskalenderserier) fikk jeg til svar at det er en serie for barn og det sitter du og ser på alene. Så føler meg dum da fordi hun sa dette. Ble litt overasket over at hun kom med et sånt svar. Så hun har nok ingen planer om å se den.

Anonymkode: 90fdb...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ser på denne og syns den er veldig bra. Jeg er 35 år og bor alene. Men da jeg sa det til moren og anbefalte den til henne (hun har pleid å like sånne adventskalenderserier) fikk jeg til svar at det er en serie for barn og det sitter du og ser på alene. Så føler meg dum da fordi hun sa dette. Ble litt overasket over at hun kom med et sånt svar. Så hun har nok ingen planer om å se den.

Anonymkode: 90fdb...062

Jeg har barn, men når barna har vært hos far har jeg sett på den alene. Ingen skam overhodet over det- hadde sett som barnløs og. Koser meg masse med den!

Anonymkode: eeb76...8e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ser på denne og syns den er veldig bra. Jeg er 35 år og bor alene. Men da jeg sa det til moren og anbefalte den til henne (hun har pleid å like sånne adventskalenderserier) fikk jeg til svar at det er en serie for barn og det sitter du og ser på alene. Så føler meg dum da fordi hun sa dette. Ble litt overasket over at hun kom med et sånt svar. Så hun har nok ingen planer om å se den.

Anonymkode: 90fdb...062

Jeg som voksen på 44 år koser meg minst like mye med denne serien som barna gjør. Absolutt ingen grunn til å føle seg dum. 🤗

Anonymkode: 0f1f4...aeb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser på denne og syns den er veldig bra. Jeg er 35 år og bor alene. Men da jeg sa det til moren og anbefalte den til henne (hun har pleid å like sånne adventskalenderserier) fikk jeg til svar at det er en serie for barn og det sitter du og ser på alene. Så føler meg dum da fordi hun sa dette. Ble litt overasket over at hun kom med et sånt svar. Så hun har nok ingen planer om å se den.

Anonymkode: 90fdb...062

Vi er et voksent par på din alder, uten barn. Vi ser hver eneste episode sammen, hver dag. Kjempekoselig. ❤️

Anonymkode: 92777...4a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ser på denne og syns den er veldig bra. Jeg er 35 år og bor alene. Men da jeg sa det til moren og anbefalte den til henne (hun har pleid å like sånne adventskalenderserier) fikk jeg til svar at det er en serie for barn og det sitter du og ser på alene. Så føler meg dum da fordi hun sa dette. Ble litt overasket over at hun kom med et sånt svar. Så hun har nok ingen planer om å se den.

Anonymkode: 90fdb...062

Mine barn liker den ikke (de er nok for små) så jeg ser den alene 😁 Foreldrene mine ser den også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er et voksent par på din alder, uten barn. Vi ser hver eneste episode sammen, hver dag. Kjempekoselig. ❤️

Anonymkode: 92777...4a3

Samme her! Voksent par i 40-åra uten barn. Venter spent på hver episode😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva synes dere?! Synes de fikk trøkket overraskende mye inn i siste episode. 😃 Fengende musikk og genial teaterforestilling. 
Og Erle som snudde fordi hun var redd for å skjemme seg ut - men også fordi hun faktisk myknet litt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 22.19):

Har du ikke catcha kjærlieken mellom de 2 damene i bakgården? 😂

Anonymkode: d4f53...d9f

I dag fikk vi det bekrefta 😆❤️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin slutt på kalenderen, men setter på spoiler tilfelle noen ikke har sett enda :) 

Spoiler

Det skuespillet, med Ariam som Erle, godtet meg så sykt. Og reaksjonen på Erle, og når alle gikk imot hu, priceless :fnise:

Erle ble nok ikke helt god igjen, men når hun satt der helt alene på julaften, uten noen, så tror jeg det begynte å gå opp for Erle hvor mye galt hun har gjort.

Vil ikke si jeg fikk sympati for hu, men julekalenderen fikk virkelig frem stemningen, og et bildelig eksempel på at man sår som man høster, at Erle sine dårlige handlinger fikk konsekvenser. Hun ble jo helt alene med angeren.

Men hatten av for Lena Kristin Ellingsen, følte virkelig hu klarte å spille og vise anger og sorg. Hun burde fått en pris for den rollen der. Alt i alt, en verdig slutt på en fantastisk julekalender :) 

 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

For en fin slutt! Skulle ønske episoden var lenger så vi kunne fått mer sang og dans! 

Og jeg gråt litt ja. 😭❤️

Jeg gråt masse 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...